Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

    Bu arada belirtmek istiyorum, LPG'li Insignia kullanıcıları araçlarında gördükleri bir gariplik varsa veya subaplardan şüpheleniyorlarsa servise götürmeden veya kapak açtırmadan subapların uzamaya/kompresyon kaybı yaşatmaya başladığının ilk göstergesi olan stop ettirme testini deneyebilirler. Olay gayet basit, yola çıkıyoruz; 100-110km/s hızla giderken araç debriyaja basıyoruz. Normal şekilde titremeden veya stop etmeden rolanti devrine düşüp sabit kalıyorsa sıkıntı yoktur. Eğer stop edecek gibi oluyor, titriyor veya stop ediyorsa subaplarınız değişme vakti geldiğinin ilk sinyalini vermeye başlamış demektir.

    Yorum


    • #32
      Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

      Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
      Orjinal yazı sahibi: ARiak
      Orjinal yazı sahibi: Ersinanka
      Peki şöyle bir karşılaştırma yapılabilirmi?Standart olarak araçta bulunan subapların ağırlığı ile değiştirilerek takılan çelik subapların ağırlık farkları ne kadardır?bu şekilde bir fark varsa bunun motora + - nasıl bir etkisi olur?
      Karşılaştırmada elimizde bir veri olsun mantığıyla dediğinizi yapalım. Değişim esnasında ustadan rica edeyim eski subapları ve yeni subapları hassas bir terazide tartalım. Sonucu paylaşırım.
      Eğer arada 4- 4,5 kat fark çıkarsa mağnezyum alaşımlı diyebiliriz.Ancak ben yaptığım araştırmalarda hiç denk gelmedim.
      Fakat şöyle bir veriye ulaştım thoryum ve mangan ile yapılan mağnezyum alaşımları 500 derece civarına kadar dayanabiliyormuş.Fakat bu alaşımla yapılan subap varmı bunla ilgili bir veriye ulaşamadım.
      Genel olarak motor blok ve parçaları,direksiyon simidi,koltuk iskeletleri v.b birçok alanda kullanılmaya başlanmıştır.Hafifliği ve korozif dayanımı sayesinde baya bir ağırlık tasarrufu sağlıyor.
      Bu konu sayesinde ilgi alanımın dışında olmasına rağmen mağnezyum konusundada baya araştırma yapmış oldum
      Benim şahsi kanaatim toryumu bu tür işlerde kullanmayacaklarından yana. Çünkü anladığım kadarıyla pahalı bir maden ve daha önemli makinaların yapımında kullanıyorlar. Örneğin Discovery uzay mekiğinde kullanıldığını belgeselde duymuştum. Öte yandan konuyu araştırmanıza sevindim. İşin teknik kısmını bilenlerin konuya dahil olması bizleri aydınlatacaktır. Teşekkürler
      Opel insignia
      35 NBP 24
      - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
      - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

      Yorum


      • #33
        Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

        Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
        Bu arada belirtmek istiyorum, LPG'li Insignia kullanıcıları araçlarında gördükleri bir gariplik varsa veya subaplardan şüpheleniyorlarsa servise götürmeden veya kapak açtırmadan subapların uzamaya/kompresyon kaybı yaşatmaya başladığının ilk göstergesi olan stop ettirme testini deneyebilirler. Olay gayet basit, yola çıkıyoruz; 100-110km/s hızla giderken araç debriyaja basıyoruz. Normal şekilde titremeden veya stop etmeden rolanti devrine düşüp sabit kalıyorsa sıkıntı yoktur. Eğer stop edecek gibi oluyor, titriyor veya stop ediyorsa subaplarınız değişme vakti geldiğinin ilk sinyalini vermeye başlamış demektir.
        Bu dediğinizi daha önce farkında olmadan denedim. Şu ana kadar 1 kere yaptı. Hızım da 70 civarıydı. Stop etti. Yanlız burda çok dikkatli olması gerekiyor çünkü araç stop ettiğinde direksiyon kazık gübi oluyor, frenler kazık gibi oluyor. Ben hemen vitese atıp devrajı bıraktım araç çalıştı ve sistemler normale geldi. Yani deneyen arkadaşların çok sikkatli olması gerekiyor. Mümkünse boş ve düz bir yolda yapsınlar. Benim başıma bir kere geldi sonrasında tekrar denedim ama olmadı. İlk debriyaja bastığımda Rölantide hafif bir titreme oluyor ve normale dönüyor. Benim şuanki sıkıntım araç soğukken. Subaplar iyice deforme olunca nasıl olur bilmiyorum ama şuan ilk marştan sonra 3/4 dakika gaza dokunmazsam herşey normale dönüyor. Acele eder gaza dokunursam stop ediyor. Yarım debraj yüksek devirde kalkmaya çalışırsam da çok zor gaz yiyor debriyaja tam bastığımda da yine stop ediyor servis gününün netleşmesini iple çekiyorum
        Opel insignia
        35 NBP 24
        - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
        - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

        Yorum


        • #34
          Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

          insigniada nasıl belirtiler oluyor bilemem ama pek farklı olmaz sanırım genel anlamda,

          Lpg ile yaptığım 100k km (toyota avensis 2006) belirtiler şöyleydi,

          -İlk zamanlarda rampalarda bariz şekilde boğularak devirden düşme gaz yememe
          - hafif rampada bile sanki baskı balata sıyırmış gibi alt devirden hızı almadan yüksek devirde yığılma gitmeme ve bouğ bouğğğ sesleri.
          - geç çalışma olayı çok olmuyordu burada yanılmayalım işte, zaman zaman oluyordu.
          - araba yığılırken debriyaja basıp toparlayayım derken stop etme hali.
          - Lpg aşırı tüketimi
          çok etken var yani ama başlıcaları bunlar. insan anlıyor yani o motorda bir can kaybı olduğunu, yani gaza basıp yaşanan durum ve çıkan sesler fikir edindiriyor. eklemek istedim.
          1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
          Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

          Yorum


          • #35
            Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

            Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer
            insigniada nasıl belirtiler oluyor bilemem ama pek farklı olmaz sanırım genel anlamda,

            Lpg ile yaptığım 100k km (toyota avensis 2006) belirtiler şöyleydi,

            -İlk zamanlarda rampalarda bariz şekilde boğularak devirden düşme gaz yememe
            - hafif rampada bile sanki baskı balata sıyırmış gibi alt devirden hızı almadan yüksek devirde yığılma gitmeme ve bouğ bouğğğ sesleri.
            - geç çalışma olayı çok olmuyordu burada yanılmayalım işte, zaman zaman oluyordu.
            - araba yığılırken debriyaja basıp toparlayayım derken stop etme hali.
            - Lpg aşırı tüketimi
            çok etken var yani ama başlıcaları bunlar. insan anlıyor yani o motorda bir can kaybı olduğunu, yani gaza basıp yaşanan durum ve çıkan sesler fikir edindiriyor. eklemek istedim.
            Doğrudur. Fakat bizim araçlar güçlü araçlar olduğu için güç kaybı biraz geç farkediliyor. 150 bg üstü araca pek binmemiş biri bizim sıkıntılı araca bindiğin de "yok yaw ne sıkıntısı, araba canavar gibi, boşuna kendine masraf arıyosun" diyen bile oluyor
            - rampada yığılma bende çok az oluyor
            - geç çalışma sorunu yok ilk marşta alıyor ama 3/4 dakika ısınmasını beklemek zorunda kalıyorum
            - motor sıcakken debriyaja bastığımda stop etme henüz 1 kere oldu
            - lpg tüketimim de sürekli şehir içi (birim fiyat 2.35) km'de 28 krş'u hiç geçmedim. Yüksek devirli ve agrasif kullanırım.
            Ama dediğiniz gibi sürekli kullandığım için aracın o meşhur "can kaybını" yaşadığını farkediyorum.
            Opel insignia
            35 NBP 24
            - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
            - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

            Yorum


            • #36
              Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

              Subaplari değişen oldumu aramızda?

              Yorum


              • #37
                Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                Ben değiştirdim 45.000 km idi sanırım.Şu an 77.000 km,hiç sıkıntım yok şükür.
                2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                Yorum


                • #38
                  Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                  Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
                  Bu arada belirtmek istiyorum, LPG'li Insignia kullanıcıları araçlarında gördükleri bir gariplik varsa veya subaplardan şüpheleniyorlarsa servise götürmeden veya kapak açtırmadan subapların uzamaya/kompresyon kaybı yaşatmaya başladığının ilk göstergesi olan stop ettirme testini deneyebilirler. Olay gayet basit, yola çıkıyoruz; 100-110km/s hızla giderken araç debriyaja basıyoruz. Normal şekilde titremeden veya stop etmeden rolanti devrine düşüp sabit kalıyorsa sıkıntı yoktur. Eğer stop edecek gibi oluyor, titriyor veya stop ediyorsa subaplarınız değişme vakti geldiğinin ilk sinyalini vermeye başlamış demektir.
                  Güzel..
                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                    Başlığı açan arkadaş değiştirdi mi subaplari? Ben de değiştirmeye karar verdim bu başlıktan sonra, İstanbul Anadolu yakasında bildiğiniz iyi bir usta var mı arkadaşlar?

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                      Orjinal yazı sahibi: Havaci
                      Başlığı açan arkadaş değiştirdi mi subaplari? Ben de değiştirmeye karar verdim bu başlıktan sonra, İstanbul Anadolu yakasında bildiğiniz iyi bir usta var mı arkadaşlar?
                      Merhaba öncelikle geçmiş olsun. Ben henüz değiştirmedim. İşlerimin yoğunluğundan dolayı henüz fırsat bulamadım. Ama kısa süre sonra aracı bırakacağım. 3/4 gün araçsız kalacağım ilk mesajımda dediğim gibi sonucu detaylı bir şekilde sizlerle paylaşacağım inşallah. İstanbul'da ikamet eden form arkadaşlarımız mevcut, eminim sizi doğru ustaya yönlendireceklerdir.
                      Opel insignia
                      35 NBP 24
                      - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                      - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                        Orjinal yazı sahibi: ARiak
                        Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer
                        insigniada nasıl belirtiler oluyor bilemem ama pek farklı olmaz sanırım genel anlamda,

                        Lpg ile yaptığım 100k km (toyota avensis 2006) belirtiler şöyleydi,

                        -İlk zamanlarda rampalarda bariz şekilde boğularak devirden düşme gaz yememe
                        - hafif rampada bile sanki baskı balata sıyırmış gibi alt devirden hızı almadan yüksek devirde yığılma gitmeme ve bouğ bouğğğ sesleri.
                        - geç çalışma olayı çok olmuyordu burada yanılmayalım işte, zaman zaman oluyordu.
                        - araba yığılırken debriyaja basıp toparlayayım derken stop etme hali.
                        - Lpg aşırı tüketimi
                        çok etken var yani ama başlıcaları bunlar. insan anlıyor yani o motorda bir can kaybı olduğunu, yani gaza basıp yaşanan durum ve çıkan sesler fikir edindiriyor. eklemek istedim.
                        Doğrudur. Fakat bizim araçlar güçlü araçlar olduğu için güç kaybı biraz geç farkediliyor. 150 bg üstü araca pek binmemiş biri bizim sıkıntılı araca bindiğin de "yok yaw ne sıkıntısı, araba canavar gibi, boşuna kendine masraf arıyosun" diyen bile oluyor
                        - rampada yığılma bende çok az oluyor
                        - geç çalışma sorunu yok ilk marşta alıyor ama 3/4 dakika ısınmasını beklemek zorunda kalıyorum
                        - motor sıcakken debriyaja bastığımda stop etme henüz 1 kere oldu
                        - lpg tüketimim de sürekli şehir içi (birim fiyat 2.35) km'de 28 krş'u hiç geçmedim. Yüksek devirli ve agrasif kullanırım.
                        Ama dediğiniz gibi sürekli kullandığım için aracın o meşhur "can kaybını" yaşadığını farkediyorum.
                        üstad kısmen katılmıyorum. eğer bir kişi hergün aynı arabaya biniyorsa kendi aracını tanır, anormal birşey varsa kesinlikle hisseder. 300bg olsada araç 10bg kaybetmiş olsun onuda anlar.
                        artık bütünleşiyo insan araçla bir sıkıntı varsa usta olmasada anormal bir durum olduğunu anlayabiliyor.
                        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                          Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer
                          Orjinal yazı sahibi: ARiak
                          Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer
                          insigniada nasıl belirtiler oluyor bilemem ama pek farklı olmaz sanırım genel anlamda,

                          Lpg ile yaptığım 100k km (toyota avensis 2006) belirtiler şöyleydi,

                          -İlk zamanlarda rampalarda bariz şekilde boğularak devirden düşme gaz yememe
                          - hafif rampada bile sanki baskı balata sıyırmış gibi alt devirden hızı almadan yüksek devirde yığılma gitmeme ve bouğ bouğğğ sesleri.
                          - geç çalışma olayı çok olmuyordu burada yanılmayalım işte, zaman zaman oluyordu.
                          - araba yığılırken debriyaja basıp toparlayayım derken stop etme hali.
                          - Lpg aşırı tüketimi
                          çok etken var yani ama başlıcaları bunlar. insan anlıyor yani o motorda bir can kaybı olduğunu, yani gaza basıp yaşanan durum ve çıkan sesler fikir edindiriyor. eklemek istedim.
                          Doğrudur. Fakat bizim araçlar güçlü araçlar olduğu için güç kaybı biraz geç farkediliyor. 150 bg üstü araca pek binmemiş biri bizim sıkıntılı araca bindiğin de "yok yaw ne sıkıntısı, araba canavar gibi, boşuna kendine masraf arıyosun" diyen bile oluyor
                          - rampada yığılma bende çok az oluyor
                          - geç çalışma sorunu yok ilk marşta alıyor ama 3/4 dakika ısınmasını beklemek zorunda kalıyorum
                          - motor sıcakken debriyaja bastığımda stop etme henüz 1 kere oldu
                          - lpg tüketimim de sürekli şehir içi (birim fiyat 2.35) km'de 28 krş'u hiç geçmedim. Yüksek devirli ve agrasif kullanırım.
                          Ama dediğiniz gibi sürekli kullandığım için aracın o meşhur "can kaybını" yaşadığını farkediyorum.
                          üstad kısmen katılmıyorum. eğer bir kişi hergün aynı arabaya biniyorsa kendi aracını tanır, anormal birşey varsa kesinlikle hisseder. 300bg olsada araç 10bg kaybetmiş olsun onuda anlar.
                          artık bütünleşiyo insan araçla bir sıkıntı varsa usta olmasada anormal bir durum olduğunu anlayabiliyor.
                          Çok doğru clapclap

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                            İşte benim durum bu. Enufak anormalliği hissederdim. Gelde bunu usta milletine anlat!
                            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                              Ah bu ustalar ahh... Herkes kendi işini adam akıllı yapsa, dürüst olsa, kendi branşıyla uğraşsa kimsenin bi sıkıntısı kalmayacak. Hem kendi kazanacak hem biz müşteriler memnun olacak. Ustadan yana çok dertliyim çok, açmayın yaramı Bundan önceki aracımı Aliağa'da bir ustaya götürdüm, sıkıntım çözülmedi. 3. Sanayiye gittim aynı gün. Adam kontrol etti. Bir parça eksik, bu araçta olmak zorunda dedi. İşim çözülsün diyede başka bi parça uydurdu. Araçtaki sıkıntı gitti. Dönerken Aliağa'daki ustaya uğradım, sordum, yerini gösterdim, daha önce vardı eminim dedim. İtiraz falan etti, üsteleyince çırağının üzerine attı suçu tezgahın altından çıkardı getirdi malzemeyi. Mağdur ayağına yatıp özür diledi. Anlayacağınız sanayilerde işi bilen ustayı geçtik dürüst ustayı bulmak bile Allah'ın büyük bir lütfu maalesef Ama şuan bulduğum ustadan şükür bir derdim yok. (şimdilik)
                              Opel insignia
                              35 NBP 24
                              - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                              - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                                Arkadaşlar, kartal sanayisinde sordum 2000-2500 arasında fiyat verdiler. Bende kendim Motorr ust kapagini soktum kam miline kadar geldim daha ileri gitmedim

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X