Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #61
    Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

    Arkadaşlar tekrar merhaba. Meşhur subap değiştirme hikayemiz mutlu sonla bitti
    Öncelikle aracın üzerinden çıkan eski subaplardan bir örnek resim paylaşayım;



    Resimdede görüldüğü gibi subapların kenarlarında deformasyonlar meydana gelmiş. O ufacık deformasyondan ne olur demeyin 30 beygire maloluyor onu söyleyim
    Bu arada subaplarla birlikle "bakıma girmişken bunlarıda değiştireyim" dediğim;
    Bobin, triger seti, o2 lambda sensörü gibi parçaları da değiştirdim. Bununla birlikte boğaz kelebeğinide temizlemelerini özellikle rica ettim. Yağ olarak castrol edge 0/30 detox2 kullanıldı. Ayrıca baskı balatayı da değiştirmek istiyordum. Ama Nevzat usta kontrollerini yaptı ve gerek olmadığını söyledi. 15/20 bin km sonra volantla birlikte değiştirirsek daha sağlıklı olur dedi. Eyvallah dedim.
    Gelelim sonuca. Sonuç gerçekten mutlu edici servisteyken komprasyon ölçümü yaptırdım ayrıca servisten çıkar çıkmaz araca DynoTest yaptırdım. Sonuçlar aşağıdaki resimde. Şunuda belirteyim dyno test lpg devredeyken yapıldı ve gerçekten şaşırtıcı



    Aracı ilk aldığımda dyno test yaptırmıştım. Benzinde iken yapılan test sonucu 148 bg çıkmıştı. İvmelenmesi de bu kadar hızlı değildi. Şuanki test sonucu 178.4 bg yani neredeyse fabrika verilerine ulaştı. İzmir / Aliağa arası geldim araç hakkaten hissesilir şekilde değişime uğramış. Kısacası sonuç beni oldukça memnun etti. Buradan da belirtmek istiyorum izmir 3. sanayide Egeli özel Opel Servisi Nevzat usta işinin ehli biri ve ben kendisine tekrar çok teşekkür ediyorum
    Opel insignia
    35 NBP 24
    - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
    - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

    Yorum


    • #62
      Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

      Hayırlı olsun.Yeniden doğuş gibi bisey olmuş.Güle güle kullanın.
      Çelik mi mağnezyum mu sorusunun cevabını bulabildiniz mi ?
      2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
      2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

      Yorum


      • #63
        Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

        Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
        Hayırlı olsun.Yeniden doğuş gibi bisey olmuş.Güle güle kullanın.
        Çelik mi mağnezyum mu sorusunun cevabını bulabildiniz mi ?
        Teşekkür ederim Çıkanlar orjinal gm marka. Üzerinde gm baskısı var. Yani magnezyum alaşım olarak adlandırılan orjinal subaplar. Şimdi takılanlar ise güçlendirilmiş çelik subaplar.
        Opel insignia
        35 NBP 24
        - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
        - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

        Yorum


        • #64
          Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

          Orjinal yazı sahibi: ARiak
          Arkadaşlar tekrar merhaba. Meşhur subap değiştirme hikayemiz mutlu sonla bitti
          Öncelikle aracın üzerinden çıkan eski subaplardan bir örnek resim paylaşayım;



          Resimdede görüldüğü gibi subapların kenarlarında deformasyonlar meydana gelmiş. O ufacık deformasyondan ne olur demeyin 30 beygire maloluyor onu söyleyim
          Bu arada subaplarla birlikle "bakıma girmişken bunlarıda değiştireyim" dediğim;
          Bobin, triger seti, o2 lambda sensörü gibi parçaları da değiştirdim. Bununla birlikte boğaz kelebeğinide temizlemelerini özellikle rica ettim. Yağ olarak castrol edge 0/30 detox2 kullanıldı. Ayrıca baskı balatayı da değiştirmek istiyordum. Ama Nevzat usta kontrollerini yaptı ve gerek olmadığını söyledi. 15/20 bin km sonra volantla birlikte değiştirirsek daha sağlıklı olur dedi. Eyvallah dedim.
          Gelelim sonuca. Sonuç gerçekten mutlu edici servisteyken komprasyon ölçümü yaptırdım ayrıca servisten çıkar çıkmaz araca DynoTest yaptırdım. Sonuçlar aşağıdaki resimde. Şunuda belirteyim dyno test lpg devredeyken yapıldı ve gerçekten şaşırtıcı



          Aracı ilk aldığımda dyno test yaptırmıştım. Benzinde iken yapılan test sonucu 148 bg çıkmıştı. İvmelenmesi de bu kadar hızlı değildi. Şuanki test sonucu 178.4 bg yani neredeyse fabrika verilerine ulaştı. İzmir / Aliağa arası geldim araç hakkaten hissesilir şekilde değişime uğramış. Kısacası sonuç beni oldukça memnun etti. Buradan da belirtmek istiyorum izmir 3. sanayide Egeli özel Opel Servisi Nevzat usta işinin ehli biri ve ben kendisine tekrar çok teşekkür ediyorum
          DYNO yu aynı yerde yaptırdınız mı ?

          Farklı yerlerinf arklı olcüm teknikleri var. Kimi krank gücünü, kimi tekerlek gücünü gösterir. İlk ölçüm yaptığınız yer tekerlek ölçümü ise gücü normaldir.
          İkici yaptırdığınız yer ise malum krank gücünü baz alıyor. Buda normaldir.

          ilk ile ikinci ölçüm aynı yerde ise gerçekten BG kayıplarınız var demektir.
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #65
            Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

            Önceki test sonucu şuan yanımda değil ama şimdiki testi yapan yer benim eski test sonuçlarınada baktı. Ve sanırım onu baz alarak çok iyi dedi. Kuvvetle muhtemeldir ki ikiside aynı metodla yapıldı.
            Opel insignia
            35 NBP 24
            - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
            - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

            Yorum


            • #66
              Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

              Bu detay onemli işte.
              Benim araç 140 bg cıkıyor. Tekerlek gücü oyleydi. Normalmiş.
              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

              Yorum


              • #67
                Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                Veriler çok güzel. Yaptırdığınız işlemler toplamda ve subap değişimi ayrı olarak kaça mal oldu? İstanbul'da aklıma yatan yer bulamadım olmazsa İzmire gelip yaptırsam

                Yorum


                • #68
                  Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                  Orjinal yazı sahibi: Havaci
                  Veriler çok güzel. Yaptırdığınız işlemler toplamda ve subap değişimi ayrı olarak kaça mal oldu? İstanbul'da aklıma yatan yer bulamadım olmazsa İzmire gelip yaptırsam
                  Yukarda yazmadığım termostat gövdesi, birkaç eskimiş hortum v.s. falanda var. Totalde 2500 tl'yi buldu. Sadece subap derseniz 1700 tl civarı fiyat vermişti.
                  Opel insignia
                  35 NBP 24
                  - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                  - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                  Yorum


                  • #69
                    Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                    Öncelikle hayırlı olsun.Aklıma takılan bir husus var şimdi ben 1.6T bir insignia arıyorum 2010 yada 2011.Zaman geçtikce araçların beygirimi düşüyor acaba?Yani şimdi ben 2. El bir insignia aldığımda 180 bg yi hissedemeyecekmiyim?Aracın beygiri neden düşerki zamanla?Bence tam tersine beygirin motor açılmasına istinaden 1 yada 2 bg artması gerekmezmi?

                    Yorum


                    • #70
                      Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                      Orjinal yazı sahibi: BOZO
                      Öncelikle hayırlı olsun.Aklıma takılan bir husus var şimdi ben 1.6T bir insignia arıyorum 2010 yada 2011.Zaman geçtikce araçların beygirimi düşüyor acaba?Yani şimdi ben 2. El bir insignia aldığımda 180 bg yi hissedemeyecekmiyim?Aracın beygiri neden düşerki zamanla?Bence tam tersine beygirin motor açılmasına istinaden 1 yada 2 bg artması gerekmezmi?
                      Merhaba. Öncelikle almayı düşündüğünüz araç iyi bir seçim, bunu belirtmek isterim. Sorunuza gelince; bunu mantıken ele alalım. Bindiğimiz araçların motorları birçok hareketli parçadan oluşuyor. Bu parçalar zamanla ister istemez deforme oluyor. Metal aksamlar her ne kadar mukavemetli olsalar da kullanıldıkları sürece aynı hareketi belkide milyonlarca kez tekrarlıyorlar. Bu hareketler esnasında hiç istenmeyen ama olmazsa olmaz sürtünmeler meydana feliyor. Örneğin fabrikadan ilk çıkışta 2750 mikron olan subap başlığı, sürekli hareket ve yanma odasında maruz kaldığı ısıdan dolayı 2700 mikrona düşebiliyor. Buda silindirde çok azda olsa zengin veya fakir yakıt karışımına neden oluyor. Şöyle düşünün motor birçok farklı elamandan oluşan kompleks bir yapı. Bahsettiğimiz tek subapta durum bu iken 8 adet subap durumu daha da karmaşık hale getiriyor. Ayrıca pistonlardır, millerdir, aktarma organlarıdır, yakıt sistemidir, şanzımandır, rulmandır, sensörlerdir vs vs derken yekünde bütün bunların deformesi, kirlenmesi vs belli güç kaybına neden oluyor. Ayrıca benim aracım LPG li idi. Yani sonradan takılmış bir sistem. Araçlar üretilirken motor sistemi kullanacağı yakıta göre imal edilir. Benzinin, mazotun, lpgnin, lngnin yanma oranları birbirlerinden farklı olduğu için motor ona göre imal edilir. Benzine göre imal edilmiş motora lpg takınca ister istemez bazı sıkıntılar meydana geliyor. En basiti lpg yanma sıcaklığı benzinden daha yükaektir. Bu yüksek ısı örneğini verdiğimiz subaplara zamanla zarar vermiş, kullanım ömrünü %70 lere çekmiştir. ...ki buda gayet normaldir. Haliyle güç kayıplarının meydana gelmeside benzinde de olsa lpg dede olsa muhakkak başımıza gelecek şeylerdir. En azından bizim araçlarımız yüksek güçlü araçlar olduğu için güç kaybı fazla hissedilmiyor. Bakımları geldiğinde adam akıllı ustaların elinde bu araçlar hakkatenözel araçlar olduğunu kanıtlıyor. Şunu da belirteyim, almayı düşündüğünüz insignia piyasadaki o paralara eşdeğer araçların içerisinde en iyisidir. Buna emin olun. Hayırlısı olsun
                      Opel insignia
                      35 NBP 24
                      - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                      - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                      Yorum


                      • #71
                        Arkadaşlar uzun bir aradan sonra tekrar merhaba.

                        Konuyu ilk açtığımdan bu yana yine konuyla ilgili ikinci bir tecrube yaşadım, onu aktarmak istiyorum.

                        (Hem bu konunun devamı olsun diye buraya, hemde yeni konu olsun diye yeni bir başlık açacağım.)

                        Hatırlatma anlamında baştan özet geçeyim öncelikle;

                        Aracımı 112bin km'de satınaldım. 116bin km'de iken subap sorunu belirtileri gösterdi. 120bin km'de izmir 3. sanayide EGELİ ÖZEL OPEL servisi Nevzat ustada subap değişimi yaptırdım. Ekstra olarak triger seti, bobin, lambda o2 sensörü, termostat gövdesi ve birkaç su hortumu değişimi yaptırdım. Total rakam olarakta 2500 tl ücret ödedim.

                        Devamında edindiğim tecrubeyi konunun ileriki dönemlerinde zaten paylaşmıştım. Dilerseniz oradan bilgi sahibi olabilirsiniz.

                        İlk başlarda herhangi bir problem yoktu. Belirttiğim gibi arabamda Lovato obd2 lpg kit takılı. 4000 li devirlerde hafif sarsıntı, nadirende olsa ışıklarda stop etme, 3500 ve üzeri devirlerde aracın zorla gaz yemesi gibi şikayetlerim öncesinde de vardı, subap değişimi sonrasında da devam etti. Bu durumu Egeli opeldeki nevzat ustaya da aktardım. Lpg'den kaynaklandığını, yapabilecek birşey olmadığını söyledi, benzinde de durumun nüksettiğini belirttiğim de ise subapların alışma safhasının olabildiğini falan saçmaladı çok önemsemedim.

                        Bu süreç zarfında epey araştırmalar yaptım, formlarda, sitelerde, sosyal medyada. Lpg'li araçlarda olmassa olmaz bir ayar olan Wideband AFR ayarının yapılması gerektiğini gördüm.

                        Aracım 136500 km'de iken Akif TEZEL kardeşimle tanıştım. Türkiye'de Lpg'li araçlara sürüş esnasında Wideband AFR ayarı yapabilen 4 kişiden biri bu arkadaş. Kendisi Ankara''a yaşıyor, bir kaç günlüğüne İzmir'e gelmişti. Buluştuk, aracıma AFR ayarı yaptı. Sanki aracım gitti başka araç geldi. Ne titreme ne gaz yememe... Aracımı tanıyorum, benzinde ne tepki veriyorsa lpg'de de aynı oldu. Çok hoşuma gitti. Buradan Akif kardeşime tekrardan çok teşekkür ediyorum.

                        ​​​​​​
                        Neyse; henüz AFR ayarının üzerinden 500 km geçmiş ve artık aracımdan zevk almaya başlamışken aracım 137bin km'de yolda seyir halinde titremeye başladı, sanki lastik patlamış yada balans yapmış gibi ciddi bir titreme. Otabanda çektim kenara lastiklere baktım sıkıntı yok. Tekrar devam ettim, baktım araba gaz yemiyor, titriyor, devir yükselmiyor, motor gücü azaltıldı uyarısı veriyor vs vs. İzmir 6. sanayiye kendimi zor attım. Orada arkadaşların ustaları arabama baktılar, bujiler, bobin kontrol edildi. 1 ve 3 numaralalı bujiler kararmıştı. Önce kuru ardından yağlı kompresyon testi yaptılar. Bu arada aracın başına bir kaç motor ustası daha geldi. Sonuç olarak 1 ve 3 numaralı pistonlarda basıncın olmadığını gördük. Ya piston kolları kırık yada subaplar yanmış dediler.

                        Eyvallah dedim Neyse; aracın başındaki ustalar aracı daha önceki subap değişimi yaptırdığım yere götürmemi önerdiler. Bu araç subap değişeli daha 17bin km olmuş, subap yemesi mümkün değil, muhtemelen Nevzat usta işinin arkasında durur ve problemi çözer dediler. Eyvallah dedim.

                        Aradım nevzat ustayı tekrar, durumu anlattım. Arabaya bin gel görmem lazım dedi. Dedimki; ustam araba neredeyse yürümüyor, daha fazla zarar görmez mi? Dediki; bin gel bişey olmaz. Peki ustam dedim, bindim arabaya. Bilenler bilir izmir 6. sanayi ile 3. sanayi arası yaklaşık 15 km civarıdır.

                        Bindim, araç zorla kalktı, 2 km falan gittim, az yokuş oldumu o 180 bg'lik araba sanki 10 bg kaldı, gitmiyor. Çektim kenara, aradım ustayı, anlattım durumu. Yine diyorki; bin gel! neyse ben ustaya uymadım!

                        Çağırdım çekici, yükleyip götürdük. Zaten c.tesi akşamı idi olay. Aracı iş yerinin kapısına bıraktık. P.tesi öğlen gittim. "Subaplar gitmiş" dedi. "Nasıl olur abi daha 17bin km oldu, sen değiştirdin, iyi bilirsin" dedim. "Lpg'li araçta bu olur" dedi. Dedim ki "abi 17 bin km'nin en az 7000 km'sini benzinde kullandım. Lpg kitim kötü bir kit değil ve büyük problemim de yoktu zaten, hem 500 km önce AFR ayarı yapıldı. Lpg'de hiç bir sıkıntı yaşamıyorum" dedim. İlla lpg'den diye inat etti. Onada eyvallah dedim. Cuma günü gel al dedi. Subap değişimi için 5 gün! Eyvah ve Eyvallah dedim.

                        Cuma günü aracı teslim almaya gittim. Nevzat usta bize 2.650 tl fatura çıkarmış! "Bu ne abi?" dedim! "Subaplar değişti, termostat gövdesi gitmiş, o değişti, bilmem ne hortumları değişti...." Falan diye devam etti konuşma. Ustam dedim "bu hata senin hatan. O kadar ustayla konuyu istişare ettik, yetkili servisten bile bilgi alışverişi yaptık, bu durumda aracın subap yemesi mümkün değil sonucuna vardık. Sen lpg'den kaynaklı 17bin km'de (...ki 7bini benzinde kullanıldı) aracın subap eritebileceğini söylüyorsun. Bu mümkün değil.... Ayrıca daha önce termostat gövdesi değişmişti, neden tekrar değiştirdin?" Dedim. "Bozuktu değişmesi gerekiyodu, plastik gövde takmışlar!" Dedi! Yahu ustam " O termostat gövdesini zaten önceki bakımda sen değiştirmiştin!" Dedim! Adam o kadar yüzsüz ki yüzü bile kızarmadı, saçma sapan bahaneler üretti! "Lpg ile binersen yine aynı olacak!" diye de aptalca bir yorum yaptı!

                        Vs vs vs konuşma/tartışma uzadı gitti! Dedim "nalet olsun, vereyim parasını, bi gideyim şuradan!) 2600 tl'yi ödedim ve çıktım.

                        2 veya 3 gün sonra başka bir ustaya gidip aracıma kompresyon testi yaptırdım. Her bir silindirin 15.4 civarında birbirine eşit değerler verdiğini gördüm. Değişimin üzerinden 10.000 km geçince tekrar bir kompresyon testi yaptıracağım. ( Şuanki km'mi baz alarak 2000 km kaldı) Bu testin sonucunu da sizlerle paylaşacağım.
                        Testin video linki:


                        Sanki bir tek lpg'li 180ps insignia'yı ben kullanıyorum! 1000 lerce örnek var, adam 100bin km'yi orjinal subaplarıyla devirmiş biriyle bile tanıştım. Araştırma/istişarelerimde en kısa süreli çelik subap yakan biri 50bin km'nin üzerinde. ...ki benim araca yanmasın diye çelik subap takıldı! Bu tür ustalar insanı hem araçtan nefret ettiriyor hemde boş yere para harcamamızı sağlıyor!

                        Velhasıl ben ustanın yaramazına denk geldim!

                        Tavsiyem; ilk olarak İzmir Bornova 3. Sanayi sitesi Egeli Özel Opel Servisinden uzak durun!

                        Aracınız her ne marka olursa olsun, lpg kitiniz her ne marka olursa olsun kesinlikle Wideband AFR Ayarı yaptırın. Maliyetli birşey değil. AFR konusunda formumuzda konu var lakin gerekirse tekrar detaylı bir konu açabilirim.

                        Hoşçakalın
                         
                        Opel insignia
                        35 NBP 24
                        - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                        - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                        Yorum


                        • #72
                          Merhaba ARiak bey,serüveninizi baştan sona okudum. Ustalar hakkindaki Dediklerinize kesinlikle katılıyorum. Benim merak ettiğim,wdeğiştirdiğiniz yeni sunanların neden bu kadar kısa sürede bozulmuş olması,ustadan kaynaklı malum ama nedeni neymiş? Ileri de bizde değiştirmek istediğimiz de nasıl bir yol izlememiz gerekecek?

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X