Merhaba arkadaşlar şansıman yağının değişmediğini biliyorum arkadaşta 5 yılda bir değişmesi gerektiğini söylüyor hiç değiştiren var mı tmr
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Arkadaşlar şansıman yağı değiştiriliyor mu??
Collapse
X
-
Ynt: Arkadaşlar şansıman yağı değiştiriliyor mu??
Şöyle düşünün; şanzıman sürekli hareket halinde olan parçalardan oluşmakta ve her sürtünme anında metallerden mikroskobik boyutta parçacıklar kopmakta. Bu parçacıklar yağa karışıyor ve her parçacık yeni parçacıkların üretilmesine neden oluyor. Bu parçacıklardan kurtulmak için yağ döngüsü sırasında yağı filtreleyemediğimize göre, en mantıklı hareket yağı değiştirmek olacaktır. Her ne kadar makine sektöründe çalışma saatlerine bakılsa da otomobillerde yaptığı yola bakılıyor. Burada iş kullanıcıya düşüyor. O yüzden ön görülen süre atıyorum 5 yılsa ve siz daha çok dur-kalk trafikte kullandıysanız ben olsam 5 yılı bile beklemeden değiştirirdim.
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
Yorum
-
Ynt: Arkadaşlar şansıman yağı değiştiriliyor mu??
Bu konuyu bir Uzmanından dinlemek için;
http://insigniateam.com/forum/index.php?topic=18042.02010 Cosmo 1.6T / Flexride / DVD800 / Infinity ses sistemi/Teknik Gri / Avanue Morrocano Bej döşeme
Yorum
-
Ynt: Arkadaşlar şansıman yağı değiştiriliyor mu??
Şanzuman içerisinde mıknatıs vardır. Dişlilerden kopan parçaları sıyrıkları microskobik parçaları bu mıknatıs tutar.
Tabi tamamını mı tutar o muamma. Bu nedenle şanzıman yağını filtreme ihtiyacı yoktur.
Ben duruma şu şekilde bakıyorum. Yağ raf ömrü 3 - 5 seneyi geçmez. Üzerinde de belirtir. Hİç bir şekilde çalışmadığı, ısınıp soğumadığı, kapağını açıp hava ile temas etmediği durumda bile bu kadar süre kutuda durabiliyor. Ondan sonrasi vizkote sorunları....
Hal böyleyken, yağ çalışır halde ve sıcak soğuk şartlarda şanzıman içinde ne kadar süre verimli çalışabilir. Burada dikakt edilesi nokta; X yıl sonra yada X km sonra yağ özelliğini kesin yitirir ve yitirdiği gibi şanzıman bozulur demek değildir.... Bunu kimse net ölçmemiştir. Yada net bir bilgi dahi yoktur.
Bu nedenden ötürü, yağın çalışan sistem üzerinde Max, 5 sene tutarım. Yada 60 bin km bandından sonra değişimini yaparım.
Kaldı ki bu bilgileri yetkili servis dahi bilmemektedir.
Arayıp sorabilirsiniz. 10 yetkili den idda ediyorum 5' i bu araca ne tür yağ eklendiğini dahi bilmiyor, hepsi ağız birliği yapmış gibi ATF eklenir diyor. İşi bildiğini zannettiğimiz bizzat izmirde kendimin dahi
bakımını yaptırdığım ve iletişimde olduğum adı bilinen özel servis bile ATF koyduğu öğrendim.
ATF hidrolik sıvısı sayılabilir. Belirli bir miktar yağlayıcı özelliği olsa da sae standardını desteklememesi ve temelinde yağ olmaması ötürü şanzımanı kısa zamanda bozar. Doğru bilinen yanlış haddinden fazla büyük aslında.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: Arkadaşlar şansıman yağı değiştiriliyor mu??
Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemişŞöyle düşünün; şanzıman sürekli hareket halinde olan parçalardan oluşmakta ve her sürtünme anında metallerden mikroskobik boyutta parçacıklar kopmakta. Bu parçacıklar yağa karışıyor ve her parçacık yeni parçacıkların üretilmesine neden oluyor. Bu parçacıklardan kurtulmak için yağ döngüsü sırasında yağı filtreleyemediğimize göre, en mantıklı hareket yağı değiştirmek olacaktır. Her ne kadar makine sektöründe çalışma saatlerine bakılsa da otomobillerde yaptığı yola bakılıyor. Burada iş kullanıcıya düşüyor. O yüzden ön görülen süre atıyorum 5 yılsa ve siz daha çok dur-kalk trafikte kullandıysanız ben olsam 5 yılı bile beklemeden değiştirirdim.clapclap
Yorum
-
Ynt: Arkadaşlar şansıman yağı değiştiriliyor mu??
not; opel Türkiye den birebir arayarak durumu 5 senede bir değişimin uygun olduğu fakat, belirli bir prosedürlerinin olmadığını öğrendim.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: Arkadaşlar şansıman yağı değiştiriliyor mu??
Orjinal yazı sahibi: aSyaŞanzuman içerisinde mıknatıs vardır. Dişlilerden kopan parçaları sıyrıkları microskobik parçaları bu mıknatıs tutar.
Tabi tamamını mı tutar o muamma. Bu nedenle şanzıman yağını filtreme ihtiyacı yoktur.
Ben duruma şu şekilde bakıyorum. Yağ raf ömrü 3 - 5 seneyi geçmez. Üzerinde de belirtir. Hİç bir şekilde çalışmadığı, ısınıp soğumadığı, kapağını açıp hava ile temas etmediği durumda bile bu kadar süre kutuda durabiliyor. Ondan sonrasi vizkote sorunları....
Hal böyleyken, yağ çalışır halde ve sıcak soğuk şartlarda şanzıman içinde ne kadar süre verimli çalışabilir. Burada dikakt edilesi nokta; X yıl sonra yada X km sonra yağ özelliğini kesin yitirir ve yitirdiği gibi şanzıman bozulur demek değildir.... Bunu kimse net ölçmemiştir. Yada net bir bilgi dahi yoktur.
Bu nedenden ötürü, yağın çalışan sistem üzerinde Max, 5 sene tutarım. Yada 60 bin km bandından sonra değişimini yaparım.
Kaldı ki bu bilgileri yetkili servis dahi bilmemektedir.
Arayıp sorabilirsiniz. 10 yetkili den idda ediyorum 5' i bu araca ne tür yağ eklendiğini dahi bilmiyor, hepsi ağız birliği yapmış gibi ATF eklenir diyor. İşi bildiğini zannettiğimiz bizzat izmirde kendimin dahi
bakımını yaptırdığım ve iletişimde olduğum adı bilinen özel servis bile ATF koyduğu öğrendim.
ATF hidrolik sıvısı sayılabilir. Belirli bir miktar yağlayıcı özelliği olsa da sae standardını desteklememesi ve temelinde yağ olmaması ötürü şanzımanı kısa zamanda bozar. Doğru bilinen yanlış haddinden fazla büyük aslında.
Yorum
-
Ynt: Arkadaşlar şansıman yağı değiştiriliyor mu??
Şanzıman içinde mıknatıs olduğunu bilmiyordum. Akıllıca bir önlem.
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
Yorum
Yorum