İyi günler,
1.6 dizel aracımı 25 kasımda aldım.İlk gün start-stop hiç çalışmadı, servisi arayıp sorduğumda, akünün şarjının az olabileceği, birkaç gün dolaşmamı, sonra muhtemelen çalışacağını söylediler. Akü 12v 80 amper GM. Ertesi gün boyunca sistem sorunsuz çalıştı ve bi daha kendilerini gören olmadı. obd ile bugun kontrol ettiğimde stop halindeyken akü voltajı 12.3v, Motor çalışır halde 14,14.5v civarında. Motor ısısı, dış hava sıcaklığı, sürücü emniyet kemeri bağlı, kapılar kapalı vs. bütün şartlarıda kontrol ediyorum. Önceki konulara da baktım, genelde 1.4 benzililerde de bi sorun var sanırsam. Servis genelde aküyü şarj edip gönderiyor galiba ama kesin çözüm olmuyor okuduğum kadarıyla. Konuyla ilgili bilgi sahibi olan, sorunu çözebilen var mı acaba?
Teknik olarak start-stop un çalışması için akü voltajının kaç volt üzeri olması ve motor soğutma suyunun min-max kaç derece olması gerektiği hakkında bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim.
1.6 dizel aracımı 25 kasımda aldım.İlk gün start-stop hiç çalışmadı, servisi arayıp sorduğumda, akünün şarjının az olabileceği, birkaç gün dolaşmamı, sonra muhtemelen çalışacağını söylediler. Akü 12v 80 amper GM. Ertesi gün boyunca sistem sorunsuz çalıştı ve bi daha kendilerini gören olmadı. obd ile bugun kontrol ettiğimde stop halindeyken akü voltajı 12.3v, Motor çalışır halde 14,14.5v civarında. Motor ısısı, dış hava sıcaklığı, sürücü emniyet kemeri bağlı, kapılar kapalı vs. bütün şartlarıda kontrol ediyorum. Önceki konulara da baktım, genelde 1.4 benzililerde de bi sorun var sanırsam. Servis genelde aküyü şarj edip gönderiyor galiba ama kesin çözüm olmuyor okuduğum kadarıyla. Konuyla ilgili bilgi sahibi olan, sorunu çözebilen var mı acaba?
Teknik olarak start-stop un çalışması için akü voltajının kaç volt üzeri olması ve motor soğutma suyunun min-max kaç derece olması gerektiği hakkında bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim.
Yorum