Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Hafif rampa çıkarken gelen şakıma/vuruntu sesi sorunu??

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Hafif rampa çıkarken gelen şakıma/vuruntu sesi sorunu??

    Aracımda özellikle yüksek vites düşük devirdeyken hafif rampa tırmanışta gaza yüklenme ve ivmelenme anında şakıma sesi gelmesi neticesinde obd cihazı ve torque programıyla knock detector programını kullanarak aracımı test ettim. Fotodaki gibi vuruntu tespiti yaptı. Ancak bu ses normal düz yolda hiç yok. Yokuş çıkarken de uygun viteste veya yüksek vites devirli kullanımda da gelmiyor. Sadece düşük devirde ivmelenmeyi hafif rampa yukarı yolda yapıyor. Fotoya göre vuruntu sensörü -1 veya -0,5 düzeltme yapıyor. Bu durumda araçta sorun vardır diyebilir miyiz?
    Ustama sorduğumda yakıt vuruntusu sesi olduğunu, araç duman atmadıkça kafaya takmamam gerektiğini ve hatta mümkünse başka yerden yakıt almamı önerdi.
    Yıllardır aynı istasyondan yakıt alırım, çok işlek bir yerde ve meşhur firmalardan biri. Ancak şimdi deneme amaçlı da olsa değiştirip deneme yanılma yapacağım.
    Acaba sorun gerçekten yakıtla alakalıysa bunu aracımda sesin kesilmesi şeklinde ne kadar süre içinde düzelme olur? Yoksa hemen belli etmeye başlar mı?
    Buna benzer hafif şakıma sesi yaşayıp sorunu çözen bir arkadaşımız olduysa ne yaptığını yazabilir mi?
    Teşekkürler..

    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

  • #2
    Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
    Aracımda özellikle yüksek vites düşük devirdeyken hafif rampa tırmanışta gaza yüklenme ve ivmelenme anında şakıma sesi gelmesi neticesinde obd cihazı ve torque programıyla knock detector programını kullanarak aracımı test ettim. Fotodaki gibi vuruntu tespiti yaptı. Ancak bu ses normal düz yolda hiç yok. Yokuş çıkarken de uygun viteste veya yüksek vites devirli kullanımda da gelmiyor. Sadece düşük devirde ivmelenmeyi hafif rampa yukarı yolda yapıyor. Fotoya göre vuruntu sensörü -1 veya -0,5 düzeltme yapıyor. Bu durumda araçta sorun vardır diyebilir miyiz?
    Ustama sorduğumda yakıt vuruntusu sesi olduğunu, araç duman atmadıkça kafaya takmamam gerektiğini ve hatta mümkünse başka yerden yakıt almamı önerdi.
    Yıllardır aynı istasyondan yakıt alırım, çok işlek bir yerde ve meşhur firmalardan biri. Ancak şimdi deneme amaçlı da olsa değiştirip deneme yanılma yapacağım.
    Acaba sorun gerçekten yakıtla alakalıysa bunu aracımda sesin kesilmesi şeklinde ne kadar süre içinde düzelme olur? Yoksa hemen belli etmeye başlar mı?
    Buna benzer hafif şakıma sesi yaşayıp sorunu çözen bir arkadaşımız olduysa ne yaptığını yazabilir mi?
    Teşekkürler..

    Aradan yıllar geçmiş ama sorununuz düzeldi mi acaba? Düzeldi ise nasıl bir çözüm buldunuz?
    Balıkesir-2009-1.6T Cosmo

    Yorum


    • #3
      Vuruntu sensörü açıkça Vuruntu tespit etmiş.

      LSPI(düşük motor hızında istenmeyen erken ateşleme) olayını yaşamış bu araç. Benzer şikayetler varsa aracınızda cihaza bağlatın. Eğer Cihazda vuruntu gösteriyorsa;

      LSPI durumuna karşı alabileceğiniz 2 önlem var;

      1) Yüksek oktanlı yakıt kullanmanız şart. Türkiyede 95 oktan diye satılan benzinlerin çoğu 88-94 oktan arasında geziyor. LSPI olmaması için yüksek oktana ihtiyaç var. Bunun için de Octan Booster olarak geçen oktan arttırıcı kullanmak veya benzine etanol katmak dışında başka şansınız yok. Etanol işi meşakkatli ve pahalı. O yüzden en hızlı çözüm Octan Booster kullanmak.. Ben kendi aracımda Kunzel Octane Booster'ı kullanıyorum her depo fullediğimde. Bu aldığınız yakıtın oktan seviyesine göre 5 ile 8 oktan arasında oktan artışı sağlıyor. Böylelikle LSPI kaynaklı vuruntu oluşmasını engelleyebiliyorsunuz. Vuruntulu kullanım piston-segman kanallarının kırılmasının başlıca ana sebebi.

      2) GM'in LSPI'a karşı mukavemet sağlamak için geliştirdiği DEXOS1 GEN3 veya GEN2 özellikli yağ kullanmanız zorunlu. Ben kendi aracıma Liqui Moly DX1 5w30 Dexos1 Gen3 yağ kullanıyorum.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: cihantavuz View Post
        Vuruntu sensörü açıkça Vuruntu tespit etmiş.

        LSPI(düşük motor hızında istenmeyen erken ateşleme) olayını yaşamış bu araç. Benzer şikayetler varsa aracınızda cihaza bağlatın. Eğer Cihazda vuruntu gösteriyorsa;

        LSPI durumuna karşı alabileceğiniz 2 önlem var;

        1) Yüksek oktanlı yakıt kullanmanız şart. Türkiyede 95 oktan diye satılan benzinlerin çoğu 88-94 oktan arasında geziyor. LSPI olmaması için yüksek oktana ihtiyaç var. Bunun için de Octan Booster olarak geçen oktan arttırıcı kullanmak veya benzine etanol katmak dışında başka şansınız yok. Etanol işi meşakkatli ve pahalı. O yüzden en hızlı çözüm Octan Booster kullanmak.. Ben kendi aracımda Kunzel Octane Booster'ı kullanıyorum her depo fullediğimde. Bu aldığınız yakıtın oktan seviyesine göre 5 ile 8 oktan arasında oktan artışı sağlıyor. Böylelikle LSPI kaynaklı vuruntu oluşmasını engelleyebiliyorsunuz. Vuruntulu kullanım piston-segman kanallarının kırılmasının başlıca ana sebebi.

        2) GM'in LSPI'a karşı mukavemet sağlamak için geliştirdiği DEXOS1 GEN3 veya GEN2 özellikli yağ kullanmanız zorunlu. Ben kendi aracıma Liqui Moly DX1 5w30 Dexos1 Gen3 yağ kullanıyorum.
        LSPİ bildiğim kadarıyla 1.6T SİDİ motorlarda oluyor. Benimki 1.6 T 180lik o yüzden LSPİ Olduğunu düşünmüyorum.
        Balıkesir-2009-1.6T Cosmo

        Yorum

        İşleniyor...
        X