Herkese merhabalar, uzun zamandır araştırdığım ve yapmak istediğim temizliği bugün tamamlamış bulunmaktayım
2010 model 1.6T 100k kmdeki aracımızın bu bakıma ve şevkate ihtiyacı vardı.
Gelelim yapılanlara işe öncelikle MAF ve MAP sensörleri temizliği için izopropil alkol temin etmekle başladım. Malum eczanelerde alkol satışı yasaklandı tanıdık eczacı vasıtasıyla izopropil alkolü temin ettim Daha sonra kelebek temizliği için würth balata spreyi aldım ve çalışmak için uygun bir yer buldum.
İlk önce akünün eksi(-) kutup başını söktüm bu kısım arıza ışığı vb için önem teşkil ediyor. Daha sonra MAF(Hava filtresinden sonra bulunan ilk sensör), sonra MAP(Boğaz kelebeğinden hemen önce olan) ve en son olarak boğaz kelebeğini dikkatlice sökerek dışarı aldım.
Sıra geldi temizlemeye;
Boğaz kelebeğini Würth Balata Spreyiyle sakin sakin temizledim. Bazı çıkmayan inatcı kurumları yumuşak kıllı fırça yardımıyla temizledim ve kelebeği kurumak üzere kenarı aldım.
İşin hassas kısmına geldik ilk önce map sensörüyle başladım.İzopropil alkolü daha önce temizlenmiş camsil şişesine aktardım. Çok yakın olmamak şartıyla camsil şişesiyle püskürterek temizledim bu aşamada fırça vb kullanmadım. Özellikle map sensörünün sarı kısmı oldukça hassas. Map sensörünü de kurumak üzere kenarı aldım. Son olarak Maf sensörüne (Nam'ı diğer Debimetre) aynı yöntemle temizledikten sonra yaklaşık 20 dk kuruması için bekledim.
Sökerken izlediğim yolun tersini uygulayarak topladım.
Son olarak camların kalibrasyonunu da tamamladım ve test sürüşüne çıktım.
Sonuç
Hissis olan gaz pedalı kendine geldi, tepkilere daha hızlı cevap veriyor. Özellikle 2000rpm civarı dip gaz yaptıktan sonra ki kararsızlık ortadan kalktı. Şehir içinde araç daha keyifli bir hal aldı. Önceden arabayı 150hp olarak kullanıyormuşuz meğer, kalan 30 beygirin yularlarını gevşettik bu uygulamayla
Veriler daha iyi okunacağı için yakıt tüketiminin düşeceğini düşünüyorum onu henüz test edemedim biraz yol yaptıktan sonra tekrar yazarım.
Bu ve/veya buna benzer sorunu olan kullanıcılara inşallah yardımcı olabilirim.
Sevgilerle,
İyi forumlar
2010 model 1.6T 100k kmdeki aracımızın bu bakıma ve şevkate ihtiyacı vardı.
Gelelim yapılanlara işe öncelikle MAF ve MAP sensörleri temizliği için izopropil alkol temin etmekle başladım. Malum eczanelerde alkol satışı yasaklandı tanıdık eczacı vasıtasıyla izopropil alkolü temin ettim Daha sonra kelebek temizliği için würth balata spreyi aldım ve çalışmak için uygun bir yer buldum.
İlk önce akünün eksi(-) kutup başını söktüm bu kısım arıza ışığı vb için önem teşkil ediyor. Daha sonra MAF(Hava filtresinden sonra bulunan ilk sensör), sonra MAP(Boğaz kelebeğinden hemen önce olan) ve en son olarak boğaz kelebeğini dikkatlice sökerek dışarı aldım.
Sıra geldi temizlemeye;
Boğaz kelebeğini Würth Balata Spreyiyle sakin sakin temizledim. Bazı çıkmayan inatcı kurumları yumuşak kıllı fırça yardımıyla temizledim ve kelebeği kurumak üzere kenarı aldım.
İşin hassas kısmına geldik ilk önce map sensörüyle başladım.İzopropil alkolü daha önce temizlenmiş camsil şişesine aktardım. Çok yakın olmamak şartıyla camsil şişesiyle püskürterek temizledim bu aşamada fırça vb kullanmadım. Özellikle map sensörünün sarı kısmı oldukça hassas. Map sensörünü de kurumak üzere kenarı aldım. Son olarak Maf sensörüne (Nam'ı diğer Debimetre) aynı yöntemle temizledikten sonra yaklaşık 20 dk kuruması için bekledim.
Sökerken izlediğim yolun tersini uygulayarak topladım.
Son olarak camların kalibrasyonunu da tamamladım ve test sürüşüne çıktım.
Sonuç
Hissis olan gaz pedalı kendine geldi, tepkilere daha hızlı cevap veriyor. Özellikle 2000rpm civarı dip gaz yaptıktan sonra ki kararsızlık ortadan kalktı. Şehir içinde araç daha keyifli bir hal aldı. Önceden arabayı 150hp olarak kullanıyormuşuz meğer, kalan 30 beygirin yularlarını gevşettik bu uygulamayla
Veriler daha iyi okunacağı için yakıt tüketiminin düşeceğini düşünüyorum onu henüz test edemedim biraz yol yaptıktan sonra tekrar yazarım.
Bu ve/veya buna benzer sorunu olan kullanıcılara inşallah yardımcı olabilirim.
Sevgilerle,
İyi forumlar
Yorum