Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Oktan Meselesi

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Oktan Meselesi

    Sıkıştırma oranı nedir?
    Sıkıştırma oranı,pistonun silindirin en alt noktasında iken silindirdeki hacmin pistonun silindirin en üst noktasında iken hacme oranıdır.
    V2/V1





    Sıkıştırma oranı ne kadar yüksek olursa motorun Termik Verimi de o kadar yüksek olur. Sıkıştırma oranı arttıkça motorun ihtiyaç duyduğu yakıtın oktan miktarı da artar.
    MPI:Multi point injection(Çok noktadan enjeksiyon)
    GDI:Gasoline direct injection(Doğrudan enjeksiyon)
    Compression Ratio:Sıkıştırma oranı





    [size=10pt]
    1.6 lt turbo motorun sıkıştırma oranı 8.8:1 dir.Yani yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motor değildir.O yüzden 95 oktan benzin bu motor için daha uygundur. 98 oktan kullanılsa ne olur derseniz bir faydası olmaz benzine fazladan para ödersiniz.Motorun turbo beslemeli olmasından dolayı yüksek basınçta çalıştığı söylenebilir.Fakat Insignia OPC de bile turbonun silindirde oluşturduğu hava basıncı 13 psi dır.
    (http://www.insideline.com/vauxhall/i...rst-drive.html)
    Bu basınç 1.6 motorda daha düşük olacaktır. 13 psi basınç 0.8845 atm e denk gelir.
    (http://www.birimcevir.com/basinc-bir...birimleri.aspx)

    En ünlü kimya formülü P x V = n x R x T
    denkleminde P = n x R x T / V dersek basınç,sıkıştırma oranı doğrudan V1 hacmi ile ilgilidir V1 az olursa silindir basıncı,sıkıştırma oranı o kadar daha yüksek olur.Örneğin 10.8 sıkıştırma oranı ve aynı silindir çapı ile aynı stroktaki atmosferik 1,6 115 hp motorun V1 hacmi 1,6 turbo motorun V1 hacminden daha azdır.Daha büyük V1 hacmine sahip 1,6 turbo motorun turbo bancının da etkisiyle daha fazla hava alacağı açıktır.Daha fazla havayı 8.8 oranında sıkıştırırsanız yüksek oktanlı benzine ihtiyaç duymazsınız.Motorda önemli olan V2/V1 hacminin olabildiğince yüksek olmasıdır.Zaten üreticinin araçla ilgili kullanım kılavuzunda 95 oktan benzin tavsiye edilmişse 97 ya da 98 oktan benzin almanın bence bir faydası yok.Unutulmamalıdır ki yüksek oktanlı benzin daha geç yanmak için modifiye edilmiş benzindir.Düşük oktanlı benzin daha çabuk alev alır.

    İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
    17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA  KIRMIZI
    35GB5825  A Rh+

  • #2
    Ynt: OKTAN MESELESİ

    Teşekkürler taner

    Sonuçta 95 oktan benzin alacağız değilmi 98 gerek yok.



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: OKTAN MESELESİ

      Bunu ben demiyorum Opel diyor 95 oktan diye

      İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
      17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA  KIRMIZI
      35GB5825  A Rh+

      Yorum


      • #4
        Ynt: OKTAN MESELESİ

        bu güzel paylaşım için teşekkürler abi obaa

        INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

        Yorum


        • #5
          Ynt: OKTAN MESELESİ

          Paylaşmak güzeldir
          Orjinal yazı sahibi: efemuratt
          bu güzel paylaşım için teşekkürler abi obaa

          İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
          17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA  KIRMIZI
          35GB5825  A Rh+

          Yorum


          • #6
            Ynt: OKTAN MESELESİ

            paylaşım için teşekkürler abi

            bir soru sorsam;
            Insignia'nın sıkıştırma oranı 8.8:1 imiş ya,
            bu, piston aşağıdayken silindir içindeki hacim 8.8 birim, piston yukarı çıkınca ki hacim 1 birim mi demek oluyor?
            InsigniaTEAM

            Yorum


            • #7
              Ynt: OKTAN MESELESİ

              17.6 ya 2 de olabilir V2/v1 demiş çünkü.
              Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
              Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
              VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

              Yorum


              • #8
                Ynt: OKTAN MESELESİ

                95 e devam....

                Yorum


                • #9
                  Ynt: OKTAN MESELESİ

                  Orjinal yazı sahibi: cagri
                  paylaşım için teşekkürler abi

                  bir soru sorsam;
                  Insignia'nın sıkıştırma oranı 8.8:1 imiş ya,
                  bu, piston aşağıdayken silindir içindeki hacim 8.8 birim, piston yukarı çıkınca ki hacim 1 birim mi demek oluyor?
                  aynen öyle piston durumuna (alt ölü & üst ölü) göre hacim oranını gösteriyor.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: OKTAN MESELESİ

                    Evet çağrı dediğin gibi

                    İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
                    17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA  KIRMIZI
                    35GB5825  A Rh+

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: OKTAN MESELESİ

                      95 ıle 97 karışınca bir sorun olurmu peki ?
                      2011/1.6T 180 hp/Karbon Siyah/Cosmo/Dvd 800/ 19" /Multimedia Box/Led Aydınlatma/SprintBooster

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: OKTAN MESELESİ

                        96 oktan olur,sorun olmaz.
                        http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                        Ellere yar oldu
                        2.0 CDTI
                        Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                        5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: OKTAN MESELESİ

                          benım astrada oyle karıştırdalarda bi 240 yakan araba 550krs yakmaya baslamıstı
                          2011/1.6T 180 hp/Karbon Siyah/Cosmo/Dvd 800/ 19" /Multimedia Box/Led Aydınlatma/SprintBooster

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: OKTAN MESELESİ

                            Bu bilgi dolu paylaşımınız için tşk ederim.Dediğiniz gibi yüksek oktanlı benzinin araçlarımızda pek bir faydası olmadığını fark etmiştim .Aracıma 105 oktan yarış benzini getirtmiştim daha iyi hızlana bilmek için test yapıyordum tam tersine aracımda üst devirlerde 5000 ve 6000 devirlerde ciddi kesiklikler yaşamıştım . O yüzden yüksek oktanın aracımıza sizinde anlatığınıza gibi bir faydası yok .tekrar tşk ler


                            1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: OKTAN MESELESİ

                              Süper açıklama olmuş, eline sağlık Taner
                              2015 Opel Mokka 1.6 CDTI Cosmo

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X