Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın :(

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın :(

    Daha 2 yaşında ve 23000 km'de olan arabamın debriyaj balatasını (ya da baskı balata, adı ne naneyse) geri geri rampa çıkmak gibi ters bir hareket sonucunda sıyırdım. Bana şimdilik ivmelenmede sıkıntı yaşatıyor. Bir de birazcık artan yakıt tüketimi.

    Aracım artı garantili olduğu için daha 2 yıl garantisi var. Henüz servise göstermedim, fiyat da almadım. Sadece kendi ustama gösterdim, "bu haliyle ben 20-30 bin daha binerdim" dedi ama uslu kullanma şartını belirtti. Ben sanmıyorum o kadar bekleyeceğimi. Araçtan aldığım zevki azaltıyor çünkü.

    Tecrübeli kullanıcılara sormak istediğim belirttiğim parçayla birlikte değişmesi gereken bakılması gereken başka ne var? Bu iş için illa Opel yetkili servislerine gitmem mi gerekiyor? Servisler sarf malzeme sınıfına sokup garanti kapsamına almayacaktır. Ben orjinal parçayı satın alıp ustama da taktırabilirim ki ustam yıl içinde TSE yetki onayı da alacak. Siz olsanız nasıl bir yol izlerdiniz?


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

  • #2
    Ynt: Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın

    Rıfat yetkili serviste en azından şansını denemelisin olmaz derlerse fiyat almalısın bence bu yolu bitirmeden özele yönelme derim

    Yorum


    • #3
      Ynt: Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın

      Geçmiş olsun, baskı balata ile debriyaj bilyası da degisir yanı daha iyi olur değişirse. Volana bir şey olmamıştır inşallah. Yetkili servis kullanıcı hatası der,kabul etmez. Yetkiliye yaptırmak garanti için iyi olur. Özelde de yaptırabilirsiniz tabi ki ama o zaman garantiniz biter. Ya da özelde yaptırıp iki yıl hiç ağzınızı açmayın. ihihi
      2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

      Yorum


      • #4
        Ynt: Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın

        Teşekkürler. Önce yetkili servise gidip ne yapılacağını ve parasını öğreneyim, artık sonra karar veririm.


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5
          Ynt: Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın

          Konuyu bağlamak adına yapılanları yazayım.

          Aracı bugün(cuma) Maltepe Değer'e bıraktım. Debriyaj balatası ve bilyası değişti. Allah'tan volanda yıpranma yokmuş. Yüzeysel kararmaları zımparalamışlar. Aracı yarın sabah teslim alacağım. İşlemin tutarı 1900 küsür lira. 1.6 sidi turbonun debriyaj parçaları şu an piyasada bulunmadığı için tek satış kanalı olarak yetkili servisler bulunmakta.


          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

          Yorum


          • #6
            Ynt: Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın

            Geri geri sıyırmışsa bizim balatadandır o
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #7
              Ynt: Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın

              1.900₺ sanki biraz fazla değil mi?

              Yorum


              • #8
                Ynt: Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın

                Geçmiş olsun bu nasıl fiyat hiç insaf yokmu bunlarda
                2010 insignia 1.6t cosmo karbon siyah..

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın

                  Geçmiş olsun Rıfat artık seni görebilceğiz demek.


                  Opel Insignia COSMO 34FG350 2.0 CDTI 160hp AS

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın

                    Biraz geç cevap verebiliyorum.

                    Dediğim gibi parçalar piyasada yok. Servis fiyatları ise epey yüksek. Debriyaj balatası 900, bilyası 375 lira. Üstüne bir de işçilik ekleyin. Dışarıda da yaptırsam neredeyse aynıya gelecekti.

                    Çıkan balataya baktım Sachs marka ama kodunu falan hatırlamıyorum. Belki de eski motorunkiyle aynıdır bilemiyorum.

                    Tecrübeme gelecek olursak, cumartesi sabahı arabayı aldığım gibi uzun yola çıktım. Git-gel 500 km. Bana gene hızlanması yavaş gibi gelmişti. Kavrıyor da yeterince iyi hızlanamıyor gibiydi. Sanki sonlara doğru ve şehiriçinde düzeldi gibi geldi ama emin değilim. Acaba fren balatalarında olduğu gibi debriyaj balatalarında da bir alışma süreci, bir üst katmanın aşınması süreci var mıdır?

                    Ekleme: Ayrıca yakıt ortalaması mümkün olduğunca 110 ile gitmeme rağmen 8 litreydi ve İstanbul trafiğinde 8.4'e kadar çıkmıştı. Kontak kapatırken ortalama hızım 56 km idi.

                    Bir süre daha arabayı kullanıp deneyimlerimi tekrar buraya yazacağım.


                    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın

                      1 hafta sonrasında yeni bir güncelleme yapayım:

                      Aracı şehiriçinde denediğimde neredeyse balatanın alıştığına emin olmuştum. Adapazarı'na ziyarete giderken uzun yolu da denemiş oldum. Ne rampada ne düzde kaçırma çekmeme yapmadı. Sıyrık haliyle İzmit rampalarında sol şeritten çekilmek zorunda kalmıştım. Insignia sahibinin yaşamaması gereken bir tecrübe Gidişte hız sınırını aşmamak için 120-130 bandını kullandım ve yol bilgisayarı ortalama 6.7L gösterdi. Dönüş için tekrar sıfırlamadım, gene 120-130 bandını kullandım ve şehiriçi gezmesi dahil git-gel toplamında ortalamayı 8 litrede tamamladım.


                      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Balatayı sıyırdım! Hayır kendimin değil, arabanın

                        Geçmiş olsun.

                        Bende de SBooster var ancak aracım otomatik, bence SB açıkken kavramaya ekstra özen göstermek gerekir çünkü kasa çok ağır, motor da çok güçlü olunca aktarma organlarına binen yük de fazla oluyor, SB gibi gaz pedalı tepkilerini kat kat agresifleştiren cihazlar yüzünden aktarma ön görülen hesaplardan fazla zorlanıyor olabilir.
                        2014 Insignia 1.6 170Hp A.Select Cosmo + Sunroof

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X