Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

    Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil
    Özellikle soğukken turbo ilk gaza basınca dolmuyor sanki basınc kaçırıyor gibi, 5te yokuş çıkarken dip gaz yapıyorum olması gerektiği gibi çekmiyo sonra ayağımı gazdan çekip tekrar basıyorum kendine geliyo bazen bunun gibi kararsızlıklar. Geçen gün turbo basıncını okumak geçti aklımdan obd portunu kullanarak. Turbo basıncı düşük olursa motor güç üretemez. Yabancı bir siteden bazı veriler buldum. 1.6T A16LET motorlar @2000 rpm de peak 1.2 bar basıyor devamlı olarak 0.9 bar, @6500 rpm de ise 0.7 bara düşüyor. Bu değerleri referans alarak kontrol edicem uygun bir vakitte.
    Bknz. http://www.revlimit.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1463pel-insignia-1-6t-180hp-stage-1en&catid=937&lang=en&Itemid=142
    Orjinal yazı sahibi: nurioner76
    Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil
    Özellikle soğukken turbo ilk gaza basınca dolmuyor sanki basınc kaçırıyor gibi, 5te yokuş çıkarken dip gaz yapıyorum olması gerektiği gibi çekmiyo sonra ayağımı gazdan çekip tekrar basıyorum kendine geliyo bazen bunun gibi kararsızlıklar. Geçen gün turbo basıncını okumak geçti aklımdan obd portunu kullanarak. Turbo basıncı düşük olursa motor güç üretemez. Yabancı bir siteden bazı veriler buldum. 1.6T A16LET motorlar @2000 rpm de peak 1.2 bar basıyor devamlı olarak 0.9 bar, @6500 rpm de ise 0.7 bara düşüyor. Bu değerleri referans alarak kontrol edicem uygun bir vakitte.
    Bknz. http://www.revlimit.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1463pel-insignia-1-6t-180hp-stage-1en&catid=937&lang=en&Itemid=142
    Internette 100 tl ye buldum ben gerci burda opel parcacisina sordum oda 100 tl dedi wastegate valfine..eger sorun oysa cozum kolay ama ben su aralar subap yanmasindan suphelenmeye basladim aracimda sabahlari rolantide ilk calistirmada stop edecekmis gibi titremeye sarsilmaya basladi rolantide de dengesizlik oluyor gaza veriyorum yemiyor gibi 1 dakika icinde normale donuyor moralim cok bozulmaya basladi ama bakalim hayirlisi..bobinle falan alakasi olabilirmi wastegate valfinden kaynaklanirmi sanmam ama forumlarda internette arastirmalarim hep subap kaynakli oldugu yonunde
    Sorunlarınız valflerle alakalı. Kendi kendine gaz verme ve dengesiz basınç vurma için Wastegate kontrol valfi, tam gazda basınç düşüklüğü için de Turbo Bypass - Vakum/Şarj valfi değişecek. Tecrübe edildi onaylandı.

    Yiğit bey özellikle benim son zamanlarda yaşadığımı yaşamış. Araç tam gaz zayıflıyor, hemen ayağını çekip tekrar basınca tekrar 3-4 saniye ivmeleniyor sonra yine zayıflıyor. Ben de OBD ile ölçtüğümde 1.2-1.3 bar ile pik yapıp sonra 0.7-0.6 lara düştüğünü gördüm tam gazda. Oysaki pik yapıp sonrasında tam gazda 0.8-1.0 arası gezmesi lazım.

    Fotoğraflarını da veriyorum üstünde kodlarla beraber.

    1- Turbo Wastegate Valfi. Wastegate milini yönetiyor. (araçtaki kendi kendine gaz verme ve dengesizlikler bu valf ile çözüldü.)



    2- Turbo Vakum/Bypass valfi. Mili yöneten valfe turbonun vakum/boost durumuna göre bypass geçiş sağlayarak giden havayı kontrol ediyor. (araçtaki tam gazda güç düşüklüğü ve basınç dengesizliği bu valf ile çözüldü.)



    1 numaralı valf turbonun hemen üstünde. Kaput açtığında görünüyor. 2 numaralı valf ise altta. Turbonun/motorun altında kalıyor. Lifte kaldırıldığı zaman görülüyor.

    Tanesi 100 lira.

    Yorum


    • #32
      Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

      Temin ettiğim yerler:

      -Opelparcaci.com - wastegate valfini buradan temin ettim. GM/Pierburg marka. Ellerinde vardı hemen gönderdiler.
      -OpelGM.com - bypass valfini telefonla arayıp sordum sipariş geçiş siteye eklediler. 2 günde yolladılar. Pierburg marka.

      Yorum


      • #33
        Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

        Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
        Temin ettiğim yerler:

        -Opelparcaci.com - wastegate valfini buradan temin ettim. GM/Pierburg marka. Ellerinde vardı hemen gönderdiler.
        -OpelGM.com - bypass valfini telefonla arayıp sordum sipariş geçiş siteye eklediler. 2 günde yolladılar. Pierburg marka.
        Kardesim merhaba aracim 1.6 turbo insignia 2010 model bu arac modeli icin degilmi ilgili valfler ustundeki parca numaralarina gore alsam sorun olmaz galiba..

        Yorum


        • #34
          Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

          Orjinal yazı sahibi: nurioner76
          Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
          Temin ettiğim yerler:

          -Opelparcaci.com - wastegate valfini buradan temin ettim. GM/Pierburg marka. Ellerinde vardı hemen gönderdiler.
          -OpelGM.com - bypass valfini telefonla arayıp sordum sipariş geçiş siteye eklediler. 2 günde yolladılar. Pierburg marka.
          Kardesim merhaba aracim 1.6 turbo insignia 2010 model bu arac modeli icin degilmi ilgili valfler ustundeki parca numaralarina gore alsam sorun olmaz galiba..
          Fotoğraftaki ürünler aracınız için zaten. Bende de 1.6 Turbo (A16LET) 2010 model Insignia var. Parça numaraları ile sorun temin edin.

          Yorum


          • #35
            Kardeşim senin bahsettiğinin aynısını bende yaşıyorum. Kalkarken kendi kendine Yüksek gaz vermesi yada hızlanmak için bastığımda sanki turbonun bi devreye girip bi girmemesi gibi. Yazdıklarını komple okudum. En kısa zamanda bahsetmiş olduğun valfleri temin edip sorunumun gidip gitmediğini paylaşacağım. Emeğin için çok teşekkürler. Selametle.

            Yorum


            • #36
              Orjinal yazı sahibi: tutkun66 View Post
              Kardeşim senin bahsettiğinin aynısını bende yaşıyorum. Kalkarken kendi kendine Yüksek gaz vermesi yada hızlanmak için bastığımda sanki turbonun bi devreye girip bi girmemesi gibi. Yazdıklarını komple okudum. En kısa zamanda bahsetmiş olduğun valfleri temin edip sorunumun gidip gitmediğini paylaşacağım. Emeğin için çok teşekkürler. Selametle.
              MAF'ı da kontrol etmeyi unutmayın. Basit bir OBD okuyucu ile rolantide STFT ve MAF değerlerini kontrol edin.

              Yorum


              • #37
                OBD dediğiniz hatalara felan bakılan Bilgisayar sanırım burda onlardan var sadece. STFT ve MAF değerleri kaç olması lazım? Bu değerlere baktırıp normalse eğer ondan sonramı Bu Parçadan almalıyım?

                Yorum


                • #38
                  MAF, MAP, STFT gibi kontrollerin hepsini yaptım. Herhangi bir sorun yok. MAP ve HAVA AKIŞ DEBİMETRESİNİ Sprey ile temizlettim. Yine aynı sorun devam ediyordu. Dün parçayı Sipariş ettim. YArın İnşallah elimde olur değiştirip sorunun hala devam edip etmediğini tekrar burdan paylaşacağım.

                  Selametle.

                  Yorum


                  • #39
                    Arkadaşlar S.Aleyküm.
                    Daha öncede bahsettiğim gibi aracımda konusu açıldığı üzere turboda dengesiz basınç kendi kendine gaz verme gibi problemlerim vardı. Bi kaç özel usta felan çözemediler. Bende formda araştırırken saolsun NALBANTOĞLU kardeşimizin yazısını okudum. Selenoid valfini sipariş etmiştim. Pazartesi günü taktırdım ve bugüne kadar kullanıp denedim. Yazı Sahibi kardeşimizin tüm çözümlemeleri doğru cıktı. Şuanda aracımda hiçbir problem kalmadı. Araçlarında aynı sorunu yaşayanlar şüphesiz hemen sipariş etsinler. Verdiği emek için Nalbantoğlu'na teşekkür ederim.

                    Selametle...

                    Yorum


                    • #40
                      Orjinal yazı sahibi: tutkun66 View Post
                      Arkadaşlar S.Aleyküm.
                      Daha öncede bahsettiğim gibi aracımda konusu açıldığı üzere turboda dengesiz basınç kendi kendine gaz verme gibi problemlerim vardı. Bi kaç özel usta felan çözemediler. Bende formda araştırırken saolsun NALBANTOĞLU kardeşimizin yazısını okudum. Selenoid valfini sipariş etmiştim. Pazartesi günü taktırdım ve bugüne kadar kullanıp denedim. Yazı Sahibi kardeşimizin tüm çözümlemeleri doğru cıktı. Şuanda aracımda hiçbir problem kalmadı. Araçlarında aynı sorunu yaşayanlar şüphesiz hemen sipariş etsinler. Verdiği emek için Nalbantoğlu'na teşekkür ederim.

                      Selametle...
                      Geçmiş olsun. Sorununuzun çözülmesine çok sevindim. Keyifli sürüşler.

                      Yorum


                      • #41
                        Kardeşim Selamlar. Valf Değiştikten sonra pek yapmadı ama hala sorun tekrarlıyor gibi. bazen hızlanmak yarış yapmak istiyorum araç sürekli gaz kesiyor. Acaba diyorum birde MAP sensörünümü değiştirsem? MAF ve MAP ı Boğaz Kelebeğini güzelce temizledim fakat hala devam ediyor. Aklım sürekli MAP ta ne dersin?

                        Yorum


                        • #42
                          Orjinal yazı sahibi: tutkun66 View Post
                          Kardeşim Selamlar. Valf Değiştikten sonra pek yapmadı ama hala sorun tekrarlıyor gibi. bazen hızlanmak yarış yapmak istiyorum araç sürekli gaz kesiyor. Acaba diyorum birde MAP sensörünümü değiştirsem? MAF ve MAP ı Boğaz Kelebeğini güzelce temizledim fakat hala devam ediyor. Aklım sürekli MAP ta ne dersin?
                          MAF ve MAP'ı test etmek kolaydır. Tıorque OBD'den rolantide değerlere bakın. Sıcak motorda rolantide 1.8-2.0 g MAF , 23-24 Vacuum değerleri almanız lazım. Ve rolantide ekstrem STFT değerleri görmemeniz lazım.

                          Yorum


                          • #43
                            Kardeşim yabancı kelimelere biraz uzağım Ekstrem STFT Vakumm Bana MAP ve MAF ne Olması lazım Rolantide onu yazarsan hemen baktıracağım. 1,8-2,0 MAF onu anladım fakat MAP Hangisi?

                            Yorum


                            • #44
                              Orjinal yazı sahibi: tutkun66 View Post
                              Kardeşim yabancı kelimelere biraz uzağım Ekstrem STFT Vakumm Bana MAP ve MAF ne Olması lazım Rolantide onu yazarsan hemen baktıracağım. 1,8-2,0 MAF onu anladım fakat MAP Hangisi?
                              MAF değerleriniz doğru. MAP'ta Vacuum / Boost yazandır. Onun 23-24 arası Vakum değeri vermesi lazım rolantide. Turbolu araçta rolantide vakum, gaza yüklendiğinizde ise boost oluşur manifoldda. MAP sensörü ( Manifold Absolute Pressure sensor / Manifold mutlak basınç sensörü ) bu basıncı ölçmekle ve araç beynine bildirmekle görevlidir. Rolantide manifold basıncı atmosferik basıncın da altında olduğu için vakum oluşuyor. ( Örneğin Atmosferik basınçı 1.01 bar, Insignia'nın rolantide manifold basıncı 0,26 bar ) Gaza asıldığınızda ise turbonun da devreye girmesi ile manifoldda atmosfer basıncının üstünde basınç oluşuyor. O da boost yani motora normal basıncın üstünde basınçla hava basma oluyor. Böylece örneğin 4 silindirli 1600cm3 bir aracın her silindiri 400cm3. Her silindirine her çevrimde bu şekilde daha fazla hava+yakıt doldurulabilerek daha fazla güç elde edilebiliyor.

                              Turbosuz arabalarda ise gaza tam bastığınızda ise bulunduğunuz yerde atmosferde basınç durumu ne ise o oluşur.

                              Örneğin deniz seviyesinde atmosfer basıncı 760mmHg'dir. Bu da 1.01 bar yapıyor. Turbosuz arabalar bundan yukarı çıkamaz. Emme manifoldumuzda tam gaz asıldığınızda 1.6 Turbo Insignia'nın turbosu 1.3 bar'a kadar yükseliyor. 1 + 1.3 = 2.3 bar. Yani 1.3 boost , toplam 2.3 bar manifold basıncı.

                              Hatta hatta karbüratörlü arabaların rakım yükselince rolantisinin ve benzin/gaz ayarının bozulmasının sebebi budur. Deniz seviyesi ile dağ seviyesindeki atmosfer basıncı ve doğal olarak yakıt/hava karışımı değişmektedir. Bunu ölçen ve ona göre enjeksiyon yapan elektronik bir sistem bulunmadığından dolayı arabanın çalışması bozulur. Modern araçlarda ise sensörlü, ECU kontrollü enjeksiyon sistemi vardır. Sebeplerinden biri de budur.

                              STFT kısa dönem yakıt düzeltme. MAF'ınız bozuk olmadığına göre burda da sıkıntılı değer görmeyiz rolantide.

                              Konudan şaştık. Değerlerin mantığını kavrama amaçlı yazdım. MAP değerlerinizi de kontrol edin, ona göre hareket edelim.
                              Son düzenleme: nalbantoglu; 19.04.2017, 11:37.

                              Yorum


                              • #45
                                Dostum selamlar. Maf sensörü doğru derken ben 1.80-2.0 olması gerekiyor dediğini teyit etmiştim. Daha şuan ölçtürdüm ve seninle paylaşıyorum. MAF değerlerim sıcak motor rölantide 2.30-2.70 g. Veriyor sürekli. Map sensörüne gelince 5 tane bilgisayara bağlattım ama hiç birinde MAP veya VACUMM ve BOOST yazan bir sensör bulamadık. Yani onu bi türlü ölçtüremedim. Ama şu gibi değerler vardı mesela : Takviye Basınç Sensörü 88 kPa ve bir diğeri Turbusarj Basınç Regülatör Valfi oda %0 değer veriyordu rolantide. Buna göre benim MAF sensörünün değerleri yüksek. Arıza ondanmıdır?

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X