Merhaba arkadaşlar.
Özellikle 1. ve 2.viteste bunu çok yaşıyorum. Araca sabit pedal basış açısıyla basarken özellikle pedala çeyrek az bastığımda sanki gaza ayağımı bas çek bas çek yapıyormuşum gibi yapıyor.
Torque programından izlediğim kadarıyla bunu yapmadığı zaman çeyrek basıyorum mesela vakum değeri düşüyor ancak boost kısmına geçmiyor. Ancak yaptığı zaman boost yapıyor sonra düzelince tekrar vakuma düşüyor. Yani araç motora fazsla hava girdiği için gaza basıyor sonra düzeltiyor sanki. Boğaz kelebeğinden bu yüzden şüpheleniyorum.
A16LET motorlarda turbo selenoid valfi varmı bilmiyorum. Bundan şüphelendim. Boğaz kelebeğini dün hortumu söküp temizlemiştim rolantide tık tık ufak dengesizlikler düzeldi ancak bu pedal tepkileri çok bozuldu.
Vakum / turboşarj olayını acaba boğaz kelebeği mi yönetiyor? Bana turbo valfi gibi geliyor. Ancak internette aramalarımda hep 2000 dizel motor için valf çıktı, A16LET motor için bir türlü valf bulamadım. Valfsiz mi bu motorun turbosu anlamadım. Böyle bir durum varsa yarın akü kutup başlarını söküp boğaz kelebeğini de söküp daha detaylı temizleyeceğim. Çok rahatsız edici oluyor şehiriçinde, kaza yaptırır adama. Araçla yavaş yavaş 2.viteste hızlanayım derken birden öne atıyor kendini. Konfor açısından da çok rahatsız edici bir durum.
Zaten klima açıkken özellikle hala araç titrek hızlanıyor. Stabil bir hızlanma yok. 10 patlama varsa 1'i başarısız, tekleme durumu söz konusu sanki.
EGR de aklıma geldi ancak açıkçası ondan olduğunu düşünmedim.
Bujiler Bobin orjinal GM ile değişti, MAP sensörü değişti. Hala sıfır soruna indirgeyemedik aracı.
Bursa'da Opel ustasında götürdüm bir tane, bu Insignia'lar hepsi böyle düzelmiyor dedi.
Ne yapacağız bilemiyorum.
Özellikle 1. ve 2.viteste bunu çok yaşıyorum. Araca sabit pedal basış açısıyla basarken özellikle pedala çeyrek az bastığımda sanki gaza ayağımı bas çek bas çek yapıyormuşum gibi yapıyor.
Torque programından izlediğim kadarıyla bunu yapmadığı zaman çeyrek basıyorum mesela vakum değeri düşüyor ancak boost kısmına geçmiyor. Ancak yaptığı zaman boost yapıyor sonra düzelince tekrar vakuma düşüyor. Yani araç motora fazsla hava girdiği için gaza basıyor sonra düzeltiyor sanki. Boğaz kelebeğinden bu yüzden şüpheleniyorum.
A16LET motorlarda turbo selenoid valfi varmı bilmiyorum. Bundan şüphelendim. Boğaz kelebeğini dün hortumu söküp temizlemiştim rolantide tık tık ufak dengesizlikler düzeldi ancak bu pedal tepkileri çok bozuldu.
Vakum / turboşarj olayını acaba boğaz kelebeği mi yönetiyor? Bana turbo valfi gibi geliyor. Ancak internette aramalarımda hep 2000 dizel motor için valf çıktı, A16LET motor için bir türlü valf bulamadım. Valfsiz mi bu motorun turbosu anlamadım. Böyle bir durum varsa yarın akü kutup başlarını söküp boğaz kelebeğini de söküp daha detaylı temizleyeceğim. Çok rahatsız edici oluyor şehiriçinde, kaza yaptırır adama. Araçla yavaş yavaş 2.viteste hızlanayım derken birden öne atıyor kendini. Konfor açısından da çok rahatsız edici bir durum.
Zaten klima açıkken özellikle hala araç titrek hızlanıyor. Stabil bir hızlanma yok. 10 patlama varsa 1'i başarısız, tekleme durumu söz konusu sanki.
EGR de aklıma geldi ancak açıkçası ondan olduğunu düşünmedim.
Bujiler Bobin orjinal GM ile değişti, MAP sensörü değişti. Hala sıfır soruna indirgeyemedik aracı.
Bursa'da Opel ustasında götürdüm bir tane, bu Insignia'lar hepsi böyle düzelmiyor dedi.
Ne yapacağız bilemiyorum.
Yorum