Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Hava alma işi nasıl olmalı?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Hava alma işi nasıl olmalı?

    Öncelikle iyi akşamlar arkadaşlar. İşletmede öğleden sonra, ikindiye yakın aracım çok tozlandığı için basınçlı su tabancası ile aracımı yıkadıktan sonra sonaxtan aldığım motor temizleyici ile motoru temizlerken aşağıda da görüleceği üzere antifrizin olduğu kutudan radyatöre giden borunun ortasında ter alan T şeklindeki düzenek, aracın 6 yaşında olması ve zamanla oluşan korozyon dolaysıyla ömrünü yediğinden, tabiri caizse elimde kaldı





    Kastamonu'da ikamet eden pick-up operatörümü bugün eve erken yollamıştım. Telefonla ulaşıp Kastamonu'da bu parçayı ne kadar arattıysam da bulamadık, bizde bir parçacı vasıtasıyla Ankara'dan yetkili servisten sipariş geçtik. Kuvvetle muhtemel yarın kargoya verilecek, perşembe sabahı kendi imkanlarımız ile araca monte edeceğiz.

    Sorum ise, malum boru bu şekli alınca antifiriz suyu ve boru içindeki su döküldü ve kap içinde su kalmadı. Aparatı taktıktan sonra sistemin havasını nasıl alacağız? Bilen biri varsa ya da montaj aşamasında dikkat etmemiz gereken başka bir husus varsa yardımcı olmanızı sizlerden rica ederim.




  • #2
    Ynt: Hava alma işi nasıl olmalı?

    Hava almaya gerek yok sanırım. Doğru ölçüde su antifiriz ekleyin yeter. Ben o parçayı yedekte bagajta tutuyorum.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Ynt: Hava alma işi nasıl olmalı?

      Orjinal yazı sahibi: aSya
      Hava almaya gerek yok sanırım. Doğru ölçüde su antifiriz ekleyin yeter. Ben o parçayı yedekte bagajta tutuyorum.
      Geçenlerde boru hakkında bir muhabbet dönmüştü hatıradım ama ben onu uzun olan siyah hortumlar diye aklımda kalmış. Valla bu T şeklindeki ara boru önemli yav :/

      Yorum


      • #4
        Ynt: Hava alma işi nasıl olmalı?

        T boru önemli. Motoru eline alan duydum. Dikkatli olmak önemli.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #5
          Ynt: Hava alma işi nasıl olmalı?

          Orjinal yazı sahibi: aykutekim
          Orjinal yazı sahibi: aSya
          Hava almaya gerek yok sanırım. Doğru ölçüde su antifiriz ekleyin yeter. Ben o parçayı yedekte bagajta tutuyorum.
          Geçenlerde boru hakkında bir muhabbet dönmüştü hatıradım ama ben onu uzun olan siyah hortumlar diye aklımda kalmış. Valla bu T şeklindeki ara boru önemli yav :/
          Lütfen dikkat.Muhtemelen termostata giren kısımda elinizde kalacak.sonra ben gibi içinde kalan parcayı da çıkariren termostat yuvasını da çatlatmayın.o bölümde siyah klips var onu yana çekin ayırın sonra yavaşca üstten çekin.rahat çalışma adına kelebeğe giden boruyu kenara alin.
          2010 insignia 1.6t cosmo karbon siyah..

          Yorum


          • #6
            Ynt: Hava alma işi nasıl olmalı?

            Sistem müthiş derecede dandik malzemelerden kurulmuş.nereye el atsanız dağılıyor.zorlamaya gelmiyor.dikkatli olmakta yarar var.
            2010 insignia 1.6t cosmo karbon siyah..

            Yorum


            • #7
              Ynt: Hava alma işi nasıl olmalı?

              Orjinal yazı sahibi: emperor
              Sistem müthiş derecede dandik malzemelerden kurulmuş.nereye el atsanız dağılıyor.zorlamaya gelmiyor.dikkatli olmakta yarar var.
              Araçlarımız yüksek basınç altında çalışmaya göre tasarlanmış evet bu parçalar çeşitli coğrafi koşullara bağlı olarak sanki ömürlerinde farklılık oluyor birde bizler araçlarımızı çok sevdiğimiz için bizim hobi atölyemiz gibi aracın her tarafını söküp takmayı seviyoruz bazen acemilik kurbanı oluyoruz galiba ben aracımı limitlerinde kullanıyorum ama aracımı fazla dinlemiyor ve merak etmiyorum yedinci yılındayım bu tür bir sorunla karşılaşmadım ama karşılaşmıyacağım manasında da değil bakımdan bakıma servise götürürüm kafam rahat servisler bakımlarda bu hortumları kontrol ediyorlar ve sıkıntılı bir durum var ise değişimini öneriyorlar masraflı parçalarda değil diye biliyorum aslında 5 yılı geçen bütün araçlarda otomatik değişmesi lazım




              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #8
                Ynt: Hava alma işi nasıl olmalı?

                5. yılı dolduran araçta değişecek çok parça var aslında. Temelde bir çok araçta da durum aynı seviyede bence.
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Hava alma işi nasıl olmalı?

                  Orjinal yazı sahibi: aSya
                  5. yılı dolduran araçta değişecek çok parça var aslında. Temelde bir çok araçta da durum aynı seviyede bence.
                  kesinlikle...

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Hava alma işi nasıl olmalı?

                    Bir pazar can sıkıntısına bu parcaları sılerken T boru elımde kaldı.GM.Opelden sipariş verdim.Termostat üst kapağına giren klipsli parça ile beraber geldı.Eski klipsli parçayı sökerken termostat kapağını catlattım.bu sefer termostat kapagının yan sanayi aldım.ama su kaçırmaya başladı.en son dedim bu boyle olmaz komple takım orjınal aldım.bir taktım allah muhafaza damla sorun yok.Çok şükür.Şeytan kulağına kurşun.Ama en doğrusu alinin yaptıgı gibi bir adet yedek bagajda bulundurmak gerek.
                    Hava aldırma sorunu yok.Antifirizi koy normal seviyesine kadar suyu ilave et.bas gaza.
                    1.6 TURBO 180 bg. The Roket
                                                           

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X