Sıkıştırma oranı nedir?
Sıkıştırma oranı,pistonun silindirin en alt noktasında iken silindirdeki hacmin pistonun silindirin en üst noktasında iken hacme oranıdır.
V2/V1
Sıkıştırma oranı ne kadar yüksek olursa motorun Termik Verimi de o kadar yüksek olur. Sıkıştırma oranı arttıkça motorun ihtiyaç duyduğu yakıtın oktan miktarı da artar.
MPI:Multi point injection(Çok noktadan enjeksiyon)
GDI:Gasoline direct injection(Doğrudan enjeksiyon)
Compression Ratio:Sıkıştırma oranı
[size=10pt]
Sıkıştırma oranı,pistonun silindirin en alt noktasında iken silindirdeki hacmin pistonun silindirin en üst noktasında iken hacme oranıdır.
V2/V1
Sıkıştırma oranı ne kadar yüksek olursa motorun Termik Verimi de o kadar yüksek olur. Sıkıştırma oranı arttıkça motorun ihtiyaç duyduğu yakıtın oktan miktarı da artar.
MPI:Multi point injection(Çok noktadan enjeksiyon)
GDI:Gasoline direct injection(Doğrudan enjeksiyon)
Compression Ratio:Sıkıştırma oranı
[size=10pt]
1.6 lt turbo motorun sıkıştırma oranı 8.8:1 dir.Yani yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motor değildir.O yüzden 95 oktan benzin bu motor için daha uygundur. 98 oktan kullanılsa ne olur derseniz bir faydası olmaz benzine fazladan para ödersiniz.Motorun turbo beslemeli olmasından dolayı yüksek basınçta çalıştığı söylenebilir.Fakat Insignia OPC de bile turbonun silindirde oluşturduğu hava basıncı 13 psi dır.
(http://www.insideline.com/vauxhall/i...rst-drive.html)
Bu basınç 1.6 motorda daha düşük olacaktır. 13 psi basınç 0.8845 atm e denk gelir.
(http://www.birimcevir.com/basinc-bir...birimleri.aspx)
En ünlü kimya formülü P x V = n x R x T
denkleminde P = n x R x T / V dersek basınç,sıkıştırma oranı doğrudan V1 hacmi ile ilgilidir V1 az olursa silindir basıncı,sıkıştırma oranı o kadar daha yüksek olur.Örneğin 10.8 sıkıştırma oranı ve aynı silindir çapı ile aynı stroktaki atmosferik 1,6 115 hp motorun V1 hacmi 1,6 turbo motorun V1 hacminden daha azdır.Daha büyük V1 hacmine sahip 1,6 turbo motorun turbo bancının da etkisiyle daha fazla hava alacağı açıktır.Daha fazla havayı 8.8 oranında sıkıştırırsanız yüksek oktanlı benzine ihtiyaç duymazsınız.Motorda önemli olan V2/V1 hacminin olabildiğince yüksek olmasıdır.Zaten üreticinin araçla ilgili kullanım kılavuzunda 95 oktan benzin tavsiye edilmişse 97 ya da 98 oktan benzin almanın bence bir faydası yok.Unutulmamalıdır ki yüksek oktanlı benzin daha geç yanmak için modifiye edilmiş benzindir.Düşük oktanlı benzin daha çabuk alev alır.
(http://www.insideline.com/vauxhall/i...rst-drive.html)
Bu basınç 1.6 motorda daha düşük olacaktır. 13 psi basınç 0.8845 atm e denk gelir.
(http://www.birimcevir.com/basinc-bir...birimleri.aspx)
En ünlü kimya formülü P x V = n x R x T
denkleminde P = n x R x T / V dersek basınç,sıkıştırma oranı doğrudan V1 hacmi ile ilgilidir V1 az olursa silindir basıncı,sıkıştırma oranı o kadar daha yüksek olur.Örneğin 10.8 sıkıştırma oranı ve aynı silindir çapı ile aynı stroktaki atmosferik 1,6 115 hp motorun V1 hacmi 1,6 turbo motorun V1 hacminden daha azdır.Daha büyük V1 hacmine sahip 1,6 turbo motorun turbo bancının da etkisiyle daha fazla hava alacağı açıktır.Daha fazla havayı 8.8 oranında sıkıştırırsanız yüksek oktanlı benzine ihtiyaç duymazsınız.Motorda önemli olan V2/V1 hacminin olabildiğince yüksek olmasıdır.Zaten üreticinin araçla ilgili kullanım kılavuzunda 95 oktan benzin tavsiye edilmişse 97 ya da 98 oktan benzin almanın bence bir faydası yok.Unutulmamalıdır ki yüksek oktanlı benzin daha geç yanmak için modifiye edilmiş benzindir.Düşük oktanlı benzin daha çabuk alev alır.
Yorum