3:10 da çok belli oluyor. Park Shop'a gircektim deyip frene basıyorum zaten. Ama kısa kısa basıyorum ilk kısa basışta sanırım 180'e kadar düşüyor. Sonra bir kaç kez daha kısa basıyorum 120 nin altında hızda bile fren yaparken geliyor videoda. Sonra durmadan ParkShop'a tersten girmeyeyim diye bastım 150-160 çıktım bu sefer denediğimde gelmedi.
Frenleme esnasında, motorun olağan dönüşüne karşı bir baskı uygulanır. Aynı zamanda aracın kinetik enerjisi öne atılıp aracı devam ettirmek ister. Bu esnada buna karşı koyan elemanlar; Papuçlar, disk, amortisör ve takozları, Salıncak, Askı rotları, vs vs vs.....
Bu tırıltı esnasında direksiyonda titreme, araçta vibrasyon varsa suçlu frenleme mekanizması. Yani ilk akla gelen disk yamukluğu.
İkinci olarak balataların diski iyi tutamaması nedeniyle tırıltı. Bu tırıltı balata / disk koruma sacından geliyordur.
Yapılacaklar, alt takım civataları yoklanmalı. Askı rotu yoklanmalı. Haricinde balatalar bi zımpara, diskler ise tornaya, ve adam gibi bir lanas. Bu esnada porya bilyalarına da bakılsa iyi olur.
Özellikle kaliper ve yatakları iyice kontrol edilmeli. Gevşemiş bile olabilir. Tam sıkamazsa ve bir taraf baskı uygularsa cok güzel tırıltı zırıltı titreme gelir...
Ali bu daha önce de bir kez başıma geldi onda da audi kovalıyordum. Yokuş aşağı yüksek hızda frende olmuştu o. Ama onda da aradan çok süre geçmeden yüksek hıza çıkıp tekrar denedim yine yapmadı. Isınma olsa yine yapardı diye düşündüm ama bilemiyorum. Balatalarım birkaç ay önce baktırdığımda iyiydi. Bu bahsettiğim eski olay daha önceydi onda da balata şu ankinden daha iyidir diye düşünüyorum. Lastik desem eski yaptığında büyük ihtimal kışlık vardı şuan yazlık. Bilemiyorum vallaha.
Benim titreme sıkıntım sennki gibi değil. 139 gibi başlıyor. Ama bugün dikkat ettim nadirde olsa yapmadığı da oluyor
İnsignia garip araç Bu açık ve net. Bende de bir oluyor bir olmuyor. Gülü seven dikenine katlanır. 5 insignia da titremeyen yok gibiydi. Aman bi bu olsun cnm, tospaacılar gibi şanzumanla uğraşmıyoruz en azından
Yorum