Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Başımıza iş aldık.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Başımıza iş aldık.

    Arkadaşlar merhaba.

    Dün motorunun muhtelif yerlerini tozdan temizledim. Su kullanmayarak. Islak mendil ile.
    Ardından da motor soğuk olduğundan genleşme kabının kapağını itina ile açıp herhangi bir yağ karışmış mı, pislik var mı diye kontrol ettim.
    Bir sorun göremediğimden kapağı diş attırmayarak, aşırı sıkmayarak özenli bir şekilde kapattım.
    Bu gün ise hanımla yemek yemeye giderken bir anda hararetin 90 C'nin üzerinde (Çeyrek diş kadar, yanılmıyorsam 110 - 115 C) olduğunu gördüm. Hemen kenara çektim. Kaloriferi en sıcak konuma getirdim.

    Biraz çalışmasına müsaade edip, kaputu açtım. Kapağın orda ki tahliye yerinden buhar ve antifiriz çıkıyordu. Motoru kapattıktan sonra hazneninin içi 30 saniye gibi bir süre içinde hemen hemen boşaldı. Bu esnada fan inanılmaz bir hızda ve seste çalışıyordu. Sonrasında motoru kapattım.Motorun soğumasını bekledikten sonra, Shell'in organik kırmızı renkli antifirizi ile suyu genleşme kabına doldurdum. Yola çıktım. Sadece bir defa sıcaklık 90 C'nin çok çok az üzerine 1-2 saniyelik çıktı ve tekrar normal konuma döndü. Yemek işini iptal edip dönerken gözüm sürekli hararet göstergesinde idi ve muhtelif aralıklarla kaputu açıp eksiltme var mı yok mu diye kontrol ettim. Hiç bir sıkıntı yoktu. Ve fanı hiç çalıştırmadı.

    Sonrasında arkadaşlarım " Radyatörün havasını aldın mı?" diye sordular. Bende hayır cevabını verdikten sonra araba halen sıcakken radyatörü kontrol ettik. Radyatörün üst kısmı el yakmayacak kadar sıcak iken alt tarafı bildiğiniz buz gibi soğuk. Sonrasında tekrar motorun soğumasına istinaden genleşme kabını açtık. Motoru çalıştırdık. Biraz ısınınca tekrar kapağı kapattık, lakin sorun devam ediyor.

    Değerli arkadaşlar Sorularıma gelince ;

    1- Motor hararet yapmış mıdır? Motora bir zarar vermiş olabilir miyiz?

    2- Adı batasıca ( ) genleşme kabının kapağını ne kadar, hangi güçte kapatılması gerekiyor? Sitede kapağı kapatırken bir "Tık" sesinden bahsediliyor ama ben bu sesi hiç duymadım.

    3- Radyatörün üst kısmı sıcak alt tarafının soğuk olması bir sorun mudur, sorunsa nasıl düzelecek bu sorun?

    Ve son olarak 4 - Radyatörden hava alınması gerekiyorsa bunun havası nasıl alınacak? En yakın servis 140 km mesafede. Bu haliyle yola çıkmaya da inanın cesaretim yok.

  • #2
    Ynt: Başımıza iş aldık.

    Hararet = conta yanmasıdır. Yanan conta da motor suyuna motor yağı karışır. Genleşme kabına şimdi bakın bakalım yağ var mı ?
    Egzos dumanı beyaz mı ?
    Var ise geçmiş olsun.

    Kapağı nazikçe kapadıktan sonra sıkmanızda fayda var. Bu olmadığı için basınç ile su boşalmış.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Ynt: Başımıza iş aldık.

      Genleşme kabında yağ yok ve egzos dumanı da gayet normal. Beyaz değil.

      Yorum


      • #4
        Ynt: Başımıza iş aldık.

        Conta yanarsa tekleme yapar. Yağ çubuğunu çekin bakın. Eğere conta yanıksa yağa su karışmıştir ve tahine benzer bir hal alır motor yağı. Son olarak bujilere baktırın. Bujiden daha net belli olur. Gecmiş olsun.
        İNSİGNİA 1.6 TURBO

        Yorum


        • #5
          Ynt: Başımıza iş aldık.

          Radyatörün havasını almak için sanırım motor soğutma suyu kapağı açıkken motorun bir süre çalışması gerekiyor. Emin değilim ama mantığa uygun bir yöntem
          1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof

          Yorum


          • #6
            Ynt: Başımıza iş aldık.

            Teşekkür ederim ilginiz için. O zaman ben yarın kullanayım aracı. Ne olacaksa olsun yeter

            Yorum


            • #7
              Ynt: Başımıza iş aldık.

              Orjinal yazı sahibi: CB
              Radyatörün havasını almak için sanırım motor soğutma suyu kapağı açıkken motorun bir süre çalışması gerekiyor. Emin değilim ama mantığa uygun bir yöntem
              Denedik ama olmadı maalesef Burak bey.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Başımıza iş aldık.

                Geçmiş olsun,

                Erken fark etmeniz güzel olmuş eğer fark etmeseydiniz conta yakardı


                kapağı kapatırken alinin dediği gibi yavaşca kapatın ve çok hafif güç uygulayın ve kapak kapanırken çok hafif bir ses çıkar




                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Başımıza iş aldık.

                  Geçmiş olsun,önceden sorun yoktuysa kapaktan olmuştur.En son sıktıktan sonra 1 cm kadar daha çevireceksiniz.Tık sesi o zaman gelir...
                  2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Başımıza iş aldık.

                    Bence ucuz atlatmışsınız, tekleme yok ise hararetten kaynaklı motor hasar almamış.

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Başımıza iş aldık.

                      Çok teşekkür ederim arkadaşlar.

                      Bugün bir kez daha detaylı bir şekilde baktım. Allah'a şükür hararet gayet normal. Genleşme kabında yağ vs yok. Duman atma yok. Performans kaybı yok.

                      Ya sizden bir ricam var. Radyatörün altı buz gibi, üstü sıcak. Genleşme kabının ordaki radyatöre giden boruya baktıığımda da borunun yarısı sıcak, yarısı oğuk. Sizin aracınızda bu böyle mi? Kafaya taktığım tek şey o kaldı.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Başımıza iş aldık.

                        Radyatörünüzde hava var büyük ihtimal silidir kapak contası yamışsınız su kabı dolu olsun kaloriferi sıcak konumunda açın bir miktar dolanın daha sonrasında araç soğuduğunda tekrar kabı kontrol edin eksiltme varsa tekrar doldurun ve tekrar motor suyu ısındığında radyatörü kontrol edin petek te bir kısım sıcak bir kısım soğuk ise geçmiş olsun.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Başımıza iş aldık.

                          Radyatörün giriş tarafı çıkışa göre sıcak olur ancak öyle ateş-buz kadar fazla olmaz.Radyatörde çok darbe var mı.
                          http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                          Ellere yar oldu
                          2.0 CDTI
                          Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                          5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Başımıza iş aldık.

                            Gecmiş olsun

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Başımıza iş aldık.

                              bence çok büyük bir sorun değildir. kesinlikle servis öneriyorum

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X