Opel insignia MAP ve MAF Sensörü Temizliği konusunda bir çalışma yaptım, Umarım faydalı olabilmişimdir.
MAP ingilizce bir terim olan Manifold Absolute Pressure sözcüklerinin kısaltmasıdır. Türkçe karşılığı Mutlak Basınç Sensörü anlamına gelmektedir.
Basitçe görevini anlatmak gerekirse aracın hava-yakıt basınç değerlerini ölçer.
Emme manifoldundaki atmosferik basıncı ve regülatörden çıkan gazın basıncını ölçerek ECU'ya gerekli sinyalleri gönderir.
Bu sayede hava, gaz ayarını sabit tutarak maksimum verimlilik oluşmasını sağlar.
MAF sensörü: Hava filtresinden sonra, emme manifolduna kadar olan yol üzerinde bulunur, motora giren havanın kütlesini ve sıcaklığını ölçerek ECU ya bildirir.
Debimetre MAF sensörü olarak da bilinmektedir. MAF: Mass Air Flow : Hava Akış Kütlesi anlamına gelir, debimetre ve maf sensörü aynı şeydir.
Motor kontrol ünitesi, motora alınan havanın miktarını anlık olarak belirler ve motora gönderilen yakıt miktarını, enjektörleri kumanda ederek değiştirir. Çok fazla hava girdiğinde, enjektörlerin püskürtme sürelerini uzatarak daha fazla yakıt gönderilmesini sağlar.
Motor, yanma odasına alınan havanın miktarını çok hassas olarak belirleyerek, en ideal enjeksiyon miktarını ayarlar. Böylece yakıt tasarrufu sağlanır ve motor performansı arttırılır.
Debi metre içerisinde sıcaklık sensörü vardır. (Alıntı) (Düzenlemede açıklamalar eklenmiştir)
MAP ingilizce bir terim olan Manifold Absolute Pressure sözcüklerinin kısaltmasıdır. Türkçe karşılığı Mutlak Basınç Sensörü anlamına gelmektedir.
Basitçe görevini anlatmak gerekirse aracın hava-yakıt basınç değerlerini ölçer.
Emme manifoldundaki atmosferik basıncı ve regülatörden çıkan gazın basıncını ölçerek ECU'ya gerekli sinyalleri gönderir.
Bu sayede hava, gaz ayarını sabit tutarak maksimum verimlilik oluşmasını sağlar.
MAF sensörü: Hava filtresinden sonra, emme manifolduna kadar olan yol üzerinde bulunur, motora giren havanın kütlesini ve sıcaklığını ölçerek ECU ya bildirir.
Debimetre MAF sensörü olarak da bilinmektedir. MAF: Mass Air Flow : Hava Akış Kütlesi anlamına gelir, debimetre ve maf sensörü aynı şeydir.
Motor kontrol ünitesi, motora alınan havanın miktarını anlık olarak belirler ve motora gönderilen yakıt miktarını, enjektörleri kumanda ederek değiştirir. Çok fazla hava girdiğinde, enjektörlerin püskürtme sürelerini uzatarak daha fazla yakıt gönderilmesini sağlar.
Motor, yanma odasına alınan havanın miktarını çok hassas olarak belirleyerek, en ideal enjeksiyon miktarını ayarlar. Böylece yakıt tasarrufu sağlanır ve motor performansı arttırılır.
Debi metre içerisinde sıcaklık sensörü vardır. (Alıntı) (Düzenlemede açıklamalar eklenmiştir)
Yorum