Duyuru

Collapse
No announcement yet.

INSIGNIA KRONİK ARIZA

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • selcuktuncer
    replied
    zamanında kitapçığa baktığımda 2.0 üzeri motorlarda dpf temizliği esnasında mavi bir ışık sol dikiz aynasının arkasında minik hoparlörün orada bir mavi ışık yandığını belirtmişti. işlem bitince sönüyormuş falan yazıyordu. ama neden tüm dpf temizleme yapan araçlara koymamışlar çok ilginç.

    Leave a comment:


  • emrekeskin97
    replied
    Ayni sikinti benim aracta da var ve bir turlu cozebilmis degiliz. Aracimin motoru yatak sardi. Yatak sarmadan once yag seviyesinde artis vardi ki DPF tikanikligi neden gosterilmisti. Motoru yaptirdik, DPF komple temizlendi, Enjektorler test edildi ve yag seviyesi yine yukseliyor anlamk mumkun degil ve DPF ile ilgili en ufak uyari vermiyor. Ve yine evhamlaniyorum yine motor gidecek diye. Ve nedendir bilmiyorum ama hangi kosullarda oldugu hakkinda en ufak bir bilgim bile yok ama ara ara motordan duman cikiyor ve kendiliginden kesiliyor. Acaba diyorum yine yaga mazot karisiyor ve o mu yaniyor diye dusunmuyor degilim. Motorda en ufak bir ufleme, yag yakma, egzozdan herhangi bir duman yok. Performans cik iyi. Ama o yag seviyesindeki yukselme ciddi ciddi endiselendiriyor beni. DPF iptal ettirmeyi dusunmuyor degilim hani.

    Leave a comment:


  • ufukkk
    replied
    Ben de bu DPF temizliği neden yol bilgisayarında ve hatta göstergedeki turuncu bir ikaz ışığı ile sürücüye bildirilmez anlamış değilim. Bunun mantığını çözebilen varsa bana da açıklasın lütfen.

    Leave a comment:


  • selcuktuncer
    replied
    kesinlikle dpf temizliği yarım kaldı diye aracın yüzde 50 sini oluşturan kalemin imha olmasını bende kabullenemem. bu çok saçma, teknoloji mekaniği korumaya yönelik çok ileride artık. hala bu sebeple araçların motorlarının ölmesi büyük problem.

    Leave a comment:


  • hakkan
    replied
    Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
    Otomatik partikül filtresi temizliği sırasında fazla yakıt yüzünden rolanti devri bariz bir şekilde yükselir, temizlik
    tamamlanana kadar da devam eder. Otomatik DPF temizliği yapıldığı esnada (işlem bitmeden)
    araç stop edildiğinde yanma için gönderilmiş olan yakıt fazlası kartere sızar. Bu olay birkaç defa tekrar-
    landığı takdirde kartere sızan yakıt, yağ kalitesini bozar. Motor yağı yağlama yeteneğini kaybeder ve
    sonunda yatak sarması kaçınılmaz akibet olur.
    Dünyada milyarlarca araçta kullanılan bu teknolojinin bu kadar basit denilebilecek bir konudan dolayı motor yakması çok ilginç. Bu kadar kritik bir durum için böylesine dev firmalar bir tedbir alır en azından araçlarda bir uyarı mekanizması geliştirirlerdi diye düşünüyorum. Zira ben bir kullanıcı olarak söz konusu durum bana ayan beyan tebliğ edilmedikçe bu durumu bilmek ve buna göre davranmak durumunda değilim. Böyle bir hasar durumunda da Avukat arkadaşımızın söylediği gibi mahkemeye gider aracın sıfır parasını alırsınız.

    Bununla birlikte geçmiş dönemde milyonluk Range Rover araçlarda bile çok ciddi şanzıman üretim hataları olduğu ve sıfır denilebilecek araçların şanzımanlarının kullanılmaz hale gelip İngilteredeki firmanın mahkemeye verildiğini bile okuduk. Olmayacak şeyler değil ama tedbiri basit olan konularda olayların bu kadar büyümesi ilginç geliyor bana.

    Leave a comment:


  • LethalSteel
    replied
    Orjinal yazı sahibi: emrekeskin97 View Post
    Arkadaşlar konuyu hortlatacağım ama bir motor hayal kırıklığı da ben yaşadım maalesef. 185k km deki aracımın bakımını yaptırdıktan sonra ki bu bakımda dpf rejenerasyonu da yaptırmıstım. Öncesinde de yağ pompası ile ilgili sıkıntıdan dolayı sıfır orjinali ile yağ pompasını da değiştirmiştim. Herneyse seyahat halinde iken hiçbir sıkıntı yok iken aracın 3000 devirlerde yeterli performansı göstermediğini hissettim ve motor sesi de çok normal gelmiyordu. Tam hanıma arabada bir gariplik var demeye kalmadan hemen yağ uyarısı akabinde hararet uyarısı geldi. Bir baktım ki hararet fırlamış ve sağa çekmeye fırsat olmadan araç stop etti ve bir daha da çalışmadı, motor kilitledi. Arkasından akü de bitti. Çoluk çocuk Kaş-Demre aradında yolda kaldık ve perişan olduk. Aracımı hemen çekici ile Antalyaya oradan da Ankaraya gönderdim. Şuanda Ankarada ve motor revizyon edilecek. Aracımı çok sevmeme ve vazgeçmek istemememe rağmen yaptırabilirsem yaptırdıktan sonra satmak zorunda kalacağım herhalde. Araştırma yaparken malum sitede bu motorlarla ilgili bir ilanın açıklamasını da aşağıda paylaşıyorum. Görüş ve yorumlarınız nedir merak ediyorum.



    Şimdi opel mühendisleri binlerce hesaplama ve testte bu hatayı göremiyorlar, bizim türk usta bunu 28 yıllık tecrübesi ile anlıyor mu? Bu işin bir ilmi var, elbette pazarlama boyutuda var, ama bana hatalı üretim olayı biraz abartı geliyor. Nitekim bu gizli ayıptır hukukta. Aracın faturası elinizde ise, sıfır araç ya da sıfırının bedelini dahi alabilirsiniz. (Hukukçuyum bu arada, bu şekilde almışlığım var)

    Leave a comment:


  • restore
    replied
    Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post

    DPF üzerindeki sensör filtrenin dolmaya başladığını, temizlik yapılması gerektiğini ECU ye haber verdiğinde,
    motora olması gerektiğinden biraz daha fazla yakıt gönderilir. Bu fazla yakıt sıcak eksoz gazları ile birlikte
    DPF ye geçer, burada hem kendi yanar hem de filtrede birikmiş karbon partikülleri yakar. Filtre temizlendi-
    ğinde sensör ECU ye bilgi aktarır ve fazla yakıt durdurulur. Sistemin çalışma tarzı bu.

    Otomatik partikül filtresi temizliği sırasında fazla yakıt yüzünden rolanti devri bariz bir şekilde yükselir, temizlik
    tamamlanana kadar da devam eder. Otomatik DPF temizliği yapıldığı esnada (işlem bitmeden)
    araç stop edildiğinde yanma için gönderilmiş olan yakıt fazlası kartere sızar. Bu olay birkaç defa tekrar-
    landığı takdirde kartere sızan yakıt, yağ kalitesini bozar. Motor yağı yağlama yeteneğini kaybeder ve
    sonunda yatak sarması kaçınılmaz akibet olur. Otomatik DPF temizliği yapıldığını mutlaka fark edersiniz, rolanti
    devri 800 ve üzerinde olacağından gözden kaçmaz, bu sırada motoru stop etmekten kesinlikle kaçınıp rölanti
    devrinin normale dönmesini beklemek, hatta biraz gaz vererek 2000 devirin üzerine çıkılarak temizlik sürecine
    destek olmak gerekir. Geçmiş olsun arkadaşım, hayli üzüntü verici bir durum, bizim diş hekimi bir arkadaşımız var,
    Süfyan Bey, aynı olay onun başına gelmişti. Yanılmıyorsam Opel Odak'ta komple sandık motor ile değiştirildi.
    Teşekkür ederim, maalesef çalışma prensibini tam olarak bilmeme rağmen fazla yakıtın kartere sızma ihtimalini hiç okumamıştım. Olay esnasında otobanda yokuş çıktığım için araç zaten 3000 d/dk civarındaydı, dolayısıyla o esnada motor sesinden dolayı ufak tefek sesleri farketmek mümkün olmuyor. Bu yaşanan tabii ki bir sonuç. Muhtemelen onca yakıt şehir içindeki dur-kalk lar esnasında kontrolsüzce kartere birikti. Düşük yağ ve su uyarısı var fakat fazla sıvı uyarısı yok maalesef. Bu gibi olaylarda sonuç ortaya çıkana kadar fark etmek mümkün olmuyor.
    Yarın motoru araçtan söktürüp hasar tespiti yaptıracağım. Araç motorunun hasarına göre farklı bir motor ya da tamir yoluna gitme kararını motoru görünce vereceğiz. Bu gibi durumlarda rehberlik edecek güvenilir arkadaşlar olması şart. Yoksa esnaflar size ve arabanıza çok para kazancı olarak bakıyor maalesef.
    Gelişmeleri herkes faydalanması için buradan paylaşacağım.

    Leave a comment:


  • Şaman TÜRKSOY
    replied
    Konu başlığı ile ilgili birkaç söz etmek istiyorum. Bizim şirket yöneticilerinden birinin makam
    aracı var, 2013 model 7.40 xDrive , henüz 37 bin km, bir ay kadar evvel motoru yatak sardı,
    40 bin tl masraf açtı, aynen yukarıda anlatmaya çalıştığım sebepten.

    Geçen yıl uzun zamandır görüşmediğimiz bir dost ile yolda karşılaştık, ben yaya idim, kendisi
    arabasını sağa çekti (5,20 bmw) ayaküstü kısa bir sohbet yaptık, bu arada 'Timur Bey, bu araba
    su motoru gibi sesli çalışıyor' diye yarı şaka bir söz söyledim, gülüştük, ertesi gün beni aradı,
    'Ağabey, dün senden ayrıldıktan sonra 10-15 km yol yaptım, araba hararet ile stop etti, servise
    çektirdim, motorun yatak sardığını söylediler' dedi. 2017 model daha 75 bin km yol yapmış araç.

    Yani , demem o ki , bu hadise insignia markasına has , arkadaşların yakıştırdığı gibi
    KRONİK bir durum değil, dizel teknolojisi kullanan bütün motorlar için böyle bir risk var,
    mesele kullanıcının kullandığı aracı tanıması , bilmesi gerektiği noktasında düğümleniyor.

    Leave a comment:


  • Şaman TÜRKSOY
    replied
    Orjinal yazı sahibi: restore View Post
    Arabam ne hararet yaptı ne de yağ basınç uyarısı verdi. stop ettiği anda 95 derece gibi ufak bir yükselme olduğunu farkettim. Bir görüşe göre motor yağına mazot karışmış, bunu da DPF (Partikül filtre sistemi) üzerindeki bir sensör arızası yapmış. Şuan motor yağının içinde gerçekten
    mazot var. yağ seviyesi yüksek. Fikri ve çözüm önerisi olan varsa memnun olurum.
    DPF üzerindeki sensör filtrenin dolmaya başladığını, temizlik yapılması gerektiğini ECU ye haber verdiğinde,
    motora olması gerektiğinden biraz daha fazla yakıt gönderilir. Bu fazla yakıt sıcak eksoz gazları ile birlikte
    DPF ye geçer, burada hem kendi yanar hem de filtrede birikmiş karbon partikülleri yakar. Filtre temizlendi-
    ğinde sensör ECU ye bilgi aktarır ve fazla yakıt durdurulur. Sistemin çalışma tarzı bu.

    Otomatik partikül filtresi temizliği sırasında fazla yakıt yüzünden rolanti devri bariz bir şekilde yükselir, temizlik
    tamamlanana kadar da devam eder. Otomatik DPF temizliği yapıldığı esnada (işlem bitmeden)
    araç stop edildiğinde yanma için gönderilmiş olan yakıt fazlası kartere sızar. Bu olay birkaç defa tekrar-
    landığı takdirde kartere sızan yakıt, yağ kalitesini bozar. Motor yağı yağlama yeteneğini kaybeder ve
    sonunda yatak sarması kaçınılmaz akibet olur. Otomatik DPF temizliği yapıldığını mutlaka fark edersiniz, rolanti
    devri 800 ve üzerinde olacağından gözden kaçmaz, bu sırada motoru stop etmekten kesinlikle kaçınıp rölanti
    devrinin normale dönmesini beklemek, hatta biraz gaz vererek 2000 devirin üzerine çıkılarak temizlik sürecine
    destek olmak gerekir. Geçmiş olsun arkadaşım, hayli üzüntü verici bir durum, bizim diş hekimi bir arkadaşımız var,
    Süfyan Bey, aynı olay onun başına gelmişti. Yanılmıyorsam Opel Odak'ta komple sandık motor ile değiştirildi.
    Son düzenleme: Şaman TÜRKSOY; 06.11.2019, 17:19.

    Leave a comment:


  • restore
    replied
    Merhaba arkadaşlar,
    Ben de üç gün önce Bursa- İstanbul otoban girişinde 2011 model 2.0 cdti 130 bg insignia aracımda bir kaç hafif titreme hissettim, lastik patladı sanarak aracı sağa çektim. Araç stop etti ve bir daha çalışmadı. Stabilitrak arıza uyarısı çıktı ekranda, ben araç kendini korumaya aldı sandım. Araçtaki yakınlarımı başka bir araçla göndererek kendi aracımı kurtarıcıyla beşevler küçük sanayi ye çektirdim.
    Melkar opel servisine götürüp kontrol yaptırdığımda aracın motor kilitlediğini yağ filtresini söktüklerinde içindeki talaşlardan anladılar. Yine aynı servis bu motor tiplerinde rektefiye yapılmasının sağlıklı olmadığını,sürekli arıza çıkarmaya devam ettiğini, çıkma ya da sıfır bir motor alıp takılması gerektiğini söyledi. Aracımı hasar tespit bedeli ödeyerek,yağ filtresini geri taktırıp hiç dokunmadan kendi iş yerimin önüne çektirdim. Şuan da bir çok koldan temiz uygun çıkma motor arıyoruz. 3-4 yerden motor var bilgisine ulaştık ancak fiyatlar aklımıza yatmadı. Bir taraftan da motor rektİfiye seçeneğinin sağlıklı olup olmadığını soruşturuyor. Çarıkçılar opel servisi rektİfiye yapılabileceğini sürekli yaptıklarını söyledi bir tanıdık vasıtasıyla yapılan görüşmede.
    Yağ bakımını her zaman düzenli yaptım, 5000 km de bir filtreyi değiştirdim. Tüm sıvı bakım ve kontrolleri yapıldı her bakımda. Dizel araç sistemlerinden ve seslerinden iyi anlayan tecrübeli bir sürücü olarak ben böyle bir sorun geldiğini anlayamadım. Arabam ne hararet yaptı ne de yağ basınç uyarısı verdi. stop ettiği anda 95 derece gibi ufak bir yükselme olduğunu farkettim. Bir görüşe göre motor yağına mazot karışmış, bunu da DPF (Partikül filtre sistemi) üzerindeki bir sensör arızası yapmış. Şuan motor yağının içinde gerçekten mazot var. yağ seviyesi yüksek.
    Fikri ve çözüm önerisi olan varsa memnun olurum.

    Leave a comment:


  • emrekeskin97
    replied

    Benim motor acildiginda ana kepler ardindan yatak kol sarmis. Dediklerine gore daha onceden boyle bir sikinti olmus ancak eski yag, galerisinden bosalinca yeni yag galeride basinc yapamaz hale gelmis ki aracimin yag pompasi da orjinal olarak yenisi ile daha onceden degistirilmisti. Ihtimalen daha once olmustu. Cunku yag pompasi degistirilmeden once bir kez daha yag basinc uyarisi vermisti ki buna istinaden pompa degistirilmisti.


    Leave a comment:


  • Cezmi
    replied
    Orjinal yazı sahibi: emrekeskin97 View Post
    Suanda benim arac yapiliyor. Ilk once Hakan kranka gittim gorus alisverisinde bulunmak ve dinlemek icin.12500 net fiyat veriyor. Ancak bu sadece motor icin. Turboya falan bakmiyor. Ayrica daha az maliyet olma olasiligina karsi kendi ustama goturdum. Yarin obur gun toplanir. Yine yaklasik ayni fiyatlara gelecek. Ben tabi turbo, dpf, enjektor vb de kontrol ettirdim. Allahtan onlarda bir sikinti cikmadi. DPF temizletildi. Ancak temel sorun bu modeldeki insignialarda yaglama kanali olmayisi gibi soyleniyor. Biz yaglama kanali da koyduk. Ancak Hakan krank ile de gorustugumuzde bu motorlarda bu sikintinin gerceklesebilecegi ve ozellikle yeni yag bakimindan sonra bu km lerde olabilecegini soyledi ve motoru yaptiktan sonra %100 garanti veriyor.
    Özellikle yeni yag bakimindan sonra neden oluşuyor acaba. Bende de 2.0 dizel 2009 model bir insignia var. Yağ değişimini vakti geldi. Korktum desem yeridir

    Leave a comment:


  • emrekeskin97
    replied
    Suanda benim arac yapiliyor. Ilk once Hakan kranka gittim gorus alisverisinde bulunmak ve dinlemek icin.12500 net fiyat veriyor. Ancak bu sadece motor icin. Turboya falan bakmiyor. Ayrica daha az maliyet olma olasiligina karsi kendi ustama goturdum. Yarin obur gun toplanir. Yine yaklasik ayni fiyatlara gelecek. Ben tabi turbo, dpf, enjektor vb de kontrol ettirdim. Allahtan onlarda bir sikinti cikmadi. DPF temizletildi. Ancak temel sorun bu modeldeki insignialarda yaglama kanali olmayisi gibi soyleniyor. Biz yaglama kanali da koyduk. Ancak Hakan krank ile de gorustugumuzde bu motorlarda bu sikintinin gerceklesebilecegi ve ozellikle yeni yag bakimindan sonra bu km lerde olabilecegini soyledi ve motoru yaptiktan sonra %100 garanti veriyor.

    Leave a comment:


  • Tadd
    replied
    2 gün önce aynı olay benim de başıma geldi. Insignia cosmo 2.0cdti 160bg. 204k kmde aracım. Servis motorun kilitlendigini ve komple değiştirilmesi gerektigini söyledi. 31k motor ve gerekirse 5.5k turbo masrafi çıkardı.
    siz hakan krank ta tamir/revizyon yaptirdiniz mi?

    Leave a comment:


  • BirFani
    replied
    Geçmiş olsun. Ailece araçta iken böyle şeyler hakikaten daha üzücü oluyor. Allah beterinden korusun.

    Leave a comment:

İşleniyor...
X