Duyuru

Collapse
No announcement yet.

''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • ''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

    Öncelikle selamlar. Aranıza yeni katıldım. İnsignia ya özel böyle bir forum varmı diye uzun zamandır düşünüyodum sonunda buldum
    adım samet İstanbul'da oturuyorum. 2016 model 1.6 tdı combo + sport model aracım var.

    Sorum ise, ekranda lastik basınç göstergesi açıkken direksiyondan sağdaki ok tuşlarından bikaçına basıyorum sağ sol ve ok tuşu. Hangisi bu işi yapıyo bilmiyorum fakat bastıktan sonra aracı durdurduğumda kendi kendine 2 sefer kısa korna basıyor ve ekranda ''Lastik öğrenme devrede'' yazıyor. Ne olduğunu tam olarak anlayamadım. Bilen birisi yardımcı olur aydınlatırsa sevinirim

  • #2
    Ynt: ''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

    welcome
    2014 Beyaz İnsignia 1.6 T 170 HP Cosmo+Stil Paket(19 Jant+Deri Koltuk+Bose Ses Sistemi)- Ayna Altı Led-Photon Xenon Pro Kit-Tavan Kaplama-4 Çıkış Egzoz
    NAMI DİĞER "GEMİCİK"
    '34 JU 7764'

    Yorum


    • #3
      Ynt: ''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

      Öncelikle welcome

      Araç kullanıcı el kitapları okunmadığı için ne olduğunu anlamadınız
      Lastik basınç sensörlerinin kalibrasyonu ile ilgili bir yönerge var, okur-
      sanız , anlarsınız

      Yorum


      • #4
        Ynt: ''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

        welcome

        Yorum


        • #5
          Ynt: ''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

          welcome.. hayırlı olsun aracınız.. makgajlı kasa kullanan arkaaşlar cevaplayacaktır..

          1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

          Yorum


          • #6
            Ynt: ''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

            welcome

            Lastikleri set etmelisiniz



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Ynt: ''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

              welcome

              Makyajlı kasa kullanıyorum ama hiç başıma gelmedi.

              Not: CDTi ve Cosmo olmasın


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                Ynt: ''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

                Pardon cdti ve cosmo olucaktı. Kitapçığı kurcaladım fakat bununla ilgili birşey göremedim en iyisi video yükliyim ben

                Yorum


                • #9
                  Ynt: ''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

                  bu uyarı bugun bana da geldi. 2 hafta oldu alalı. lastiklere hava bastım. hepsini 36 yaptım. ( bayiden böyle dedeiler ama sizler kaç basıyorsunuz bilemiyorum) araca bindim. bu uyarıyı verdi korna calarak. lastik menüsüne geldim ancak set edemedim. kitapçıkta da neye basacağımı göremedim. yardımcı olur musunuz.
                  insignia 1.6 cdti 136 hp a/t cosmo+kış paketi+beyaz

                  ruzgar ozur dilese de agactan; yaprak dustu bir kere...

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: ''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

                    Bende geçen aracı bakıma götürdüğümde ne olduğunu öğrendim.
                    Bizim işimize yarayan birşey değilmiş. Basınç değerlerini araca set etmek için o tuşa basıyolar ve kastiklere teker teker bir cihaz turuyolar. Anlayacağınız bizim kullanacağımız birşey değil ne diye koydularsa. Motor yağ ömrü sıfırlama gibi

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: ''Lastik Öğrenme Devrede'' Uyarısı

                      Evet ben konuşayım o zaman bu konuyla ilgili , çünkü daha dün çözdüm yoğunluktan

                      - Havaların geçen hafta hızla soğuduğu gün akşam iş çıkışı aracıma bindiğimde aracı çalıştırır çalıştırmaz Ünlem içindeki lastik basınç ışığı sabit yanık kaldı. Sağ ön lastik basıncı için uyarı veriyordu. Baktım lastik te sorun yok yani patlak değil. Neyse havalardandır dedim. Ertesi gün baktım yine ışık yanıyor bu kez 3 lastik te basınç uyarısı veriyor. Zaman zaman hepsine uyarı veriyor. Yani basınçları beğenmiyor. kıllandım sensör gitti herhalde dedim. Sonra aracı lastik öğrenme moduna aldım. Bu mod araç çalışır vaziyette Park halindeyken,vites P konumundayken lastik basınçlarını gösteren ekranda Yön tuşlarının ortasında bulunan OK düğmesine 3 saniye basılı tutarak devreye alabiliyoruz. Sonra 2 adet korna ve sabit yanan sol sinyal lambası göreceksiniz. Artık araç lastik basınçlarını kontrol edip öğreniyor uygun görürse hafızaya alıp uyarı ışığını söndürüyor.

                      Ben denedim sönmedi. Ayrıca bu öğrenme modu hemen küt diye olmuyor tabi. Ortalama 20-40km yol yapılacak ya da araç hareket etmeden 15-20 dakika kalacak, aracın çalışmasına gerek yok. Kontak kapalı evinize gitsenizde öğrenme olayı devam ediyor.

                      Neyse artık ya arıza vardı ya da soğuk havalardan sonra lastik içerisinde değişkenliğe uğrayan radikal basınç değişiklikleri bu uyarıya sebep olmuştur dedim. Ve kalibrasyonu düzgün olduğunu bildiğim Benzinliğe giderek 4 adet 19" lastiğe de 32 Ps deneme amaçlı hava bastım. Işığım tabi sönmedi hemen. Çünkü baya zaman geçirmek gerekiyor yolda ya da aracı park edeceksin. park ettim ve eve gittim. ertesi sabah gördümki tüm basınçlarım eşit ve ışığım sönmüş. Yani küsüratına kadar lastik basınçlarım eşit şuan. Ve sorunum gitti.

                      Maalesef detaylı bilgiler yok nette. Ama araçlardaki lastik uyarı sistemi 2 adet miş. Biri ABS sensörlerinden bilgi alarak lastik tur sayısına göre patlak çatlak varsa uyarı veriyor ve bu ışık hangi lastikte ne sorun var göstermiyor. Sadece ABS sensörleri lastiğin tur sayısını hesaplayarak bir sorun olduğunu gösteriyor. Bir diğeri ise TPMS ( Yani Tire Pressure Measure System) Bu bizim araçlarda olduğunu düşündüğüm olan mevzu, bu sensörler her bir 4 lastikte de varmış. Jant içerisinde! sibop kenarlarına yakın bir bölgede küçük sensörler. Bu sensörler radyo dalgalarıyla ilgili araç modülüne basınçla ilgili olarak her 60sn de bir bilgi gönderiyor ve basınçları anlık olarak kontrol ediyor. Böylelikle her bir lastik için ayrı ayrı basınç ve arıza bilgilerini görebiliyoruz. İlginç ama böyle yani enerjiyi nereden alıyorlar bilmiyorum . Hani bir arkadaş demiş ya lastiklere cihaz tutuyorlar diye. İşte o cihaz eğerki araçta kalibrasyon bozulmuşsa gerçek değeri görmek için başka bir cihazla radyo dalgası vasıtasıyla basıncı görebiliyorlar ve sensörlerin düzgün çalıştığına emin olduktan sonra kalibrasyon yapılıyor. Yani servisler böyle çalışıyor. Umarım bizim memlekettede böyle çalışıyorlardır
                      Hatta baskın radyo sinyali cep telefonu vs gibi frekanlardan kaynaklı bu sistemin etkilenebileceği dahi yazıyor MyOpel Online Kitapçığında. Ama fazla detaylı bilgi yok. El kitapçığında kesin vardır ama bakmadım sorun çözüldüğü için.

                      Bir diğer ilginç bilgi ise aynı sensörden stepne lastik içinde de olduğu ve bagajda duran stepne basıncınında zaman zaman kontrol edilmesi gerektiğiymiş. Yani o lastik basıncınıda sabit tutmalıyız. inmişse şişirmeliyiz.

                      Bence bizim araçlarda da TPMS sistemi var,lastikler söküldüğünde demiştim hatta nereden okuyor bu basıncı falan merak etmiştim. Kablo vs yoktu. Meğer jant içindeki sensörle kablosuz olarak bilgi aktarabileceği aklıma gelmemişti. Velhasıl ben düzgün bir kalibrasyonla sorunu çözdüm. Bizim işimize yarayan birşey değil demek doğru olmaz, aksine çooook işimize yarayan önemli güvenli bir sistem.
                      Belki birinin işine yarar yazdıklarım.
                      1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                      Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X