Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Keyifsiz Sürüş !! ????

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Keyifsiz Sürüş !! ????

    Arkadaşlar Merhaba ;
    Uzun zamandır takip etmeyi bıraktığım insignıateam 'e yaşadığım sorun ile ilgili sizlerin görüşlerini almak için tekrar Katıldım..
    2010 1.6 Turbo Cosmo aracımı yaklaşık 2 yıldır kullanıyorum.Araçta 2 ayrı sorun yaşıyorum bunları madde halinde yazıyorum ;

    1-) Arac ilk kalkışta ve 2000 devir seviyesine gelinceye kadar, kararsız bir performans sergilemekte.Yani debriyajdan ayağımı çektiğimde araç harekete geçtiğinde bazen ani bir hızlanma ( gaza normal basıyorum) bu hızlanma sonrası hızın düşmesi ve tekrar seyrinde devam etmesi gibi tuhaf bir durum söz konusu, bu durum ilk kalkışta olduğu gibi aracı neredeyse durma haline getirdiğimde ve tekrar gaza bastığımda da aynı şekilde karasız bir hal sergilemekte. Sanki gaz pedalına bastığımın ilk saniyesinde algılamıyorda sonradan biri arkadan kırbaç vurmuş gibi hareketleniyor.

    2-) ikinci hadise ise debriyaj ile ilgli; Yukarıda da yazdığım gibi aracı 2 senedir kullanıyorum, ve başka bir insignia araç kullanmadım onun için bazı durumları kıyas edemiyorum.Yani hepsinde varmı yoksa sadece benim araca has bir durummudur diye karar veremiyorum.Aracın debriyajı aldığımdan beri çok sert yani sıkışık bir trafikte dur kalk sayınıza bağlı debriyajı kullandığınız ayağınız debriyajın sertliğinden ve debriyajın yukarı gitmek istemesinden dolayı uyguladığınız baskıdan ayağınız ciddi olarak ağrıyabiliyor.ayrıca debriyaj pedalında beni sinir eden debriyaj pedalının ayağınızın altında oynaması ve sanki insignia nın değilde bir traktör debriyajına basarkenki gıcırtı sesleri beni çileden çıkarıyor.Son zamanlarda şunu farkettim debriyaja basarken sol ayağınızı hafif kaldırıp pedala doğru paralel hareket ettirdiğinizde normalde pedala basabiliyor olmanız lazım değil mi ? Benim pedala ayağını biraz kaldırıp öyle basabiliyorsunuz yoksa olmuyor.

    Büyük bir zevkle ve iştahla aldığım bu aracın içinden gelen çıtır çutur sesler,emniyet kemer tokalarından gelen uyuz ses, elinizi altındaki BMW ninkini andıran orta konsolun elinizin kolunuzun altında sanki emanetmişçesine hafif oynaması ve buna bağlı sesleri ve ve en önemlisi aracın süspansiyonun KAZIK gibi olması beni çok beğendiğim ve duruşuna hayran olduğum bu araçtan soğutmak üzere. Aracı çok seri ve hızlı kullanan biri olmamakla birlikte 75 yaşında emekli olmuş amcalar gibide kullanmıyorum ama sürüş zevki ve yumuşaklığı ve sessizliği alamıyorum. Geçenlerde bir arkadaşımın VW Passat aracına bindim araçtaki yumuşaklığa ve sessizliğe gerçekten hayran oldum.İnsignia passattan aşağıda bir araç değil hatta bence daha hoş bir araç ama bu sürüş zevkini keşke Passattan değilde Bizim araçlardan alabilseydim.

    Arkadaşlar 2 ayrı sorun ile ilgili sizlerin değerli fikir ve deneyimlerine ihtiyacım var, 2 ayrı konu dedim ama birazda dertlendim galiba
    Görüşlerinizi bekliyorum. SELAMLAR

  • #2
    Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

    1.maddedeki sorun debriyaj ile ilgili gibi geldi bana. Ilgili senkromecte sorun olabilir. Kaçırıyor olabilir. Aracınız kaç km.de? Hiç debriyaj baskı balata bilya değişimi yaptınız mı?

    Ikinci mevzuda araclarımızın debriyaj karakteristiği böyle. Sert yani. Debriyaj baskı balata bilya değişiminden sonra varsa kaçırma ve sertlik duzelebiliyor bir nebze.

    Debriyaj pedalının oynaması tuhaf bir durum. Serviste baktırın derim. Normal değil. Volan sorunu da olabilir.

    Araclarımızın süspansiyonları da sert yapıda. Ama ben böyle olmasını daha çok seviyorum. Zevk meselesi. Ancak anlattığınız gibi kazık da değil. Bence gitmişken serviste bunu da baktırın.

    Konsolun oynamaması lazım ama ses gelme yani çatır cutur sesler kronik olsa da plastik aksam sonuçta öter. Forumda bu konuya bulunan çözümler var. Deneyebilirsiniz. Ben epey azalttım bu sesleri. Emniyet kemer tokalarindan ses geliyor olması da sizin araçtaki sorun sanırım bende yok. Çok az miktarda wd 40 sürüp sesi kesebilirsiniz.

    Kıyas yaptığınız passat araçlardan hiç haz etmediğim için yorum yapmak dahi istemiyorum. Bu kısım benim tercihim olsun.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

      Aracım Şuan 97.500 km de.Daha önce debriyaj seti değiştiğini sanmıyorum.Ben aracı 76.000 km aldım.debriyaj pedalının oynamsına servis çok tuhaf bundan bir şey yok dedi. ama bu sorun beni gerçekten gıcık ediyor. Bu bahsettiğiniz hususlar aracın çekişi ile ilgili sorun oluştururmu. Bu sormamın nedeni ise ; Araca 2.nci veya 3.ncü vitesde seyrinde giderken tam gaz yapıyorum ve motor devri yukarı doğru dızlıca seyir gösterirken araçta bunu hissedemiyorum, yani kısmen hızlansada güç yola tam aktaramıyor gibi sanki boşa dönüyor gibi bir durum var. Bu arada aracın lastikleri michelin Pilot olarak geçen 18" lastiklerden tam adını hatırlamıyorum şu anda.. ve daha 20,000Km yaptı bu lastikler.
      Konsol oynaması ve debriyaj pedalının oynamsı ve kemer tokaları ile ilgili tavsiyeniz için teşekkür ederim.mutlaka bunlara baktıracam.

      Yorum


      • #4
        Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

        "Araca 2.nci veya 3.ncü vitesde seyrinde giderken tam gaz yapıyorum ve motor devri yukarı doğru dızlıca seyir gösterirken araçta bunu hissedemiyorum"

        Bu cümleden baskı balata volan sıkıntısını aklıma getiriyor... Devir saati yükselir motor bağırır ama araç o sesin hakkını vermez. gçstermekte fayda var.
        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

        Yorum


        • #5
          Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

          Aracın gazı sonradan algılaması olayı can sıkıcı bunu bir sprint booster alarak çözebilirsiniz. Forumda çok kullanan var ve herkes inanılmaz memnun. Debriyajına diyecek yok, baktırmayın bile çümkü diğer araçlara kıyasla gerçekten çok sert. Arada araç kiralıyorum, benim araçtan inip ona bindiğimde debriaja bi basıyorum kopacak aletin debriyajı, ayak alışmış. Wv gurubundaki bilhassa otomatiklerin sürüşü çok rahat. Golf kiralarım arada araba benimkini kalkışlarda alır gider. 180 beygir derken ağız doluyor ama düşük devirlerde cansız kalıyor gerek aracın ağırlığı gerek lastik ebatları dolayısı ile. Amma velakin bi passatla görüntü olarak yan yana koyulamaz bence alır gider. İnş. sorunlarınız çözülür ve ağız tadıyla binmeye devam edersiniz iyi forumlar.
          2016 Mercedes cla 180 cdi amg

          Yorum


          • #6
            Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

            Baskı balatanızın değişim zamanı gelmiş dengesiz ivmelenmeler bunun en bariz habercisidir

            sert debriyaj daha iyidir ama dur kalkta zulumdur

            geçmiş olsun

            iki yıl sonra tekrar welcome



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

              Konsoldaki gıcırtılardan kurtulmak içinde diycem ama zor konsoldaki gıcırdayan yerleri çift taraflı bant ile izalasyon yapanlar var ama biraz meşakatli iş tabi. bana nedense gıcırdadağında yeni arabaya biniyormuşum hissi uyandırıyor nedenini bende bilmiyorum wv alıp dsg de sorun çıkmasından iyidir varsın gıcırdasın
              2016 Mercedes cla 180 cdi amg

              Yorum


              • #8
                Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

                Orjinal yazı sahibi: mazelife
                Konsoldaki gıcırtılardan kurtulmak içinde diycem ama zor konsoldaki gıcırdayan yerleri çift taraflı bant ile izalasyon yapanlar var ama biraz meşakatli iş tabi. bana nedense gıcırdadağında yeni arabaya biniyormuşum hissi uyandırıyor nedenini bende bilmiyorum wv alıp dsg de sorun çıkmasından iyidir varsın gıcırdasın
                Keşke bende de o durum olsada şu takıntımdan kurtulsam detaycılık iğrenç pis birşey oluyor bazen
                1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

                  İyi düşünelim iyi olsun her aracın illaki bir sıkıntısı çıkıyor. Daha üst segment araç kullanıcılarında bile çıkabiliyor bu tip konular. Örnek mersedes Cls 350 cdi ( arabada zirve şu an yeni kasa en kötüsü 220 bin tl. Bu aracı kullananlar bu aracın düşük devirlerde küçük viteslerde sarsıntılı geçmesinden, geri vitese geç geçmesinden, şanzımandan gelen vuruntulu seslerden şikayetçi. Bu aracın fiyatını geçtim, vergisi bile uç seviyelerde. Diyceğim oki bizim araçlar fiyat performans aracı, an itibariyle bu paraya böyle yakışıklı donanımlı bir araç daha yok. Geçen şirkette biri s500 almış, onu anlatıyor. Farlar uzun kısayı kendi yapıyor diyor. benim kötü insigniada da var bu özellik demedim En üst segment araçtaki özellik bizim araçlardada var öyle düşünelim mesela, gıcırtı zaten kendiliğinden kesilir
                  2016 Mercedes cla 180 cdi amg

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

                    Keşke sorun yaşamadığınız dönemlerde de aklınıza gelseymişiz
                    InsigniaTEAM

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

                      Turbo hortumunuz da çatlaktır muhtemelen ,baskı balata ile volan ve turbo hortumunu da değiştirin.
                      2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

                        Orjinal yazı sahibi: cagri
                        Keşke sorun yaşamadığınız dönemlerde de aklınıza gelseymişiz
                        Haklı Söze Ne denir. Şifremi Dahi Unutmuşum Yeniden Kayıt Oldum

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

                          Orjinal yazı sahibi: tornado
                          Turbo hortumunuz da çatlaktır muhtemelen ,baskı balata ile volan ve turbo hortumunu da değiştirin.
                          Bu bahsettiğiniz değişikliklerin maliyeti hakkında bilginiz varmı ? Birde kasislerdeki sertliği daha aza indirmek için amortisörlere bir uygulama yapılabilirmi, yani herhangi bir özel yağ veya kimyasal bir madde gibi ?

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

                            Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer
                            Orjinal yazı sahibi: mazelife
                            Konsoldaki gıcırtılardan kurtulmak içinde diycem ama zor konsoldaki gıcırdayan yerleri çift taraflı bant ile izalasyon yapanlar var ama biraz meşakatli iş tabi. bana nedense gıcırdadağında yeni arabaya biniyormuşum hissi uyandırıyor nedenini bende bilmiyorum wv alıp dsg de sorun çıkmasından iyidir varsın gıcırdasın

                            Keşke bende de o durum olsada şu takıntımdan kurtulsam detaycılık iğrenç pis birşey oluyor bazen
                            Size Katılmamak mümkün değil, aynen sizdeki durum bende de var. araca bindiğimde nereden ne ses geliyor diye dikkat kesiliyorum.Belki
                            de bu kadar da dinlemeyin diyebilirsiniz ama elimde değil bu tür seslere karşı hassasiyetim oldukça fazla. Bu konuda böyle muhteşem bir araç yapıb da içindeki ses olayına çözüm bulmadığı için buradan OPEL'i Eshefle Kınıyorum.

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Keyifsiz Sürüş !! ????

                              Orjinal yazı sahibi: Ömer042
                              Orjinal yazı sahibi: tornado
                              Turbo hortumunuz da çatlaktır muhtemelen ,baskı balata ile volan ve turbo hortumunu da değiştirin.
                              Bu bahsettiğiniz değişikliklerin maliyeti hakkında bilginiz varmı ? Birde kasislerdeki sertliği daha aza indirmek için amortisörlere bir uygulama yapılabilirmi, yani herhangi bir özel yağ veya kimyasal bir madde gibi ?
                              Yıldız Opel'e git,yardımcı olurlar. Turbo hortumu 70 TL,baskı 380 TL,volan 900-1000 civarındadır sanırım. O sertlik lastikten ya da janttandır,bende 17 jant var mesela. İnsignia sert bir araç zaten ama yolda çok ise yarıyor işte...
                              2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X