Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

    Orjinal yazı sahibi: Kahvecioğlu
    Avrupa -türkiye arasındaki yakıt kalitesi farkını aracıyla almanyadan, fransadan, hollandadan tatile gelen gurbetçilere sormak lazım.
    Almanya Avusturya Hirvatistan Macaristan Sirbistan Bulgaristan Yunannistan hatta Makedonyada bile normalndiselbalziyotuz Türkiyeye gelince de normal aliyoruz ben hic fark görmedim.5

    Yorum


    • #17
      Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

      2 kuruş farkı çok fazla bireysel kullanıcılar için fark etmeyebilir ama milyonlarca litreyle hesabı ettiğimiz zaman firmalar için büyük para

      Yorum


      • #18
        Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

        Orjinal yazı sahibi: balkes
        2 kuruş farkı çok fazla bireysel kullanıcılar için fark etmeyebilir ama milyonlarca litreyle hesabı ettiğimiz zaman firmalar için büyük para
        Tükiye de 2 kurus 3 kurus fark var ama burda normal dizel suan 1.16 cent Euro denilen V Power 1.35 1.40 civari baya fark var . Zaten 2 kurus farkindan dolayi deil de Eruo dizelin menzili kisa oldugu icin almiyorum Türkiye'de. Buarada da pahali zaten istesemde sürekli euro alamam.

        Yorum


        • #19
          Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

          Bu program güzel yakindaki benzillikleri güncel yakit fiyatlarini gösteriyor . Ayni fonksiyon Sygictede mevcut.En altaki OMV Istasyonun normal disel ile euro disel arasinda 16 cent fark var bu fark cogu zaman dahada artiyor. O yüzden Avrupada pompaya yanastigim W power felan alana denk gelmedim muhakkak alan vardir ama cok cok nadir denk bile gelmedim .

          Yorum


          • #20
            Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

            Az önce bp ve shell in sayfalarına da baktım ikisi de normal ve euro dizellerin tüm araçlarda kullanılabileceğini yazmış.
            http://www.bp.com/tr_tr/on-the-road/...ro-diesel.html

            Yorum


            • #21
              Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

              Orjinal yazı sahibi: Insignia
              Artık kırsal motorin olmadığından bütün dizellerin eurodizel olduğunu tekrar söyleyelim ancak katkı konusuna katılmıyorum.Zira kendi deneyimlediğim ve diğer kullanıcı deneyimleri gösteriyorki bu katkılar 60 ltlik depoda 50-60 km ye kadar uzun-kısa menzil sağlayabiliyor,dizelin setan değerini artırarak performans değişimi sağlayabiliyor.Ha aradaki farka değer mi değmez mi tartışılır.Ben şirketimin taşıt matik araçlarına ve kendi aracıma katkısız eurodizel tanımlattım ve kullanıyorum.

              Rafineri konusunda ise maalesef halen geriyiz.Almanyada amcam C180 aracının bakımlarını 30000 km de bir yaptığını duyduğumda şaşırmıştım.Bütün faktör yakıt mı değil elbette hava,yol koşulları da etkili.Ancak servisi olduğum iş makinası firması Türkiye,Rusya,ortadoğu ve ortaasya ülkeleri dışındaki makinalara 500 saatte motor yağı değişimi verirken bu adını andığım yerlerde 250 saate düşüyor.Mantıken baktığınızda aynı şantiye ortamı ve toz toprak geriye kalan faktör yakıt etkeni oluyor.
              Merhaba brnim insigniadan önceki aracim Megane 2 di simdi insignia her ikisin bakimida 30 binde bir zaten kullanma klavuzunda avrupabirligindeki tüm ülkelere 30 bin yapmislar rusya ve türkiye gibi ülkeler 15 binde bir . Bunun sebebi ticaride olabilir yol sartlarida olabilir . Bence yol sartlari mesela burda 15 yasinda bir araba bile yeni gibi duruyor cünkü yipranmiyor trafik yok rampa yok arabalar genellikle düzlükte kullaniliyor. Bu isin mazottan cok yol durumu hatta iklim ile alakali oldugunu düsünüyorum . Mesela avrupada bir araba fabrikadan ciktigi debriyajla ömrünü hemen hemen tamamluyabiliyor ama istanbul izmir ankara gibi Trafigi bol yerlerde kullanilan arabalarin debriyajlari cok cabuk degisime ugruyor . Türkiyenin mazotlarinin kalitesi bence avrupanin cogu ülkesinden iyi . Makedonya bulgar gibi ülkelerden bence asagi kalmaz.

              Yorum


              • #22
                Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
                Euro dizel adlı yakıt için bir ek de ben yapayım. Yukarıda dendiği gibi eskiden rafinerilerimizde düşük kükürtlü motorin üretimi yoktu. Düşük kükürtlü yakıt isteyen yani "Euro" normu yüksek olan motora sahip araçlar piyasada çoğalınca bu yüksek Euro normlarını karşılayan yani Euro 3, Euro 4, Euro 5 gibi yakıtlar ithal edilmeye başlandı. Sonradan yerli rafinerilere bu yakıtları üretme yeteneği eklense de malesef piyasada "Euro dizel Avrupa'dan geldiği için kalitesi yüksek, yerlisi ancak kamyonlara uygun." algısı oluştu. Pek az bilinen bir bilgiyi de vereyim, Türkiye devleti zaman zaman ürettiği yakıtı yurtiçinde satamadığında ihraç ediyor. Standartları karşılamasaydı kimse almazdı.
                9
                Aynen katiliyorum . Suanda Türkiye de tüm imkanlar mevcut ve kullaniliyor . Avrupadan eksigimiz oldugunu hic sanmiyorum .

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                  Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
                  Opet'in sitesinde ürünler sayfasına girdim, ucuz ve katkılı motorinlerin sayfalarına tıkladım. Her iki üründe de aynı paragrafı referans veriyorlar.

                  "Farklılaştırılmış olsun ya da olmasın ülkemizde lisans sahiplerince piyasaya arz edilen akaryakıt türlerinin tamamı Avrupa Birliği standartlarına ve EPDK tarafından belirlenen teknik düzenlemelere uygun olmak zorundadır. Bu kapsamda yakıt türüne göre hepsi araçlarda güvenle kullanılabilirler. Farklılaştırılmış ürünler ile diğerleri arasında kalite vb. düzenlenmiş özellikler bakımından otomobil, otobüs, kamyon, tır, traktör vb. araç türüne göre sınırlayıcı ayrımlar bulunmamaktadır.”

                  Ürünlerin linkleri:
                  https://www.opet.com.tr/motorin-eco-force-rurodiesel
                  https://www.opet.com.tr/motorin-ultra-force-eurodiesel

                  Bu sayfalarda bazı teknik belgeler de yayınlamışlar ama belgeler her iki ürün için aynı gözüküyor.

                  Kısa bir araştırmayla diğer şirketlerden de bu bilgiler elde edilebilir. Opet'in reklamı gibi olmasın
                  Eline saglik kardes aslinda senin buldugun sey yeterince herseyi acikliyor . Yani para tuzagi . Ama söyle birsey var sürekli normal mazot kullanicaz diye birsey yok yilda 1 2 kez euroda koyabiliriz .

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                    Orjinal yazı sahibi: balkes
                    Az önce bp ve shell in sayfalarına da baktım ikisi de normal ve euro dizellerin tüm araçlarda kullanılabileceğini yazmış.
                    http://www.bp.com/tr_tr/on-the-road/...ro-diesel.html
                    Merhaba verdiginiz linkte öyle bir yazi bulamadim aksine normal dizeli kötüleyen bir video var karisiklik oldu galiba :-)

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                      Orjinal yazı sahibi: kemal6190
                      Orjinal yazı sahibi: balkes
                      Az önce bp ve shell in sayfalarına da baktım ikisi de normal ve euro dizellerin tüm araçlarda kullanılabileceğini yazmış.
                      http://www.bp.com/tr_tr/on-the-road/...ro-diesel.html
                      Merhaba verdiginiz linkte öyle bir yazi bulamadim aksine normal dizeli kötüleyen bir video var karisiklik oldu galiba :-)
                      videonun altındaki ikinci parağrafta belirtmiş.

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X