Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

    Merhaba arkadaşlar.

    Aracımda yarım gaz vermeme rağmen arada tam gaz yapması, kendi kendine gaz vermesi ve dengesiz ivmelenmesi gibi problemler mevcuttu. Çeşitli çözüm yollarına rağmen durum iyileşmekle beraber bir türlü tam çözülmedi. Bugün itibari ile çözmüş durumdayım.

    Aracımı ilk aldığımda MAP (basınç sensörü) hatası vermekteydi. Basınç sensörü değişti. Ona rağmen durumlar çözülmedi. Bu durumu da oluşturan aslında araçtaki aksilikti. Yani basınç sensörünü bozan bir durum söz konusuydu.

    Bugün Bursa'da çok güvendiğim bir ustam teşhisi koydu. Turbo Wastegate düzgün çalışmıyordu.

    Öncelikle işin mantığını anlatmak istiyorum. Bu Turbo Wastegate valfi gaza basış açımıza göre turbo basıncını ayarlayan bir valfimiz.



    Bu valfimiz bozuk veya iptal olduğu zaman turbomuzun basıncı ayarlanamıyor. Bu sebepten dolayı turbomuz gaza az basmamıza rağmen silindirlere gerekenden fazla basınç gönderiyor. Bu da kararsız hızlanmalara, halk arasında "aracın kudurmasına" yol açıyor. Sonuç olarak ta motorumuzun piston kollarına zarar veriyor.

    Bu Wastegate mili şu şekilde birşey:




    Bu milimizin Pressure Only Signal kısmı var gördüğünüz gibi. Oradan basınç verecek ne kadar açılacağını belirleyen de bir sensörlü valfimiz var.

    İşte benim o sensörüm topu dikmiş.

    Bugün temin edip değiştirdim. A16LET için şöyle birşey;

    GM logolu ürün. Pierburg üretimi.



    Değişince araç adeta yeniden doğdu. Gaz tepkileri çok değişti. Çok dengeli ve stabil hale geldi.

    Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için kaynak olur umarım. Çünkü bu sorunu 1 yetkili 2'si özel olmak üzere 3 Opel servisi tespit edemedi, çözemedi.

    Saygılar.

  • #2
    Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

    Yetkilinin işi arıza koduna göre parça değiştirmekten öteye gitmiyor.

    Bana göre bu parça ile birlikte rutin olarak Yüksek km' lere ulaşan araçlarda, O2, maf, map, bobin, volan gibi parçaların değişmesi gerektiğini düşünüyorum.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

      Öncelikle geçmiş olsun. Sıkıntının çözüldüğüne çok sevindim. Bu parçayı nereden temin ettiniz ve tam olarak ismi nedir?
      Opel insignia
      35 NBP 24
      - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
      - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

      Yorum


      • #4
        Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

        Bilgilendirme için teşekkürler



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

          Selenoid valf olması lazım. Emme manifold'unun arkasında.
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #6
            Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

            Orjinal yazı sahibi: aSya
            Yetkilinin işi arıza koduna göre parça değiştirmekten öteye gitmiyor.

            Bana göre bu parça ile birlikte rutin olarak Yüksek km' lere ulaşan araçlarda, O2, maf, map, bobin, volan gibi parçaların değişmesi gerektiğini düşünüyorum.
            Katılıyorum. Çalışsalar bile bir süre icindeki yayların veya parçalarının asinmasindan dolayi duzgun hizmet veremiyor bu tarz parçalar. Ariza kodu yok cunku parcada elektronik bir ariza yok. Gorevini yapiyor, ancak duzgun degil. Servisler de bilgisayara bagladiklarinda birsey goremiyorlar, birsey yok deyip yolluyorlar. Bu kadar basit bir sorun beni aracı aldığımdan beri uğraştırıyor.

            Isim olarak Turbo Wastegate valfi diyerek temin ettim. Opelparcaci.com'dan. 100 tl fiyatı. Orjinal GM logolu, Pierburg üretimi valf.

            Yorum


            • #7
              Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

              Ahmet'i tebrik ederim. Bıkmadan sorunu çözmek için uğraştı. Sonunda başardı. Sorunun çözülmesi ve bu başlık birçok kişiye yol gösterici olacaktır..
              Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

              Yorum


              • #8
                Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                Bununla Geçmiş Olsun.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                  Orjinal yazı sahibi: akif hoca1
                  Ahmet'i tebrik ederim. Bıkmadan sorunu çözmek için uğraştı. Sonunda başardı. Sorunun çözülmesi ve bu başlık birçok kişiye yol gösterici olacaktır..
                  Yetkili servislerin Master TECH' leride bu başlığı izlesin. Hatta forumu takip etsinler. Çok şey öğrenirler. Öyle alamanyalara eğitime gitmekle caka satmakla olunmadığına defalarca şahit olmuşluğum var.

                  MAF sensörünün yerini bilmeyen, bildiğin yalan yanlış açıklamalarla geçiştiren, Kılı kırk yaran milimetrik sebepleri önüme sürüp işin aslına bakamayan........
                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                    Orjinal yazı sahibi: aSya
                    Yetkilinin işi arıza koduna göre parça değiştirmekten öteye gitmiyor.

                    Bana göre bu parça ile birlikte rutin olarak Yüksek km' lere ulaşan araçlarda, O2, maf, map, bobin, volan gibi parçaların değişmesi gerektiğini düşünüyorum.
                    Kaç bin mesela

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                      Kabaca 80 bin aralığında.

                      O2 kurum bağlar. Ve görevini eksik yapar.
                      MF ve MAP yağ buharına ve toz' a maruz kalır. Ölçüm yapamaz.
                      Volan sarsıntısı çoğalır. Değişim gereklidir.
                      Bobin yeterli gerilimi üretmekte artık zorlanabilir. Tekleme ve kesiklik yapar.
                      Volan ile birlikte debriaj seti de değişimi performansı arttırıp, yakıtın düşmesine neden olur.

                      Buji, filtreler vs vs rutin değişenlerdir. Onları eklemedim.
                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                        Sen hiç 80 binde araba kullandınmıydı da bunları değiştirip duruyodun hep. ihihi ihihi ihihi
                        2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                          Orjinal yazı sahibi: denz
                          Sen hiç 80 binde araba kullandınmıydı da bunları değiştirip duruyodun hep. ihihi ihihi ihihi
                          50 - 60 binde yapmıştım deniz. Oda benim titzliğim olsun Taner' almıştı aracı. 7,8 ortalama ile gezdiğini hatırlatırım!!! Yoksa sen 12 litremi yakıyordun ne? haha

                          Ayrıca, MAF MAP hariç diğerleri hep değişmiş idi. Zaten bunlarıda temizleyerek devam ettim. Ben, değişmesi taraftarıyım. Temizlik çok ta fayda etmedi aman aman.
                          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                            Ben porsche kovalarken 10 yakıyom olm. 12 olsa olsa kısa süre kullanım ortalaması kısa mesafe de kışın olur bende.
                            Yok 60 la 5 vites 80 6 vites kullansam bende 5 yakar
                            Ben arabayı dinliyorum "değiştir deniz abi beni bayma yüksek vitesle, atlamak hoplamak istiyorum" diyor, veriyorum coşkuyu.
                            Şaka bir yana ortalamaya bakıyorum ama takmıyorum, kafama göre gidiyorum. Geçen İzmir'den gelirken 8.6 ortalama ile geldim. Bide bizim ST ler sedandan 1 litre falan fazla yakar diye düşünüyorum.
                            Bi daha ki bakıma listeyi alırım senden. Ama debriyajla 100 bin yaparım diye düşünüyorum
                            2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Insignia kendi kendine gaz verme, turbonun doğru basınçla çalışmaması - ÇÖZÜM

                              st 1 Litre filan fazla yakmıyor denizcim. Aynı yolu aynı şartlar ile aynı ortalama ile gelmişliğim var.
                              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X