Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Oktan Meselesi

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #61
    Ynt: Oktan Meselesi

    1.6T nin motoru 95 oktana uyumlu olduğu, 97 oktan kullanılmaması gerektiği, bunun tasarımı ile alakalı olduğu kelimeleri bir yerden aklımda kalmış ama nereden di neden di hatırlayamadım.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #62
      Ynt: Oktan Meselesi

      Benim bahsettiğim 97 oktan değil ama. Shell'in 95 oktan nitro denen ürünü.
      2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

      Yorum


      • #63
        Ynt: Oktan Meselesi

        Sonuç olarak anladığım kadarıyla 97 oktan alırsak vuruntu ve motor sesi azalıcak,ama yakıtı etkiler mi orasını anlayamadım.

        Benim sorum da şu olucak. Biz genelde hep shell den v-power nitro alıyoruz.Fakat bundan da memnun değiliz açıkçası.Hatta bazı gözlemlerimize göre bayiden bayiye bile yakıt değişiyor. Peki bu V-power nitro 97 oktan mı 95 oktan mı ?

        kimisi gerçek 97 oktan diyor kimisi 95 oktan olup katkılı diyor? Ayrıca sonuç olarak yakıtı azaltmak ve motoru daha çok korumak amaçlı eğer 97 oktan bulabilirsek 97 mi kullanalım ?

        Yorum


        • #64
          Ynt: Oktan Meselesi

          1.6T 180 Hp için 95 oktan benzin Kullanınılır eğer bulamazsanız 97-98 de kullanılır.



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #65
            Ynt: Oktan Meselesi

            peki v-power nitro 95 oktan mı yoksa 97 oktan mı ?

            Yorum


            • #66
              Ynt: Oktan Meselesi

              Katkılı 95 demişler

              Orjinal yazı sahibi: Cihan57
              peki v-power nitro 95 oktan mı yoksa 97 oktan mı ?
              Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
              Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
              VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

              Yorum


              • #67
                Ynt: Oktan Meselesi

                bizim aracımız 1.6T Sıdı. Bu yeni motor için baktığım zaman kullanma kılavuzunda tavsiye edilen 98 oktan yazıyor.Mümkün olan 95 yazıyor.

                https://www.opel.com.tr/content/dam/..._ocak_2015.pdf

                294. sayfa

                Yorum


                • #68
                  Ynt: Oktan Meselesi

                  Başlığı açan arkadaşımız (ilk mesajında) oktan konusunu detaylıca izah etmiş

                  Yorum


                  • #69
                    Ynt: Oktan Meselesi

                    oraları da okudum ama orada paylaşılan eski 1.6 180 ler için.Ben yeni 1.6 Sıdı için sordum.Paylaştığım kullanma kılavuzunda yeni kasa insignialar için 98 oktan tavsiye edilmiş.

                    Yorum


                    • #70
                      Ynt: Oktan Meselesi

                      Orjinal yazı sahibi: Cihan57
                      oraları da okudum ama orada paylaşılan eski 1.6 180 ler için.Ben yeni 1.6 Sıdı için sordum.Paylaştığım kullanma kılavuzunda yeni kasa insignialar için 98 oktan tavsiye edilmiş.
                      Bu motorlara serviste güncelleme adı altında yazılım atılmıştı (bazılarına) Bu yazılımın motoru düşük oktanla ateşleme yapmaya daha uygun hale getirdiğini düşünüyorum çünkü bu işlem sonrası tüketimde 1 litreye yakın düşüş oldu.
                      2014 Insignia 1.6 170Hp A.Select Cosmo + Sunroof

                      Yorum


                      • #71
                        Ynt: Oktan Meselesi

                        Arkadaslar benim aracim dizel ama özellikle dizel kullanan arkadaslarin sunu bilmesini isterim euro disel die bir olay yok biz burda türkiyede kamyon yakiti dedikleri normal dizeli kullaniyoruz . Yani ben genelde shelden alirim bizdede var v power ama kimse kullanmiyor en lüks mersedesten tutunda audu bmw ww hepsi normal disel kullaniyor tabi euro disel koyanda vardir ama inan gördümü hatirlamiyorum bile . Ben türkiyeye geldigimde bir tank euro dizel koyup memlekete gittim bir tankta normal disel koydum fiyat farki aralarinda yok denecek kadar az zaten fiyat farki icin normal disel almiyorum euro disel cok cabuk bitiyor ben normal dize göre 150 200 km az yol yaptim . Cekistetede hic fark yok bence .

                        Yorum


                        • #72
                          Ynt: Oktan Meselesi

                          Orjinal yazı sahibi: kemal6190
                          Arkadaslar benim aracim dizel ama özellikle dizel kullanan arkadaslarin sunu bilmesini isterim euro disel die bir olay yok biz burda türkiyede kamyon yakiti dedikleri normal dizeli kullaniyoruz . Yani ben genelde shelden alirim bizdede var v power ama kimse kullanmiyor en lüks mersedesten tutunda audu bmw ww hepsi normal disel kullaniyor tabi euro disel koyanda vardir ama inan gördümü hatirlamiyorum bile . Ben türkiyeye geldigimde bir tank euro dizel koyup memlekete gittim bir tankta normal disel koydum fiyat farki aralarinda yok denecek kadar az zaten fiyat farki icin normal disel almiyorum euro disel cok cabuk bitiyor ben normal dize göre 150 200 km az yol yaptim . Cekistetede hic fark yok bence .
                          Sayın Arkadaşım: bildiğim kadarıyla ülkemizde sizin tabirinizle "kamyon mazotu" yok. Yıllarönce bahsi geçen ürünün satışı yasaklandı. Şuan pompalarda diesel olarak satılan ürün bildiğiniz eurodiesel'dir.
                          MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

                          Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

                          Yorum


                          • #73
                            Ynt: Oktan Meselesi

                            Merhaba forumda yeniyim ve insignia arac alacagim ekspertiz yaptirdim kompresyon testine girdi bu islerden anlamadigim ve size danismak istedigim icin yazayim dedim.arac 1.6 turbo 180 hp verilerde sikiatirma orani 8.8:1 yaziyor olculen komperyon testinde 10 10 10 10.5 cikti usta iyi dedi bu nedemektir iyimidir

                            Yorum


                            • #74
                              Merhabalar,aracım 1.6T 170bg SIDI. Şimdi bu araçta 95 mi 97 oktan mı kullanmalıyım. Şuan shell 97 kullanıyorum.

                              Yorum


                              • #75
                                yüksek oktanlı benzinin otomobillerin performansı arttırıp arttırmadığı bizi olduğu kadar ingiliz halkını da meraklandırmış olmalı ki 14.11.2005 tarihinde yayınlanan fifth gear programında bu konuyla ilgili bir test yapıldı.

                                testte akaryakıt olarak ingiltere'de satılan standart 95 oktan, bp ultimate 97 oktan ve shell optimax 98 oktan benzinler kullanıldılar.kullanılacak otomobiller olarak da yeni nesil otomobillerden renault clio iii, vw golf gti ve subaru impreza wrx sti'ı seçtiler.bu otomobilleri şasi dinamometresine bağlayarak motorlarının ürettiği maksimum güç ve maksimum tork olçümlerini yaptılar.

                                ilk olarak standart akaryakıtla yaptıkları 6 denemeden sonra depoyu tamamen boşalttılar.yeni nesil otomobiller zamanlamalarını kullandıkları yakıta göre ayarladıkları için her denemeden sonra ecu da resetlendi.böylece her yakıtın aynı ayarlarla tüketime başlanmasını sağladılar.sırasıyla bu işlemleri 98 oktan shell optimax ve 97 oktan bp ultimate için tekrarladılar.

                                renault clio iii ile yaptıkları denemenin sonuçları:
                                95 oktan standart: 81 bhp
                                97 oktan bp ultimate: 81 bhp
                                98 oktan shell optimax:81 bhp

                                vw golf'e gelindiğinde durum farklılaştı.golf ün el kitabında aracın 95 oktan benzinle çalışabildiği belirtilirken yüksek oktanlı benzinle daha yüksek performans alınabileceği yazıyordu.peki bu nasıl oluyordu?

                                oktan sayısı yükseldikçe benzinin kontrolsüz patlamaya karşı direnci artmaktadır.böylece yüksek oktanlı benzin kullandığınızda otomobiliniz (eğer golf gti örneğindeki gibi bir otomobilse) yakıt hava karışımını daha fazla sıkıştırabilir.böylece daha verimli bir yanma elde edebilirsiniz.özetlersek ecu, kullanılan yakıtın kalitesine göre ne zaman ateşleme yapacağına karar vermekte, ona göre aracınızdan maksimum performans almanızı sağlmaktadır.

                                volkswagen golf gti ile yaptıkları denemenin sonuçları:
                                95 oktan standart: 172 bhp
                                97 oktan bp ultimate: 174 bhp
                                98 oktan shel optimax:177 bhp

                                impreza'ya gelindiğinde kaliteli benzinin yarattığı performans farkı daha da belirginleşti.

                                subaru impreza wrx sti ile yaptıkları denemenin sonuçları:
                                95 oktan standart: 235 bhp ve 232 ft-lb (314.5 nm) tork
                                97 oktan bp ultimate: 248 bhp 248 ft-lb (336.2 nm)
                                98 oktan shel optimax:249 bhp 258 ft-lb (349.8 nm)

                                sonuç olarak eğer yüksek oktanlı benzinin hakkını verebilen bir otomobile sahip değilseniz boşuna paranızı sokağa saçmayın.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X