Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

    Selam Arkadaslar . Türkiye'de genellikle pompacilar direkt olarak Pahali dizeli koyarlar siz birsey söylemezseniz,gerci söylersenizde kamyon dizeli derler ama Avrupa'nin %90 normal disel kullaniyor resimdeki aracta bana ait ben ve benim gibi diger insanlarda bunu kullaniyor . Sadece bilgi amacli paylastim .


  • #2
    Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

    Doğru söylüyorsun Türkiyedeki normal dizel kalitesi avrupadaki kadar kaliteli değil bu yüzden türkiyede katkılı dizel kullanılıyor



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

      Katkılı benzin ve mazot çok gereksiz bir durum. Zaten ne kadar katkılı olduğu da tartışılır. Kaç tonluk büyük depolara ne kadar katkı atıyorlar, o katkı ne kadar işe yarıyor da yüzde kaçına tekabül ediyor. Her akaryakıt üreticisinin kendi formülü var. Ancak otomobil üreticisi ne yağda ne yakıtta katkı tavsiye etmiyor, standarttan şaşılmamasını salık veriyor.

      Normal mazot dediğiniz de Avrupa normlarında, kükürtsüz Euro Dizeldir. Aynı çevre hassasiyeti yüzünden kurşunlu benzin üretiminin sonlandırılması gibi Euro Dizel haricinde uyum kanunları sonrasında farklı mazot satmak yasaklandı. Akaryakıt firmalarının oyununa gelmeyin. Kapağı açıyorum eli hemen katkılıya gidiyor. Adama gidiyorum düz mazot koy diyorum abi bu mazot tıkar arabanı katkılı eurodizel koy diyor. Bu eurodizel değil mi yani, eğer öyleyse hemen denetçileri çağırıyorum, çünkü eurodizel haricinde mazot satmak yıllardır yasak diyorum. Yok abi öyle değil tabi de eee aaa ooo derken elleri ayakları titremeye başlıyor. Sebebini de aşağıda anlatacğaım.

      Türkiye'deki benzinin de mazotunda da Avrupa'dan hiçbir farkı yok. Tüm Avrupa Birliği uyum yasalarını bu konuda anında çıkardığımız ve standartlarını yıllardır karşıladığımız gibi Tüpraş rafinerisi özellikle son modernleştirme ve yatırımlardan sonra Avrupa'nın en iyi rafinerilerinden biri haline geldi. Türkiye'deki yakıt kalitesi çoğu Doğu Avrupa ülkesinde yok arkadaşlar.

      En çok katkılı yakıt ve yağ satan elemana ay sonu çeyrek altın veriyordu shell. Olayı çözmüşsünüzdür umarım.

      Yorum


      • #4
        Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

        Merhaba benim bildigim kadariyla yakitlarda Avrupa Bilrligi standardina uyma zorunlulugu var . Yani Avrupadaki yakittan bir farki yok Türkiye deki normal dizelin diye okumustum ben . Ben izine geldigimdede Türkiyede ayni sekilde normal dizel aliyorum sorun yasamadim . Türkiyede ayni güzergahta hem normal hemde euro dizeli test ettim mesefa olarak euro disel daha az km yol yapti. Bir depoda 150 km felan normal dizel daha uzun gitti .

        Yorum


        • #5
          Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

          Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
          Katkılı benzin ve mazot çok gereksiz bir durum. Zaten ne kadar katkılı olduğu da tartışılır. Kaç tonluk büyük depolara ne kadar katkı atıyorlar, o katkı ne kadar işe yarıyor da yüzde kaçına tekabül ediyor. Her akaryakıt üreticisinin kendi formülü var. Ancak otomobil üreticisi ne yağda ne yakıtta katkı tavsiye etmiyor, standarttan şaşılmamasını salık veriyor.

          Normal mazot dediğiniz de Avrupa normlarında, kükürtsüz Euro Dizeldir. Aynı çevre hassasiyeti yüzünden kurşunlu benzin üretiminin sonlandırılması gibi Euro Dizel haricinde uyum kanunları sonrasında farklı mazot satmak yasaklandı. Akaryakıt firmalarının oyununa gelmeyin. Kapağı açıyorum eli hemen katkılıya gidiyor. Adama gidiyorum düz mazot koy diyorum abi bu mazot tıkar arabanı katkılı eurodizel koy diyor. Bu eurodizel değil mi yani, eğer öyleyse hemen denetçileri çağırıyorum, çünkü eurodizel haricinde mazot satmak yıllardır yasak diyorum. Yok abi öyle değil tabi de eee aaa ooo derken elleri ayakları titremeye başlıyor. Sebebini de aşağıda anlatacğaım.

          Türkiye'deki benzinin de mazotunda da Avrupa'dan hiçbir farkı yok. Tüm Avrupa Birliği uyum yasalarını bu konuda anında çıkardığımız ve standartlarını yıllardır karşıladığımız gibi Tüpraş rafinerisi özellikle son modernleştirme ve yatırımlardan sonra Avrupa'nın en iyi rafinerilerinden biri haline geldi. Türkiye'deki yakıt kalitesi çoğu Doğu Avrupa ülkesinde yok arkadaşlar.

          En çok katkılı yakıt ve yağ satan elemana ay sonu çeyrek altın veriyordu shell. Olayı çözmüşsünüzdür umarım.
          Merhaba aynen bende bunu söylemeye calistim . Euro dizel hikaye para tuzagi ve gercekten normal dizele göre menzili daha kisa.

          Yorum


          • #6
            Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

            Kamyon dizeli dedikleri dizel Kırsal ve düz motorin dedikleri yoğun tortulu ve kükürt oranı aşırı yüksek mazottur. Eurodizele kıyasla onlarca kata kadar çıkan kükürt oranı vardır. Tabii Common Rail dizel araçlar için bu pek istenen bir durum değil. Ancak 2003-2004 yılından itibaren piyasada PSA dizeller satılmaya başlandı. Bu araçlar uzun süre Eurodizel zorunluluğu getirilene kadar bu bahsettiğimiz motorinle çalıştılar. Sıkıntı da yaşamadılar. Uzun vadede kükürtün getirmiş olduğu problemlerle karşılaştılar. Bu problemler;

            - Kükürtün yanma sırasında kükürt oksite --> sülfürik aside dönüşerek zamanla tüm yüzeylerde tahribata yol açması, katalizörü delmesi.
            - EGR ve diğer kısımlarda daha ağır şekilde katı parçacık oluşturarak kuruma sebebiyet vermesi.
            - Yağlama kalitesini de bu sebeplerden aşırı düşürerek motorun ve turbonun ömrünü daha çabuk tüketmesi.

            gibi durumlar oluştu.

            Orjinal yazı sahibi: kemal6190
            Merhaba aynen bende bunu söylemeye calistim . Euro dizel hikaye para tuzagi ve gercekten normal dizele göre menzili daha kisa.
            Euro Dizel dediğimiz yakıt aslında bir standartı taşıyan dizel. Çok farklı biri kara biri beyaz bir yakıt değil. Sadece kükürt ve rafine standartlarını taşıyan dizele, bu standartı Avrupa getirdiği için Euro diesel diyoruz. Yani normal dizel dediğimiz dizel de euro dizel. Avrupa'da aldığınız da, Türkiye'de satılan da aynı dizel. Euro dizel. Para tuzağı olan firmaların çeşitli süpersonik isimlerle şişirdikleri katkılı yakıtları. Yok Jet Dizel , yok GT dizel, Yok Ultra Plus dizel....

            Nisan 2011 itibari ile tüm mazot çeşitlerinde 10 PPM kükürt oranı sınırlaması yani Euro Dizel dediğimiz mazot olma zorunluluğu getirildi. Denetlemeler çok sıkı. Ne zaman gelecekleri belli değil, geldiklerinde normal müşteri gibi aracına mazot alıp gidiyor adam sonra deposundaki mazottan numuneyi alıyor. O istasyonun sahibinin 7 sülalesi bir daha akaryakıt dağıtma işletme ruhsat alamaz.

            Yani pompacının size kötülediği mazot, kükürt oranının neredeyse en düşük seviyelere indirilmiş olduğu Euro Dizel mazottur. Katkılı olan ise o yakıttan hiçbir farkı olmayan, yakıt tanklarına bir miktar katkı sıvısının dökülerek satıldığı yakıttır. Bence de para tuzağıdır.

            Not: PPM ( Parts per million - Milyonda bir tanecik). Yani 10 PPM , 10 milyon litrede, sadece 10 litre kükürt olduğunu gösterir. 20 sene önceki Kırsal motorinlerde bu 7000 PPM e kadar çıkabilmekteydi.

            Yorum


            • #7
              Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

              Buraya kadar gelmişken yağlama - turbo arasındaki ilişkiye de değinmek istiyorum. Yağlama kalitesinden bahsettik. Biliyorsunuz mazotlu araçların yakıt yapısından dolayı yağı da yeni koyun, 50 km yapın kapkara olur. Benzinli hele hele LPG li araçların ise yağ değişiminde bile yağları tertemiz kalır.

              Turbo Dizel araçların 100bin KM'den sonra korku salmasının en büyük nedeni budur. Dizel araçlarda yağlama kalitesi yakıt çabuk kirlendiği için düşük oluyor ve Turbolar özellikle şehiriçi kullanılan araçlarda 100binden sonra hep soru işareti içeriyor. Oysaki Turbo Benzinli araçlarda bu durum söz konusu değil. Insignia gibi narin hassas ve can sıkıcı sorunları olan bir araçta turbo arızası yaşayan yok.

              Örneğin ben turbomu söktüm teste gönderdim. ne pallerinde, ne milinde en ufak aşınma yoktu. Turbocu ilk günkü formunda dedi. 130K. 180 beygirlik bir aracın turbosundan bahsediyoruz. Çünkü düzgün yağlanıyor. Yağ temiz. Turbonun bu şartlar altında sorun çıkarması mümkün değil.

              Ancak dizel araçlarda durum böyle olamıyor.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                Güzel bilgiler için teşekkür ederim .Sizin yaziniza benzer bir yazi okumustum internetten acaba sizmi yazdiniz die süpelendim yaziyi bulursam atarim .

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                  Artık kırsal motorin olmadığından bütün dizellerin eurodizel olduğunu tekrar söyleyelim ancak katkı konusuna katılmıyorum.Zira kendi deneyimlediğim ve diğer kullanıcı deneyimleri gösteriyorki bu katkılar 60 ltlik depoda 50-60 km ye kadar uzun-kısa menzil sağlayabiliyor,dizelin setan değerini artırarak performans değişimi sağlayabiliyor.Ha aradaki farka değer mi değmez mi tartışılır.Ben şirketimin taşıt matik araçlarına ve kendi aracıma katkısız eurodizel tanımlattım ve kullanıyorum.

                  Rafineri konusunda ise maalesef halen geriyiz.Almanyada amcam C180 aracının bakımlarını 30000 km de bir yaptığını duyduğumda şaşırmıştım.Bütün faktör yakıt mı değil elbette hava,yol koşulları da etkili.Ancak servisi olduğum iş makinası firması Türkiye,Rusya,ortadoğu ve ortaasya ülkeleri dışındaki makinalara 500 saatte motor yağı değişimi verirken bu adını andığım yerlerde 250 saate düşüyor.Mantıken baktığınızda aynı şantiye ortamı ve toz toprak geriye kalan faktör yakıt etkeni oluyor.
                  http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                  Ellere yar oldu
                  2.0 CDTI
                  Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                  5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                    Euro dizel adlı yakıt için bir ek de ben yapayım. Yukarıda dendiği gibi eskiden rafinerilerimizde düşük kükürtlü motorin üretimi yoktu. Düşük kükürtlü yakıt isteyen yani "Euro" normu yüksek olan motora sahip araçlar piyasada çoğalınca bu yüksek Euro normlarını karşılayan yani Euro 3, Euro 4, Euro 5 gibi yakıtlar ithal edilmeye başlandı. Sonradan yerli rafinerilere bu yakıtları üretme yeteneği eklense de malesef piyasada "Euro dizel Avrupa'dan geldiği için kalitesi yüksek, yerlisi ancak kamyonlara uygun." algısı oluştu. Pek az bilinen bir bilgiyi de vereyim, Türkiye devleti zaman zaman ürettiği yakıtı yurtiçinde satamadığında ihraç ediyor. Standartları karşılamasaydı kimse almazdı.


                    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                      arkadaşlar firmaların resmi yakıt içeriklerini paylaşırsanız ilk dönen ben olurum.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                        Opet'in sitesinde ürünler sayfasına girdim, ucuz ve katkılı motorinlerin sayfalarına tıkladım. Her iki üründe de aynı paragrafı referans veriyorlar.

                        "Farklılaştırılmış olsun ya da olmasın ülkemizde lisans sahiplerince piyasaya arz edilen akaryakıt türlerinin tamamı Avrupa Birliği standartlarına ve EPDK tarafından belirlenen teknik düzenlemelere uygun olmak zorundadır. Bu kapsamda yakıt türüne göre hepsi araçlarda güvenle kullanılabilirler. Farklılaştırılmış ürünler ile diğerleri arasında kalite vb. düzenlenmiş özellikler bakımından otomobil, otobüs, kamyon, tır, traktör vb. araç türüne göre sınırlayıcı ayrımlar bulunmamaktadır.”

                        Ürünlerin linkleri:
                        https://www.opet.com.tr/motorin-eco-force-rurodiesel
                        https://www.opet.com.tr/motorin-ultra-force-eurodiesel

                        Bu sayfalarda bazı teknik belgeler de yayınlamışlar ama belgeler her iki ürün için aynı gözüküyor.

                        Kısa bir araştırmayla diğer şirketlerden de bu bilgiler elde edilebilir. Opet'in reklamı gibi olmasın


                        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                          Bu iki yakıt türü arasında kaç TL fark var acaba. Eğer doğru ürüne baktiysam ben pek fark göremedim: 0.02 TL.
                          .
                          Dogru baktiysam bir depoda 1.5 TL farkediyor yaklaşık. Ayda 5 depo harcansa 7.5 TL fark eder.
                          İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                            Orjinal yazı sahibi: maxut
                            Bu iki yakıt türü arasında kaç TL fark var acaba. Eğer doğru ürüne baktiysam ben pek fark göremedim: 0.02 TL.
                            .
                            Dogru baktiysam bir depoda 1.5 TL farkediyor yaklaşık. Ayda 5 depo harcansa 7.5 TL fark eder.
                            Aynen bp de iki dizel arası 0.02 tl fark var devede kulak kalıyor.Yani katkılı yada katkısız almak bizim gibi kullanıcılara ekonomik olarak bir getiri sağlamaz.Yurt dışında fark nasıl bilmem ama bizde böyle.
                            2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                            2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Merak Edenlere Tüm Avrupalının %90 Kullandığı Yakıt!

                              Avrupa -türkiye arasındaki yakıt kalitesi farkını aracıyla almanyadan, fransadan, hollandadan tatile gelen gurbetçilere sormak lazım.


                              2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
                              2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X