Bu konuyla ilgili forumumuzda ve internet ortamında bir çok konu başlığı var ama benim gibi mücadele eden ve hala çözemeyen kimseye rastlamadım.
Artık aklımı kaçıracağım sanırım. Bu sorunu çözmek için maddi manevi canım çok sıkıldı ve hala sorun tamamiyle geçmiş değil. Sizlerin önerilerini bekliyorum.
Aracımı geçtiğimiz kasım ayında 66000km iken aldım. Aracı bursa İnallardan alıp inegöle dönerken 100km civarı hıza direksiyonda titreme hissettim. Ertesi sabah hemen tanıdığım lastikçiye gittim lastikleri kontrol etti. Lasitkler devamlı aynı noktaya basmaktan iz yapmış ve hoplama yapıyordu ve bende goodyear eagle F1 aldım 4 adet.
Fakat titreme geçmedi 2 gün sonra lastikçiye gittim bi daha balans yaptı ve titreme büyük oranda azaldı ama sıfırlanmadı.
Bende düzelir diyip fazla üzerine gitmedim ama bu durum beni rahatız etmeye başladı. Aracı servise götürdüm ön tabla burçları değişti (570 tl) ve balans yapıldı ama yine düzelmedi. Bende inegölde farklı bir balancıya gittim o da çözemedi.
Bu arada sol aksım bozuldu. Araç yüksek torklarda kasayı sallıyordu. Sol aks komple bursa neskarda değişti ve jantlar tornada düzeltildi (2700tl). Sallama bitti ama balans tabiki düzelmedi. Serviste dedilerki lastiklerin arızalı biz burda sıfır insigniadan 4 takım jant lastik söküp senin araçta denedik araç ip gibi oldu dedileri.
Ama ben inanmadım dedim bana 4 lastik dayamaya çalışıyorlar. Siz aracı teslim edin ben lastikçimle görüşürüm dedim. Aldım aracı inegöle geldim. Tabi bu sırada otobanda denedim aracı balans baya baya geçmiş ama sıfır değil tabiki.
İnegöle geldim, 2 kere dışarda ve en son araç üzerinde finish balans yaptılar ama yine düzelmedi. Geçen cuma günü Bursa almira otelin arkasında meşhur bir balançıya gittim abide üzerinde balans yaptı ama lastiklerin desenleri bozulmuş dedi.
Ani fren falan mı yaptın dedi. Çünkü tekerler dönerken hoplamayı gözle görebiliyordunuz. Neyse atladım döndüm inegöle lastikçiye gittim durumu anlattım lastiklerimi aldı yerine Landsail Ls388 (çin) lastikleri taktık. Bi deneyelim dedik ama hala balans vardı. Daha yeni aldığım Arceo jantlarımı taktırdım belki dedim orjinal jantlar atıktır tornada tam düzeltememişlerdir.
Fakat hala hafif balans var. Yani artık arabayı satmaya kadar geldim. Çünkü aklıma başka bir şey gelmiyor Lütfen yardımcı olun arkadaşlar arabamı seviyorum satmakta istemiyorum
Günaydınlar;
Almira Otelin arkasındaki balansçının ismini verebilir misiniz ?
Geçmiş olsun balans sorunu 2-3 ay kadar önce yaşamıştım. Aracı aldığımda lastik ihtiyacı vardı, Sıfır Kumho lastikği (normal ihtiyaç değişimi) taktıktan sonra araçla ilk şehir dışı yolculuğumuz çok kötüydü otoban üzerinde bir lastikçide havaları kontrol ettirip ayarlattım, nispeten düzeldi. Sonrasında bir rot balans yaptırdım, cuma akşamı trafik olduğu için testte yüksek hızlara çıkamadım. Ertesi gün kendim test ettim ve sorunun %90 çözüldüğünü ancak hala yüksek hızlarda hafif titreme olduğunu söyledim ustaya, önlere tekrar balans yapıldı ve bilinçlimi bilmiyorum ön lastik jantlar yer değişmiş. Şuan bir sorun yok, sağdaki jantta çizik vardı şimdi solda. Bazen gözüme çarpıyor ama titreme vs. Yaşamadığım için dert etmiyorum.
jantlarımı tornalattı bursa neskar yani düzlüğünden eminim diyebilirim. onları tezi lastiklerin bozuk olmasıydı ama şu an sıfır lastik aldım yine aynı problem devam ediyor.
Umut beyin ve Ali beyin dediği gibi diğer parçaların kontrollerine yöneleceğim. inşallah çözebilirim ve sizlere hayırlı haberler veririm
Bu arabaların en kötü özelliği balans tutması servisler hep bundan şikayet ediyor.Yaptırıyorsun gene bozuluyor.Aynı sorun bendede vardı yer balansı yaptırmak istedim aracım otomatik olduğundan şanzuman kitlemesi olma olasılığı varmış ki birkaç kişi bunu yaşamış.Arka tekerlere balans yaptırdım titreme %80 gitti diyebilirim ancak tatmin edici değil.
Aracın lastiğini, poryaya monte etmesini iyi bilen balanas'çıya gidiniz.
Lastiği takarken, direkt tam güç ile ilk vidayı sıkmaya başlıyorsa o işten verim alamazsınız. Bijonlarımız yiv lidir. Bu nedenle, ilk sıkma çok güçlütse lastik orta ekseninden kayar. Buda, balans' ve zıplamaya neden olur.
İlk iki bijon, alt lı üstlü olarak en düşük ayarda tabancaya bir kere tık dokunarak yerine oturtulur. Sonra, kalan bijonlar tabanca ile tek tek sıkılır. En sonunda da tork anahtarı ile de iki kademe tüm bijonlar torklanır...
Aracın lastiğini, poryaya monte etmesini iyi bilen balanas'çıya gidiniz.
Lastiği takarken, direkt tam güç ile ilk vidayı sıkmaya başlıyorsa o işten verim alamazsınız. Bijonlarımız yiv lidir. Bu nedenle, ilk sıkma çok güçlütse lastik orta ekseninden kayar. Buda, balans' ve zıplamaya neden olur.
İlk iki bijon, alt lı üstlü olarak en düşük ayarda tabancaya bir kere tık dokunarak yerine oturtulur. Sonra, kalan bijonlar tabanca ile tek tek sıkılır. En sonunda da tork anahtarı ile de iki kademe tüm bijonlar torklanır...
Anlatımı uzun ama yapılışı kısa.
Bu işi yıllarca yapmış olanlar bile sizin kadar bilmiyor bu işi. Nereye gideceğimi şaşırdım. artık fazla kurcalatmakta istemiyorum, korkuyorum daha kötü olacak diye.
dün inegöl-mudanya yaptım hafif hissettim yine ama geçmişe göre baya düzelmiş sıfır lastiklerden sonra. Şimdilik böyle devam
Bu arabaların en kötü özelliği balans tutması servisler hep bundan şikayet ediyor.Yaptırıyorsun gene bozuluyor.Aynı sorun bendede vardı yer balansı yaptırmak istedim aracım otomatik olduğundan şanzuman kitlemesi olma olasılığı varmış ki birkaç kişi bunu yaşamış.Arka tekerlere balans yaptırdım titreme %80 gitti diyebilirim ancak tatmin edici değil.
yer balansı dediğiniz finish balans mı yani üzerinde balasn? ben iki kere yaptırdım. benim aracımda otomatik ama bir sıkıntı olmadı.
sonuç olarak finish balans diğerine göre daha iyi gibi geldi bana
Merhabalar. Benimde son dönemde iyice canımı sıkmaya başlayan bu balans sorununu bir türlü çözemedim.
Gün içinde aynı yolu birden fazla kullanıyorum. Aynı yolda aynı hızlarda direksiyondaki titreşim bir oluyor bir olmuyor. Bu konu ile ilgili hangi parça/parçalara bakmamı ve neler yapmam gerektiği konusunda tavsiyesi olan var mıdır acaba?
Merhabalar. Benimde son dönemde iyice canımı sıkmaya başlayan bu balans sorununu bir türlü çözemedim.
Gün içinde aynı yolu birden fazla kullanıyorum. Aynı yolda aynı hızlarda direksiyondaki titreşim bir oluyor bir olmuyor. Bu konu ile ilgili hangi parça/parçalara bakmamı ve neler yapmam gerektiği konusunda tavsiyesi olan var mıdır acaba?
Sorunumuz neredeyse aynı. Sizin aracınızın model, km nedir? Acaba 2010'larda mı var bu sorun.
Ne yazık ki lastikçiler artık mallıklarından mı yapıyorlar, i.neliklerinden mi yapıyorlar anlamıyorum. Söküp takarken jantı çiziyorlar, diş sıyırıyorlar. Piyasada düzgün lastikçi bulmak zor. Bir gün megane'nın jantlarını değiştiriyorum, bu bijon sıyırmış dedi, nasıl olmuş dedim, takarken biri düzgün takmamış dedi, ben de dedim ki bu arabanın jantlarını senden başka kimse söküp takmadı, sıyrıldıysa sen sıyırmışsın dedim, mal gibi baktı.
ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT
Yorum