Arkadaşlar Merhaba ;
Uzun zamandır takip etmeyi bıraktığım insignıateam 'e yaşadığım sorun ile ilgili sizlerin görüşlerini almak için tekrar Katıldım..
2010 1.6 Turbo Cosmo aracımı yaklaşık 2 yıldır kullanıyorum.Araçta 2 ayrı sorun yaşıyorum bunları madde halinde yazıyorum ;
1-) Arac ilk kalkışta ve 2000 devir seviyesine gelinceye kadar, kararsız bir performans sergilemekte.Yani debriyajdan ayağımı çektiğimde araç harekete geçtiğinde bazen ani bir hızlanma ( gaza normal basıyorum) bu hızlanma sonrası hızın düşmesi ve tekrar seyrinde devam etmesi gibi tuhaf bir durum söz konusu, bu durum ilk kalkışta olduğu gibi aracı neredeyse durma haline getirdiğimde ve tekrar gaza bastığımda da aynı şekilde karasız bir hal sergilemekte. Sanki gaz pedalına bastığımın ilk saniyesinde algılamıyorda sonradan biri arkadan kırbaç vurmuş gibi hareketleniyor.
2-) ikinci hadise ise debriyaj ile ilgli; Yukarıda da yazdığım gibi aracı 2 senedir kullanıyorum, ve başka bir insignia araç kullanmadım onun için bazı durumları kıyas edemiyorum.Yani hepsinde varmı yoksa sadece benim araca has bir durummudur diye karar veremiyorum.Aracın debriyajı aldığımdan beri çok sert yani sıkışık bir trafikte dur kalk sayınıza bağlı debriyajı kullandığınız ayağınız debriyajın sertliğinden ve debriyajın yukarı gitmek istemesinden dolayı uyguladığınız baskıdan ayağınız ciddi olarak ağrıyabiliyor.ayrıca debriyaj pedalında beni sinir eden debriyaj pedalının ayağınızın altında oynaması ve sanki insignia nın değilde bir traktör debriyajına basarkenki gıcırtı sesleri beni çileden çıkarıyor.Son zamanlarda şunu farkettim debriyaja basarken sol ayağınızı hafif kaldırıp pedala doğru paralel hareket ettirdiğinizde normalde pedala basabiliyor olmanız lazım değil mi ? Benim pedala ayağını biraz kaldırıp öyle basabiliyorsunuz yoksa olmuyor.
Büyük bir zevkle ve iştahla aldığım bu aracın içinden gelen çıtır çutur sesler,emniyet kemer tokalarından gelen uyuz ses, elinizi altındaki BMW ninkini andıran orta konsolun elinizin kolunuzun altında sanki emanetmişçesine hafif oynaması ve buna bağlı sesleri ve ve en önemlisi aracın süspansiyonun KAZIK gibi olması beni çok beğendiğim ve duruşuna hayran olduğum bu araçtan soğutmak üzere. Aracı çok seri ve hızlı kullanan biri olmamakla birlikte 75 yaşında emekli olmuş amcalar gibide kullanmıyorum ama sürüş zevki ve yumuşaklığı ve sessizliği alamıyorum. Geçenlerde bir arkadaşımın VW Passat aracına bindim araçtaki yumuşaklığa ve sessizliğe gerçekten hayran oldum.İnsignia passattan aşağıda bir araç değil hatta bence daha hoş bir araç ama bu sürüş zevkini keşke Passattan değilde Bizim araçlardan alabilseydim.
Arkadaşlar 2 ayrı sorun ile ilgili sizlerin değerli fikir ve deneyimlerine ihtiyacım var, 2 ayrı konu dedim ama birazda dertlendim galiba
Görüşlerinizi bekliyorum. SELAMLAR
Uzun zamandır takip etmeyi bıraktığım insignıateam 'e yaşadığım sorun ile ilgili sizlerin görüşlerini almak için tekrar Katıldım..
2010 1.6 Turbo Cosmo aracımı yaklaşık 2 yıldır kullanıyorum.Araçta 2 ayrı sorun yaşıyorum bunları madde halinde yazıyorum ;
1-) Arac ilk kalkışta ve 2000 devir seviyesine gelinceye kadar, kararsız bir performans sergilemekte.Yani debriyajdan ayağımı çektiğimde araç harekete geçtiğinde bazen ani bir hızlanma ( gaza normal basıyorum) bu hızlanma sonrası hızın düşmesi ve tekrar seyrinde devam etmesi gibi tuhaf bir durum söz konusu, bu durum ilk kalkışta olduğu gibi aracı neredeyse durma haline getirdiğimde ve tekrar gaza bastığımda da aynı şekilde karasız bir hal sergilemekte. Sanki gaz pedalına bastığımın ilk saniyesinde algılamıyorda sonradan biri arkadan kırbaç vurmuş gibi hareketleniyor.
2-) ikinci hadise ise debriyaj ile ilgli; Yukarıda da yazdığım gibi aracı 2 senedir kullanıyorum, ve başka bir insignia araç kullanmadım onun için bazı durumları kıyas edemiyorum.Yani hepsinde varmı yoksa sadece benim araca has bir durummudur diye karar veremiyorum.Aracın debriyajı aldığımdan beri çok sert yani sıkışık bir trafikte dur kalk sayınıza bağlı debriyajı kullandığınız ayağınız debriyajın sertliğinden ve debriyajın yukarı gitmek istemesinden dolayı uyguladığınız baskıdan ayağınız ciddi olarak ağrıyabiliyor.ayrıca debriyaj pedalında beni sinir eden debriyaj pedalının ayağınızın altında oynaması ve sanki insignia nın değilde bir traktör debriyajına basarkenki gıcırtı sesleri beni çileden çıkarıyor.Son zamanlarda şunu farkettim debriyaja basarken sol ayağınızı hafif kaldırıp pedala doğru paralel hareket ettirdiğinizde normalde pedala basabiliyor olmanız lazım değil mi ? Benim pedala ayağını biraz kaldırıp öyle basabiliyorsunuz yoksa olmuyor.
Büyük bir zevkle ve iştahla aldığım bu aracın içinden gelen çıtır çutur sesler,emniyet kemer tokalarından gelen uyuz ses, elinizi altındaki BMW ninkini andıran orta konsolun elinizin kolunuzun altında sanki emanetmişçesine hafif oynaması ve buna bağlı sesleri ve ve en önemlisi aracın süspansiyonun KAZIK gibi olması beni çok beğendiğim ve duruşuna hayran olduğum bu araçtan soğutmak üzere. Aracı çok seri ve hızlı kullanan biri olmamakla birlikte 75 yaşında emekli olmuş amcalar gibide kullanmıyorum ama sürüş zevki ve yumuşaklığı ve sessizliği alamıyorum. Geçenlerde bir arkadaşımın VW Passat aracına bindim araçtaki yumuşaklığa ve sessizliğe gerçekten hayran oldum.İnsignia passattan aşağıda bir araç değil hatta bence daha hoş bir araç ama bu sürüş zevkini keşke Passattan değilde Bizim araçlardan alabilseydim.
Arkadaşlar 2 ayrı sorun ile ilgili sizlerin değerli fikir ve deneyimlerine ihtiyacım var, 2 ayrı konu dedim ama birazda dertlendim galiba
Görüşlerinizi bekliyorum. SELAMLAR
Yorum