Ocak sonu gibi aldığımız 1.4T İnsignia aracımızla ilk defa tam anlamıyla ağır şartlarda uzun yol yaptık, sonuçlardan çok memnunum. Önceliği benim gibi yakıt ekonomisi olanlar için 1.4T doğru tercih, tabi yük, yolcu, klima gibi etkenlerin hepsi birden bir araya gelince yokuşta ve düzde ani hızlanmalarda hantallık hissi yaratıyor. Tabi ben aracı muhtemelen birdaha aşağıdaki şartlarda kullanmam.
Kuzey'den ( Karabük ) Güney'e ( Anamur ) yolculuğumuzun şartları aşağıdaki gibi
Araç : 1.4T 140hp Benzin
Yakıt : Daima 95 Oktan Shell Nitro+
Yolcu : 3 Yetişkin, biri 51 diğeri 43 Kg iki çocuk
Klima : Sürekli açık ( 20derece, fan hızı 2. kademede )
Yük : Resimlerde de görüleceği üzere bagaj full dolu, görünmeyen kısımda iki büyük ve ağır valiz var, arka koltuklar yatırılıp kalan boşluklar dolduruldu, arka cam önü pandizot üzeri yalnızca ortadan arka görüş için küçük bir boşluk kalacak şekilde yüklendi ayrıca yer olmadığı için küçük çekçek valiz ön koltuk önüne konuldu.
Yol : Araç yolculuktan 1 gün önce Karabük Shell'den fullendi, Karabük - Köyümüz - Çevreyolu arasındaki 80km yol stabilize olup 2.3. vitesle gidilebildi. Çevreyolu'na çıkıldıktan sonra otoban hariç 100-120 bandında otoban da 120-130 bandında (çok kısa süreli 180) Mut - Anamur arasındaki son 150km'nin ilk 70km'si yine 2.3. viteste bol virajlı Toros tırmanışı, son 80kmsi yine bol virajlı ve 2.3. vitesli iniş şeklindeydi. Araç hızını genel olarak radara girmemek adına yasal sınır +%10 toleran sınırlarında kullanmaya çalıştım. ( Tabi EDS ve benzeri ibare olmadıkça 70, 50 ve 30 levhalarına uymadım yoksa her kavşakta 30, her ışıkta 50km'ye düşersek yol bitmez ) Anamur'a gece geldik, sabah alışverişe çıkınca aracı fulledik, tüketim 0,33TL'nin altında çıktı, benim için bu şartlarda çok çok iyi rakamlar, çekirdek aile olarak ideal şartlarımızda yapacağımız aynı yol şartlarında 30 kuruş altına rahat düşebileceğini tahmin ediyorum. Umarım tüketim konusunu merak eden arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir.
Benzinli araçta depoyu fulleyince menzili 1.000km üzerinde görmek büyük keyif ihihi
Kuzey'den ( Karabük ) Güney'e ( Anamur ) yolculuğumuzun şartları aşağıdaki gibi
Araç : 1.4T 140hp Benzin
Yakıt : Daima 95 Oktan Shell Nitro+
Yolcu : 3 Yetişkin, biri 51 diğeri 43 Kg iki çocuk
Klima : Sürekli açık ( 20derece, fan hızı 2. kademede )
Yük : Resimlerde de görüleceği üzere bagaj full dolu, görünmeyen kısımda iki büyük ve ağır valiz var, arka koltuklar yatırılıp kalan boşluklar dolduruldu, arka cam önü pandizot üzeri yalnızca ortadan arka görüş için küçük bir boşluk kalacak şekilde yüklendi ayrıca yer olmadığı için küçük çekçek valiz ön koltuk önüne konuldu.
Yol : Araç yolculuktan 1 gün önce Karabük Shell'den fullendi, Karabük - Köyümüz - Çevreyolu arasındaki 80km yol stabilize olup 2.3. vitesle gidilebildi. Çevreyolu'na çıkıldıktan sonra otoban hariç 100-120 bandında otoban da 120-130 bandında (çok kısa süreli 180) Mut - Anamur arasındaki son 150km'nin ilk 70km'si yine 2.3. viteste bol virajlı Toros tırmanışı, son 80kmsi yine bol virajlı ve 2.3. vitesli iniş şeklindeydi. Araç hızını genel olarak radara girmemek adına yasal sınır +%10 toleran sınırlarında kullanmaya çalıştım. ( Tabi EDS ve benzeri ibare olmadıkça 70, 50 ve 30 levhalarına uymadım yoksa her kavşakta 30, her ışıkta 50km'ye düşersek yol bitmez ) Anamur'a gece geldik, sabah alışverişe çıkınca aracı fulledik, tüketim 0,33TL'nin altında çıktı, benim için bu şartlarda çok çok iyi rakamlar, çekirdek aile olarak ideal şartlarımızda yapacağımız aynı yol şartlarında 30 kuruş altına rahat düşebileceğini tahmin ediyorum. Umarım tüketim konusunu merak eden arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir.
Benzinli araçta depoyu fulleyince menzili 1.000km üzerinde görmek büyük keyif ihihi
Yorum