Sevgili dostlar
1600cc T 180hp insignia aracım uzun süredir rolantide ara ara titreme ve homurda benzeri bir problemi vardı. Son zamanlarda beni yolda bırakma riskine getiren su eksiltme vakası nedeniyle daha önce çözüm olur diye değiştirdiğim su deposu, depo kapağı radyatör termostat, termostat gövdesi devirdaim fayda etmemişti. Yakın tarihte bu su eksiltmenin bizim aracımızdaki şiddetli komprasörden kaynaklandığı tespit ettik. Yani motor bütün bağlantılara her yere gereğinden fazla basınç uyguluyordu. Benden önceki sahibinden kaynaklandığını ve motor kapağımda bir problem olacağını düşünmeye başladık.
Daha önceki açmış olduğum konulardada subap problemimden bahsetmiştim. Bu yüzden hem kapağı açalım hem subapları değiştirelime karar verdik.
Yaklaşık 4 gün önce aracımı Maslak Atatürk Oto sanayide her zaman ki ustalarım (çok da samimi arkadaş olduk) mas servise götürdüm. Aracımın motor üst kapağını açtıklarında conta ve motor kapağında kaçak olduğunu söylediler ve bunu tamir için rektefiyeciye gönderdiler. Bu problem düzeldi; aracımın homurdaması hatta rolantide düzensiz çalışması bu yüzdenmiş yani motor yanma odasına ara ara su damlıyor, bujilerin olduğu yere ve motor saçmalıyordu. Şimdi subaplar motor üst kapağı ve conta değişti. Her şey tek tek kontrol edildi araca kompirasör yapan basınç yaratan noktalar elden geçirildi. Tertemiz sıfırlandı.
Bu işlemin maliyeti elbette biraz fazla ortalama bu işlem için 1000 lira civarında yedek parça maliyeti 600 lira civarında da işçilik maliyeti var. Bu bana verilen indirimli bir fiyat. Çünkü gerçekten çok maliyetli ve zor bir iş. Rektefiyeci işçişiğin yarısını alıyor, motor iniyor triger va her şey değişiyor motor tekrar toplanıyor.
Aracımın test işlemleri ve diğer ince detaylar yarın tamamlanmış olacak. Ben de test ettikten sonra burda sonuçları paylaşırım. Muhtemelen tahminim şu yönde aracımın gidişi dahi değişmiş olacak
1600cc T 180hp insignia aracım uzun süredir rolantide ara ara titreme ve homurda benzeri bir problemi vardı. Son zamanlarda beni yolda bırakma riskine getiren su eksiltme vakası nedeniyle daha önce çözüm olur diye değiştirdiğim su deposu, depo kapağı radyatör termostat, termostat gövdesi devirdaim fayda etmemişti. Yakın tarihte bu su eksiltmenin bizim aracımızdaki şiddetli komprasörden kaynaklandığı tespit ettik. Yani motor bütün bağlantılara her yere gereğinden fazla basınç uyguluyordu. Benden önceki sahibinden kaynaklandığını ve motor kapağımda bir problem olacağını düşünmeye başladık.
Daha önceki açmış olduğum konulardada subap problemimden bahsetmiştim. Bu yüzden hem kapağı açalım hem subapları değiştirelime karar verdik.
Yaklaşık 4 gün önce aracımı Maslak Atatürk Oto sanayide her zaman ki ustalarım (çok da samimi arkadaş olduk) mas servise götürdüm. Aracımın motor üst kapağını açtıklarında conta ve motor kapağında kaçak olduğunu söylediler ve bunu tamir için rektefiyeciye gönderdiler. Bu problem düzeldi; aracımın homurdaması hatta rolantide düzensiz çalışması bu yüzdenmiş yani motor yanma odasına ara ara su damlıyor, bujilerin olduğu yere ve motor saçmalıyordu. Şimdi subaplar motor üst kapağı ve conta değişti. Her şey tek tek kontrol edildi araca kompirasör yapan basınç yaratan noktalar elden geçirildi. Tertemiz sıfırlandı.
Bu işlemin maliyeti elbette biraz fazla ortalama bu işlem için 1000 lira civarında yedek parça maliyeti 600 lira civarında da işçilik maliyeti var. Bu bana verilen indirimli bir fiyat. Çünkü gerçekten çok maliyetli ve zor bir iş. Rektefiyeci işçişiğin yarısını alıyor, motor iniyor triger va her şey değişiyor motor tekrar toplanıyor.
Aracımın test işlemleri ve diğer ince detaylar yarın tamamlanmış olacak. Ben de test ettikten sonra burda sonuçları paylaşırım. Muhtemelen tahminim şu yönde aracımın gidişi dahi değişmiş olacak
Yorum