Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

    Arkadaslar aracimi alali yaklasik 1 ay oluyor..once bir sarj lambasi olayi vardi onu hallettik yetkili serviste orjinal sarj dinamosu ile degisti..

    Neyse gelelim asil suan beni dusunduren gunlerdir internette ustalarda servislerde cozum aramama arabamin icime sinmemesine sebep olan olaya...ve yasadiklarima arabayi aldigimda kompresyon testi yapildi degerler 10 10 10 10.5 cikti bu ilk soyleyecegim done..daha sonra lpg ciye gittim lpg sivisi yoktu arabada onu koydurmak icin yagi koyduk sistem bozukmus yagi butin yagi bosaltiyordu hizli sekilde arabanin egsozdan dumanlar cikti fazla yag gittiginden usta hemen araci istop etti sistem bozuk dedi sistemi degistirdik yagini ilave ettik normale dondu duman gitti ayari yaparken bilgisayardan emisli ayarlamislar senin araba turbolu dedi turbolu ayarladi lpg sistemi landirenzo yaglamali..ayrica ayar yaparken bana senin aracin isi sensoru yada musuru bozuk dedi tam emin degilim ikisi ayni seymi bu 2. Done elimde..simdi 1 haftadir falan yada oncede vardi ben farketmedim arabam sogukken ilk calistirmada jikle devreye giriyor 1200 devir civarina cikiyor arac ama titreme sarsinti vuruntu gibi seyler var tekliyor gibi gaz veriyorum lokurt sesi var gibi gaz yememe gibi stop edecekmis gibi rolantide dalgalanma oluyor ama simdiye kadar etmedi ilk marsta calisiyor hep ama bu bana tam saglikli mars oluyor gibide gelmiyor anahtari cevirip birakiyorum marsa devam edip calisiyor kendi 1 2 saniye icinde aradan 1 2 dakika gecince arac oldugu yerde isininca devir 700 800 gibi sabit kaliyor normale donuyor..kafam cok karisik arastirip internette servislerde falan bunaldim..yardimci olurmusunuz..kimi subap diyor kimi baska bisey..bildigim kadariyle agustos eylul aylarinda bu araca sibop takimi takilmis komple motor yapilmis dendi bana degisen parcalarin yapilan islemlerin listesi verildi bana ama kesin yapildimi yapilmadimi bilemiyorum..

    2. Sikintimda araca normal veya az gaz vermeme ragmen dip gaz yapmisim gibi gazlamasi genelde 2 ve 3 . viteslerde yada torboda sanki kesiyormus gibi davranislar

    Ustteki durumla baglantili olabilormi bilmiyorum

    Simdiden yardimlariniz ve ilginiz icin tesekkurler kafami bulandiran arabadan sogutan bu konularla alakali degerli fikirlerinizi bekliyorum saygilarimla


  • #2
    Ynt: Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

    Geçmiş olsun.
    OPEL İNSİGNİA 2.0 TURBO 220HP 4X4 COSMO+AFL FAR+FLEX RIDE+20İNÇ OPC JANT+SANROOF+REACARO KOLTUK(ISITMA-SOĞUTMA)+NAVİMEX ANDROİD MULTİMEDYA + ÖN ARKA KAMERA GÜVENLİK SİSTEMİ (ANDROİD)

    Yorum


    • #3
      Ynt: Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

      Geçmiş olsun öncelikle. Muhtemelen aynı sorunlar değildir ama kendi aracımda yaşadığım sorunları ve önerileri ve durumunu anlatayım belkide benzerlikler vardır. Bende aracımı lpg li aldım 1.4 turbo. İlk aldığım anda pek sorun görünmüyordu. LPG yi po yada shel den alıyordum genelde. Çok nadiren lpg ye geçtiği ilk anlarda hafif bir titreme ve daha nadirende stabilitrak esp arızası veriyordu. Bir gün lpg yi bp den aldım. Nerdeyse her sabah lpg ye ilk geçişte araçta aşırı derecede titreme ve her gün stabilitrak arızası vermeye başladı. Araç rölantide iken kalkarken filan sorun yaşıyordu. Yetkili servise götürdüm bir sorun yok dediler. Özel servise götürdüm arıza kayıtlarına baktılar zengin olmayan yakıt uyarısı gibi bir şey vermiş dediler. lpg ayarını tekrar yaptırıp lpg ye geçiş ısısını 5 derece arttırın diye öneride bulundular. genelde 30 olur siz 35 e çıkarttırın dediler. Bende lpg ciye gittim ayarı yaptırdım geçiş ısısı 40 imiş 45 e çıkarttım. Ama sorun düzelmedi. Zar zor olsada gazı bitirdikten sonra tekrardan po dan gaz aldım ve bu yaşadığım sıkıntılar nerdeyse hiç yaşanmadı. Sadece gazın bitmesine yakın 1 kere hafif şekilde titreme oldu. İlk çalıştırmada benim aracın devride bahsettiğiniz şekilde oluyor ama titreme olmuyor. Bir süre çalışır vaziyette bekleyince(15-20 sn) devir 600-700 e düşüyor ve ondan sonra hareket ediyorum. Aracınızı bir süre benzinde kullanın ve sorun yakıtlamı ilgili yada motorlamı lpg sistemi ilemi onu anlarsınız ve ona göre bir çözüm ararsınız bence

      Yorum


      • #4
        Ynt: Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

        Aynı problem bende de vardı. Sabahları araç tekleyerek çalışıyor lpg ye geçince tekleme kesiliyordu. Subap arızası diyenler oldu ama tesadüf eseri kendim çözdüm problemi. Akşamları aracı park ettikten sonra benzine alıyorum ve bir süre benzinde çalıştıktan sonra stop ediyorum ve sabahları lpg düğmesi otomatik değilde benzin konumunda olursa sorunsuz çalışıyor. Bi deneyin derim.
        İNSİGNİA 1.6 TURBO

        Yorum


        • #5
          Ynt: Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

          Benzeri sorunları yaşadım. Sistemimiz aynı değil. Ancak temel mantığı aynı. LPG nin enjeksiyon ms'si farklı devirler, tam gaz(open-loop) için benzin ms'sine göre uyumu yapılması kanaatimce sorunu büyük oranda çözecektir.

          Temel sorun şu. Anladığım kadarıyla ayarı yapılmamış. Araç boğuluyor. SEbebi ise şu. LPG enjeksiyonunuzun çıkışı ve benzin enjeksiyonunuzun çıkışı üstelik teki sıvı fazda diğeri gaz fazında çıkması sebebiyle farklı sürelerde işliyor. Kanaatim lpg ayarı az. Zira araç LTF (long term fuel trim) bilgisi ile lpg yollama ms'sini çoğaltarak fakir yakıtı normale çevirmeye çalışıyor. Ancak bu oran benzinle arasında çok fark olduğu için ilk benzinde çalışırken aracın fazla benzin almasına ve motorun boğulmasına sebep oluyor. İlk işiniz ya tanıdığınız veya iyi bir ustaya lpg ayarı yaptırmak olsun. Ayarları kendinizin de çok basit bir şekilde yapabileceğiniz ifade etmek isterim.
          @nalbantoglu'nun paylaşımlarını okumanız nasıl yapacağınız hakkında bilgi verecektir.

          Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
          Arkadaşlar tecrübelerimle konuya açıklık getireyim.

          A16LET motorlu Insignia araca sahibim. Öncfeki sahibi yeni montajlı bir Atiker GOLD kit ile aracı sattı. Araç güncel olarak 11bin KM'dir Atiker GOLD OBDII sistem ile yürüyor. Subaplar kompresyon testinden geçti. Ancak bundan sonrası nasıl olacak?

          Öncelikle aracımın nozzle ve basınç ayarlarının yanlış olduğunu gördüm. Enjektör ucu 2.2mm idi, basıncımız 1.1bardı ve bu araç için ufaktı. Rolantide 3.9ms gaz enjeksiyon süresi vardı. Bu gaz yetiştirmede sıkıntı çıkacağı ve aracın tam gazda aslında fakir çalışacağı anlamına geliyordu. 2.4mm uç ve 1.25-1.30 arası regülatör basıncı ile temel kurguyu tamamladım. Rolantide 2ms benzin enj. süresi 3.4-3.5ms gaz enjeksiyon süresi vermeye başladı ki bu en ideal değerdir.

          Sonrasında ayar işine girişmeye koyuldum. Daha önceden hep BRC kullandığım için Atiker'in yazılımına ve çalışma sistemine biraz yabancıydım. Ancak çözdüm. 3 gündür Atiker ayar kablom ve bir adet bluetooth ELM327 cihazı ile gerek LPG haritasını gerek aracın hangi devirde gaza ne açıda bastığımda fakire/zengine düştüğünü izliyorum.

          Öncelikle bu araçların subap yakmasının en büyük sebebi fakir karışım. LPG'de veya aracın subaplarında suç yok. Bu araç turbolu yüksek basınçlı ve güçte bir araç olduğu için LPG montajı yapan "ustacıklar" bu araca tam gazda fakir bırakıyorlar ayarlayamıyorlar ve biz fakire düştüğünde biz çoğunlukla bunu anlayamıyoruz. Neden? Çünkü araç ile gaza yüklendiğimizde durumunda tam turbo basıncı oluştuğunda yakıt düzeltmesi yapmıyor. Bu yüzden dolayı STFT ve LTFT yükselmiyor ve fakir patlamanın farkına varamıyoruz.

          Kitimin haritasından farkettim ki ayarlarım kötü olmasa da gaza çeyrek bastığım zaman fakire (%10-%15), gazsa biraz yüklenmeye başladığım zaman ise zengine (%6-7) düşüyor. Burada zengin kısmında sıkıntı yok. Çünkü LTFT değerim zaten 4-5 ti. Bu da aracın gaza yüklenmelerde %1-2 zengin kaldığını gösterir ve kitim OBD2 bağlantısı ile sürekli STFT ve LTFT değerlerini okuduğu için gerekli gaz kesmeyi yapacaktır. Ancak fakir kısıma müdahale edemeyecektir. O yüzden bu kısımlara müdahale ederek o kısmı zenginleştirdim. Yola çıktım. Telefonumdan Torque programından başladım izlemeye. LTFT değeri yavaş yavaş düşmeye ve 0'a yaklaşmaya başladı. STFT miz de 0 çizgisinin etrafında dalgalı bir grafikle geziniyordu. İşlem tamam, buraya kadar herşey güzel.

          Peki tam gaz durumu? Tam gazda baktım ki, aracı çok fakir çalıştırsam da çok zengin ayarlasam da haritayı STFT ve LTFT değerleri gelmiyor. Araç tam gazda open loop dediğimiz duruma dönüyor ve gaz düzeltmesi yapmıyor. İşte burası çok tehlikeli. Aracınız turbo devreye girip yüksek basınçlarla silindirlerde patlama yaparken fakir kalıyor. Fakir karışım + basınçlı yanma. Bu subapların dayanmaması çok doğal.

          Konuya dönelim, tam gaz durumunu tam ölçemediğim için alt devirlerden gelen çarpanların da fikir vermesiyle az çok ayarladım. Ama teyit edecek hiçbirşey yok tabi elimde. Teyit edebilmek için bir adet Wideband AFR sensörüne ihtiyacım var ki, basınçlı yanma sırasında Air-Fuel Ratio silindirde kaç göreyim. Benzinde mesela tam gazda 13 e düşüyorsa, gazda 13.7 kalıyorsa demekki tam gazda fakirim hala Neyse, bu sensörümüz de yok. O zaman ne yapacağız? Tam basınç oluştuğunda ya tamamen benzine geçiş yapacağız, ya da yüksek miktarda takviye yaptıracağız.

          Ben 1500 devirden itibaren 15ms püskürtme süresini geçtiği gibi 7 ms benzin takviyesini işaretledim. 15ms, gaza %75-80 basış açısı diyebilirim. Altında hep gazlı. Tam gaz durumunda %35 e varan bir benzin takviyesi anlamına geliyor.

          Araçlarımızı bu şekilde kullanır ayarlarsak, subaplarımızda da diğer ekipmanlarımızda da hiçbirşey olmaz arkadaşlar. Bu şekilde kullanmazsak istediğiniz subabı takın, yine uzayacak, yine subap olmasa yuvası deforme olacaktır. Bursa'da olan arkadaşlara bu konuda yardımcı da olabilirim. Elimde Atiker ve BRC kablosu mevcut.

          Saygılar.
          http://www.insigniateam.com/forum/in...topic=4639.340 bu sayfadan devamını okuyunuz.


          Aklıma gelmişken. Ben bu ayarları kendim yaptım ltf stf farkım %2 aralığında idi en son baktığımda. Lastik değiştirdiğim için bir şey değişti mi bilmiyorum. Kontrol etmek lazım.

          Ancak havalar soğuduğu için benim aracımda da şu anda öncelikle belli süre otomatik cikle denen şey devreye girip deviri 1000-1100 civarına çekiyor. Ancak motor ısındığında 700 civarına yani normal seviyesine iniyor.

          Ancak teklemeler çok şey anlatıyor. Özellikle stf verilerini alan beyin araç belli süre viteste gaza basmadan gidince sıfır yaktı gösterince stfyi normale çekmeye başlıyor. Ancak vitese geçtiğiniz anda bi bakıyor fakir. Artırıyor. Ancak bu sürede araç tekliyor.

          Aracınızın ayarı düzgün mü anlamanın en kolay yolu ise şu, aracı benzine alın sürün motor ısınsın sonra tüpe geçin. Tam tüpe geçtiği anda tekleme vs oluyorsa tamamdır ayarınız sorunlu.

          Ayrıca nalbantoğlunun turbodan gelen hava sensörü ile ilgili sorunu vardı. Onu düzeltince en ufak basışta şahlanması düzelmişti.

          Benim açımdan aracın lastiklerini değiştirince. (kabak olmuştu) bu en ufak gaza basınca şahlanması düzeldi. Ne derece alakası var bilmiyorum. Ancak aracı kışın hep tour moda aldığım için zaten daha yumuşak hissediyor da olabilirim.

          Umarım faydalı olur. Unutmayın lpg'ye uyumsuz araç değil kötü montaj ve kötü ayarlı lpg vardır. Yaptıracak kimse bulamıyorsanız yaklaşık 2-3 saatlik araştırma ile kendinize bile şaşıracağınız sonuçlara ulaşabilirsiniz.

          Yorum


          • #6
            Ynt: Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

            Ilgilenen arkadaslara cok tesekkur ederim isi sensorun bozuk demisti lpg ustasi bununla bir alakasi olabilirmi?ayrica isi sensoru lpgcilerde yada lpg sisteminde olan bir sensormu yoksa motorda zaten olan bir sensormu bilgi verebilirmisiniz teknik bilgim yokda..isi sensoru isi musuru hararet sensoru ayni seylermi?
            Orjinal yazı sahibi: gambleroflife
            Benzeri sorunları yaşadım. Sistemimiz aynı değil. Ancak temel mantığı aynı. LPG nin enjeksiyon ms'si farklı devirler, tam gaz(open-loop) için benzin ms'sine göre uyumu yapılması kanaatimce sorunu büyük oranda çözecektir.

            Temel sorun şu. Anladığım kadarıyla ayarı yapılmamış. Araç boğuluyor. SEbebi ise şu. LPG enjeksiyonunuzun çıkışı ve benzin enjeksiyonunuzun çıkışı üstelik teki sıvı fazda diğeri gaz fazında çıkması sebebiyle farklı sürelerde işliyor. Kanaatim lpg ayarı az. Zira araç LTF (long term fuel trim) bilgisi ile lpg yollama ms'sini çoğaltarak fakir yakıtı normale çevirmeye çalışıyor. Ancak bu oran benzinle arasında çok fark olduğu için ilk benzinde çalışırken aracın fazla benzin almasına ve motorun boğulmasına sebep oluyor. İlk işiniz ya tanıdığınız veya iyi bir ustaya lpg ayarı yaptırmak olsun. Ayarları kendinizin de çok basit bir şekilde yapabileceğiniz ifade etmek isterim.
            @nalbantoglu'nun paylaşımlarını okumanız nasıl yapacağınız hakkında bilgi verecektir.

            Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
            Arkadaşlar tecrübelerimle konuya açıklık getireyim.

            A16LET motorlu Insignia araca sahibim. Öncfeki sahibi yeni montajlı bir Atiker GOLD kit ile aracı sattı. Araç güncel olarak 11bin KM'dir Atiker GOLD OBDII sistem ile yürüyor. Subaplar kompresyon testinden geçti. Ancak bundan sonrası nasıl olacak?

            Öncelikle aracımın nozzle ve basınç ayarlarının yanlış olduğunu gördüm. Enjektör ucu 2.2mm idi, basıncımız 1.1bardı ve bu araç için ufaktı. Rolantide 3.9ms gaz enjeksiyon süresi vardı. Bu gaz yetiştirmede sıkıntı çıkacağı ve aracın tam gazda aslında fakir çalışacağı anlamına geliyordu. 2.4mm uç ve 1.25-1.30 arası regülatör basıncı ile temel kurguyu tamamladım. Rolantide 2ms benzin enj. süresi 3.4-3.5ms gaz enjeksiyon süresi vermeye başladı ki bu en ideal değerdir.

            Sonrasında ayar işine girişmeye koyuldum. Daha önceden hep BRC kullandığım için Atiker'in yazılımına ve çalışma sistemine biraz yabancıydım. Ancak çözdüm. 3 gündür Atiker ayar kablom ve bir adet bluetooth ELM327 cihazı ile gerek LPG haritasını gerek aracın hangi devirde gaza ne açıda bastığımda fakire/zengine düştüğünü izliyorum.

            Öncelikle bu araçların subap yakmasının en büyük sebebi fakir karışım. LPG'de veya aracın subaplarında suç yok. Bu araç turbolu yüksek basınçlı ve güçte bir araç olduğu için LPG montajı yapan "ustacıklar" bu araca tam gazda fakir bırakıyorlar ayarlayamıyorlar ve biz fakire düştüğünde biz çoğunlukla bunu anlayamıyoruz. Neden? Çünkü araç ile gaza yüklendiğimizde durumunda tam turbo basıncı oluştuğunda yakıt düzeltmesi yapmıyor. Bu yüzden dolayı STFT ve LTFT yükselmiyor ve fakir patlamanın farkına varamıyoruz.

            Kitimin haritasından farkettim ki ayarlarım kötü olmasa da gaza çeyrek bastığım zaman fakire (%10-%15), gazsa biraz yüklenmeye başladığım zaman ise zengine (%6-7) düşüyor. Burada zengin kısmında sıkıntı yok. Çünkü LTFT değerim zaten 4-5 ti. Bu da aracın gaza yüklenmelerde %1-2 zengin kaldığını gösterir ve kitim OBD2 bağlantısı ile sürekli STFT ve LTFT değerlerini okuduğu için gerekli gaz kesmeyi yapacaktır. Ancak fakir kısıma müdahale edemeyecektir. O yüzden bu kısımlara müdahale ederek o kısmı zenginleştirdim. Yola çıktım. Telefonumdan Torque programından başladım izlemeye. LTFT değeri yavaş yavaş düşmeye ve 0'a yaklaşmaya başladı. STFT miz de 0 çizgisinin etrafında dalgalı bir grafikle geziniyordu. İşlem tamam, buraya kadar herşey güzel.

            Peki tam gaz durumu? Tam gazda baktım ki, aracı çok fakir çalıştırsam da çok zengin ayarlasam da haritayı STFT ve LTFT değerleri gelmiyor. Araç tam gazda open loop dediğimiz duruma dönüyor ve gaz düzeltmesi yapmıyor. İşte burası çok tehlikeli. Aracınız turbo devreye girip yüksek basınçlarla silindirlerde patlama yaparken fakir kalıyor. Fakir karışım + basınçlı yanma. Bu subapların dayanmaması çok doğal.

            Konuya dönelim, tam gaz durumunu tam ölçemediğim için alt devirlerden gelen çarpanların da fikir vermesiyle az çok ayarladım. Ama teyit edecek hiçbirşey yok tabi elimde. Teyit edebilmek için bir adet Wideband AFR sensörüne ihtiyacım var ki, basınçlı yanma sırasında Air-Fuel Ratio silindirde kaç göreyim. Benzinde mesela tam gazda 13 e düşüyorsa, gazda 13.7 kalıyorsa demekki tam gazda fakirim hala Neyse, bu sensörümüz de yok. O zaman ne yapacağız? Tam basınç oluştuğunda ya tamamen benzine geçiş yapacağız, ya da yüksek miktarda takviye yaptıracağız.

            Ben 1500 devirden itibaren 15ms püskürtme süresini geçtiği gibi 7 ms benzin takviyesini işaretledim. 15ms, gaza %75-80 basış açısı diyebilirim. Altında hep gazlı. Tam gaz durumunda %35 e varan bir benzin takviyesi anlamına geliyor.

            Araçlarımızı bu şekilde kullanır ayarlarsak, subaplarımızda da diğer ekipmanlarımızda da hiçbirşey olmaz arkadaşlar. Bu şekilde kullanmazsak istediğiniz subabı takın, yine uzayacak, yine subap olmasa yuvası deforme olacaktır. Bursa'da olan arkadaşlara bu konuda yardımcı da olabilirim. Elimde Atiker ve BRC kablosu mevcut.

            Saygılar.
            http://www.insigniateam.com/forum/in...topic=4639.340 bu sayfadan devamını okuyunuz.


            Aklıma gelmişken. Ben bu ayarları kendim yaptım ltf stf farkım %2 aralığında idi en son baktığımda. Lastik değiştirdiğim için bir şey değişti mi bilmiyorum. Kontrol etmek lazım.

            Ancak havalar soğuduğu için benim aracımda da şu anda öncelikle belli süre otomatik cikle denen şey devreye girip deviri 1000-1100 civarına çekiyor. Ancak motor ısındığında 700 civarına yani normal seviyesine iniyor.

            Ancak teklemeler çok şey anlatıyor. Özellikle stf verilerini alan beyin araç belli süre viteste gaza basmadan gidince sıfır yaktı gösterince stfyi normale çekmeye başlıyor. Ancak vitese geçtiğiniz anda bi bakıyor fakir. Artırıyor. Ancak bu sürede araç tekliyor.

            Aracınızın ayarı düzgün mü anlamanın en kolay yolu ise şu, aracı benzine alın sürün motor ısınsın sonra tüpe geçin. Tam tüpe geçtiği anda tekleme vs oluyorsa tamamdır ayarınız sorunlu.

            Ayrıca nalbantoğlunun turbodan gelen hava sensörü ile ilgili sorunu vardı. Onu düzeltince en ufak basışta şahlanması düzelmişti.

            Benim açımdan aracın lastiklerini değiştirince. (kabak olmuştu) bu en ufak gaza basınca şahlanması düzeldi. Ne derece alakası var bilmiyorum. Ancak aracı kışın hep tour moda aldığım için zaten daha yumuşak hissediyor da olabilirim.

            Umarım faydalı olur. Unutmayın lpg'ye uyumsuz araç değil kötü montaj ve kötü ayarlı lpg vardır. Yaptıracak kimse bulamıyorsanız yaklaşık 2-3 saatlik araştırma ile kendinize bile şaşıracağınız sonuçlara ulaşabilirsiniz.
            Ilgilenen arkadaslara cok tesekkur ederim isi sensorun bozuk demisti lpg ustasi bununla bir alakasi olabilirmi?ayrica isi sensoru lpgcilerde yada lpg sisteminde olan bir sensormu yoksa motorda zaten olan bir sensormu bilgi verebilirmisiniz teknik bilgim yokda..isi sensoru isi musuru hararet sensoru ayni seylermi?

            Yorum


            • #7
              Ynt: Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

              ''gambleroflife'' güzel konu olmuş teşekkürler.
              OPEL İNSİGNİA 2.0 TURBO 220HP 4X4 COSMO+AFL FAR+FLEX RIDE+20İNÇ OPC JANT+SANROOF+REACARO KOLTUK(ISITMA-SOĞUTMA)+NAVİMEX ANDROİD MULTİMEDYA + ÖN ARKA KAMERA GÜVENLİK SİSTEMİ (ANDROİD)

              Yorum


              • #8
                Ynt: Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

                Benim de yok teknik bilgim. Kendim araştırarak öğrendim Ancak ısı sensörü araçta birden fazla var diye biliyorum. Emin değilim. Ama motor sıcaklığını ölçen sensör ise bu durumda aracınızın zaten hata vermesi lazım. Yok lpg sistemindeki sensör ise emin olmamakla birlikte o da beyinden bilgiyi alıyor olması lazım. Kendi ayrı sensörü varsa söyleyin değiştirsinler.

                Gel gelelim yukarıdaki en önemli tavsiyeye. Herhangi bir şey değiştirmeden önce 1-2 gün sadece benzinde kullanın. Deneyin, araçta aynı sorunlar var mı? Başlarda aynı sorunlar olabilir. Ama ortalama 100 km'yi geçince ltf tamamen normale dönmüş olur. Eğer obd2 cihazınız varsa araca bağlayarak hata kodlarını sil derseniz ltf verileri de sıfırlanıyor. Böylece kolayca sorunun gerçekten ısı sensörü ile ilgisi mi var görürsünüz.

                Kendiniz yapamıyorsanız götürün opel özel servisine (yetkili servise gıcığım olduğu için ) sorun abi böyle böyle dedi bozuk mu bu sensör deyin.

                Ancak sorunun sensörden kaynaklı olmadığını ayar yapılmadığnı düşünüyorum halen.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

                  Arabamda kaloriferi acinca lpg kokusu geliyordu ve calisma hizini sonuna getirmeme ragmen az ufluyordu..internette forumlarda yaptigim arastirmalarda once polen filtresi degisimi daha sonra lpg kacagi aranmasi borularin hortumlarin kontrolu oda olmadi regulator degisimi oneriliyordu bugun ilk sikki yaparak basladim polen filtresini degistirdim ve koku ve az ufleme gecti duzelti canavar oldu masallah..cikan filtre igrenc durumdaydi...

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

                    Aracimin ilk calistirmada sogukken otomatik jikle devredeyken cok asiri sarsinti titreme rolantide dalgalanma stop edecekmis gibi olma sorunu vardi subaplqr degisecek vs dedi tamirciler direk ben biraz arastirma yaptim kendi yapabilecegim seyleri yapayim duzelmesse son ihtimal subap dedim maf ve map sensorlerini sokup yagsiz elektronik devre temizleyici alarak 15 tl ye temizliklerini yaptim basit bir islem videolari var puf nokta isleme baslamadan akunun eksi kablosunu sokmek hata almamak icin gerekli temizlikleri yaptim taktim bu sabah calistirdim saat gibi araba masallah..

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Yeni aldigim aracimda kafama takilanlar yardimlarinizi bekliyorum lutfen

                      geçmiş olsun gardaş

                      Yorum


                      • #12
                        Konuyu hortlatıyorum ama maalesef yukarıda belirtilen sorunların aynısı bende de var sabah soğukken titremesi VS.. yardımcı olabilecek bir babayiğit arıyorum.. 507 942 42 63 lütfen yardımı dokunacak birisi bana ulaşsın...

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X