Ynt: petlas lastik nasıl
lastiğin görevi tutmaktır. bundan mütevellit en önemli özelliği de durmaktır. hatta belki de gün gelir buna sadece "bir" defa ihtiyaç duyarız. çünkü amaç ulaşmak değil güvenle ulaşmaktır. ondan sonra sestir, konfordur, az yakıt tüketmesi, sertlği, yumuşaklığı vs konuları gelir. en kısa mesafede duran lastik en iyisidir. bakın konu güvenlik olunca fiyat daha az önem taşımalı. ar-ge anlamında çinlilerden farkı olmayan bir markadan bahsediyoruz ve bu tip markalar günün sonunda cana maloluyor benim gözümde. türkiye şartlarında daha iyi olması apayrı bir konu. türkiye şartlarında mesela balon yapmayan değil daha da kısa mesafede duran bir lastik en iyisidir çünkü ne yol şartları ne de sürücü bilinci iyi ülkemizde.
kış lastiğinin karlı yolda iyi gitmesi benim için %5 bile önemli değil. her kış lastiği karda gider zaten ama kış boyunca yaptığınız kilometrenin %10'unun bile kar kaplı bir yolda yapmazsınız dikkat ederseniz. dolayısıyla ikide bir söylenen uludağa çıktım bu lastikle benzetmeleri günlük hayatta geçerli değil. kışın istanbul ve ankara gibi büyük şehirlerde asıl işimiz kuruda ya da ıslakta mücadele etmek.
erzurumda, ağrıda vs sürekli karla boğuşan kişiler de çivili lastik ya da zincir, palet vs bile tercih edebilir. çok daha iyi olur hatta. ama çivi takılabilir lastiklerin çoğu ıslak ve kuru zeminde standart kış lastiklerine göre başarısız kalırlar. yani karda iyi gitmenin pek bir esprisi yok günlük hayatta.
benim gibilerin işine gelir yoksa insanlar ucuz lastikleri daha çok alırsa iyi lastikler öyle ya da böyle daha ucuzlar. pazarın kuralı budur. hatta michelin cross climate modelinin bile çıkış yolu budur.
ambulanslarda petlas kullanılmasının sebebi kamu ihale kanunudur ve mesleğimdir. ona hiç girmeyelim çünkü lastiğin kalitesiyle ilgisi yok bunun.
@maxut güzel bir noktaya değinmiş. kışın şehir içinde limitli araç kullanan için tercih edilebilir demiş ki bu da yanlış bir bakış açısı değil ama tuning'e para harcıyoruz da lastiğe neden harcamıyoruz maksut? gel onun da iyisini al. insan hayatı mevz-u bahis.
bu arada petlas kullanmayan biri değilim. özellikle bu yüzden petlas'ın üstüne çok gidiyorum. lastikten anlamayan biri hiç değilim. hatta yol tutuşla ilgili ayrı bir başlık açıp çok önemli konuları tartışmakta isterim sizlerle.
lastiğin görevi tutmaktır. bundan mütevellit en önemli özelliği de durmaktır. hatta belki de gün gelir buna sadece "bir" defa ihtiyaç duyarız. çünkü amaç ulaşmak değil güvenle ulaşmaktır. ondan sonra sestir, konfordur, az yakıt tüketmesi, sertlği, yumuşaklığı vs konuları gelir. en kısa mesafede duran lastik en iyisidir. bakın konu güvenlik olunca fiyat daha az önem taşımalı. ar-ge anlamında çinlilerden farkı olmayan bir markadan bahsediyoruz ve bu tip markalar günün sonunda cana maloluyor benim gözümde. türkiye şartlarında daha iyi olması apayrı bir konu. türkiye şartlarında mesela balon yapmayan değil daha da kısa mesafede duran bir lastik en iyisidir çünkü ne yol şartları ne de sürücü bilinci iyi ülkemizde.
kış lastiğinin karlı yolda iyi gitmesi benim için %5 bile önemli değil. her kış lastiği karda gider zaten ama kış boyunca yaptığınız kilometrenin %10'unun bile kar kaplı bir yolda yapmazsınız dikkat ederseniz. dolayısıyla ikide bir söylenen uludağa çıktım bu lastikle benzetmeleri günlük hayatta geçerli değil. kışın istanbul ve ankara gibi büyük şehirlerde asıl işimiz kuruda ya da ıslakta mücadele etmek.
erzurumda, ağrıda vs sürekli karla boğuşan kişiler de çivili lastik ya da zincir, palet vs bile tercih edebilir. çok daha iyi olur hatta. ama çivi takılabilir lastiklerin çoğu ıslak ve kuru zeminde standart kış lastiklerine göre başarısız kalırlar. yani karda iyi gitmenin pek bir esprisi yok günlük hayatta.
benim gibilerin işine gelir yoksa insanlar ucuz lastikleri daha çok alırsa iyi lastikler öyle ya da böyle daha ucuzlar. pazarın kuralı budur. hatta michelin cross climate modelinin bile çıkış yolu budur.
ambulanslarda petlas kullanılmasının sebebi kamu ihale kanunudur ve mesleğimdir. ona hiç girmeyelim çünkü lastiğin kalitesiyle ilgisi yok bunun.
@maxut güzel bir noktaya değinmiş. kışın şehir içinde limitli araç kullanan için tercih edilebilir demiş ki bu da yanlış bir bakış açısı değil ama tuning'e para harcıyoruz da lastiğe neden harcamıyoruz maksut? gel onun da iyisini al. insan hayatı mevz-u bahis.
bu arada petlas kullanmayan biri değilim. özellikle bu yüzden petlas'ın üstüne çok gidiyorum. lastikten anlamayan biri hiç değilim. hatta yol tutuşla ilgili ayrı bir başlık açıp çok önemli konuları tartışmakta isterim sizlerle.
Yorum