Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

    Orjinal yazı sahibi: aSya
    Selenoid valf olması lazım. Emme manifold'unun arkasında.
    Tam olarak yeri kaputu açınca ortada radyatörün önünde. Turboyla bağlantılı..
    Ahmet söküp takmada dikkat edilecek birşey var mı?
    Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

    Yorum


    • #17
      Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

      Orjinal yazı sahibi: akif hoca1
      Orjinal yazı sahibi: aSya
      Selenoid valf olması lazım. Emme manifold'unun arkasında.
      Tam olarak yeri kaputu açınca ortada radyatörün önünde. Turboyla bağlantılı..
      Ahmet söküp takmada dikkat edilecek birşey var mı?
      A16let' de radyatörün önünde böyle bir valf'e rastlamamıştım. Wastegate' tahriğini manifold arkasındaki valf' den almıyormu? Triger kutusu üzerindeki metal boruda aktarması.
      Yanlışzam düzeltin.
      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

      Yorum


      • #18
        Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

        Doğruymuş. 2 tane valf varmış. Pardon.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #19
          Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

          Bilgilendirme için teşekkürler

          Yorum


          • #20
            Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

            Orjinal yazı sahibi: akif hoca1
            Orjinal yazı sahibi: aSya
            Selenoid valf olması lazım. Emme manifold'unun arkasında.
            Tam olarak yeri kaputu açınca ortada radyatörün önünde. Turboyla bağlantılı..
            Ahmet söküp takmada dikkat edilecek birşey var mı?
            Evet tam yeri orası.

            Söküp takmada dikkat edilecek ufak hususlar var:

            - Borular tıkalı mı temiz mi deformasyon var mı bakılacak.
            - Borular kesinlikle yanlış takılmayacak mutlaka sökülmeden önce fotoğraf çekilecek çünkü ikisi de aynı boru aynı yere geliyor ve aynı yerden çıkan iki uca giriyor (ilk başta öyle bir hataya düştük fena oldu )
            - Klipsler güzelce sıkılacak.
            - Mümkünse valfin kontrol ettiği mil de bir temizlensin. Faydası olacağına inanıyorum.

            Yorum


            • #21
              Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

              faydalı ve açıklayıcı konu, teşekkür ederim.
              Fikrin kadar varsın!

              Yorum


              • #22
                Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                Ayni sorun bendede var :-( gaz pedalina hafif basmama ragmen dip gaz yapiyormusum gibi gazlaniyor birden yada gaza asildigimda turbo gecikmeli devreye giriyor gibi oluyor 1 2 saniye gibi sacma sapan gaz tepkileri veriyor.acaba benimkide turbo wastegate valfindenmidir nasil nokta atis yapabilirim benim aracda 1.6 turbo insignia bana yardimci olabilirmisiniz ona gore parca siparisi verecegim
                Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
                Merhaba arkadaşlar.

                Aracımda yarım gaz vermeme rağmen arada tam gaz yapması, kendi kendine gaz vermesi ve dengesiz ivmelenmesi gibi problemler mevcuttu. Çeşitli çözüm yollarına rağmen durum iyileşmekle beraber bir türlü tam çözülmedi. Bugün itibari ile çözmüş durumdayım.

                Aracımı ilk aldığımda MAP (basınç sensörü) hatası vermekteydi. Basınç sensörü değişti. Ona rağmen durumlar çözülmedi. Bu durumu da oluşturan aslında araçtaki aksilikti. Yani basınç sensörünü bozan bir durum söz konusuydu.

                Bugün Bursa'da çok güvendiğim bir ustam teşhisi koydu. Turbo Wastegate düzgün çalışmıyordu.

                Öncelikle işin mantığını anlatmak istiyorum. Bu Turbo Wastegate valfi gaza basış açımıza göre turbo basıncını ayarlayan bir valfimiz.



                Bu valfimiz bozuk veya iptal olduğu zaman turbomuzun basıncı ayarlanamıyor. Bu sebepten dolayı turbomuz gaza az basmamıza rağmen silindirlere gerekenden fazla basınç gönderiyor. Bu da kararsız hızlanmalara, halk arasında "aracın kudurmasına" yol açıyor. Sonuç olarak ta motorumuzun piston kollarına zarar veriyor.

                Bu Wastegate mili şu şekilde birşey:




                Bu milimizin Pressure Only Signal kısmı var gördüğünüz gibi. Oradan basınç verecek ne kadar açılacağını belirleyen de bir sensörlü valfimiz var.

                İşte benim o sensörüm topu dikmiş.

                Bugün temin edip değiştirdim. A16LET için şöyle birşey;

                GM logolu ürün. Pierburg üretimi.



                Değişince araç adeta yeniden doğdu. Gaz tepkileri çok değişti. Çok dengeli ve stabil hale geldi.

                Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için kaynak olur umarım. Çünkü bu sorunu 1 yetkili 2'si özel olmak üzere 3 Opel servisi tespit edemedi, çözemedi.

                Saygılar.

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                  zaten bahsettiğiniz sorun için bu konu açılmış. forumlardan daha da fazla nokta atışı bekleyemezsiniz, parçayı temin edip denemeyi yapın, sorununuz inşallah düzelecektir.
                  1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                  Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                    Güzel bir konu olmuş cevaplar için teşekkürler.
                    OPEL İNSİGNİA 2.0 TURBO 220HP 4X4 COSMO+AFL FAR+FLEX RIDE+20İNÇ OPC JANT+SANROOF+REACARO KOLTUK(ISITMA-SOĞUTMA)+NAVİMEX ANDROİD MULTİMEDYA + ÖN ARKA KAMERA GÜVENLİK SİSTEMİ (ANDROİD)

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                      Bende değiştirmeyi düşünüyorum bu parçayı fakat internetteki sitelerde 1.6T motor için bulamadım. Link atarsanız çok iyi olur..
                      Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
                      +DVD 800 Navi
                      +19" Jant
                      +Prins Vsı 1.0

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                        Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil
                        Bende değiştirmeyi düşünüyorum bu parçayı fakat internetteki sitelerde 1.6T motor için bulamadım. Link atarsanız çok iyi olur..
                        Ayni sorunmu var sizde de neler yasiyorsunuz

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                          Özellikle soğukken turbo ilk gaza basınca dolmuyor sanki basınc kaçırıyor gibi, 5te yokuş çıkarken dip gaz yapıyorum olması gerektiği gibi çekmiyo sonra ayağımı gazdan çekip tekrar basıyorum kendine geliyo bazen bunun gibi kararsızlıklar. Geçen gün turbo basıncını okumak geçti aklımdan obd portunu kullanarak. Turbo basıncı düşük olursa motor güç üretemez. Yabancı bir siteden bazı veriler buldum. 1.6T A16LET motorlar @2000 rpm de peak 1.2 bar basıyor devamlı olarak 0.9 bar, @6500 rpm de ise 0.7 bara düşüyor. Bu değerleri referans alarak kontrol edicem uygun bir vakitte.
                          Bknz. http://www.revlimit.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1463pel-insignia-1-6t-180hp-stage-1en&catid=937&lang=en&Itemid=142
                          Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
                          +DVD 800 Navi
                          +19" Jant
                          +Prins Vsı 1.0

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                            Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil
                            Özellikle soğukken turbo ilk gaza basınca dolmuyor sanki basınc kaçırıyor gibi, 5te yokuş çıkarken dip gaz yapıyorum olması gerektiği gibi çekmiyo sonra ayağımı gazdan çekip tekrar basıyorum kendine geliyo bazen bunun gibi kararsızlıklar. Geçen gün turbo basıncını okumak geçti aklımdan obd portunu kullanarak. Turbo basıncı düşük olursa motor güç üretemez. Yabancı bir siteden bazı veriler buldum. 1.6T A16LET motorlar @2000 rpm de peak 1.2 bar basıyor devamlı olarak 0.9 bar, @6500 rpm de ise 0.7 bara düşüyor. Bu değerleri referans alarak kontrol edicem uygun bir vakitte.
                            Bknz. http://www.revlimit.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1463pel-insignia-1-6t-180hp-stage-1en&catid=937&lang=en&Itemid=142
                            Internette 100 tl ye buldum ben gerci burda opel parcacisina sordum oda 100 tl dedi wastegate valfine..eger sorun oysa cozum kolay ama ben su aralar subap yanmasindan suphelenmeye basladim aracimda sabahlari rolantide ilk calistirmada stop edecekmis gibi titremeye sarsilmaya basladi rolantide de dengesizlik oluyor gaza veriyorum yemiyor gibi 1 dakika icinde normale donuyor moralim cok bozulmaya basladi ama bakalim hayirlisi..bobinle falan alakasi olabilirmi wastegate valfinden kaynaklanirmi sanmam ama forumlarda internette arastirmalarim hep subap kaynakli oldugu yonunde

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                              Subaplar gibi görünüyor sizin sorun. Kesin tespit için motor soğukken kompressyon testi yaptırın kendini belli edecektir. Kolay gelsin
                              Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
                              +DVD 800 Navi
                              +19" Jant
                              +Prins Vsı 1.0

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                                Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil
                                Subaplar gibi görünüyor sizin sorun. Kesin tespit için motor soğukken kompressyon testi yaptırın kendini belli edecektir. Kolay gelsin
                                Kompresyon testi yaptirdim 10 10 10 10.5 cikti sonuc..bunun anlami nedir neye yormaliyim?resmide var elimde aslinda ama nasil buraya koyacagimi bilemedim

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X