Orjinal yazı sahibi: restore
View Post
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
INSIGNIA KRONİK ARIZA
Collapse
X
-
-
Tekrardan merhabalar, 2.0 cdti 2011 insignia aracımın motor rektefiyesinin üzerinden 6 ay gibi uzun bir süre geçti, bu süreçte sonucu tam olarak değerlendirmeden yanlış bir şey yazmak istemedim foruma. Araç motoru içinde piston kolları haricinde her şey orijinali ile yenilendi. 2019 aralık şartlarında 7 bin TL gibi bir parça maliyeti oldu. yağ,su pompaları, krank mili, pistonlar,kayışlar,yataklar ve burçların tamamı,conta v.s değiştirilerek motor toplandı ve takıldı. Arızaya sebep olan partekül filtesi üzerinde altta bulunan egsoz gazı sıcaklık sensörü de değişti. Toplam maliyeti 12 bin lira oldu bana.
Aracı yapan arkadaşımdı bana rektefiye konusunda cesaret veren o oldu. Bir kaç özel opel servisi rektefiye de sorunlar yaşandığını söylemişti ancak ben ona güvenerek yaptırdım ve çok da iyi oldu.Saat gibi çalışıyor.
Aracı hala kullanıyorum. Satmak da istemiyorum açıkçası bu piyasada. Opel insignia alacak ya da kullanan arkadaşlara tavsiyem. eğer arabanız 170-190 bin km ye geldiyse 1500 lira civarı bir masrafa girip yağ pompasını ve iç kayışı değiştirin. Bu motora takılan yağ pompası gerçekten küçük ve bu km ye kadar çalışacak şekilde üretilmiş bence. Yeni pompayı alınca usta söyledi bu hacim için küçük olduğunu.
Umarım kimse yaşamaz bu süreci ama her şeyde bir hayır vardır, artık çok daha bilgiliyim araçlar ve motorlar konusunda...
- Beğenmeler 1
Leave a comment:
-
Çok geçmiş olsun. Ben de olsam yaptırma yoluna giderdim. Bence doğru bir karar verdiniz.
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
Aşınmadan dolayı motor yatak sarmaz, olsa olsa yağ yakar , segman atılır, bir süre daha gider.
Ukalalık yapmış olmak istemem, ama , sizin olayınızın iki sebebi olabilir,bildiğim kadar anlatayım.
1-Yağ pompası arıza yaptığı için yağlama kesildi, yatak sardı
DPF artığı yakıt kartere sızıp biriktikçe sıvı miktarı yükselir, örneğin 5 litre olması gereken yağ,
mazotla beraber 8 litreye kadar çıkabiliyor. Yağ pompası ise ancak 5 litre yağ pompalayacağı
varsayımına göre tasarlanıp üretilir. Kapasitesini zorlayan sıvı miktarı bir süre sonra onun ifla-
sına sebep olur.
2- DPF artığı yağ süzülüp karterde birikti, yağ kalitesi bozuldu, yağlama yeteneği azaldı veya
tümden kayboldu, yağsız çalışan motor bir süre sonra malum akibete uğruyor maalesef.
Sizin başınıza gelen olayın seyir biçimine bakılırsa (ani meydana geliş) yağ pompa arızası
da olduğunu düşünüyorum, fail pompa, o değilse DPF artığı , belki ikisi suç ortağıdırlar.
Kesin sonuç otopside belli olur
Sizin gibi ben de merakla bekleyeceğim, tekrar geçmiş olsun.
Bu arada motoru rektefiye yapma yoluna gideceğim. Neden çıkma motor koymak yerine bunu yaptığımı açıklamak isterim. Belki diğer arkadaşlara da fikir olur.
Türkiye de bulunan bir çok çıkma motor sahibine ulaşıp görüştüm. 12.500 ila 15.000 TL arasında çıkma çıplak motor fiyatı verdiler ve hepsinin ortak şartı araçtan çıkan motoru da istiyor olmalarıydı. Benim motor bloğum sapasağlam ve şuan sağlam bir komple blok 7- 8 bin TL ediyor. Yani ben çıkma motoru 20 - 21 TL ye almış oluyorum. Sıfır motor bulunmuyor ama 30 bin TL gibi bir fiyatı var.
İkinci bir sebebi de benden aldıkları çıkma motor muhtemelen rektefiye edilip yine satılacak, yani bana verecekleri motorun ne olduğu belli değil. kaç kilometredeki araçtan çıktığını sorduğunuzda hep ucu açık rakamlar söyleniyor ya da hiç söylenmiyor. Rektefiye edilerek satılıyor olsa bile içindeki parçaların nasıl olduğu hiç belli değil. Ben güvenemedim açıkçası.
Güvenilecek olanlar da çok yüksek rakamlar söylüyorlar.
Piyasadaki tanıdık oto parçacılardan gereken tüm parça fiyatlarına teklif vermelerini istedim, malum uzun bir liste... internet üzerinden güvenilir firmalardan aldığım fiyatlarla karşılaştırdım. Piyasadaki parçacılar en az % 30 - % 40 daha pahalı Bursa şartlarında. Rektefiye firmasında ki ustama parçaları onaylatıp, internetteki parçacılarla irtibata geçip ( Türkiyenin en büyük yedek parça firmalarının online satışı var bu arada ) parça kodları ve stok durumunu teyit ederek sipariş vereceğim. Sadece parça satın almasından 2 bin TL gibi tasarruf edilebiliyor. Benim hasarımda 7- 7.5 bin TL civarı parça fiyatı çıkıyor( internet tedarik) motor sökme takma 2500 TL, rektefiye kapak taşlama v.s. 1000 TL civarı tutar. Yağı,suyu, sıvısı 12.000 TL civarına bitirmeyi planlıyorum. Turbo hariç sıvıyla temasa geçen her şey değişiyor, Hayırlısı bakalım. En azından kafamız berraklaştı biraz daha... Umarım herkese faydası olur.
- Beğenmeler 1
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: restore View PostTekrar merhabalar, ismim Hakan bu arada, otobanda yolda kaldığım aracımın motoru araçtan söküldü ve açıldı, problemin yatak sarması olduğu söylendi. yarın motor iç temizliği yapılarak rektefiyeci ve motoru söküp takacak ustalar parça listesi çıkaracak. Maliyetler hesaplanıp rektefiye mi yapılacak yoksa çıkma motor mu takılacak buna karar verilecek.
Tabi en önemli konu bu süreçte problemin neden gerçekleştiğini tespit ederek onu da gidermek olacak sanırım. Çünkü ben eminim ki kilometre kaynaklı bir aşınmadan dolayı yatak sarmadı, motorum çok sağlamdı, bakımları çok iyi yapıldı. Motor yağının içine karışan mazotun izini sürmeye devam...
Ukalalık yapmış olmak istemem, ama , sizin olayınızın iki sebebi olabilir,bildiğim kadar anlatayım.
1-Yağ pompası arıza yaptığı için yağlama kesildi, yatak sardı
DPF artığı yakıt kartere sızıp biriktikçe sıvı miktarı yükselir, örneğin 5 litre olması gereken yağ,
mazotla beraber 8 litreye kadar çıkabiliyor. Yağ pompası ise ancak 5 litre yağ pompalayacağı
varsayımına göre tasarlanıp üretilir. Kapasitesini zorlayan sıvı miktarı bir süre sonra onun ifla-
sına sebep olur.
2- DPF artığı yağ süzülüp karterde birikti, yağ kalitesi bozuldu, yağlama yeteneği azaldı veya
tümden kayboldu, yağsız çalışan motor bir süre sonra malum akibete uğruyor maalesef.
Sizin başınıza gelen olayın seyir biçimine bakılırsa (ani meydana geliş) yağ pompa arızası
da olduğunu düşünüyorum, fail pompa, o değilse DPF artığı , belki ikisi suç ortağıdırlar.
Kesin sonuç otopside belli olur
Sizin gibi ben de merakla bekleyeceğim, tekrar geçmiş olsun.
- Beğenmeler 1
Leave a comment:
-
Tekrar merhabalar, ismim Hakan bu arada, otobanda yolda kaldığım aracımın motoru araçtan söküldü ve açıldı, problemin yatak sarması olduğu söylendi. yarın motor iç temizliği yapılarak rektefiyeci ve motoru söküp takacak ustalar parça listesi çıkaracak. Maliyetler hesaplanıp rektefiye mi yapılacak yoksa çıkma motor mu takılacak buna karar verilecek.
Tabi en önemli konu bu süreçte problemin neden gerçekleştiğini tespit ederek onu da gidermek olacak sanırım. Çünkü ben eminim ki kilometre kaynaklı bir aşınmadan dolayı yatak sarmadı, motorum çok sağlamdı, bakımları çok iyi yapıldı. Motor yağının içine karışan mazotun izini sürmeye devam...
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: emrekeskin97 View PostŞaman Bey, harika bilgileriniz için teşekkürler. Bi süre daha yağ seviyesine ve rejenerasyonu kontrole devam. Keza dpf den kaynaklı gibi gözüküyor.
Leave a comment:
-
Bu arada Mobil 1 esp 5 30 dpf li araçlar için iyi bir yağ olduğunu biliyorum.
Leave a comment:
-
Şaman Bey, harika bilgileriniz için teşekkürler. Bi süre daha yağ seviyesine ve rejenerasyonu kontrole devam. Keza dpf den kaynaklı gibi gözüküyor.
Leave a comment:
-
Şimdi aklıma geldi, start-stop özelliği olan araçlarda normalde araç durduğu zaman (D) konumunda stop ediyor.
Otomatik DPF rejenerasyonu sırasında araç durduğu zaman start-stop çalışmıyor, rölanti devrinin yükseldiği de
bariz şekilde görünüyor, bu durumda ben aracı N konumuna alıp motoru rahatlatıyorum, trafik yürüdüğünde de-
vam ediyorum.Bazen eve, park yerine kadar işlem tamamlanmıyor, gaz verip 2000 devir üstünde çalıştırmaya
devam ediyorum, ta ki rolanti devri normale dönene kadar.
Leave a comment:
-
Euro 5 standardında üretilen (2011-2015) cdti araçlarda oldukça fazla yaşanan bir sorun olduğunu söylüyorlar.
Aracınızın motoru yeni, segman sızıntısı ihtimali hiç yok, enjektörlere baktırdım diyorsunuz, enjektör işemesi
de yok. O halde yapılması gereken iş yağa karışan sıvının mazot mu su mu olduğunun tayin edilmesi. Yabancı
sıvı su ise ki ben buna %20 ihtimal veriyorum silindir kapak contası veya kendisi, şayet mazot ise buna da %80
ihtimal diyorum DPF den artan yakıt. Başka da bir ihtimal yok. Naçizane bir tavsiyede bulunmak istiyorum.
Şayet yabancı maddenin motorin olduğu anlaşılırsa yağı ve yağ filtresini kaliteli bir yağ (Mobil 1 0w40 full sentetik)
ile değiştirin. Bir dizel motor şehir içi sakin (yavaş) dur kalk ortamında 100-150 km aralıklarla otomatik dpf temizliği
yapar, benimki 200 km ortalama yapıyor. Otomatik DPF temizliğini sürücü çoğu zaman hissetmez, ama şehir içi
kullanımda hissedersiniz, ben bariz biçimde anlıyorum temizlik olduğunu, siz de anlarsınız. Böyle durumlarda rölanti
devri normal seviyesine dönene kadar aracı stop etmeyin, hatta devir artırıp yardım edin, 500 km sonra yağ seviyesini
kontrol ettiğinizde seviye normal değerlerde ise meseleyi çözdük demektir.
Leave a comment:
-
2011 sport tourer, 2.0, 189.000 km. Aracimin motoru yaklasik 1 ay once orjinal parcalari ile yeni yapildi. Neredeyse degismeyen hicbirseyi kalmadi. Yag pompasi, devir daim, termostat, manifold, mars motoru, triger, Turbo, enjektorler kontrol edildi, DPF temizlendi. Aracim neredeyse sifir oldu ama su 2 sorun: yag seviyesindeki olagan disi fazlalaik ve arar ara olusan buhar yada duman. Dumani ilk gordugumde hemen kenara cekip kaynagini bulmaya calistim, turbonun alt kismindan motorun atindan geliyor gibiydi. Daha onceden vakum contasindan arac yag kaciriyordu. Acaba oradan gelen yaglar arac isindigi zaman yaniyor mu diye dusundum ama bilemiyorum. Suanda motorun heryeri kupkuru ve hic biyerde yag yok. Gerci su birkac gundur duman da hic olusmadi.
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: emrekeskin97 View PostSaman bey, kesinlikle haklisiniz, zaten diken ustundeyim ve uykularim kaciyor. Su eksiltme yok. Hergun kontrol ederim. Enjektor isemesi de yok. Enjektorleri test ettirip kontrol ettirmistik. Geriye tek ihtimal olan sizin de dediginiz gibi yaga yakit karismasi secenegi kaliyor. Ama bu DPF den dolayi mi yoksa dediginiz gibi ust kapaktaki muhtemel catlak, kiriktan dolayi midir. Hafta sonu detayli bakacagiz. Ama anlamadagim nokta duman yada buhar her kosulda ortaya cikmiyor, 2 yada 3 kez bunu gozlemledim.
Leave a comment:
-
Saman bey, kesinlikle haklisiniz, zaten diken ustundeyim ve uykularim kaciyor. Su eksiltme yok. Hergun kontrol ederim. Enjektor isemesi de yok. Enjektorleri test ettirip kontrol ettirmistik. Geriye tek ihtimal olan sizin de dediginiz gibi yaga yakit karismasi secenegi kaliyor. Ama bu DPF den dolayi mi yoksa dediginiz gibi ust kapaktaki muhtemel catlak, kiriktan dolayi midir. Hafta sonu detayli bakacagiz. Ama anlamadagim nokta duman yada buhar her kosulda ortaya cikmiyor, 2 yada 3 kez bunu gozlemledim.
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: emrekeskin97 View PostAyni sikinti benim aracta da var ve bir turlu cozebilmis degiliz. Aracimin motoru yatak sardi. Yatak sarmadan once yag seviyesinde artis vardi ki DPF tikanikligi neden gosterilmisti. Motoru yaptirdik, DPF komple temizlendi, Enjektorler test edildi ve yag seviyesi yine yukseliyor anlamk mumkun degil ve DPF ile ilgili en ufak uyari vermiyor. Ve yine evhamlaniyorum yine motor gidecek diye. Ve nedendir bilmiyorum ama hangi kosullarda oldugu hakkinda en ufak bir bilgim bile yok ama ara ara motordan duman cikiyor ve kendiliginden kesiliyor. Acaba diyorum yine yaga mazot karisiyor ve o mu yaniyor diye dusunmuyor degilim. Motorda en ufak bir ufleme, yag yakma, egzozdan herhangi bir duman yok. Performans cik iyi. Ama o yag seviyesindeki yukselme ciddi ciddi endiselendiriyor beni. DPF iptal ettirmeyi dusunmuyor degilim hani.
Her iki halde de yağ kalitesi bozulur, yağlama yeteneği eksilir, sonuç yine yatak sarması olacaktır.Motor üst kapak çatlak-kırıkları,
bu sonucu doğurmuş olabilir, motordan duman çıkıyor demişsiniz, bu bilgi kapak çatlağı düşüncemi pekiştirdi diyebilirim,
konuyu bir de bu yönü ile araştırın , ciddi, mühim bir mesele, büyük bir sıkıntı yaşatmadan sorunu bulup çözmelisiniz
Leave a comment:
Leave a comment: