Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

    Orjinal yazı sahibi: maxut
    Kaplaması magnezyum olabilir.
    Mağnezyum kendi dayanıklı bir malzeme değil ki kaplamada kullanılsın.650 derecede eriyor zaten.Mağnezyum alaşımlı alüminyum dökümler vardır ancak onlarda subap yapımında kullanılmaz ve mağnezyum oranı max.%6 civarlarında oluyor.Yani mağnezyum subap tamamen uydurmaca başka bişey değil.
    2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
    2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

    Yorum


    • #17
      Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

      Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
      Orjinal yazı sahibi: maxut
      Kaplaması magnezyum olabilir.
      Mağnezyum kendi dayanıklı bir malzeme değil ki kaplamada kullanılsın.650 derecede eriyor zaten.Mağnezyum alaşımlı alüminyum dökümler vardır ancak onlarda subap yapımında kullanılmaz ve mağnezyum oranı max.%6 civarlarında oluyor.Yani mağnezyum subap tamamen uydurmaca başka bişey değil.
      Katılıyorum. Şu araçta subap erir bu araçta erimez diyorlar. Oysaki magnezyum subap yok. Lpgcilerin musterilere bu safsata yerine bu araca sorun çıkarmayacak ayarı tutturmayı kaba şekilde başarabiliyoruz, bu araçta başaramayıp motora topu diktiriyoruz demeleri lazım. Erime sebebi her konuda yazıyorum karışım ayarlarının bozukluğu ve yanma sıcaklığının yükselmesi.

      Yorum


      • #18
        Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

        Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
        Yani mağnezyum subap tamamen uydurmaca başka bişey değil.
        Lise çağında kimya derslerimizin bir kısmını (deney vs) okulumuzun laboratuvarında yapardık.
        Bu derslerden birinde mağnezyum yakmıştık, çok kolay tutuşan bir element, parlak ışık vererek
        yanar. Sizin de dediğiniz gibi sübap yapımında kullanılmaya elverişli bir element değildir.

        ************************************************** ******************************
        Supap Üretiminde Kullanılan Çelikler S-A-O-R-A5-Nb simgeleri ile sınıflandırılmış, bu simgelerin
        anlamları da aşağıdaki gibi.

        S:Krom-Silisyum alaşımlı martenzitik çeliktir. Egzost supapları ile ağır şartlarda çalışan emme supaplarında kullanılır.

        A:Yüksek Krom-Nikel-Mangan alaşımlı bir çeliktir. Yanma ve korozyona karşı son derece mukavimdir.
        Kurşunlu yakıttan etkilenmez. Ağır şartlarda çalışan egzost supaplarında kullanılır. Ostenitik guruba
        girdiği için mıknatıs tutmaz.

        O:Krom-Molibden-Vanadyum alaşımlı malzemedir. Martenzitik grubun en mukavim ana malzemesidir.
        Fazla zorlanan emme ve egzost supalarında kullanılır.

        R:Ostenitik yapılı standart Krom-Nıkel-Mangan çeliğine Molibden-Neobyum-Vanadyum gibi ilaveler
        yapılarak aşınmaya, ısıya ve yorulmaya karşı mukavemeti yükseltilmiştir. Ağır şartlarda çalışan emme
        supaplarında kullanılır.

        A5:Standart ostenitik malzemeye Nitrojen ilavesi ile yüksek sıcaklıktaki mukavemeti, serliği ve korozyona
        karşı direnci artırılmıştır. Standart egzost, ağır şartlardaki emme supaplarında kullanılır.

        Nb:Niobyum ve Nitrojen ilaveli Krom-Mangan-Nikel alaşımlı ostenitik yapılı malzemedir.Niobyumdan dolayı,
        yapısal stabilitesi yüksektir. Ağır şartlarda emme normal şartlarda egzost supaplarında kullanılır.

        Kaynak:www.supar.com.tr
        ************************************************** ***************************************
        Görüldüğü gibi hiçbir alaşımın içerisinde mağnezyum yok, demek ki mağnezyum sübap diye bir şey yok ihihi

        Yorum


        • #19
          Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

          Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
          Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
          Yani mağnezyum subap tamamen uydurmaca başka bişey değil.
          Lise çağında kimya derslerimizin bir kısmını (deney vs) okulumuzun laboratuvarında yapardık.
          Bu derslerden birinde mağnezyum yakmıştık, çok kolay tutuşan bir element, parlak ışık vererek
          yanar. Sizin de dediğiniz gibi sübap yapımında kullanılmaya elverişli bir element değildir.

          ************************************************** ******************************
          Supap Üretiminde Kullanılan Çelikler S-A-O-R-A5-Nb simgeleri ile sınıflandırılmış, bu simgelerin
          anlamları da aşağıdaki gibi.

          S:Krom-Silisyum alaşımlı martenzitik çeliktir. Egzost supapları ile ağır şartlarda çalışan emme supaplarında kullanılır.

          A:Yüksek Krom-Nikel-Mangan alaşımlı bir çeliktir. Yanma ve korozyona karşı son derece mukavimdir.
          Kurşunlu yakıttan etkilenmez. Ağır şartlarda çalışan egzost supaplarında kullanılır. Ostenitik guruba
          girdiği için mıknatıs tutmaz.

          O:Krom-Molibden-Vanadyum alaşımlı malzemedir. Martenzitik grubun en mukavim ana malzemesidir.
          Fazla zorlanan emme ve egzost supalarında kullanılır.

          R:Ostenitik yapılı standart Krom-Nıkel-Mangan çeliğine Molibden-Neobyum-Vanadyum gibi ilaveler
          yapılarak aşınmaya, ısıya ve yorulmaya karşı mukavemeti yükseltilmiştir. Ağır şartlarda çalışan emme
          supaplarında kullanılır.

          A5:Standart ostenitik malzemeye Nitrojen ilavesi ile yüksek sıcaklıktaki mukavemeti, serliği ve korozyona
          karşı direnci artırılmıştır. Standart egzost, ağır şartlardaki emme supaplarında kullanılır.

          Nb:Niobyum ve Nitrojen ilaveli Krom-Mangan-Nikel alaşımlı ostenitik yapılı malzemedir.Niobyumdan dolayı,
          yapısal stabilitesi yüksektir. Ağır şartlarda emme normal şartlarda egzost supaplarında kullanılır.

          Kaynak:www.supar.com.tr
          ************************************************** ***************************************
          Görüldüğü gibi hiçbir alaşımın içerisinde mağnezyum yok, demek ki mağnezyum sübap diye bir şey yok ihihi
          Evet yok ama bunu doğru dürüst kimse bilmiyor.Ve güzelce uyutuluyoruz.Olan paracıklara ve araçlara oluyor
          2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
          2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

          Yorum


          • #20
            Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

            Bu konu ilgimi çekti. Metalurji mühendisi arkadaşıma soracağım.


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum


            • #21
              Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

              Herkese çelik subap diye yutturulan ve takıldıktan sonra bidaha sorun yaşanmayan bu subaplar hangisi acaba.
              .
              Herkes çelik subap tak ömürlük olsun diyor.
              İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar

              Yorum


              • #22
                Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                Sanırım söylediğim gibi egsoz subapları daha dayanıklı oluyor.Ölçüleri uyumlu ise belki onlardan takılıyor olabilir.
                2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                Yorum


                • #23
                  Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                  Tamamen magnezyumdan üretilmiş subap düşünmüyorsunuz inş
                  Euro 5 motor ve sonrasında magnezyum oranı yükseltilmiş, sebebi performans ve yakıt tasarrufu. Magnezyum hiç yok demek yanlış. Tamamen magnezyum demekte yanlış.
                  Ustaların çelik tak demesinin sebebi ısıya daha dayanıklı olması. Euro 5 standartı dışında bir iştir.

                  Kısaca standartlar benzine göredir. Lpg kullanılacağı hesaba katmadığından bu problemler meydana gelmektedir.

                  (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                    Bugün öncelikle bir yetkili servisi aradım ve "magnezyum " subapın ne olduğunu sordum. Yetkili kişinin yanıtı şöyle; Subaplar normalde çeliktir fakat magnezyum alaşımı yapılıyor. Sebebi ise ergime derecesinden ce mineralin yapısından dolayı doğaya karbon gazı salınımı konusunda daha verimli" diyor.
                    Ardından özel opel servisini aradım, aynı soruyu onada yönelttim, dediki; " sırf magnezyumdan imal edilmiş bir subap düşünülemez, eğer öyle olsaydı bu araç 5000 devirlere geldiğinde, motor iç sıcaklığı 800 derecelere ulaşacak ve subaplar anında deforme olacaktı. Bunun için subaplar aslında çeliktir ve hakkaten de magnezyum alaşımlıdır. Böyle bir uygulamanın teknik getirisini üretici daha iyi bilir fakat bu kocaman bir saçmalık. Ticari kaygılardan dolayı servis ihtiyacı hızlansın diye dayanımı düşük metal kullanıyorlar ki araç servise mecburen gelsin. Eğer çok dayanımlı bir alaşım kullanmış olsalardı bu konuda problem yaşayan araç 100 bin km'değil 200/300 bin km'de servis ihtiyacı olacaktı. Onun için bu konuda yapılabilecek çok fazla birşey yok. Ayrıca karbon gaz salınımı konusuda bence saçmalıktan ibaret " dedi. "Çelik subap denilen malzeme de tamamen yerli üretim ve konyada imal ediliyor, orjinal magnezyum subaplardan kat kat iyidir" diyede söyledi. Ve bana mantıklı feldi arkadaşlar. Maalesef markaların pazarlama stratejisiyle bu tür şeyler yaşıyoruz.
                    Opel insignia
                    35 NBP 24
                    - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                    - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                      Ben metalurji malzeme mühendisiyim. mağnezyum alaşımlı çelik üretimi diye bişey yok.Yıllardır paslanmaz,sementasyon,yapı çelikleri dahil envayi çeşit çelik döktüm ve hala dökmeye devam ediyorum.Mağnezyum alaşımı yapmak çok zordur çünkü sıvı çeliğe alaşım elementi olarak mağnezyumu sokmak elbombasının pimini cekip cebinize koymaya benzer okadar tehlikelidir.
                      Demir dökümlerde sfero yani küresel grafit oluşturmak için kullanılır.Kullanım oranı % 0.4 olduğu halde alaşımlama sonrası 0.035 civarında analizde görülür.Nedeni yüksek sıcaklıkta anından yanarak oksitlenmesi.650 derece erime sıcaklığı olan ve oksijen ilgisi çok yüksek olan mağnezyumu 1600 derecelik çelik ile alaşımlamak mümkün değil gibi bişey.
                      Sonuç itibari ile mağnezyum alaşımlı çelik yoktur.Bilinen alüminyum alaşımları vardır mağnezyum içeren.
                      Euro 5 ile bunun ne alaksı var anlamadım zaten tamamen saçmalık.Motor teknolojisi,motor blokları , pistonlar ve karoserde yapılan tasarımlar ve alüminyum kullanımı ile ağırlıklar azaltılmaktadır.
                      Her söylenene inanmamak lazım.Banada inanmak istemeyen biraz araştırma yaparsa gerćeklere ulaşacaktır.
                      2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                      2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                        Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
                        Ben metalurji malzeme mühendisiyim. mağnezyum alaşımlı çelik üretimi diye bişey yok.Yıllardır paslanmaz,sementasyon,yapı çelikleri dahil envayi çeşit çelik döktüm ve hala dökmeye devam ediyorum.Mağnezyum alaşımı yapmak çok zordur çünkü sıvı çeliğe alaşım elementi olarak mağnezyumu sokmak elbombasının pimini cekip cebinize koymaya benzer okadar tehlikelidir.
                        Demir dökümlerde sfero yani küresel grafit oluşturmak için kullanılır.Kullanım oranı % 0.4 olduğu halde alaşımlama sonrası 0.035 civarında analizde görülür.Nedeni yüksek sıcaklıkta anından yanarak oksitlenmesi.650 derece erime sıcaklığı olan ve oksijen ilgisi çok yüksek olan mağnezyumu 1600 derecelik çelik ile alaşımlamak mümkün değil gibi bişey.
                        Sonuç itibari ile mağnezyum alaşımlı çelik yoktur.Bilinen alüminyum alaşımları vardır mağnezyum içeren.
                        Euro 5 ile bunun ne alaksı var anlamadım zaten tamamen saçmalık.Motor teknolojisi,motor blokları , pistonlar ve karoserde yapılan tasarımlar ve alüminyum kullanımı ile ağırlıklar azaltılmaktadır.
                        Her söylenene inanmamak lazım.Banada inanmak istemeyen biraz araştırma yaparsa gerćeklere ulaşacaktır.

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                          [quote=ahmet_turedi ]
                          Ben metalurji malzeme mühendisiyim. mağnezyum alaşımlı çelik üretimi diye bişey yok.Yıllardır paslanmaz,sementasyon,yapı çelikleri dahil envayi çeşit çelik döktüm ve hala dökmeye devam ediyorum.Mağnezyum alaşımı yapmak çok zordur çünkü sıvı çeliğe alaşım elementi olarak mağnezyumu sokmak elbombasının pimini cekip cebinize koymaya benzer okadar tehlikelidir.
                          Demir dökümlerde sfero yani küresel grafit oluşturmak için kullanılır.Kullanım oranı % 0.4 olduğu halde alaşımlama sonrası 0.035 civarında analizde görülür.Nedeni yüksek sıcaklıkta anından yanarak oksitlenmesi.650 derece erime sıcaklığı olan ve oksijen ilgisi çok yüksek olan mağnezyumu 1600 derecelik çelik ile alaşımlamak mümkün değil gibi bişey.
                          Sonuç itibari ile mağnezyum alaşımlı çelik yoktur.Bilinen alüminyum alaşımları vardır mağnezyum içeren.
                          Euro 5 ile bunun ne alaksı var anlamadım zaten tamamen saçmalık.Motor teknolojisi,motor blokları , pistonlar ve karoserde yapılan tasarımlar ve alüminyum kullanımı ile ağırlıklar azaltılmaktadır.
                          Her söylenene inanmamak lazım.Banada inanmak istemeyen biraz araştırma yaparsa gerćeklere ulaşacaktır.
                          [/

                          Eyvallah, paylaşımınız için teşekkürler. Bu teknik bilgi çoğu soruya cevap olacaktır.
                          Opel insignia
                          35 NBP 24
                          - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                          - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                            Peki şöyle bir karşılaştırma yapılabilirmi?Standart olarak araçta bulunan subapların ağırlığı ile değiştirilerek takılan çelik subapların ağırlık farkları ne kadardır?bu şekilde bir fark varsa bunun motora + - nasıl bir etkisi olur?
                            1.6 Turbo Sport Tourer Manuel Cosmo Beyaz Cam Tavan Brc Lpg

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                              Orjinal yazı sahibi: Ersinanka
                              Peki şöyle bir karşılaştırma yapılabilirmi?Standart olarak araçta bulunan subapların ağırlığı ile değiştirilerek takılan çelik subapların ağırlık farkları ne kadardır?bu şekilde bir fark varsa bunun motora + - nasıl bir etkisi olur?
                              Karşılaştırmada elimizde bir veri olsun mantığıyla dediğinizi yapalım. Değişim esnasında ustadan rica edeyim eski subapları ve yeni subapları hassas bir terazide tartalım. Sonucu paylaşırım.
                              Opel insignia
                              35 NBP 24
                              - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                              - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: İnsignamın Magnezyum Subaplarının Çelik Subaplarla değişme zamanı geldi

                                Orjinal yazı sahibi: ARiak
                                Orjinal yazı sahibi: Ersinanka
                                Peki şöyle bir karşılaştırma yapılabilirmi?Standart olarak araçta bulunan subapların ağırlığı ile değiştirilerek takılan çelik subapların ağırlık farkları ne kadardır?bu şekilde bir fark varsa bunun motora + - nasıl bir etkisi olur?
                                Karşılaştırmada elimizde bir veri olsun mantığıyla dediğinizi yapalım. Değişim esnasında ustadan rica edeyim eski subapları ve yeni subapları hassas bir terazide tartalım. Sonucu paylaşırım.
                                Eğer arada 4- 4,5 kat fark çıkarsa mağnezyum alaşımlı diyebiliriz.Ancak ben yaptığım araştırmalarda hiç denk gelmedim.
                                Fakat şöyle bir veriye ulaştım thoryum ve mangan ile yapılan mağnezyum alaşımları 500 derece civarına kadar dayanabiliyormuş.Fakat bu alaşımla yapılan subap varmı bunla ilgili bir veriye ulaşamadım.
                                Genel olarak motor blok ve parçaları,direksiyon simidi,koltuk iskeletleri v.b birçok alanda kullanılmaya başlanmıştır.Hafifliği ve korozif dayanımı sayesinde baya bir ağırlık tasarrufu sağlıyor.
                                Bu konu sayesinde ilgi alanımın dışında olmasına rağmen mağnezyum konusundada baya araştırma yapmış oldum
                                2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                                2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X