Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #46
    Dostum selamlar. Maf sensörü doğru derken ben 1.80-2.0 olması gerekiyor dediğini teyit etmiştim. Daha şuan ölçtürdüm ve seninle paylaşıyorum. MAF değerlerim sıcak motor rölantide 2.30-2.70 g. Veriyor sürekli. Map sensörüne gelince 5 tane bilgisayara bağlattım ama hiç birinde MAP veya VACUMM ve BOOST yazan bir sensör bulamadık. Yani onu bi türlü ölçtüremedim. Ama şu gibi değerler vardı mesela : Takviye Basınç Sensörü 88 kPa ve bir diğeri Turbusarj Basınç Regülatör Valfi oda %0 değer veriyordu rolantide. Buna göre benim MAF sensörünün değerleri yüksek. Arıza ondanmıdır?

    Yorum


    • #47
      Orjinal yazı sahibi: tutkun66 View Post
      Dostum selamlar. Maf sensörü doğru derken ben 1.80-2.0 olması gerekiyor dediğini teyit etmiştim. Daha şuan ölçtürdüm ve seninle paylaşıyorum. MAF değerlerim sıcak motor rölantide 2.30-2.70 g. Veriyor sürekli. Map sensörüne gelince 5 tane bilgisayara bağlattım ama hiç birinde MAP veya VACUMM ve BOOST yazan bir sensör bulamadık. Yani onu bi türlü ölçtüremedim. Ama şu gibi değerler vardı mesela : Takviye Basınç Sensörü 88 kPa ve bir diğeri Turbusarj Basınç Regülatör Valfi oda %0 değer veriyordu rolantide. Buna göre benim MAF sensörünün değerleri yüksek. Arıza ondanmıdır?
      Hocam ucuz bir tane bluetooth OBD ile Torque programı ile kolayca bu değerleri görebilirsiniz. 2.30-2.70 g araç fan açmış olmasın? 88 kilopascal , 0.88 bar yapar. Rolantide imkansız bir basınç değeri. Rolantide STFT değerine de bakın.

      Yorum


      • #48
        Selamlar. Sorunum Çözüldü Şükür. MAF tı MAP tı Valf ti derken bugün tesadüfen tüm sorunun Boğaz Kelebeğinin Ordaki Kısa Hortumun Yırtıldığından kaynaklandığını bulduk. Hortum değiştikten sonra ne bir tekleme ne bir dengesiz turbo sorunu kaldı. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar mutlaka hortumada bi baktırsınlar.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Yorum


        • #49
          geçmiş olsun basit bir sorun ama bulması güçmüş. Geri dönüşünüz için teşekkürler.
          1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
          Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

          Yorum


          • #50
            Orjinal yazı sahibi: tutkun66 View Post
            Selamlar. Sorunum Çözüldü Şükür. MAF tı MAP tı Valf ti derken bugün tesadüfen tüm sorunun Boğaz Kelebeğinin Ordaki Kısa Hortumun Yırtıldığından kaynaklandığını bulduk. Hortum değiştikten sonra ne bir tekleme ne bir dengesiz turbo sorunu kaldı. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar mutlaka hortumada bi baktırsınlar.
            Darısı benim başıma bahsettiğiniz durumun aynısı bende de var özellikle 1. Ve 2. Viteste çok belli ediyor gaza basıyorum almıyor biraz daha basınca bu sefer bir anda alıyor. Araç sabit dururken de 2500dd da deviri sabit tutamıyorum devir aşağı yukarı oynuyor sürekli ama 2000 dd da böyle bir sorun olmuyor.

            Son düzenleme: murat121; 09.05.2017, 12:26.
            İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

            Yorum


            • #51
              Kendi çektiğim video benim aracım bu şekilde. Devri sabit tutmak istediğimde 2500dd da gaz ibresi çok fazla oynuyor ve motor sesi de değişiyor 3 bin devirde ve 2 bin devirde oynama yok 2300 de çok hafif. Söylediğiniz hortuma da baktım bir yırtık göremedim ama hortumlardan birinde yırtık vardır diye düşünüyorum ya bakalım servis yolu gözüktü bana da sıktı çünkü bu sorun kullanırken 1. vites kalkışı rahatsız ediyor özellikle.


              İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

              Yorum


              • #52
                Boğaz kelebeğini kontrol ettirin.

                Yorum


                • #53
                  Benim Horum Üstten değil tam alttan yırtılmış o yüzden hiç farkedemedik. Ama Arkadaşın dediği gibi Gaz kelebeği gibi gözüküyor. Gaz kelebeğini mutlaka bi temizletin.

                  Yorum


                  • #54
                    Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
                    geçmiş olsun basit bir sorun ama bulması güçmüş. Geri dönüşünüz için teşekkürler.
                    Rica ederim kardeşim.

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X