Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

    Replika jantlarda balans sorunu sık görülebiliyor.Porya ve jantlardan emin olmanız gerekli.
    http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

    Ellere yar oldu
    2.0 CDTI
    Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

    5.25 Xdrive ///M(azot) Power

    Yorum


    • #17
      Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

      Bence; balans sorunu olmadığından emin olunan jant lastik takımı ile öncelikle deneyip, jant veya lastikte sorun olmadığına emin olmak gerekir.
      Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

      Yorum


      • #18
        Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

        Orjinal yazı sahibi: nako84
        Orjinal yazı sahibi: hOpe
        Merhaba arkadaşlar,

        Bu konuyla ilgili forumumuzda ve internet ortamında bir çok konu başlığı var ama benim gibi mücadele eden ve hala çözemeyen kimseye rastlamadım.

        Artık aklımı kaçıracağım sanırım. Bu sorunu çözmek için maddi manevi canım çok sıkıldı ve hala sorun tamamiyle geçmiş değil. Sizlerin önerilerini bekliyorum.

        Aracımı geçtiğimiz kasım ayında 66000km iken aldım. Aracı bursa İnallardan alıp inegöle dönerken 100km civarı hıza direksiyonda titreme hissettim. Ertesi sabah hemen tanıdığım lastikçiye gittim lastikleri kontrol etti. Lasitkler devamlı aynı noktaya basmaktan iz yapmış ve hoplama yapıyordu ve bende goodyear eagle F1 aldım 4 adet.

        Fakat titreme geçmedi 2 gün sonra lastikçiye gittim bi daha balans yaptı ve titreme büyük oranda azaldı ama sıfırlanmadı.

        Bende düzelir diyip fazla üzerine gitmedim ama bu durum beni rahatız etmeye başladı. Aracı servise götürdüm ön tabla burçları değişti (570 tl) ve balans yapıldı ama yine düzelmedi. Bende inegölde farklı bir balancıya gittim o da çözemedi.

        Bu arada sol aksım bozuldu. Araç yüksek torklarda kasayı sallıyordu. Sol aks komple bursa neskarda değişti ve jantlar tornada düzeltildi (2700tl). Sallama bitti ama balans tabiki düzelmedi. Serviste dedilerki lastiklerin arızalı biz burda sıfır insigniadan 4 takım jant lastik söküp senin araçta denedik araç ip gibi oldu dedileri.

        Ama ben inanmadım dedim bana 4 lastik dayamaya çalışıyorlar. Siz aracı teslim edin ben lastikçimle görüşürüm dedim. Aldım aracı inegöle geldim. Tabi bu sırada otobanda denedim aracı balans baya baya geçmiş ama sıfır değil tabiki.

        İnegöle geldim, 2 kere dışarda ve en son araç üzerinde finish balans yaptılar ama yine düzelmedi. Geçen cuma günü Bursa almira otelin arkasında meşhur bir balançıya gittim abide üzerinde balans yaptı ama lastiklerin desenleri bozulmuş dedi.

        Ani fren falan mı yaptın dedi. Çünkü tekerler dönerken hoplamayı gözle görebiliyordunuz. Neyse atladım döndüm inegöle lastikçiye gittim durumu anlattım lastiklerimi aldı yerine Landsail Ls388 (çin) lastikleri taktık. Bi deneyelim dedik ama hala balans vardı. Daha yeni aldığım Arceo jantlarımı taktırdım belki dedim orjinal jantlar atıktır tornada tam düzeltememişlerdir.

        Fakat hala hafif balans var. Yani artık arabayı satmaya kadar geldim. Çünkü aklıma başka bir şey gelmiyor Lütfen yardımcı olun arkadaşlar arabamı seviyorum satmakta istemiyorum

        Günaydınlar;
        Almira Otelin arkasındaki balansçının ismini verebilir misiniz ?
        Günaydın,

        Rot-balansçı hasan diyorlar ve herkes tanıyor
        Insignia Cosmo 2.0 Turbo 220 BG.

        Yorum


        • #19
          Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

          Orjinal yazı sahibi: OGOKTAS
          Geçmiş olsun balans sorunu 2-3 ay kadar önce yaşamıştım. Aracı aldığımda lastik ihtiyacı vardı, Sıfır Kumho lastikği (normal ihtiyaç değişimi) taktıktan sonra araçla ilk şehir dışı yolculuğumuz çok kötüydü otoban üzerinde bir lastikçide havaları kontrol ettirip ayarlattım, nispeten düzeldi. Sonrasında bir rot balans yaptırdım, cuma akşamı trafik olduğu için testte yüksek hızlara çıkamadım. Ertesi gün kendim test ettim ve sorunun %90 çözüldüğünü ancak hala yüksek hızlarda hafif titreme olduğunu söyledim ustaya, önlere tekrar balans yapıldı ve bilinçlimi bilmiyorum ön lastik jantlar yer değişmiş. Şuan bir sorun yok, sağdaki jantta çizik vardı şimdi solda. Bazen gözüme çarpıyor ama titreme vs. Yaşamadığım için dert etmiyorum.
          jantlarımı tornalattı bursa neskar yani düzlüğünden eminim diyebilirim. onları tezi lastiklerin bozuk olmasıydı ama şu an sıfır lastik aldım yine aynı problem devam ediyor.

          Umut beyin ve Ali beyin dediği gibi diğer parçaların kontrollerine yöneleceğim. inşallah çözebilirim ve sizlere hayırlı haberler veririm

          Insignia Cosmo 2.0 Turbo 220 BG.

          Yorum


          • #20
            Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

            herşeyi yaptımıssın kurban kestinmi kardeş ?

            Yorum


            • #21
              Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

              welcome



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #22
                Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

                Bu arabaların en kötü özelliği balans tutması servisler hep bundan şikayet ediyor.Yaptırıyorsun gene bozuluyor.Aynı sorun bendede vardı yer balansı yaptırmak istedim aracım otomatik olduğundan şanzuman kitlemesi olma olasılığı varmış ki birkaç kişi bunu yaşamış.Arka tekerlere balans yaptırdım titreme %80 gitti diyebilirim ancak tatmin edici değil.

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

                  Aracın lastiğini, poryaya monte etmesini iyi bilen balanas'çıya gidiniz.

                  Lastiği takarken, direkt tam güç ile ilk vidayı sıkmaya başlıyorsa o işten verim alamazsınız. Bijonlarımız yiv lidir. Bu nedenle, ilk sıkma çok güçlütse lastik orta ekseninden kayar. Buda, balans' ve zıplamaya neden olur.
                  İlk iki bijon, alt lı üstlü olarak en düşük ayarda tabancaya bir kere tık dokunarak yerine oturtulur. Sonra, kalan bijonlar tabanca ile tek tek sıkılır. En sonunda da tork anahtarı ile de iki kademe tüm bijonlar torklanır...

                  Anlatımı uzun ama yapılışı kısa.
                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

                    Orjinal yazı sahibi: aSya
                    Aracın lastiğini, poryaya monte etmesini iyi bilen balanas'çıya gidiniz.

                    Lastiği takarken, direkt tam güç ile ilk vidayı sıkmaya başlıyorsa o işten verim alamazsınız. Bijonlarımız yiv lidir. Bu nedenle, ilk sıkma çok güçlütse lastik orta ekseninden kayar. Buda, balans' ve zıplamaya neden olur.
                    İlk iki bijon, alt lı üstlü olarak en düşük ayarda tabancaya bir kere tık dokunarak yerine oturtulur. Sonra, kalan bijonlar tabanca ile tek tek sıkılır. En sonunda da tork anahtarı ile de iki kademe tüm bijonlar torklanır...

                    Anlatımı uzun ama yapılışı kısa.
                    Bu işi yıllarca yapmış olanlar bile sizin kadar bilmiyor bu işi. Nereye gideceğimi şaşırdım. artık fazla kurcalatmakta istemiyorum, korkuyorum daha kötü olacak diye.

                    dün inegöl-mudanya yaptım hafif hissettim yine ama geçmişe göre baya düzelmiş sıfır lastiklerden sonra. Şimdilik böyle devam
                    Insignia Cosmo 2.0 Turbo 220 BG.

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

                      Orjinal yazı sahibi: Tahaa
                      Bu arabaların en kötü özelliği balans tutması servisler hep bundan şikayet ediyor.Yaptırıyorsun gene bozuluyor.Aynı sorun bendede vardı yer balansı yaptırmak istedim aracım otomatik olduğundan şanzuman kitlemesi olma olasılığı varmış ki birkaç kişi bunu yaşamış.Arka tekerlere balans yaptırdım titreme %80 gitti diyebilirim ancak tatmin edici değil.
                      yer balansı dediğiniz finish balans mı yani üzerinde balasn? ben iki kere yaptırdım. benim aracımda otomatik ama bir sıkıntı olmadı.

                      sonuç olarak finish balans diğerine göre daha iyi gibi geldi bana
                      Insignia Cosmo 2.0 Turbo 220 BG.

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

                        evet yani, üzerinde balans.Sanırım ben şanssızım bu konuda işinin ehli birini bulamadım aracım titreye titreye gidiyor ve hız yapmaktan soğudum

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

                          Merhabalar. Benimde son dönemde iyice canımı sıkmaya başlayan bu balans sorununu bir türlü çözemedim.
                          Gün içinde aynı yolu birden fazla kullanıyorum. Aynı yolda aynı hızlarda direksiyondaki titreşim bir oluyor bir olmuyor. Bu konu ile ilgili hangi parça/parçalara bakmamı ve neler yapmam gerektiği konusunda tavsiyesi olan var mıdır acaba?

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

                            Orjinal yazı sahibi: yusuf23
                            Merhabalar. Benimde son dönemde iyice canımı sıkmaya başlayan bu balans sorununu bir türlü çözemedim.
                            Gün içinde aynı yolu birden fazla kullanıyorum. Aynı yolda aynı hızlarda direksiyondaki titreşim bir oluyor bir olmuyor. Bu konu ile ilgili hangi parça/parçalara bakmamı ve neler yapmam gerektiği konusunda tavsiyesi olan var mıdır acaba?
                            Sorunumuz neredeyse aynı. Sizin aracınızın model, km nedir? Acaba 2010'larda mı var bu sorun.
                            Insignia Cosmo 2.0 Turbo 220 BG.

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

                              2009 model 145binde aracim

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: Bitmeyen Balansla Bitmeyen Mücadele

                                Ne yazık ki lastikçiler artık mallıklarından mı yapıyorlar, i.neliklerinden mi yapıyorlar anlamıyorum. Söküp takarken jantı çiziyorlar, diş sıyırıyorlar. Piyasada düzgün lastikçi bulmak zor. Bir gün megane'nın jantlarını değiştiriyorum, bu bijon sıyırmış dedi, nasıl olmuş dedim, takarken biri düzgün takmamış dedi, ben de dedim ki bu arabanın jantlarını senden başka kimse söküp takmadı, sıyrıldıysa sen sıyırmışsın dedim, mal gibi baktı.
                                ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X