Duyuru

Collapse
No announcement yet.

LPG SEÇİMİ

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: LPG SEÇİMİ

    kafam çok karışık.bildiğim bir konu olsa karar verebılırım ama malesef detayları hiç anlamıyorum.
    90.000 km boyunca benzinde calışmış bir motorun mevcut subapları ne durumdadır acaba.lpg taktırdıktan sonra
    kaç km daha masrafsız kullanabılırımki.zaten aşınmış bir durumdayasa eger subaplar lpg takrıdıgımda daha cabuk biteceklerdir.
    yada benzin subaplara 90.000 km boyunca zarar vermediyse lpg taktırınca 30.000 - 40.000 km arası masraf acmayacaksa
    lpg tasarruf ettirir gibi geliyor.
    bilmemek çok kötü.Lpg ustasına bunları soramıyorum,satıcı tabıkıde zararın azını anlatacak
    1.6 TURBO 180 bg. The Roket
                                           

    Yorum


    • #32
      Ynt: LPG SEÇİMİ

      Daha önce Astra j aracım için çok araştırıp amorti edecek kadar yol yapmadığım için vazgeçmiştim. Aşağıda naçizane sıralamamı bulabilirsiniz ve burası Türkiye olmayacak şey yoktur, kampanya biter vs. tehditlerine kanmayın yada emin olun 100-200 TL farkla birçok seçenek bulabilirsiniz.

      1. Usta
      2. Prins
      3. Landirenzo
      4. Brc

      Yorum


      • #33
        Ynt: LPG SEÇİMİ

        Orjinal yazı sahibi: OGOKTAS
        Daha önce Astra j aracım için çok araştırıp amorti edecek kadar yol yapmadığım için vazgeçmiştim. Aşağıda naçizane sıralamamı bulabilirsiniz ve burası Türkiye olmayacak şey yoktur, kampanya biter vs. tehditlerine kanmayın yada emin olun 100-200 TL farkla birçok seçenek bulabilirsiniz.

        1. Usta
        2. Prins
        3. Landirenzo
        4. Brc
        Çok teşekkürler. Haklısınız
        1.6 TURBO 180 bg. The Roket
                                               

        Yorum


        • #34
          Ynt: LPG SEÇİMİ

          Usta çok önemli 40-50 bin km sonra sübap değişimi gerekecek, aklınızda olsun maliyeti 1000-1500 TL
          Ben kullanıyorum 6.000 km oldu, sorun yaşamadım..
          Tasarruf şu an %42-43 oranında. (benzin 4.20 TL, LPG 2.07 TL)
          Aşağıda konum var, belki işinize yarar.
          Kampanya muhabbetini önemsemeyin, iyi usta şart.
          Turbo araçlarda İYİ ayar yapmak kolay değil.


          http://insigniateam.com/forum/index.php?topic=16704.0

          Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

          Yorum


          • #35
            Ynt: LPG SEÇİMİ

            Orjinal yazı sahibi: SERKAN_10
            kafam çok karışık.bildiğim bir konu olsa karar verebılırım ama malesef detayları hiç anlamıyorum.
            90.000 km boyunca benzinde calışmış bir motorun mevcut subapları ne durumdadır acaba.lpg taktırdıktan sonra
            kaç km daha masrafsız kullanabılırımki.zaten aşınmış bir durumdayasa eger subaplar lpg takrıdıgımda daha cabuk biteceklerdir.
            yada benzin subaplara 90.000 km boyunca zarar vermediyse lpg taktırınca 30.000 - 40.000 km arası masraf acmayacaksa
            lpg tasarruf ettirir gibi geliyor.
            bilmemek çok kötü.Lpg ustasına bunları soramıyorum,satıcı tabıkıde zararın azını anlatacak
            Öncelikle Usta faktörü çok önemli,işinizi profesyonel yerlerde yaptırın.
            Ben Prins markasından çok memnunum.Sıvı sistem sıfır sorunla çalısıyor.Çekişte düşüklük vs gibi hiçbir sorun yok.
            Ankara da Turbo yağlamalı prins kitini geçen arkadaşım 2650 liraya taktırdı.Aracın Lpg den kaynaklı zarar görmemesi içinde benim yaptığım gibi sigorta yaptırdı.

            Siz şöyle bir yöntem izleyebilirsiniz.Aracınız 90.000kilometre iste subapları 10 ila 20bin kilometre arasında değiştirmeniz sürpriz olmayacaktır.
            Bu yüzden her ne marka takacaksanız aracınızın motoru içinde sigorta yapılmasını isteyin.Bunun için sizde ekstra 200-300 lira gibi bişey isterler.Sigorta yapamam diyen olursa zaten derhal o montajcıdan ayrılın

            Kitinizi taktıktan sonra tahminim eğer daha önce subaplarınız değişmediyse 10-20bin kilometre arası subaplarınız biter.Sigorta poliçenizle birlikte montajcınıza gidin sigortacıyı çağırın ve anlaştıkları usta ile subapları takın.Sigorta tekrar magnezyum subap takmak isteyecektir,burda araya girin ve magnezyum-çelik subap farkını(300tl civarı) karşılayıp Çelik subaplarınızı taktırın.

            Lpg işi şanş dan ziyade titiz olunması gereken bir konu.Dolayısıyla montajda yapılan en ufak hata sizi araçtan soğutmakla kalmaz,çözümü olmayan sorunlara doğru gidersiniz.Forumda bunu yaşayan çok olduğu için insanlar biraz önyargılı.Allah a şükür bende hiçbir problem olmadı

            Özetle ; fiyata bakmayın kaliteli usta nerde hangi kiti takıyor ise onu taktırın.Emin olup problemsiz işcilik yapan kişiye %30 %40 daha fazla vermek,az maliyetli montajın daha sonradan çıkaracağı sorunlar yüzünden kaybedeceğiniz para ve en önemlisi zamanı size kazandırır

            Şimdiden hayırlı olsun


            - INSIGNIA 1.6T 180HP SEDAN COSMO + FLEXİ
            - ASTRA 1.4T 170HP HATCHBACK SPORT
            - AUDI Q5 2.0TDI 190HP QUATTRO SLINE

            Yorum


            • #36
              Ynt: LPG SEÇİMİ

              7 Sene Lpg kullanan biri olarak bende fikrimi söyleyeyim. Bir önceki toyota avensis aracımda 7 yıl boyunca Landirenzo eski tip ( o zaman yağlamalı vs bilmem ne yoktu) standart kendi sübaplarıyla 160.000 KM de Landirenzo Kit taktırdım. İstanbul Maltepe Olgun Lpg de. Tamamen bilinçsizce sadece tavsiye üzerine. 270.000 KM de araç çekişten düştü canım çok sıkıldı, tabi bilmiyordum sebeplerini. Hiç araştırmadım ve yılda 1-2 defa LPG filtre değişimi dışında da birşey yaptırmadım. Ustama götürdüğümde sübapların yamulduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. Yani kağıda küreğe baktığımda o eski Landirenzo kit ile 110.000 KM yaptığımı öğrendik. Ustamda zaten bu KM ye kadar LPG ile gelmesi çok iyi dedi. Sonradan araştırdımki genelde 80.000 KM falan yapılıyor. Normal çelik olmayan sübaplardı. yine aynısı takıldı işlem gördü eskl haline geri geldi. aracımı 298.000KM de sattım. Insignia da ne kadar gider araç tepkileri ne olur bilmiyorum. Kullanan arkadaşlar vardır. Ama normal şartlar için konuşuyorum evet benim gibi çok KM yapıyorsanız tasarrufunuz oluyor ciddi manada. LPG ile yaptığım 130.000 KM de yaptığım karı siz hesaplayın. Bana ortalama ekstra 2000TL masraf çıkardı.

              Fakat şunu unutmayın her ne kadar iyi bir usta olsada, aracın ilk sahibi olanlar daha iyi anlar. LPG işlemi yapılan bir araç hiç bir zaman birdaha eskisi gibi olmuyor. Bakımlarınızı daha erken kontrollerinizi daha erken yaptırın. Diğer kitler hakkında bilgim yok ama eski tip landirenzo kullanıcısı olarak artık yeni sistemlerde çıkmış size Landirenzoyu öneririm. Zaten sanırım opelde o markayı öneriyormuş...

              Kararınız her ne olursa olsun Hayırlısı olsun.
              1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
              Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

              Yorum


              • #37
                Ynt: LPG SEÇİMİ

                Orjinal yazı sahibi: fatihdemircelik
                Orjinal yazı sahibi: SERKAN_10
                kafam çok karışık.bildiğim bir konu olsa karar verebılırım ama malesef detayları hiç anlamıyorum.
                90.000 km boyunca benzinde calışmış bir motorun mevcut subapları ne durumdadır acaba.lpg taktırdıktan sonra
                kaç km daha masrafsız kullanabılırımki.zaten aşınmış bir durumdayasa eger subaplar lpg takrıdıgımda daha cabuk biteceklerdir.
                yada benzin subaplara 90.000 km boyunca zarar vermediyse lpg taktırınca 30.000 - 40.000 km arası masraf acmayacaksa
                lpg tasarruf ettirir gibi geliyor.
                bilmemek çok kötü.Lpg ustasına bunları soramıyorum,satıcı tabıkıde zararın azını anlatacak
                Öncelikle Usta faktörü çok önemli,işinizi profesyonel yerlerde yaptırın.
                Ben Prins markasından çok memnunum.Sıvı sistem sıfır sorunla çalısıyor.Çekişte düşüklük vs gibi hiçbir sorun yok.
                Ankara da Turbo yağlamalı prins kitini geçen arkadaşım 2650 liraya taktırdı.Aracın Lpg den kaynaklı zarar görmemesi içinde benim yaptığım gibi sigorta yaptırdı.

                Siz şöyle bir yöntem izleyebilirsiniz.Aracınız 90.000kilometre iste subapları 10 ila 20bin kilometre arasında değiştirmeniz sürpriz olmayacaktır.
                Bu yüzden her ne marka takacaksanız aracınızın motoru içinde sigorta yapılmasını isteyin.Bunun için sizde ekstra 200-300 lira gibi bişey isterler.Sigorta yapamam diyen olursa zaten derhal o montajcıdan ayrılın

                Kitinizi taktıktan sonra tahminim eğer daha önce subaplarınız değişmediyse 10-20bin kilometre arası subaplarınız biter.Sigorta poliçenizle birlikte montajcınıza gidin sigortacıyı çağırın ve anlaştıkları usta ile subapları takın.Sigorta tekrar magnezyum subap takmak isteyecektir,burda araya girin ve magnezyum-çelik subap farkını(300tl civarı) karşılayıp Çelik subaplarınızı taktırın.

                Lpg işi şanş dan ziyade titiz olunması gereken bir konu.Dolayısıyla montajda yapılan en ufak hata sizi araçtan soğutmakla kalmaz,çözümü olmayan sorunlara doğru gidersiniz.Forumda bunu yaşayan çok olduğu için insanlar biraz önyargılı.Allah a şükür bende hiçbir problem olmadı

                Özetle ; fiyata bakmayın kaliteli usta nerde hangi kiti takıyor ise onu taktırın.Emin olup problemsiz işcilik yapan kişiye %30 %40 daha fazla vermek,az maliyetli montajın daha sonradan çıkaracağı sorunlar yüzünden kaybedeceğiniz para ve en önemlisi zamanı size kazandırır

                Şimdiden hayırlı olsun
                İşte bu ya. Yardımcı olmak bu işte. Çok teşekkürler ilginize
                1.6 TURBO 180 bg. The Roket
                                                       

                Yorum


                • #38
                  Ynt: LPG SEÇİMİ

                  Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer
                  7 Sene Lpg kullanan biri olarak bende fikrimi söyleyeyim. Bir önceki toyota avensis aracımda 7 yıl boyunca Landirenzo eski tip ( o zaman yağlamalı vs bilmem ne yoktu) standart kendi sübaplarıyla 160.000 KM de Landirenzo Kit taktırdım. İstanbul Maltepe Olgun Lpg de. Tamamen bilinçsizce sadece tavsiye üzerine. 270.000 KM de araç çekişten düştü canım çok sıkıldı, tabi bilmiyordum sebeplerini. Hiç araştırmadım ve yılda 1-2 defa LPG filtre değişimi dışında da birşey yaptırmadım. Ustama götürdüğümde sübapların yamulduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. Yani kağıda küreğe baktığımda o eski Landirenzo kit ile 110.000 KM yaptığımı öğrendik. Ustamda zaten bu KM ye kadar LPG ile gelmesi çok iyi dedi. Sonradan araştırdımki genelde 80.000 KM falan yapılıyor. Normal çelik olmayan sübaplardı. yine aynısı takıldı işlem gördü eskl haline geri geldi. aracımı 298.000KM de sattım. Insignia da ne kadar gider araç tepkileri ne olur bilmiyorum. Kullanan arkadaşlar vardır. Ama normal şartlar için konuşuyorum evet benim gibi çok KM yapıyorsanız tasarrufunuz oluyor ciddi manada. LPG ile yaptığım 130.000 KM de yaptığım karı siz hesaplayın. Bana ortalama ekstra 2000TL masraf çıkardı.

                  Fakat şunu unutmayın her ne kadar iyi bir usta olsada, aracın ilk sahibi olanlar daha iyi anlar. LPG işlemi yapılan bir araç hiç bir zaman birdaha eskisi gibi olmuyor. Bakımlarınızı daha erken kontrollerinizi daha erken yaptırın. Diğer kitler hakkında bilgim yok ama eski tip landirenzo kullanıcısı olarak artık yeni sistemlerde çıkmış size Landirenzoyu öneririm. Zaten sanırım opelde o markayı öneriyormuş...

                  Kararınız her ne olursa olsun Hayırlısı olsun
                  Çok teşekkürler fikirleriniz için sağolun
                  1.6 TURBO 180 bg. The Roket
                                                         

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: LPG SEÇİMİ

                    Ben de vialle kullanıyorum 45.000 oldu kompresyon testi yaptırdım sıkıntı çıkmadı dynoya çıktım 183 hp verdi bana kalırsa taktırmakta fayda var subap eriyene kadar o kar yapılıyor zaten ama atiker veya lovato değilde prins taktırın bence çünkü bu araçaları prinste sıkıntısız kullanan insanlar var ayar ve usta iyi olduktan sonra subap işi bence 40-50.000 km den önce sıkıntı çıkmaz prinsin yağlamalı kitinden insanlar memnun genelde

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: LPG SEÇİMİ

                      LPG sisteminin en büyük arıza kaynağı regülatör olduğunu düşünüyorum. Araç soğutma suyu hortumlarını kesiyorlar araya ahtapot hortum vs. Hatta sanayi terimiyle beyin demişler. O yüzden olabilecek en iyi sistemin sıvı sistemi olduğunu düşünüyorum. Beyin yoksa sorun da yok kuzu kuzu gidiyor
                      Şaka bir yana geçtiğimiz hafta sıvı sistem vialle montajı yaptırdım. Henüz test aşamasındayım sonuçları iyice analiz edip yazmak istiyorum. Ama şuan için gayet olumlu ve memnunum. Sistem enjektör, tank, yakıt pompası ve Ecu'dan oluşuyor aslında. İster LPG/Benzin geçişi yapabiliyorsunuz. Sistem öncelikle benzin ile çalışıyor. Daha sonra lpg ye geçiyor. LPG için önce test yapılıp sıcaklık basınç vs. bilgiler set değerlerinde ise 15-20 sn içinde lpg ye geçiyor. Hava ne kadar soğuk olursa olsun sistemin lpg ye geçiş süresi 2dk. Regülatör olmadığı için araç suyunun ısınmasına gerek yok malum. Yakıt pompası gidiş dönüş hatlı. Fazla yakıt geri depoya aktarılıyor sanırım. 51LT simit depo stepne çukurunda küçük bile kalıyor. Depo altına izolasyon şiltesi, üzerine de yine özel kılıf geçiriyorlar. Stepneniz de yine güzel bir kılıfa koyuluyor. Performansta düşüş hissetmedim hiç bir şekilde. Ayar derdi de yok. İsterseniz serviste uzaktan bağlantı ile kontrol yapabiliyorlar. Sübapların da takipçisiyim. İşaret verdikleri an değiştireceğim. Bu arada Ankaraya LPG montajı için giderken 118 km/h hız sabitleyici ile gittim. 6.3LT ortalamam vardı. LPG takılmasın diye son bir hamle ile uğraştı aslen ama nafile Benzindeki tüketim değerlerini merak edenler için şehir içi 8.6lt Konya şartlarında. Genelde de şehir dışı yolda da süratli kullandığım için yine 8.2-8,6lt civarlarında kalıyordu. Uzunca bir süre 180-220km hız ile bu değerler. Aslında aracımın sevdiğim yanı uzun yolda ne kadar basarsan bas 8-9 lt yakabiliyor olması.
                      Netice olarak aracım şehir içi LPG ile 9,5-10lt arasında yakıyor olacak. ( Bir iki depo bitireyim paylaşacağım malum hemen bitmiyor ) Bu da şehir içi 19-20 kuruş civarına geliyor. Şehir dışı zaten bu rakamların da altına düşecek. Az yakan bir insigniaya binmek emin olun çok daha zevkli. Saygılar.


                      2009 insignia 1.6T Cosmo - CDC400 - Ergonomik Spor Deri Koltuk

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X