Merhabalar.
2010 1.6 turbo insignia aracım var. Şuan 120 bin km'de. 80 bin km'de iken Lovato lpg kit takılmış. Ben aldıktan sonra da 7 bin km yaptım. 2 bin km önce kışlık periyodik bakımlarını yaptırdım. Aldığımdan beri 4000 li devirlerde hafif bir silkeleme vardı. Konuyla ilgili araştırmalar yaptım. MAP ve MAF sensörlerini ayrıca Boğaz kelebeğini güzelce temizledim. Silkeleme sıkıntım ortadan kalktı sayılır. Lakin yaklaşık bir aydır motor soğukken gaz yememe sorunu olmaya başladı. Mevzu sürekli tekrarlayınca marşa bastıktan sonra kronometre tuttum. 1200 devirde çalışan araç 55. saniyede cikleyi bırakıyor ve 700 devire düşüyor. Devir saati sabit duruyor olmasına rağmen 10 saniye kadar sanki motor stop edecekmiş gibi titriyor, gaza dokunursam da çoğunlukla stop ediyor. Gaza dokunmayıp kendi halinde bırakıyorum. 60 saniye kadar da bu şekilde rölantide çalışıyor. Tabi bu esnada devir saati oynamaksızın motor hafif vuruntulu çalışıyor. Yaklaşık 180 saniyede artık herşey normalleşiyor. Bu sırada Motor suyu sıcaklığı 52/53 derecelere ulaşmış oluyor. Ve sonrasında ne kadar gaz verirsem "aman ben gaz yemem" demiyor ama bu 3 dakikayı beklemeyip marştan sonra hemen kalkayım dersem araç gaz yemiyor ve dip gazda 1. viteste 1500 deviri geçmiyor debraja bastığmda da stop ediyor. Neyse geçelim "ne yaptım" kısmına.
Öncelikle İzmir'de "hakkaten opel ustası" diyebildiniz tek kişi olan 3. sanayide Egeli Opel özel servisinde Nevzat ustaya gittim. Problememimi aynen anlattım. Sabırla dinledi ve "subapların değişme vakti gelmiş" dedi. Teknik olarakta çok detaylı bir anlatım yaptı sağolsun. 1700 tl fiyat söyledi. 3 gün aracın kalması lazım dedi. Randevulaşalım öyle bırak dedi. Oradan çıktık. Yakınlarda Joker Opel özel servisi varmış. Oraya da uğradık. Oradaki ustayla da konuştuk. O da aynen "subaplar" dedi. 2500 tl civarı dedi. 5 gün sürer dedi. Yanlız masraf konusunu biraz abarttı Oradanda çıktık. Arkadaşımın Opel yetkili servisindeki arkadaşını anlattık. Problemi telefonda dinledi ve o da "subaplar" dedi. Yetkili servisteki arkadaş Çelik değil magnezyum subap takabileceklerini söyledi, ayrıca tuzlu da bir rakam diyebileceğim 3000 tl gibi bir rakam telaffuz etti. 3 farklı ustanın subaplarda hemfikir olması sonucu problemin subaplar olduğuna emin oldum. Nevzat usta ile tekrar telefonlaştık. Müsait olduğunda arayacak ve aracı bırakacağım. Bırakmadan önce bi video çekip dyno teste sokacağım sonuçları burada paylaşacağım. İşlem bittikten sonra yine video çekip dyno teste sokacağım. Nihai sonucu da buradan paylaşacağım. Umarım benimle benzer sorunları yaşayanlara fikir verecek bir konu olur. Hoşçakalın.
2010 1.6 turbo insignia aracım var. Şuan 120 bin km'de. 80 bin km'de iken Lovato lpg kit takılmış. Ben aldıktan sonra da 7 bin km yaptım. 2 bin km önce kışlık periyodik bakımlarını yaptırdım. Aldığımdan beri 4000 li devirlerde hafif bir silkeleme vardı. Konuyla ilgili araştırmalar yaptım. MAP ve MAF sensörlerini ayrıca Boğaz kelebeğini güzelce temizledim. Silkeleme sıkıntım ortadan kalktı sayılır. Lakin yaklaşık bir aydır motor soğukken gaz yememe sorunu olmaya başladı. Mevzu sürekli tekrarlayınca marşa bastıktan sonra kronometre tuttum. 1200 devirde çalışan araç 55. saniyede cikleyi bırakıyor ve 700 devire düşüyor. Devir saati sabit duruyor olmasına rağmen 10 saniye kadar sanki motor stop edecekmiş gibi titriyor, gaza dokunursam da çoğunlukla stop ediyor. Gaza dokunmayıp kendi halinde bırakıyorum. 60 saniye kadar da bu şekilde rölantide çalışıyor. Tabi bu esnada devir saati oynamaksızın motor hafif vuruntulu çalışıyor. Yaklaşık 180 saniyede artık herşey normalleşiyor. Bu sırada Motor suyu sıcaklığı 52/53 derecelere ulaşmış oluyor. Ve sonrasında ne kadar gaz verirsem "aman ben gaz yemem" demiyor ama bu 3 dakikayı beklemeyip marştan sonra hemen kalkayım dersem araç gaz yemiyor ve dip gazda 1. viteste 1500 deviri geçmiyor debraja bastığmda da stop ediyor. Neyse geçelim "ne yaptım" kısmına.
Öncelikle İzmir'de "hakkaten opel ustası" diyebildiniz tek kişi olan 3. sanayide Egeli Opel özel servisinde Nevzat ustaya gittim. Problememimi aynen anlattım. Sabırla dinledi ve "subapların değişme vakti gelmiş" dedi. Teknik olarakta çok detaylı bir anlatım yaptı sağolsun. 1700 tl fiyat söyledi. 3 gün aracın kalması lazım dedi. Randevulaşalım öyle bırak dedi. Oradan çıktık. Yakınlarda Joker Opel özel servisi varmış. Oraya da uğradık. Oradaki ustayla da konuştuk. O da aynen "subaplar" dedi. 2500 tl civarı dedi. 5 gün sürer dedi. Yanlız masraf konusunu biraz abarttı Oradanda çıktık. Arkadaşımın Opel yetkili servisindeki arkadaşını anlattık. Problemi telefonda dinledi ve o da "subaplar" dedi. Yetkili servisteki arkadaş Çelik değil magnezyum subap takabileceklerini söyledi, ayrıca tuzlu da bir rakam diyebileceğim 3000 tl gibi bir rakam telaffuz etti. 3 farklı ustanın subaplarda hemfikir olması sonucu problemin subaplar olduğuna emin oldum. Nevzat usta ile tekrar telefonlaştık. Müsait olduğunda arayacak ve aracı bırakacağım. Bırakmadan önce bi video çekip dyno teste sokacağım sonuçları burada paylaşacağım. İşlem bittikten sonra yine video çekip dyno teste sokacağım. Nihai sonucu da buradan paylaşacağım. Umarım benimle benzer sorunları yaşayanlara fikir verecek bir konu olur. Hoşçakalın.
Yorum