Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

    Merhabalar,

    aracım yaklaşık 1-2 aydır şehir içi ortalama tüketimi ortalama 9 litreden 10,5 litrelere yükseldi. Normalde en ağır trafikte kaldığım periyotta araç en fazla ortalama 9,2 litre tüketim hesaplıyordu. 1-2 ve 3. viteslerde özellikle gaza bastığımda (dokunduğumda) anlık tüketim 20 litreleri geçiyor (düz yolda). Gaza biraz asıldığımda (sonuna kadar basmıyorum) 39,9 anlık gösteriyor. Aynı durumla karşılaşan veya bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim.

  • #2
    Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

    Herşey normal,olması gerektiği gibi,hiç bir sıkıntı yok
    Kış mevsiminde normal mevsimlere nazaran,araçlar, %10 ile %30 arası yakıtta değişiklik gösterir.
    Anlık olarakta 39.9 görmekde çok normal
    Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


    Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

    F10 Msport

    Yorum


    • #3
      Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

      Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
      Herşey normal,olması gerektiği gibi,hiç bir sıkıntı yok
      Kış mevsiminde normal mevsimlere nazaran,araçlar, %10 ile %30 arası yakıtta değişiklik gösterir.
      Anlık olarakta 39.9 görmekde çok normal
      yaklaşık 1 sene önce sanki yakıt tüketimi aynı aylarda bu denli yüksek değildi diye hatırlıyorum. Teşekkür ederim cevabınız için. Bahar aylarında artık bakıp göreceğiz

      Yorum


      • #4
        Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

        Yakıt tüketimi ile alakalı öyle çok parametre var ki, sadece bir şeye bakarak şu veya bu demek yanlış. Tüketim ile birlikte aracın çalışmasında, motor sesinde, çekişinde değişiklik varsa o zaman yorum yapılabilir.
        34 ST 579 '09 C180 Kompresor

        BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

        Yorum


        • #5
          Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

          Orjinal yazı sahibi: ratip
          Yakıt tüketimi ile alakalı öyle çok parametre var ki, sadece bir şeye bakarak şu veya bu demek yanlış. Tüketim ile birlikte aracın çalışmasında, motor sesinde, çekişinde değişiklik varsa o zaman yorum yapılabilir.
          motor geçmişe göre biraz daha gürültülü çalışıyor gibi. ayrıca çekişte de hafif bir düşüş söz konusu

          Yorum


          • #6
            Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

            Orjinal yazı sahibi: Born2Xlr8
            Merhabalar,

            aracım yaklaşık 1-2 aydır şehir içi ortalama tüketimi ortalama 9 litreden 10,5 litrelere yükseldi. Normalde en ağır trafikte kaldığım periyotta araç en fazla ortalama 9,2 litre tüketim hesaplıyordu. 1-2 ve 3. viteslerde özellikle gaza bastığımda (dokunduğumda) anlık tüketim 20 litreleri geçiyor (düz yolda). Gaza biraz asıldığımda (sonuna kadar basmıyorum) 39,9 anlık gösteriyor. Aynı durumla karşılaşan veya bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim.
            BMW lerde hız kesici var.Bizde de yakıt tüketim kesici. 39,9 da kalıyor.Kesilmese daha gideri var.))
            "Herşeyi Senin için yarattım diyen" RABBİNE, "Herşeyden senin için vazgeçtim" diyebilmektir AŞK.

            Yorum


            • #7
              Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

              İlk etapta bakmanızı tavsiye edeceğim birkaç yer var:
              -Hava filtresi eskimişse veya adi bir ürün kullanılmışsa yapar
              -Aracın km sine göre gaz kelebeği ve map sensörünü ehil ellerde temizletirseniz motorun sesi ve vibrasyonunun azaldığını göreceksiniz. Ben imzamda yazılı önceki aracıma, bu saydıklarımla beraber Odak'ta carbon clean işlemi yaptırmıştım, motor sesi ve vibrasyon konusunda faydasını gördüm. Ama hangi yöntemle yağıldığını inanın bilmiyorum. Yoksa benzincilerde vb. satılan katkı gibi ürünler çok sağlıksız gelmiştir bana.
              -Kullanılan motor yağı dahi buna sebep olabilir.
              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

              Yorum


              • #8
                Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

                Orjinal yazı sahibi: ratip
                İlk etapta bakmanızı tavsiye edeceğim birkaç yer var:
                -Hava filtresi eskimişse veya adi bir ürün kullanılmışsa yapar
                -Aracın km sine göre gaz kelebeği ve map sensörünü ehil ellerde temizletirseniz motorun sesi ve vibrasyonunun azaldığını göreceksiniz. Ben imzamda yazılı önceki aracıma, bu saydıklarımla beraber Odak'ta carbon clean işlemi yaptırmıştım, motor sesi ve vibrasyon konusunda faydasını gördüm. Ama hangi yöntemle yağıldığını inanın bilmiyorum. Yoksa benzincilerde vb. satılan katkı gibi ürünler çok sağlıksız gelmiştir bana.
                -Kullanılan motor yağı dahi buna sebep olabilir.
                Cevabınız için teşekkür ederim. Aracımı yetkili servise götürmüyorum. Ancak sanayiide götürdüğüm usta her şeyin orjinalini kullanmamız konusunda direten biri. Yağ konusunda hangisini koyduğunu hatırlamıyorum ancak bu konuda da dikkatli olmaya özen göstereceğim.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

                  Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                  Herşey normal,olması gerektiği gibi,hiç bir sıkıntı yok
                  Kış mevsiminde normal mevsimlere nazaran,araçlar, %10 ile %30 arası yakıtta değişiklik gösterir.
                  Anlık olarakta 39.9 görmekde çok normal
                  o işte bi hata yok mu ya? benim bildiğim, teorik olarak da içten yanmalı motorlar soğuk havada daha verimli çalışır. bence arkadaşımızın yakıt tüketimi artmasının daha farklı sebepleri var. tıkalı filtreler veya hava alma-verme yollarında oluşmuş bir çatlak en muhtemel seçenekler gibi göründü bana. ayrıca sensörlerin de makineye bağlanıp kontrol edilmesi mantıklı olur.
                  1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

                    Soğuk havalarda motorun optimal çalışma ısısına ulaşmadı daha uzun süre alacaktır. Bu nedenle soğuk havalarda kısa mesafelerde yakıt tüketiminde artış olması olağan bir durum.


                    2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
                    2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

                      http://www.sekizsilindir.com/2016/04...esafe.html?m=1
                      İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

                        Orjinal yazı sahibi: CB
                        Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                        Herşey normal,olması gerektiği gibi,hiç bir sıkıntı yok
                        Kış mevsiminde normal mevsimlere nazaran,araçlar, %10 ile %30 arası yakıtta değişiklik gösterir.
                        Anlık olarakta 39.9 görmekde çok normal
                        o işte bi hata yok mu ya? benim bildiğim, teorik olarak da içten yanmalı motorlar soğuk havada daha verimli çalışır. bence arkadaşımızın yakıt tüketimi artmasının daha farklı sebepleri var. tıkalı filtreler veya hava alma-verme yollarında oluşmuş bir çatlak en muhtemel seçenekler gibi göründü bana. ayrıca sensörlerin de makineye bağlanıp kontrol edilmesi mantıklı olur.
                        Hocam teorik olarak söylediğiniz gibi daha verimli çalışır ama bu performans olarak daha yüksek verim demek(araç bayılmaz ısınıp performans kaybı yasamaz),Zaten araçlar soğukken daha hızlı gider bunu herkes bilir,motor modifiyesi yapılırken ilk başta intercooler değişir daha çabuk soğutması için,yakıt olarak ise tam tersi daha çok yakıt harcayarak aracı verimli hale sokar, verimden kastım sadece performans durumu,ayrıyetten bizim opelin ecotec motorları sıcağı sever soğukta %20 artışa kadar çıkar Özellikle kısa mesafe kullanımlarında,bunu yıllardır denemiş birisi olarak söylüyorum.
                        Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                        Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                        F10 Msport

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

                          Ayrıyetten yakıtı aracın herşeyi etkiler,lastik hava basıncı,hava filtresi,ateşleme,debriyaj,buji,şarj dinamosu akü bile etkiler.
                          Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                          Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                          F10 Msport

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

                            Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                            Orjinal yazı sahibi: CB
                            Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                            Herşey normal,olması gerektiği gibi,hiç bir sıkıntı yok
                            Kış mevsiminde normal mevsimlere nazaran,araçlar, %10 ile %30 arası yakıtta değişiklik gösterir.
                            Anlık olarakta 39.9 görmekde çok normal
                            o işte bi hata yok mu ya? benim bildiğim, teorik olarak da içten yanmalı motorlar soğuk havada daha verimli çalışır. bence arkadaşımızın yakıt tüketimi artmasının daha farklı sebepleri var. tıkalı filtreler veya hava alma-verme yollarında oluşmuş bir çatlak en muhtemel seçenekler gibi göründü bana. ayrıca sensörlerin de makineye bağlanıp kontrol edilmesi mantıklı olur.
                            Hocam teorik olarak söylediğiniz gibi daha verimli çalışır ama bu performans olarak daha yüksek verim demek(araç bayılmaz ısınıp performans kaybı yasamaz),Zaten araçlar soğukken daha hızlı gider bunu herkes bilir,motor modifiyesi yapılırken ilk başta intercooler değişir daha çabuk soğutması için,yakıt olarak ise tam tersi daha çok yakıt harcayarak aracı verimli hale sokar, verimden kastım sadece performans durumu,ayrıyetten bizim opelin ecotec motorları sıcağı sever soğukta %20 artışa kadar çıkar Özellikle kısa mesafe kullanımlarında,bunu yıllardır denemiş birisi olarak söylüyorum.
                            mesleğimle de ilgili olduğu için biraz araştırıp olayı netleştirme ihtiyacı hissettim. şahsına yönelik bir durum değil nolur yanlış anlama, çok üzülürüm.

                            kısa mesafede, soğuk motorun ısınana kadar daha çok yakıt tüketildiğinden yakıt tüketiminin artması normaldir. fakat içten yanmalı motorlarda, motor normal çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra motora dışarıdan giren hava ne kadar soğuk ise verim o kadar artar. motorlar için verim kelimesi performans demek değildir. verim çıktı/girdi oranıdır ve motorlar için kullanılan verim kelimesi yakıt tüketimi ile alakalıdır. verimin artması demek, yakıt tüketiminin düşmesi demektir. ikisi ayrı anlama geldiği için en doğrusu şudur: "soğuk havada performans da artar, verim de artar."


                            üretici firmaların motora soğuk hava girmesini istediğini nasıl anlarız?
                            1) eğer motora sıcak hava girmesi istenseydi, hava filtrelerinin, içinden geçecek havanın mümkün olduğunca motor, radyatör veya egzoz borularıyla ısıtılacak şekilde yerleştirilirmesi gerekirdi. fakat dikkat ederseniz hava filtresi genelde motordaki sıcaklıktan uzak yerdedir. çünkü motora girecek havanın daha fazla ısınması istenmez.
                            2) Intercooler: Turbonun basınçlandırıp ısıttığı havanın motora girmeden önce soğumasını sağlar.

                            motora giren soğuk havanın yakıt tüketimini azaltma sebeplerine gelince:
                            - soğuk havanın yoğunluğu, sıcak havaya göre daha fazladır. dolayısıyla hem sıcak havada hem soğuk havada hacmen motora aynı miktarda hava girse bile, birim hacimde bulunan oksijen molekülü miktarı fazla olduğu için yanma kalitesi artar. içeriye daha fazla oksijen girdiği için daha fazla yakıt çekilmesi gibi bir durum söz konusu değildir çünkü yanma sırasındaki yakıt-hava karışım oranı hacimle hesaplanır. yanma kalitesi arttıkça performans ve verim artar.
                            - bir kaç yerde soğuk havada araç soğutma sistemlerinin daha az çalışmasından dolayı alternatöre daha az yük binmesinden, dolayısıyla motora daha az yüklenildiğinden bahsedilmiş. böyle bir konuda bilgim yok, olabilir, olsa bile çok minimal miktarda verim sağlar diye düşünüyorum.


                            yanlışım varsa lütfen düzeltin, çok minnettar olurum. buradaki kardeşlerimin ve abilerimin affına sığınarak araştırdığım ve bildiğim kadarını yazmaya çalıştım. bu tip şeyler kafamda netleşmeyince pek rahat edemiyorum. herkese saygılar, sevgiler.
                            1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Insignia 2012 1.4T yakıt tüketiminde artış

                              cevap veren herkese tekrar teşekkür ederim. Henüz ustaya kontrole gitme fırsatım olmadı. Herhangi bilgi alabilirsem ben de burada paylaşırım.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X