Merhabalar. Arkadaşlar aracı yeni aldım sayılır. Peryodik bakım zamanı geldi ve standart bakımlarını yaptırdım. Daha önceki farklı marka araçlarımdaki tecrubeye binaen bu aracımada uyguladım. Yağ değişimine gitmeden 15 km önce 444 BOR Katkı maddesi seti içindeki temizleyici sıvıyı motora ekledim. Özel servise gittim, castrol 5/30 yağ değişimi ve standart filitreleri değiştirdim. Ustaya bor ekleyeceğimi söyledim. Kendince geçerli sebeplerden anlatarak motora zarar vereceğini ve eklememem gerektiğini söyledi. İlk kez gittiğim ve çokta hizmetinin doyurucu olmadığını düşündüğüm ustaya itibar etmedim. Yap katkı maddesi olan 444 BOR'un üzerinde yazan kullanma talimatına göre ustadan çıkıp 20 km gittikten sonra bor'u ekledim. Aracımda şuan hiç bir sıkıntı yok aksine motor sesi ve performansta iyileşme var. Önceki araçlarımda da olumlu sonuçlar aldığım için ustanın olumsuz değerlendirmesini pek önemsemiyorum. Yine de konu hakkında fikir sahibi olan arkadaşların görüşlerini öğrenmek isterim. Saygılar
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
Collapse
X
-
Ynt: İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
bilgilendirme için teşekkürler.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
-
Ynt: İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
Bu tür katkı maddeleri motora faydalı olsaydı yetkili servislerin raflarında boy boy dizilirlerdi! Sonuçta para kazanacaklar.
Motor yağları kendi kimyasal bişelişkleri haricinde hiç bir katkı maddesini önermemekteler. Bu, kutu üzerinde de yazar. Yağ görevini yapamaz. İtibar etmediğiniz ustanız haklı.
Kullanılması bana göre en uygun harici madde; yağ değişimi öncesi motor içi temizleyicidir. Bu madde 15 dakika rolanti çalışmasından sonra yağ filtresi ile birlikte eski yağ ile beraber atılır.
Tavsiyem, motor içi temizleyici ile birlikte katkı maddesini motorunuz içinden temizlemenizdir.
CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
Ben motor temizleyici ve bor katkısını birer kez kullandım.
.
Açıkçası çok bir fark hissetmedim.
.
Ama gözle görülür zararıda olmadı.
İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar
Yorum
-
Ynt: İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
Birde şu bor maddesi yakıtı düşürüyor falan diyorlar, açıkçası hiç inandırıcı değil. Motorda halihazırda zaten yakıt var bir de bu maddeyi döküyorlar o da zaten yakıt gibi yanıyor, belki yanma süresi biraz daha uzundur ona birşey diyemem. Sonuç olarak ona da para ödeniyor. Öyle faydalı birsey olsaydı bence de servis raflarından inmezdi.
Yorum
-
Ynt: İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
Ben de aracımı aldığımda ilk bakımda BORPOWER ekletmiştim ve hiçbir fark göremedim..
Eski motorlarda boşlukları doldurduğu ve kompresyon kaçaklarını giderdiği için faydası olabilir ama yeni motorlara hiç faydası olmadığını söyleyebilirim.2010 Cosmo 1.6T / Flexride / DVD800 / Infinity ses sistemi/Teknik Gri / Avanue Morrocano Bej döşeme
Yorum
-
Ynt: İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
Ben de bu katkıları kendi ustama sormuştum. Motor henüz yeni olduğu için gerek olmadığını, ilerde yapılabileceğini söylemişti.
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
Yorum
-
Ynt: İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
Yağ katkı maddelerinin mutlaka işe yaradığı aşikar ama hangi durumda nasıl kullanılacağını bilirseniz işe yarıyor
Bizim araçlarımızda kullanılan motor yağı zaten yüksek teknoloji kaliteli yağlar kullanılıyor kaliteli yağ aracın sessiz çalışması ve daha verimli olmasını sağlar aynı şekilde bor ve benzeri ürünlerde yağınıza eklerseniz aynı işi yapar.
Ama genel kanı yeni motorlar değilde 150-200 bini devirmiş motorlarda kullanılmasının daha doğru olduğu kanısı var aynı bizler gibi gençken kullanmadığımız ilaçları ihtiyarlayınca kullanmaya başlıyoruz
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
Ynt: İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
Ben eski aracım 2006 model Nissan Almera'da kullanmıştım. Aracımın motoru nispeten eski, lpg'li ve aracın evveliyatını pek bilmediğim için faydası olabilir diye düşünerek kullandım. Psikolojik mi bilmiyorum ama başlarda motor sesinde ve performansta iyileşme hissettim ama çok geçmeden periyodik bakım sonrası olan iyileşmelerden çok farklı olmadığını düşündüm. Açıkçası bir zararını da görmedim. Ben özellikle yeni araçlarda kullanılmasının gereksiz olacağını düşünüyorum.Insignia 1.4T Edition Elegance + Stil + 18" + AFL
Yorum
-
Ynt: İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
Fatih abinin ilaç örneğini bende tuttum
4 yıl önce 200 bin km'de 2005 elantram vardı. Peryodik bakımın akabinde bor uygulamasıda yapmıştım. 2000 km şehir dışı 1000 km şehir içi kullanımdan sonra "şunun yağına bi bakıyım" dedim. Aman Allahım o ne? yağ çubuğu tertemizdi. Tekrar çubuğu daldırdım, çıkardım. Gerçekten yağ kalmamış. Ustamı aradım cevap vermedi. Aracı evin orda genelde aynı yere bırakırım, baktım, yağ birikintisi falan göremedim. Bende bi cesaret kontağı taktım aracı çalıştırdım, herşey normaldi. Yağ lambası yanmıyordu, ses sada bişey yoktu. 5 dk rolantide çalıştırdıktan sonra dedüm biraz hareket edeyim. 3/4 km dolaştım. Araçta hiç bir sıkıntı yok, ne ses, ne hararet, ne çekiş kaybı... O arada ustam geri dönüş yaptı. Durumu anlattım. Dedi "hemen stop et, motoru yakarsın" dedim "şuan kullanıyorum, sıkıntı yok" dedi "o halde sanayiye gel hemen" dedim "geliyorum" ve gittim. Usta çubuğa baktı, temiz, lifte kaldırdı karteli söktü. Yağ namına emare bile kalmamış sonra karteldeki yağ tahliye vidasına baktı, sadece tutturulmuş sıkılmamış. Muhtemelen yağ değişiminde unutmuşuz dedi, özür diledi. Güldüm Karteli taktı, meşur tahliyeyi iyice sıktı. yağ müşürünü değiştirdik. Yağ koymadan aracı tekrar çalıştırdık, yağ lambası yanmaya başladı. Meğer müşür bozukmuş yağ bittiğinde uyarıyı ondan vermiyormuş. Yağ yüklemesini yaptı. Tekrar çalıştırdık. Hiç bir sıkıntı yok. Usta " bu nasıl mümkün oldu, nasıl motor yanmadı anlam veremiyorum " dedi, dedimki " ben bakımdan çıktıktan sonra petrolde yakıt alırken bor gördüm, alıp eklemiştim, 3000 km dirde bu şekilde kullandım" dedim. Ustayla vardığımız SONUÇ; " bor motorun yanmasını engelledi" şeklinde oldu. O gün bu gün hem kendi araçlarıma uyguluyorum hemde arkadaşlarıma öneriyorum. Ama kullanmayın diyen arkadaşların da mutlaka bir bildiği vardır. Onun için bu konuyu açtım ki herkes tecrubesini/bilgisini paylaşsın.
Kazasız/Belasız sürüşler
Yorum
-
Ynt: İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
Orjinal yazı sahibi: ARiakFatih abinin ilaç örneğini bende tuttum
4 yıl önce 200 bin km'de 2005 elantram vardı. Peryodik bakımın akabinde bor uygulamasıda yapmıştım. 2000 km şehir dışı 1000 km şehir içi kullanımdan sonra "şunun yağına bi bakıyım" dedim. Aman Allahım o ne? yağ çubuğu tertemizdi. Tekrar çubuğu daldırdım, çıkardım. Gerçekten yağ kalmamış. Ustamı aradım cevap vermedi. Aracı evin orda genelde aynı yere bırakırım, baktım, yağ birikintisi falan göremedim. Bende bi cesaret kontağı taktım aracı çalıştırdım, herşey normaldi. Yağ lambası yanmıyordu, ses sada bişey yoktu. 5 dk rolantide çalıştırdıktan sonra dedüm biraz hareket edeyim. 3/4 km dolaştım. Araçta hiç bir sıkıntı yok, ne ses, ne hararet, ne çekiş kaybı... O arada ustam geri dönüş yaptı. Durumu anlattım. Dedi "hemen stop et, motoru yakarsın" dedim "şuan kullanıyorum, sıkıntı yok" dedi "o halde sanayiye gel hemen" dedim "geliyorum" ve gittim. Usta çubuğa baktı, temiz, lifte kaldırdı karteli söktü. Yağ namına emare bile kalmamış sonra karteldeki yağ tahliye vidasına baktı, sadece tutturulmuş sıkılmamış. Muhtemelen yağ değişiminde unutmuşuz dedi, özür diledi. Güldüm Karteli taktı, meşur tahliyeyi iyice sıktı. yağ müşürünü değiştirdik. Yağ koymadan aracı tekrar çalıştırdık, yağ lambası yanmaya başladı. Meğer müşür bozukmuş yağ bittiğinde uyarıyı ondan vermiyormuş. Yağ yüklemesini yaptı. Tekrar çalıştırdık. Hiç bir sıkıntı yok. Usta " bu nasıl mümkün oldu, nasıl motor yanmadı anlam veremiyorum " dedi, dedimki " ben bakımdan çıktıktan sonra petrolde yakıt alırken bor gördüm, alıp eklemiştim, 3000 km dirde bu şekilde kullandım" dedim. Ustayla vardığımız SONUÇ; " bor motorun yanmasını engelledi" şeklinde oldu. O gün bu gün hem kendi araçlarıma uyguluyorum hemde arkadaşlarıma öneriyorum. Ama kullanmayın diyen arkadaşların da mutlaka bir bildiği vardır. Onun için bu konuyu açtım ki herkes tecrubesini/bilgisini paylaşsın.
Kazasız/Belasız sürüşler2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Yorum
-
Ynt: İnsigna'ya BOR katkı maddesi hakkında
Orjinal yazı sahibi: aSyaBu tür katkı maddeleri motora faydalı olsaydı yetkili servislerin raflarında boy boy dizilirlerdi! Sonuçta para kazanacaklar.
Motor yağları kendi kimyasal bişelişkleri haricinde hiç bir katkı maddesini önermemekteler. Bu, kutu üzerinde de yazar. Yağ görevini yapamaz. İtibar etmediğiniz ustanız haklı.
Kullanılması bana göre en uygun harici madde; yağ değişimi öncesi motor içi temizleyicidir. Bu madde 15 dakika rolanti çalışmasından sonra yağ filtresi ile birlikte eski yağ ile beraber atılır.
Tavsiyem, motor içi temizleyici ile birlikte katkı maddesini motorunuz içinden temizlemenizdir.
Yağ yakmakta olan bitik motorlarda sadece asgari düzeyde iş görüyor bu tarz Bor Power katkıları. Ek bir tabaka oluşturarak.
Yorum
Yorum