Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

    Almış olduğum araç satıcı tarafından 117 binde Gürses'te ağır bakıma girdi. Tüm ağır bakımları yapıldı. Aracı satıcılar teslim aldım. Yetkili servis bakımlı diye başka bir yere gösterme ihtiyacı duymadım. Araç dönüş yolunda arıza yaptı ve yaklaşık 18 bin TL masraf çıkardı. Gereğini yapacağız diyen satıcı lafını yuttu, Gürses sahiplenmedi, Opel Türkiye yardımcı olacağız deyip üzerine iki çekici parasını ve servis ücretini de tarafıma ödetti.
    120 min ağır bakımını yaptık diyen Gürses'sin pekçok şeyi üstü körü geçtiğini farkettim. Açtığım en son konudaki FlexiRide sorunu aracı aldığımda önce de vardı ve servis biz şanzuman dışında her tarafında gereken işlemleri yaptık hiç sorun yok demişlerdi.
    Velhasıl kelam Gürses maalesef bende sağlam bir servis izlenimi uyandırmadı.
    İnsignia CDTİ 160ps COSMO Siyah Flexiride+Sunroof

    Yorum


    • #17
      Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

      Yetkiliye karşı değilim. Fakat, garanti bittiyse kapısından geçmem. Doğru usta her zaman tercihim.
      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

      Yorum


      • #18
        Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

        Ayrıca, 60 bin bakımı diye tabir edilen bakımı yıl nedeniyle özel serviste yaptım.

        Yağ filtre bosch, hava filtre bosch, polen filtre uz-culardan, 4 buji orjinal NGK, orjinal triger, 5W30 GM yağ, genel kontrol,
        850 TL ödedim. Yetkilinin verdiği fiyat V kayışı, hidrolik sıvıları dahil 1770 kusur gibi bir rakamdı. Tek orjinal olan filtreler, Oda ortalama 80 lira farklı.
        Yapılan işçiliği gözlerimle gördüm. Öyle, uzay teknolojisi değil bu iş. Belirli kuralları var ağır bakımın. Bu yani. Abartmaya gerek yok yetkili servisi.
        Tercih edene de büyük saygım var.

        V kayışı, direksiyon hidroliği gerek görülmedi. Değişmemişti.....

        Yenice de, arka poryalar 2 adet SKF, ön disk torna + firen balata değişimi ( bosch ) + kaliper greslenme, + karter koruma yaptım.
        Toplam bu da; 850 Tl tuttu işçilik dahil.

        Yetkilideki poryanın tek fiyatı 990 TL dolaylarında geziniyor. PArası cok olan yetkiliye gider de benim için o kadar da değil....
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #19
          Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

          Orjinal yazı sahibi: Mijatovic
          Merhabalar. İsmim Onur.

          Geçen hafta Gürses'te MY2011 (2012 trafiğe çıkışlı) Insignia Cosmo DVD800 A16LET aracıma

          -60.000 km bakımı
          -Ön disk
          -Ön balata
          -Arka balata

          şeklinde bakımımı yaptırdım. 2824TL gibi hatırı sayılır bir ücret ödedim.

          Bana sabah 11:00 randevusu verildi ama aracı 13:00'da aldılar. 18:00'da aracı almam gerektiğini, yarım yamalak olacaksa acil olan frenleri değiştirmeleri, bakım için sonra da gelebileceğimi ısrarla söylememe rağmen; yetiştiririz diyerek aldılar.
          Aracı teslim alıp Anadolu Yakası'na iş dolayısıyla geçtikten sonra arabada bazı bazı titreme, kesiklik, takır takır ses meydana geldi. Herhangi bir arıza ışığı yanmadığı için de elimde kanıt yoktu malesef. Bu 4-5 günlük süre içerisinde aracı hemen hemen her kullanışımda titreme ve kesiklik meydana geldi.

          Aradım, getirmemi hemen ilgileneceklerini söylemelerine rağmen ancak 4-5 gün sonra işim bitince gelebileceğimi belirttim.
          Müşteri hizmetleri de rutin şekilde aradı onlara da şikayetimi ve memnun kalmadığımı bildirdim.

          Bugün aracı götürdüm, sitem de ettim. Usta ile teste çıktık ve tabi ki titreme yapmadı, direksiyona ben geçtim ben kullanırken yaptı ama daha az şiddetli şekilde.

          -Dalga geçer gibi aracı düşük devirde kullanıyorsam titreme yapabilir gibi komik açıklamalar yaptı usta öyle olmadığını 59.000 km boyunca aracımdan memnun olduğumu, nasıl kullanmayı bildiğimi de nazikçe belirttim. Aslında küfürü hak ediyorlar ya neyse.

          Aracı bırakmamı, kontrol edeceklerini belirttiler. Kabul ettim.
          İşimi gücümü aksattıkları için araç verip veremeyeceklerini sordum. Beklenildiği üzere veremeyeceklerini belirttiler

          17:00 civarı aradılar aracımı aldım. Mekanik olarak bir sıkıntı olmadığını, yazılımlarını baştan yüklediklerini, teste çıktıklarında da herhangi bir sorunla karşılaşmadıklarını belirttiler. Peki deyip aldım.

          Bir saat önce dışarı yemek için çıktığımda araç ile turladım, seri şekilde de kullandım. Birkaç kere tekleme yaptıktan sonra düzelmiş gibi oldu. Ve sonunda ise arıza ışığını yakıp söndürmeye, sonrasında ise "Aracı en kısa sürede servise götürün" uyarısı çıktı.
          Araç inanılmaz titreme ile çalışmaya devam etti sürekli. 2000-2500 devir aralığında özellikle.

          Motoru kapatıp açtım normale döndü ama arıza kodlarını görebilecekler ve kanıtım olduğu için biraz daha rahatım.
          Yarın ilk iş servise götüreceğim yine.

          Objektif bir insan olarak sadece servisi suçlamıyorum, mümkün olan her olası sebepten şüpheleniyorum. Yakıttan da şüphelendim ama Anadolu Yakası'nda neredeyse 15 senedir aldığımız yerden aldım. Pek o konuda şüphem yok ama yine de mümkündür.

          Araçta servis sonrası fark ettiğim bir başka gariplik ise U dönüşü yaparken araçtan gelen takır tukur sesler. İnanamıyorum açıkçası. Sadece frenlerinin değişmesi gereken ve 1 yılı dolduğu için bakım zamanı gelen aracımı mahvettiler.

          Buji ve bobinden şüphelendim başlarda, işarlar onu andırıyordu. Titreme, kesiklik, ses. Ama ödediğim para, elimde sıkıntılı araba, kaybolan vakit ile kaldım.

          Çok mutsuzum. Keşke eski servisim olan Değer (Maltepe) devam etseydim. Arabama dışarıda hiçbir şey yaptırmadım, kafam rahat olsun diye fahiş fiyatlarına bile aldırış etmedim ama ciddi anlamda başarısızlık görüyorum şu durumda.
          Silecek suyunu bile Erikli koyduğum arabamdan soğuttular.

          Başına buna benzer bir sorun gelen varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim.

          Yani belkide tesadüf olmuştur diye içimi mi rahatlatsam acaba?

          Aynı sorun bende de oldu, bakıma girene kadar tık yoktu aracımda sonra tekleme başladı gosterdim teste ciktilar sorun yok. Bugün patlak verdi bagladik bilgisayara bobin çıktı.

          Kıllandım açıkçası.

          Yorum


          • #20
            Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

            Ben Halkalı'ya yeni taşındığım için mecburen Gürses'e götürdüm yakın diye. Bir dahaki bakımını Anadolu Yakası'ndaki eski servisim olan Değer'e götüreceğim. Gürses işi bitmiştir benim için, madem başka sorun yaşayanlar da varmış.

            Kimse yetkili servisi abartmıyor gördüğüm kadarıyla. Ben özeli tercih etmiyorum. Yapılan iş için sadece bir ustanın lafını garanti manasında alamam. Elimde fatura gider bırakırım arabayı servise. Kaç defa telefona çıkmayan usta hikayesini de gördük.

            Bakış açısı bu işler, ben hayatta diskimi tornalatmam mesela, belli bir enerjiyi absorve etmesi gereken ekipmanı tornalatıp fiziksel olarak değiştirmem. Gerekliyse yenisiyle değiştiririm. Fiyat olarak da hala saçma buluyorum Opel servislerini.

            Türkiye'de servis kalitelerinin tartışılır olduğu bir gerçek. İşler tanıdık varsa iyi yürüyor, ülkenin çoğu yerinde olduğu gibi.

            Bu arada bizim AFL'den sonra F30'ların led sistemi çok yetersiz geldi kısa farlarda, her fırsatta uzunlara geçme ihtiyacı hissediyor insan. Aynı hissi 1 serisi led farda da yaşadım.

            Yorum


            • #21
              Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

              Arabayı değiştirmekten vazgeçtiğim için yeni yazlık lastik ve 3 cm yay denemek istiyorum. Yol tutuşa etkisi ne kadar olacak merak içindeyim.

              Tek kafamı kurcalayan şey, araba komple alçalınca far sistemi onu algılayıp gerekli ayarı yapıyor mudur. Buna cevap arıyorum.

              Yorum


              • #22
                Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

                Afl ler otomatik yük göre eğime göre kendini ayarlar



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

                  Araca yük yüklenmesi ile sürüş yüksekliğinin azaltılması farklı iki olay olduğu için emin olamıyorum bundan. Yoksa tabi kendisi ayarlıyor normalde arkada yük varsa.

                  Odak'ta vogtland gördüm, muhtemelen onları deneyeceğim. Tüv sertifikası olması benim için önemli.

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

                    Arabada kantar yok

                    Sonuçta yol durumu araçtaki yük yada araçtaki amortisörden kaynaklı alçalmayı araç algılıyor Body Control ünitesi bu hesaplamayı yapıp Afly bilgi veriyor ve buna göre ayarlar otomatik yapılıyor



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

                      Orjinal yazı sahibi: Mijatovic
                      Araca yük yüklenmesi ile sürüş yüksekliğinin azaltılması farklı iki olay olduğu için emin olamıyorum bundan. Yoksa tabi kendisi ayarlıyor normalde arkada yük varsa.

                      Odak'ta vogtland gördüm, muhtemelen onları deneyeceğim. Tüv sertifikası olması benim için önemli.
                      Eibach kullanıyorum, konforda hiç azalma olmadı
                      ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

                        Orjinal yazı sahibi: Mijatovic
                        Ben Halkalı'ya yeni taşındığım için mecburen Gürses'e götürdüm yakın diye. Bir dahaki bakımını Anadolu Yakası'ndaki eski servisim olan Değer'e götüreceğim. Gürses işi bitmiştir benim için, madem başka sorun yaşayanlar da varmış.

                        Kimse yetkili servisi abartmıyor gördüğüm kadarıyla. Ben özeli tercih etmiyorum. Yapılan iş için sadece bir ustanın lafını garanti manasında alamam. Elimde fatura gider bırakırım arabayı servise. Kaç defa telefona çıkmayan usta hikayesini de gördük.

                        Bakış açısı bu işler, ben hayatta diskimi tornalatmam mesela, belli bir enerjiyi absorve etmesi gereken ekipmanı tornalatıp fiziksel olarak değiştirmem. Gerekliyse yenisiyle değiştiririm. Fiyat olarak da hala saçma buluyorum Opel servislerini.

                        Türkiye'de servis kalitelerinin tartışılır olduğu bir gerçek. İşler tanıdık varsa iyi yürüyor, ülkenin çoğu yerinde olduğu gibi.

                        Bu arada bizim AFL'den sonra F30'ların led sistemi çok yetersiz geldi kısa farlarda, her fırsatta uzunlara geçme ihtiyacı hissediyor insan. Aynı hissi 1 serisi led farda da yaşadım.
                        Ben aracımın bakımını Odak Cevizlibağ da yaptırdım Gürses te değil yanlış anlaşılma olmasın.

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

                          Servis farklı da olsa demek ki bakım esnasında nasıl oluyorsa bobine bir şeyler olabiliyor.

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: Gürses 60.000 KM bakım sonrası problemler

                            Geçmiş olsun. En iyisi güvenilir ve işinin ehli bir usta + orijinal parça.. Ve de mümkünse işlemler sırasında aracın başında beklemek.

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X