Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM
Sorunlarınız valflerle alakalı. Kendi kendine gaz verme ve dengesiz basınç vurma için Wastegate kontrol valfi, tam gazda basınç düşüklüğü için de Turbo Bypass - Vakum/Şarj valfi değişecek. Tecrübe edildi onaylandı.
Yiğit bey özellikle benim son zamanlarda yaşadığımı yaşamış. Araç tam gaz zayıflıyor, hemen ayağını çekip tekrar basınca tekrar 3-4 saniye ivmeleniyor sonra yine zayıflıyor. Ben de OBD ile ölçtüğümde 1.2-1.3 bar ile pik yapıp sonra 0.7-0.6 lara düştüğünü gördüm tam gazda. Oysaki pik yapıp sonrasında tam gazda 0.8-1.0 arası gezmesi lazım.
Fotoğraflarını da veriyorum üstünde kodlarla beraber.
1- Turbo Wastegate Valfi. Wastegate milini yönetiyor. (araçtaki kendi kendine gaz verme ve dengesizlikler bu valf ile çözüldü.)
2- Turbo Vakum/Bypass valfi. Mili yöneten valfe turbonun vakum/boost durumuna göre bypass geçiş sağlayarak giden havayı kontrol ediyor. (araçtaki tam gazda güç düşüklüğü ve basınç dengesizliği bu valf ile çözüldü.)
1 numaralı valf turbonun hemen üstünde. Kaput açtığında görünüyor. 2 numaralı valf ise altta. Turbonun/motorun altında kalıyor. Lifte kaldırıldığı zaman görülüyor.
Tanesi 100 lira.
Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil
Orjinal yazı sahibi: nurioner76
Yiğit bey özellikle benim son zamanlarda yaşadığımı yaşamış. Araç tam gaz zayıflıyor, hemen ayağını çekip tekrar basınca tekrar 3-4 saniye ivmeleniyor sonra yine zayıflıyor. Ben de OBD ile ölçtüğümde 1.2-1.3 bar ile pik yapıp sonra 0.7-0.6 lara düştüğünü gördüm tam gazda. Oysaki pik yapıp sonrasında tam gazda 0.8-1.0 arası gezmesi lazım.
Fotoğraflarını da veriyorum üstünde kodlarla beraber.
1- Turbo Wastegate Valfi. Wastegate milini yönetiyor. (araçtaki kendi kendine gaz verme ve dengesizlikler bu valf ile çözüldü.)
2- Turbo Vakum/Bypass valfi. Mili yöneten valfe turbonun vakum/boost durumuna göre bypass geçiş sağlayarak giden havayı kontrol ediyor. (araçtaki tam gazda güç düşüklüğü ve basınç dengesizliği bu valf ile çözüldü.)
1 numaralı valf turbonun hemen üstünde. Kaput açtığında görünüyor. 2 numaralı valf ise altta. Turbonun/motorun altında kalıyor. Lifte kaldırıldığı zaman görülüyor.
Tanesi 100 lira.
Yorum