Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

    Merhaba Arkadaşlar,

    İnsigniam 1300 KM'lere geldi. Onunla çok keyifli başlayan yolculuğumuz maalesef son 500 KM'dir keyifsiz devam etmekte. Sebebi kış lastiklerine geçmem.

    Kış lastikleri takıldı takılalı maalesef aracımda 120 140 arasında direksiyonda titreme oluşuyor.

    Kış lastikleri Pirelli Sottozero 3 245 45 18.

    İki kere takan yere götürdüm. Bir kere Ankara Opal servise götürdüm. Toplam 3 kere balans yapıldı ancak problem devam ediyor.

    Yarın tekrar Opal'a götürüp biraz bağırıp çağırmayı düşünüyorum maalesef artık. Yumuşak yüzlü olduğum için mi nedir yaptık yaptık deyip sallıyorlar gibi hissediyorum artık.

    Sizlere sorum, sıfır araçta böyle bir olayın olma nedeni balans dışında ne olabilir? Araç hiç darbe vb almadı, doğru düzgün kasise bile girmedim.

    Yarın bayiden lastiklere de bakmalarını isteyeceğim.

    Ankara'da bildiğiniz başka balans yapan yer varsa oraya da gidebilirim...

    Teşekkürler...

  • #2
    Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

    Kış lastiklerinizi nasıl muhafaza ettiniz? Dik durmuşsa uzun süre lastik yanakları bir tarafa basıyor, o nedenle istediğiniz kadar balans yaptırın ayar tutmaz. Bir süre balans yaptırmadan o şekilde sürüp lastiklerin açılmasını yani iyice jantla yere oturmasını sağlamanız lazım. 15 gün kadar. Sonrasında mümkünse yer balansı yaptırın.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

      Geçen ay benim başımdan da benzer bir olay geçti, yalnızca 130 km/h da direksiyonda titreme oluyordu. Serviste sol ön lastikte tel kırılması ve lastik tabanında yamulma olduğu gözlendi. Bir set conti sport contact aldım, titreme bitti.


      2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
      2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

      Yorum


      • #4
        Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

        Orjinal yazı sahibi: Wolverine
        Kış lastiklerinizi nasıl muhafaza ettiniz? Dik durmuşsa uzun süre lastik yanakları bir tarafa basıyor, o nedenle istediğiniz kadar balans yaptırın ayar tutmaz. Bir süre balans yaptırmadan o şekilde sürüp lastiklerin açılmasını yani iyice jantla yere oturmasını sağlamanız lazım. 15 gün kadar. Sonrasında mümkünse yer balansı yaptırın.
        Lastikler 2016 üretim, araç da lastik de sıfır hocam.

        Orjinal yazı sahibi: Kahvecioğlu
        Geçen ay benim başımdan da benzer bir olay geçti, yalnızca 130 km/h da direksiyonda titreme oluyordu. Serviste sol ön lastikte tel kırılması ve lastik tabanında yamulma olduğu gözlendi. Bir set conti sport contact aldım, titreme bitti.
        Hatalı üretim olabilir mi ? Tekrar servise gideceğim ama anlamazlar mi diye düşünüyorum bir yandan da. Başka servis / rot balans ustası önerisi olan var mı?

        Yorum


        • #5
          Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

          hatalı üretim olabilir ,bir seri petlas da bu vardı ama sizinki pirelli,gerçi marka fark etmiyor hatalı üretim olunca.
          insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi

          Yorum


          • #6
            Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

            aynı Km lerde bende de titreşim sıkıntısı var. aracım 21.000 de. Üzerinde yazlıklar var. Bakım da bahsetmiştim halledildi denmişti ama uzun süredir o süratlere çıkmadım ve farketmedim ama geçen ay tekrar farkettim. titreşim mevcut. ve balans kontrolü yaptırdım. çok küçük 15 lik sağ ön de çıktı ama o da etkilemez pek dendi ve yaptılar neyse, ama titreşim hala gitmiş değil. ben hissediyorum 120-140 hatta 150 lerde titreşim bitiyor. üzerine çok düşmedim. lastiklerden de olabilir. bakalım uygun bir zamanda detaylı kontrol ettireceğim.
            1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
            Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

            Yorum


            • #7
              Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

              Orjinal yazı sahibi: cgr_ank
              Merhaba Arkadaşlar,

              İnsigniam 1300 KM'lere geldi. Onunla çok keyifli başlayan yolculuğumuz maalesef son 500 KM'dir keyifsiz devam etmekte. Sebebi kış lastiklerine geçmem.

              Kış lastikleri takıldı takılalı maalesef aracımda 120 140 arasında direksiyonda titreme oluşuyor.

              Kış lastikleri Pirelli Sottozero 3 245 45 18.

              İki kere takan yere götürdüm. Bir kere Ankara Opal servise götürdüm. Toplam 3 kere balans yapıldı ancak problem devam ediyor.

              Yarın tekrar Opal'a götürüp biraz bağırıp çağırmayı düşünüyorum maalesef artık. Yumuşak yüzlü olduğum için mi nedir yaptık yaptık deyip sallıyorlar gibi hissediyorum artık.

              Sizlere sorum, sıfır araçta böyle bir olayın olma nedeni balans dışında ne olabilir? Araç hiç darbe vb almadı, doğru düzgün kasise bile girmedim.

              Yarın bayiden lastiklere de bakmalarını isteyeceğim.

              Ankara'da bildiğiniz başka balans yapan yer varsa oraya da gidebilirim...

              Teşekkürler...
              Balansdandir bence. Çünkü gecen gün c5 e kışlık lastikleri takmaya gittim. Takan arkadaşla aramızda iyi gayet. Bana 2 tip kurşun gösterdi abi birini 15 16 jant için diğerini de 17 18 jant için takiyoruz dedi ve kurşunlar cidden çok farklıydı kalite olarak kesim olarak aşırı kalite farkı vardı. Kalitesiz olanlar 18 lerde randıman vermiyormus. Tabi tekerde olabilir göstermek lazım bir.
              İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

              Yorum


              • #8
                Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

                Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer
                aynı Km lerde bende de titreşim sıkıntısı var. aracım 21.000 de. Üzerinde yazlıklar var. Bakım da bahsetmiştim halledildi denmişti ama uzun süredir o süratlere çıkmadım ve farketmedim ama geçen ay tekrar farkettim. titreşim mevcut. ve balans kontrolü yaptırdım. çok küçük 15 lik sağ ön de çıktı ama o da etkilemez pek dendi ve yaptılar neyse, ama titreşim hala gitmiş değil. ben hissediyorum 120-140 hatta 150 lerde titreşim bitiyor. üzerine çok düşmedim. lastiklerden de olabilir. bakalım uygun bir zamanda detaylı kontrol ettireceğim.
                İhmal etmeyin çok ciddi bir sıkıntı. Ben araca telefon asıyorum, o bile zangır zangır titriyor belirli hızın üzerinde. Bu gün Opal'dan tekrar randevu aldım, gidip göstereceğim kısmetse.

                Orjinal yazı sahibi: murat121
                Balansdandir bence. Çünkü gecen gün c5 e kışlık lastikleri takmaya gittim. Takan arkadaşla aramızda iyi gayet. Bana 2 tip kurşun gösterdi abi birini 15 16 jant için diğerini de 17 18 jant için takiyoruz dedi ve kurşunlar cidden çok farklıydı kalite olarak kesim olarak aşırı kalite farkı vardı. Kalitesiz olanlar 18 lerde randıman vermiyormus. Tabi tekerde olabilir göstermek lazım bir.
                Ben de öyle düşündüm yetkili servise götürdüm o nedenle onlar da yapamayınca moralim bozuldu açıkçası. İlk takan çocuk çok iyiydi iki kere de uğraştı yapamadı, ama kaliteli kurşunları yoktur vb. bilemedim. Lastiklerin 6 ay garantisi varmış olmadı 2 tanesi değişebilir de.
                Orjinal yazı sahibi: ulas79
                hatalı üretim olabilir ,bir seri petlas da bu vardı ama sizinki pirelli,gerçi marka fark etmiyor hatalı üretim olunca.
                Bana da öyle geldi artık üstad. Bakalım Opal ne diyecek bu gün.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

                  Balans yapan çok önemli.
                  .
                  Özellikle mevsim geçişlerinde lastikler değişirken bayiler yoğun oluyor.
                  .
                  Baştan savma yapıyorlar ayarı. Sonra git uğraş.
                  .
                  Benim iyi bir balanscim var. Baktım titreşim var. Bi balansta ona yaptırıyorum titreşim falan kalmıyor.
                  İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

                    Balans makinasının hassas ayarı vardır. 1-den 10' a kadar, genelde 3 - 5 civarı yapıyorlar. 10 seviyesine ayar hassas ve ustalık gerektirir.
                    Bu dediklerim araç üzerinde finis balans ile yapılan işlemde. Çoğunun totosu yemez 10 ile ayar yapmaya. Sorsan, kendini kandırırsın gerek yok derler. Tipik usta işi savma lafları.
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

                      Hocam muhtemel üretim hatasıdır. Toplam kaç km bu lastiklerle kullandınız bilmiyorum. Ancak atlama yapıyorsa iyi bi lastikçi krikoyla kaldırıp lastikleri elle bile çevirince tanı koyabiliyor. Bir de ben 3 tip balans makinesi gördüm: araba üzerinde yapan, düz lastikleri takıp çevirip gramajı gösterrn bir de lastiği hem çevirip hemde tabanından sağa sola çekmesini ölçen bir makine var. Bu son makine lastiklerin çekme durumuna göre değerlendirip hangi tekere takılması gerektiğini de söylüyor. Yani üstün körü titriyor yada sağa sola çekiyor deyip deneme yanılma yöntemiyle lastiklerin konumunu bulmanız gerekmiyor. Bu tip bir makine daha doyurucu sonuç alabilirsiniz.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

                        Opel Opal da sorun lastiklerdedir biz balansı düzgün yaptık dedi.

                        O zaman ben lastikleri aldığım arkadaş ile görüştüm, lastikler kaskolu imiş. Cumartesi son kez gideceğim güzelce hepsi sökülsün uğraşılsın, eğer kusur görülürse lastikler değişir. Eğer kusur göremezsek de iyi bir balansçıya gitmem lazım.

                        Ankara'da bu dediğiniz güzel makineler ile balans yapan var mı?

                        Teşekkürler.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

                          Konuyu çok iyi balans ayarı yapan bir ustayla konuştum. Araçta hata yok diyelim..
                          Jantlarda en ufak bir eğrilme varsa, balans yapan usta iyi yapamıyorsa veya aracın lastiklerinde fabrikasyon hata varsa balans bir türlü tutmaz yanıtını aldım.
                          Orjinal jantlar makinada araçtan sökülerek birer birer yapılması, replika olup bileziklerle kullanılan jantların da araç üzerinde yer balansı ile yapılması gerekiyor.
                          Jantlarda eğrilme yoksa, usta işten gerçekten anlıyorsa ve lastiklerde hata yoksa zaten geriye tek seçenek kalıyor o da lastiğin yere basan kısmında hata olması. Onu da farklı balans yapan bir makinayla çözmek mümkünmüş..zaten lastikler bu durumdaysa makinada dönerken yalpalama şeklinde döner dedi.
                          Bunlar ustadan aklımda kalanlar..
                          @Murat
                          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

                            Lastikten anlayan bir usta çıplak gözle de anlayabilir. Jant düzelttirmeden önce firmanın vereceği isme aracı götürüp önce bir baktırın. Lüzümsız yere düzelttirme parası da vermeyin. Ayrıca dedikleri şey kasko değil garanti. Kasko yanaktan yarılma ve balon gibi sizin lastiğe zarar verme durumlarında geçerli. Sitede pirelli lastik değişimini kaskodan yapan kişiler vardı.

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: 1.6 CDTI 120 - 140 Arası Direksiyonda Titreşim

                              Jantta sorun yoksa zaten ne diye jantlara düzelttirme parası versin ki arkadaş? Tavsiye üzerine gidilen bir yer de sağlam jantlara düzeltme parası alacaksa artık..
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X