Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lütfen Yardım

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Lütfen Yardım

    Hayranı olduğum araca, (2009-2012)1.6T cosmo' ya ulaşmama çok az kaldı. Fakat almadan evvel yardımınıza ihtiyacım var.
    1. Aracı alırken özellikle dikkat etmem gereken bir şey var mı?
    2. Önceki aracım 2010 manuel Honca Cıvıc idi. Benzinli kullandım ve beni üzmedi. İnsignia' yı da benzinli kullanmayı düşünüyorum önceki aracımla yakıt sarfiyatı bakımından çok fark olur mu? 100 km de 1- 2 Lt önemli değil daha üstünü kastediyorum.
    3. Cıvıc sorunsuz bir araçtı fakat gerek donanım gerekse performans açısından beni mutlu etmedi. Fakat rutin bakımları dışında da servise yolum düşmedi. Bu anlamda insignia nasıldır rutin bakımlar dışında problem çıkarır mı?
    Şimdiden tşk.

  • #2
    Ynt: Lütfen Yardım

    1-rutin her araçta bakılması gereken unsurlar kaza,boya,motor performansı
    2-Normal kullanımda genel ortalamanız 10 litrenin üstüne çıkmaz.Buda civic ile kıyaslarsanız çok sayılmaz belkide emsaldir.Ben 9.6 litre ortalama ile kullanmıştım insignia mı.
    3-Performansı civic ten sonra kesinlikle yüzünüzü güldürür.Rutin bakımları düzenli yapılmış ise çok fazla sıkıntı çıkartacağını sanmıyorum.Tabi biraz şans işi %100 sorun çıkartmaz demek hatadır sonuçta mekanik bir araç bu.Alırken bakımlarını net olarak öğrenin belli bir km den sonra volan triyer v.b parçalar değişiyor ve biraz tuzlu bir bakım fiyatı ile karşılaşıyorsunuz.
    Şimdiden hayırlı olsun.
    2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
    2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

    Yorum


    • #3
      Ynt: Lütfen Yardım

      1. Soru hakkında çok yorum yapamayacam.
      .
      2. Kullandığınız güzergaha bağlı çok değişmekle birlikte performansın cazibesine kapilmazsaniz ortalama 9-10lt/100km ile dolaşabilirsiniz. Civic en göre performansı yüksek bir araç alıyorsunuz. İlk zamanlar gaza basma ihtimali yüksek.
      .
      3. 3 tane insignia kullandım. Toplamda 80.000 km kadar yol yaptım. Rutin bakım dışında servise bir kez gittim.
      .
      Son aracımda ön orta sensör değişti. 40-50 TL gibi bir ücreti vardı.
      İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar

      Yorum


      • #4
        Ynt: Lütfen Yardım

        Ilgi gosterip cevap veren arkadaslara tesekkur ederim.

        Yorum


        • #5
          Ynt: Lütfen Yardım

          Insignia gerek ünü gerekse performansı olsun ilgi çeken bir araç. Konfor performans görünüş gibi konularda sizi üzmez. Ancak ben süspansiyon konusunda beğenmiyorum aracı.18 inch jant olmasının bunda etkisi büyük tabi ve lastik durumu da çok önemli. Aracın yakıt tüketimini iyi düşünün, ben LPG de kullanıyorum 40 kuruş civarında yakıyor km de (muhtemelen benim subaplarin arızalı olmasından kaynaklanıyor). Bakım maliyeti önceki arabanıza göre biraz daha yüksek olacaktır ancak d segmenti bir araba alıyorsunuz gayet normal. Şimdiden hayırlı olsun.

          Yorum


          • #6
            Ynt: Lütfen Yardım

            1- Oto ustası değiliz biz. Aracı almadan önce Ekspertize götür.
            2 - Yakıtta seni üzer 6 sene kullanım sonucu ortalamam 10.8
            3- Honda civic in performansını bilmem ama dizayn olarak hiç beğenmediğim bir araba. Hondayı da toyata nında dizaynını sevmem. Performans olarak insignia 3. vitese kadar tatmin etmez. Kalkışları vasat ve düşük hızlarda keyifsizdir. Düz vites alıyorsanız şehir içinde çok yorar kasa fazlaca ağır ve motor düşük devirlerde cansız. Ancak hızlandıktan sonra sürmesi keyiflidir. Yukarıda arkadaşın dediği gibi amortisörü serttir yoldaki hertürlü kusuru içerde hissedersin ama bunun avantajı Yol tutuşu iyidir virajlardan savrulmadan girer ve çıkarsın. Turbo motor olduğu için motor konforsuzdur. Keşke aynı gücü atmosferik motorda verebilseler. Özellikle benim modelimde çok fazla turbo lug vardı. iç konfor ve donanımda seni üzmez.

            Yorum


            • #7
              Ynt: Lütfen Yardım

              Orjinal yazı sahibi: Hakkı
              Hayranı olduğum araca, (2009-2012)1.6T cosmo' ya ulaşmama çok az kaldı. Fakat almadan evvel yardımınıza ihtiyacım var.
              1. Aracı alırken özellikle dikkat etmem gereken bir şey var mı?
              2. Önceki aracım 2010 manuel Honca Cıvıc idi. Benzinli kullandım ve beni üzmedi. İnsignia' yı da benzinli kullanmayı düşünüyorum önceki aracımla yakıt sarfiyatı bakımından çok fark olur mu? 100 km de 1- 2 Lt önemli değil daha üstünü kastediyorum.
              3. Cıvıc sorunsuz bir araçtı fakat gerek donanım gerekse performans açısından beni mutlu etmedi. Fakat rutin bakımları dışında da servise yolum düşmedi. Bu anlamda insignia nasıldır rutin bakımlar dışında problem çıkarır mı?
              Şimdiden tşk.
              Kardes alma imkanin varsa biraz daha koyabiliyorsan facelift olan versiyonunu al 2013 5 ayindan itibaren yanilmiyorsam makyajlandi . Facelift versiyonunda bircok olaya el atti opel motordan tut süspansiyona kadar ic göstergeler fwlan led arka stoplar . Simdi zaten 2017 de yeni kasa cikacak biraz daha bekle yeninin bi eskisi facelift al simdi eskisini alirsan yenisi de cikiyor baya deger kaybeder.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Lütfen Yardım

                Konfor ve özellikler olarak sizi tatmin eder. Yakıt olarak kişiye göre değişir ama 10lt civarı düşünün. Araç ağır olabilir ama kullanmasını bildikten sonra vites geçişleri hissettirmez. D segmenti güvenlik ve konfor yaşadıktan sonra başka araba bakmazsınız. Opel flexride araçta varsa yol şartları hissetme oranı azalır ve konfor artar. Kısacası aracı deneyince başka araba bakmadan İnsignia alınır ve keyifle binilir.
                OPEL İNSİGNİA 2.0 TURBO 220HP 4X4 COSMO+AFL FAR+FLEX RIDE+20İNÇ OPC JANT+SANROOF+REACARO KOLTUK(ISITMA-SOĞUTMA)+NAVİMEX ANDROİD MULTİMEDYA + ÖN ARKA KAMERA GÜVENLİK SİSTEMİ (ANDROİD)

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Lütfen Yardım

                  Öncelikle flexride şaseli olanını tercih etmenizi tavsiye ederim. Bence fark ettiriyor.

                  Opel genel olarak tamamen sorunsuz bir araç değil. Sorunları var. Örneğin navigasyonunu güncellemek bir zulüm. Daha doğrusu bir soygun... Zira her sene yenilemek gerekiyor. Yoksa çok saçma yerlere götürebiliyor. Aracın yazılımı muhteşem değil. Aradabir kafayı yiyor. Ancak her araçta olur. Çok titizlenmezseniz - ki insigniateam bu titizlik katsayısını artırabilir sizde - sınıf atladığınızı hissedeceksiniz.

                  size tavsiyem ingilizceniz varsa sırasıyla şu videoları izleyin:

                  https://www.youtube.com/watch?v=vC8LbvYk6es
                  https://www.youtube.com/watch?v=9N4RpohW-hU
                  https://www.youtube.com/watch?v=HDv5bUR_Plo
                  https://www.youtube.com/watch?v=drbhNLvYxGQ

                  Bunları izleyince tecrübeli dayıların arabanın sağından solundan eğilerek bakma mantığını anlarsınız.

                  Tabi ki expertize de inceletin aracınızı. Ancak dediğinizden farklı bir şey çıkarsa parasını siz ödersiniz diyerek kişinin dürüstlüğünü de ölçersiniz.

                  Mümkünse önce pazarlık yapın. Fiyatı belirleyin. ARdından araçla ilgili her şeyi isteyin. Kışlık yazlık lastiklerden tutunda elinde ne olduğunu tahmin ediyorsanız. Ve bunları fiyata ekletmemeye uğraşın [Kayserili olunca pazarlık tavsiyesi verme gereği hissettim ]

                  Aracın çok sorun çıkarabilen bir kaç parçası var. Bunlara dikkat edin. Öncelikle tavandaki oluklarda boya atması olabiliyor. Bu belki sizin açınızdan önemli değil ama pazarlık açısından güzel fiyat düşürebilirsiniz. Ayrıca afl+ sisteme arıza olarak göstermese bile hata verebiliyor. Ama bunu ancak kullanarak anlayabilirsiniz. Benim aracım hata veriyordu. Far ayarı çok yüksekmiş. Bu ayarı 20 liraya yaptırınca düzeldi. En azından şimdilik.

                  Özellikle tech2 cihazına bağlayarak hata kodlarına baktırmanız önemli. Yani herhangi bir expertizin yanında sanayide bir ustaya da baktırın. Kendiniz de aracın park sensörlerini, katlanan aynaları, cam sunroof açılma kapanma sorunlarını kısaca tuşların hepsinin çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

                  Ortada kol dayama yerinin orada ayrıca joyistikli kontrol olanı tercih etmeniz yararınıza olur. Zira böylece yoldan gözünüzü ayırmadan daha kolay kullanırsınız radyo, navigasyon, telefon vs'nizi.

                  Aracı tavsiyem tüplü almamanız. Onun yerine sıvı sistem bir lpg taktırmanız. Çok büyük sorun olacağından değil ama daha keyifli ve daha sorunsuz olmasından dolayı. (tavsiyem vialledir. Ancak prins ve bir türk markasının daha sıvı sistemi var) Ayrıca benzinde kullanacağım deseniz de tüp taktırmanızı tavsiye ediyorum. Sadece cebiniz değil çevreniz için de çok daha faydalı lpg. Daha az co salınımı vs. Ayrıca normal araçlarda 10 bin km'ye tüp takılması tavsiye edilmez kendini uzun sürede çıkaracağı ve ayrıca bakım gerektirdiği için. Ancak sıvı sistemin ayrı bakımı olmadığı için ve de insignia için bence 10 bin km biniliyorsa bile tüp takılması gerekiyor. Zira %40 civarında tasarrufunuz olsa bile, ki benim %45 civarında, 10 bin km'de 2.500 tl tasarrufunuz oluyor. ortalama tüpte 40 krş benzinde 65 krş yaktığınız düşünülürse. Bu ise zaten 1,5 sende setin fiyat farkını çıkarıp. Yıllık bakımlarınızın vergilerinizin vs ücretsize denk gelmesine ve yine de benzine göre kârda olmanıza sebep oluyor.

                  Son olarak bundan emin değilim ama belki farklıdır. Benim stepnem ince idi. Bu ise tüp taktırınca bagajın tabanının yükselip hacminin azalmasına sebep oldu. Eğer simit tüp taktırma düşünceniz varsa belki kalın stepneli olan varsa onu alınız.


                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X