Arkadaşlar merhaba.
Dün motorunun muhtelif yerlerini tozdan temizledim. Su kullanmayarak. Islak mendil ile.
Ardından da motor soğuk olduğundan genleşme kabının kapağını itina ile açıp herhangi bir yağ karışmış mı, pislik var mı diye kontrol ettim.
Bir sorun göremediğimden kapağı diş attırmayarak, aşırı sıkmayarak özenli bir şekilde kapattım.
Bu gün ise hanımla yemek yemeye giderken bir anda hararetin 90 C'nin üzerinde (Çeyrek diş kadar, yanılmıyorsam 110 - 115 C) olduğunu gördüm. Hemen kenara çektim. Kaloriferi en sıcak konuma getirdim.
Biraz çalışmasına müsaade edip, kaputu açtım. Kapağın orda ki tahliye yerinden buhar ve antifiriz çıkıyordu. Motoru kapattıktan sonra hazneninin içi 30 saniye gibi bir süre içinde hemen hemen boşaldı. Bu esnada fan inanılmaz bir hızda ve seste çalışıyordu. Sonrasında motoru kapattım.Motorun soğumasını bekledikten sonra, Shell'in organik kırmızı renkli antifirizi ile suyu genleşme kabına doldurdum. Yola çıktım. Sadece bir defa sıcaklık 90 C'nin çok çok az üzerine 1-2 saniyelik çıktı ve tekrar normal konuma döndü. Yemek işini iptal edip dönerken gözüm sürekli hararet göstergesinde idi ve muhtelif aralıklarla kaputu açıp eksiltme var mı yok mu diye kontrol ettim. Hiç bir sıkıntı yoktu. Ve fanı hiç çalıştırmadı.
Sonrasında arkadaşlarım " Radyatörün havasını aldın mı?" diye sordular. Bende hayır cevabını verdikten sonra araba halen sıcakken radyatörü kontrol ettik. Radyatörün üst kısmı el yakmayacak kadar sıcak iken alt tarafı bildiğiniz buz gibi soğuk. Sonrasında tekrar motorun soğumasına istinaden genleşme kabını açtık. Motoru çalıştırdık. Biraz ısınınca tekrar kapağı kapattık, lakin sorun devam ediyor.
Değerli arkadaşlar Sorularıma gelince ;
1- Motor hararet yapmış mıdır? Motora bir zarar vermiş olabilir miyiz?
2- Adı batasıca ( ) genleşme kabının kapağını ne kadar, hangi güçte kapatılması gerekiyor? Sitede kapağı kapatırken bir "Tık" sesinden bahsediliyor ama ben bu sesi hiç duymadım.
3- Radyatörün üst kısmı sıcak alt tarafının soğuk olması bir sorun mudur, sorunsa nasıl düzelecek bu sorun?
Ve son olarak 4 - Radyatörden hava alınması gerekiyorsa bunun havası nasıl alınacak? En yakın servis 140 km mesafede. Bu haliyle yola çıkmaya da inanın cesaretim yok.
Dün motorunun muhtelif yerlerini tozdan temizledim. Su kullanmayarak. Islak mendil ile.
Ardından da motor soğuk olduğundan genleşme kabının kapağını itina ile açıp herhangi bir yağ karışmış mı, pislik var mı diye kontrol ettim.
Bir sorun göremediğimden kapağı diş attırmayarak, aşırı sıkmayarak özenli bir şekilde kapattım.
Bu gün ise hanımla yemek yemeye giderken bir anda hararetin 90 C'nin üzerinde (Çeyrek diş kadar, yanılmıyorsam 110 - 115 C) olduğunu gördüm. Hemen kenara çektim. Kaloriferi en sıcak konuma getirdim.
Biraz çalışmasına müsaade edip, kaputu açtım. Kapağın orda ki tahliye yerinden buhar ve antifiriz çıkıyordu. Motoru kapattıktan sonra hazneninin içi 30 saniye gibi bir süre içinde hemen hemen boşaldı. Bu esnada fan inanılmaz bir hızda ve seste çalışıyordu. Sonrasında motoru kapattım.Motorun soğumasını bekledikten sonra, Shell'in organik kırmızı renkli antifirizi ile suyu genleşme kabına doldurdum. Yola çıktım. Sadece bir defa sıcaklık 90 C'nin çok çok az üzerine 1-2 saniyelik çıktı ve tekrar normal konuma döndü. Yemek işini iptal edip dönerken gözüm sürekli hararet göstergesinde idi ve muhtelif aralıklarla kaputu açıp eksiltme var mı yok mu diye kontrol ettim. Hiç bir sıkıntı yoktu. Ve fanı hiç çalıştırmadı.
Sonrasında arkadaşlarım " Radyatörün havasını aldın mı?" diye sordular. Bende hayır cevabını verdikten sonra araba halen sıcakken radyatörü kontrol ettik. Radyatörün üst kısmı el yakmayacak kadar sıcak iken alt tarafı bildiğiniz buz gibi soğuk. Sonrasında tekrar motorun soğumasına istinaden genleşme kabını açtık. Motoru çalıştırdık. Biraz ısınınca tekrar kapağı kapattık, lakin sorun devam ediyor.
Değerli arkadaşlar Sorularıma gelince ;
1- Motor hararet yapmış mıdır? Motora bir zarar vermiş olabilir miyiz?
2- Adı batasıca ( ) genleşme kabının kapağını ne kadar, hangi güçte kapatılması gerekiyor? Sitede kapağı kapatırken bir "Tık" sesinden bahsediliyor ama ben bu sesi hiç duymadım.
3- Radyatörün üst kısmı sıcak alt tarafının soğuk olması bir sorun mudur, sorunsa nasıl düzelecek bu sorun?
Ve son olarak 4 - Radyatörden hava alınması gerekiyorsa bunun havası nasıl alınacak? En yakın servis 140 km mesafede. Bu haliyle yola çıkmaya da inanın cesaretim yok.
Yorum