Arkadaşlar merhaba aracım 100 km hızdan sonra titremeye başlıyor direksiyon titremesinden ziyade kasanında titrediğini hissediyorum aracımla hız yapmakla soğudum lastiklerim 2015 tarihli pirelli jantlarımda fabrika çıkışı 18''.Servise gittiğimde sürekli İnsignilarda bu sorunun olduğunu bu araçlara balans tutturamıyoruz gibi saçma bir cevap alıyorum artık.Artık hangi şehirde olursa olsun işin ustasına gidip sorunu çözmek istiyorum aracımından keyif alamaz oldum
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
TİTREMEDEN BIKTIM
Collapse
X
-
Ynt: TİTREMEDEN BIKTIM
Lastiğiniz hatasız, jantlarınız düz oldugunun varsayarak balans işleminden sonuc alamıyorsanız salıncak burc başlarını değiştirmelisiniz .CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
-
Ynt: TİTREMEDEN BIKTIM
Aracımı genelde Ankaranın ana halterlerinde kullanıyorum ayrıca çukurlara girmemektede gayet başarılıyımdır bu durumdan dolayı lastik ve jantlarımda hata olacağını düşünmedim.İnsanın canını sıkan başka konuda servisin bu konuda çok umursamaz ve çaresiz olması
Yorum
-
Ynt: TİTREMEDEN BIKTIM
Siz lastik ve jantı kontrol ettirin. SOnra araç üzerinde balans yaptırın. Olmazsa dediğim nedenden başka çare kalmıyor gibi.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: TİTREMEDEN BIKTIM
Araciniz kac km de ? Ve 100 de basliyor kac km hiza kadar devam ediyorBir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)
Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool
F10 Msport
Yorum
-
Ynt: TİTREMEDEN BIKTIM
Öncelikle geçmiş olsun. Ben de yaklaşık 1 senedir bir titreşim hikayesine uğraşıp duruyorum. öncelikle titreşim ne zaman ve hangi şartlarda yapıyor. ben oluşacak senaryolara göre bir kaç çözüm önerisi sunayım size benim çok canım sıkıldı bu işe ama sonunda çözdüm.
1- titresim 100 km üzerinde araç viteste debriyaja basmıyorken gaza basarken ve basmıyorken yapıyor ise öncelikle balans statik ve dinamik balansı kontrol ettirmenizi öneririm. ayrıca orjinal jant dışında jant kullanıyorsanız poryaya tam oturmadığı için bir titreşim yaratabilir. ha bu arada tekleme vs ile titreşimi karıştırmadığınızı varsayıyorum.
2- vitse boşta giderken gaza bastığınızda kasada bir titreşim var ise motor kulaklarından şüphe edebilirsiniz. ayrıca motorun yarattığı teklemenin titreşimde sebep olup olmadığına emin olmanız gerekiyor.
3-özellikle 3. vitesten itibaren alt devirden itibaren gaza oturduğunuzda araç kasası titremeye başlıyorsa ki bu araba yüklü iken daha çok hissettirir kuvvetle muhtemel iç aks kafası veya millerde eğrilik olabilir. (benim başına gelen buydu umarım sizin de başınıza gelmez. çünkü hangi taraf olduğunu bulamıyorsunuz ve iki tarafta aks milleri komple değişmesi gerekiyor.)
4-bir ihtimal tabla burçlarınız bozulmuş olabilir. bu da frenleme ve gazlama esnasında araca bir titreşim verebilir.
5- eğer ki ateşleme bobininiz 100 000 km yi geçti ise teklemeyi titreşim olarak algılıyor olabilirsiniz. zamanla şiddeti artar ve vuruntu haline gelir aman diyeyim 100 000 km de bir orjinal bobin ile değiştirmekte fayda var malumunuz bu araçların piston kolları çok ince hasar görebilir.
6-aracanızı lifte aldırıp porya bilyalarını kontrol ettirniz.
7- lastik taban yüzeylerini kontrol ettiriniz.
8- Eğer mümkün ise enjektörlerinizi kontrol ettirin (bu çok düşük bir ihtimal)
Şimdi siz sorabilirsiniz ben ustamıyım nereden anlayım bu kadar şeyi.
Cevap: sizn anlamanıza gerek yok işinin ehli bir usta ile birlikte en düşük maliyetliden en yüksek maliyetliye doğru şıkları deneyebilirsiniz veya bahsettiğim senaryoları tek tek test edip arızayı giderebilirsiniz.
Ayrıca yetkili servisin bu kadar senaryoyu değerlendirebilmesi için aracın 1 hafta boyunca sabah akşam sıcak soğuk rampa yukarı yokuş aşağı vs vs test etmesi gerekir. ayrıca onlarda parça deneme gibi bi şans yok taktıkları parçayı satmak durumundalar o yüzden oradaki ustaları da mazur görün. bu kadar ihtimal arasında parça denemek onlar için rus ruletine benziyor.
Ben bu sorunu çözerken ustamın yanına gittim ve usta bu problemi beraber çözeceğiz gerekeni yapacağız dedim. o da edindiği tecrübelere dayanarak aracın arıza yapabilecek parçalarını bir bir eledi 2-3 ihtimal üzerinde kaldık bunları değiştirdik ve sorun çözüldü. Umarım sen de bu sorunu benim gibi fazla uğraşmadan ve fazla para harcamadan çözebilirsin.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Ynt: TİTREMEDEN BIKTIM
Eklemek istediğim 1husus daha var onu da yazayım da aklımda kalmasın lastik balansınızı listiği takar takmaz değil 50 -100 km gezdikten sonra yaptırın. çünkü ilk takıldıktan sonra lastik janta oturması için biraz yok yapılması gerekiyor. ayrıca tam oturmadan önce yapılan balans lastik oturunca tutmayabilir çünkü çok set frenajda ve ani kalkışlarda lastik jantın üzerinde milim milim dönebiliyor.
fakat bahsettiğiniz titreşim direksiyonda değil kasadaysa yani tabirimi maruz görün eliniz kolunuz değil de titreşimi kıçınızda hissediyorsanız bana sorun balans problemi değilmiş gibi görünüyor.
ayrıca frene basarken direksiyon ve fren pedalında bir titreşim varsa bu da fren disk aynalarında eğrilik olduğunu gösterebilir. fakat anladığım kadarı ile bahsettiğiniz frenle alakalı bi titreşim değil yani bu ihtimal de çok zayıf görünüyor. Gördüğünüz gibi daha sayamadığım ve tahmin edemediğim bir sürü neden bir titreşime neden olabilir. kaputun altında ve yürüyen aksamın dönen bütün parçaları titreşime sebep olabilir.
Çok ilginç bi olay anlatayım ne demeye çalıştığımı anlarsınız.
Bir arkadaşımın arabası (opel değil) rölantide tireşimli çalışıyor ve stop ediyordu. araç da yazılım da vardı bir çok sensör kasnak yağ vs vs değişti sorun çözülmedi. en sonunda piston kolu kırıldı arabanın. ve motor açıldığında krank milinin ana yataklarında boşluk olduğunu gördük sorun buradan kaynaklıydı. hiç ihtimal dahi vermedik çünkü arabada ne hararet ne de yürürken bi tekleme vs vardı gücü de dinamoda beklenen değerlerdeydi. çanta dolusu para harcamak zorunda kaldı.
Yani sözün özü şu bir çok neden bahsettiğiniz soruna sebep olabilir ihtimalleri bir algoritma dahilinde değerlendirip çözüm aramalısınız. ha bu demek değil ki bir önceki yorumda yazdığım ihtimallerden bir taneesi kesin olarak sorunu çözecek. Ben bir motor ustası değilim ama iyi bir müşteriyim çünkü aracın ne yaptığını ve şikayetimin ne olduğunu ustama eksiksiz bir şekilde anlatabiliyorum.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Ynt: TİTREMEDEN BIKTIM
Orjinal yazı sahibi: TahaaAracım 76.000 km de.Aracım otomatik şanzuman olduğu için debriyaja basma gibi bir şansım yok zaten ayağımı gazdan çeksem dahi titreşim devam ediyor.Lastiklerimde daha yeni onun için lastik değiştirmek benim hiç işime gelmiyecekInsigniaTEAM
Yorum
Yorum