Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Rölantide stop etme ve gaza basınca gelen cayırtı sesi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Rölantide stop etme ve gaza basınca gelen cayırtı sesi

    Merhaba keymetli büyüklerim ve arkadaşlar. Forumda çok araştırmama rağmen net bir cevap bulamadığımdan bu konuyu açtım. Şuan gurbette olduğumdan bilinçsizce davranmak istemedim ve sizlerin tecrübelerinden faydalanmak istiyorum.

    Aracım 2009 1.6t insignia , bu yıl ilginç bir şekilde aracım soğuk havada ilk çalışmada ısınana kadar stop ediyor ve marşı geç alıyor. Bir süre idare etme kararı almıştım ama bugün aracımı rölantide ısınsın diye bıraktım geldiğimde stop etmişti. ayrıca gaza bastığımda bir cayırtı geliyor metal metale sürtüyor yorumlayabildiğim kadarı ile kaputu açıp baktığımda motor soğukken motorum titrediğini fark ettim. Şuan Bursadayım herhangi bir usta tanımıyorum Bursa ilk kez geldiğim bir şehir. Ankarada bir usta ile görüştüm hemen sibop dedi ama bence değil çünki aracım daha 110bin km de ve ben aracımı hiç sıkıştırmadan kullanıyorum genelde 3-3.5k devir bandını aşmam. Açıkcası enjektörlerden ve gaz kelebeğinden şüpheleniyorum ( ateşleme bobini ve bujiler orjinalleri ile yeni değişti).
    Şuan sizlerin tecrübeleri ve bana vericeği fikirler büyük önem arz ediyor.

  • #2
    Ynt: Rölantide stop etme ve gaza basınca gelen cayırtı sesi

    Araç LPG li mi?

    kompresyon testi net cevabı verecektir size.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #3
      Ynt: Rölantide stop etme ve gaza basınca gelen cayırtı sesi

      Merhaba

      Yorum


      • #4
        Ynt: Rölantide stop etme ve gaza basınca gelen cayırtı sesi

        Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer
        Araç LPG li mi?

        kompresyon testi net cevabı verecektir size.
        Cevabınız için teşekkürler; evet Selçuk abi araçta lpg mevcut sıvı sistem, forumda bir abimiz lpg geçiş sıcaklığını arttırmış düzelmiş bende şimdi servisini bulup arttırdım. Bahsettiğiniz test ne hakkında fikir vericektir ve ben testi nerede yaptırabilirim?

        Yorum


        • #5
          Ynt: Rölantide stop etme ve gaza basınca gelen cayırtı sesi

          Sanırım hallettik bu sorunu. Kendisi Bursa'da, 2 gündür aracıyla uğraşıyoruz Kompresyon testi yapıldı subapları sağlam. Ateşleme sistemi zayıftı; bujileri 50bin kmdir değişmemiş ve ovalleşme durumu söz konusuydu. Bobini ise orjinal değildi. İkisini de orjinal GM olarak temin edip değiştirdik. MAF sensörünün yanlış ölçüm yaptığını gördüm OBD üstünden okumalarla o da orjinaliyle değişti. Araç normale döndü. Yarın sabah soğuk motorda aracı deneyerek Batuhan kesin sonucu yazacaktır.

          Yorum


          • #6
            Ynt: Rölantide stop etme ve gaza basınca gelen cayırtı sesi

            Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
            Sanırım hallettik bu sorunu. Kendisi Bursa'da, 2 gündür aracıyla uğraşıyoruz Kompresyon testi yapıldı subapları sağlam. Ateşleme sistemi zayıftı; bujileri 50bin kmdir değişmemiş ve ovalleşme durumu söz konusuydu. Bobini ise orjinal değildi. İkisini de orjinal GM olarak temin edip değiştirdik. MAF sensörünün yanlış ölçüm yaptığını gördüm OBD üstünden okumalarla o da orjinaliyle değişti. Araç normale döndü. Yarın sabah soğuk motorda aracı deneyerek Batuhan kesin sonucu yazacaktır.
            süpersiniz, ben bile mutlu oldum bu duruma. emeğinize sağlık
            1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
            Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

            Yorum


            • #7
              Ynt: Rölantide stop etme ve gaza basınca gelen cayırtı sesi

              Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
              Sanırım hallettik bu sorunu. Kendisi Bursa'da, 2 gündür aracıyla uğraşıyoruz Kompresyon testi yapıldı subapları sağlam. Ateşleme sistemi zayıftı; bujileri 50bin kmdir değişmemiş ve ovalleşme durumu söz konusuydu. Bobini ise orjinal değildi. İkisini de orjinal GM olarak temin edip değiştirdik. MAF sensörünün yanlış ölçüm yaptığını gördüm OBD üstünden okumalarla o da orjinaliyle değişti. Araç normale döndü. Yarın sabah soğuk motorda aracı deneyerek Batuhan kesin sonucu yazacaktır.
              Team kardeşliğinin sonuçlarını izleyerek görüyoruz. Tebrikler arkadaşlar.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Rölantide stop etme ve gaza basınca gelen cayırtı sesi

                Kesinikle , team kardeşliği. Sağolsun Ahmet hocam kendi aracı ile ilgilenir gibi ilgilendi ve beni subap değişicek diyen en az 10 ustanın elinden aldı. Detayları yarın sabah soğukta deneyip , teyit ettikten sonra Ahmet kardeşimin çizmiş olduğu ve birlikte yürüdüğümüz yolu team arkadaşlarımız ile detaylı bir şekilde paylaşacağım.

                Yorum


                • #9
                  Sonucu paylaşmamışsınız?

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X