merhaba arkadaşlar. kumho kışlık lastiklerle ilgili yaşadığım olumsuz durumu anlatmak istiyorum.
Yaklaşık 1,5 ay önce balıkesirden orjinal çıkma jant aldım. Sonrasında da memlekete gidince de 15 gün önce aynı bayiden balıkesir merkezden 205/65/16c ölçülerinde 4 tane kışlık lastik aldım. yeni lastikleri de bu jantlara balans yapıp taktılar. balans sırsında 110 gr, 70 gr gibi değerler çıkınca bunun normal olup olamadığını sordum. İlk başta bunun olabileceğini sonraki zamanda değerlerin düşeceğini söylediler. Ben de güvendim ve zamanım da yoktu ayrıldım. pazar günü dönüşte aracın 110 km hızdan sonra titrediğini ve 130 km de sanki mikserin içindeymiş gibi zangırdadığını görünce izmirde tekrar balans için gittim. Balans yapılırken değerlerin hakikaten uçuk sonuçlar olduğunu gördük. jantları da düzeltelim dediler tamam dedim ve düzelttirdik. 1 lastiğin normal sınırlarda olduğunu 3 lastiğin değerlerinin yüksek olduğunu gördük. balans tekrar yapıldı. izmirdeki balans yapan bayi de kumhonun bayisi. Lastiklerin 3 ünde atlama olduğunu ve makinenin de bu değerleri doğruladığını görünce çok şaşırdım. Çünkü değerler 5,5 kg,15 kg,19 kg,20 kg ölçüldü. Aşağıda fotoğraflarını paylaşıyorum. oradaki eleman da atlama yapıyor abi dedi. Yani gözle de fark edilebilen bir sorunmuş. Ben de aldığım yeri aradım durumu anlattım firmayı arayıp döneceğini söyledi ve 1 hafta sonra baya zorlama da olsa firmayla iletişim kurabildim ve beni izmirde bir bayilerine yönlendirdi. Önceki sonuçları gösterdim, arabayı kaldırıp arka tekerlere baktı ve evet hatalı üretim, çelik kuşakta hata var dedi. durumu firmaya anlattı. Balansı sonrasında tekrar bozabileceğini ama ayar sonrası balansının normal olduğunu söyledi. Sonrasında ben de firma yetkilisi ile görüştüm ve aracın tekrar balansı bozarsa lastikleri kendilerine göndermem gerektiğini; kendilerinin de ölçüm yapmaları sonrası bozuksa eğer değişim yapılacağını söyledi.
Gelelim sonuca:
1. Hemşerimin beni kazıkladığını düşünüyorum çünkü izmirdeki eleman lastikleri sadece eliyle iki tur çevirdi ve hatalı üretim diyebildi. sonrasında ben bile bunu görebildim.
2. Koskoca firmanın ürün değerlendirme ve iade prosedürünü internette ''reklam amaçlı'' yayınlamasına rağmen ürün değerlendirme için kendilerine lastikleri göndermem gerektiğini söylemesi çok düşündürücü. sonuçta araba lastiğinden bahsediyoruz, ayakkabı ve telefon gibi birşey değil. İzmir gibi Türkiyenin en büyük ikinci ilinde değerlendirme yaptıracak yada değerlendirmesine güvenebilecekleri bir yerlerinin olmaması düşündürücü. Ya pazarları istanbuldan ibaret yada bilinçli olarak yapılan bir yokuşa sürme durumu söz konusu.
3. Kusurlu mal satmalarının kasıtlı olduğunu düşünüyorum. Değilse piyangodan bir bilet mi alsam? saygılarımla.
http://i.hizliresim.com/zl3j17.jpg
http://i.hizliresim.com/yoE6vk.jpg
Yaklaşık 1,5 ay önce balıkesirden orjinal çıkma jant aldım. Sonrasında da memlekete gidince de 15 gün önce aynı bayiden balıkesir merkezden 205/65/16c ölçülerinde 4 tane kışlık lastik aldım. yeni lastikleri de bu jantlara balans yapıp taktılar. balans sırsında 110 gr, 70 gr gibi değerler çıkınca bunun normal olup olamadığını sordum. İlk başta bunun olabileceğini sonraki zamanda değerlerin düşeceğini söylediler. Ben de güvendim ve zamanım da yoktu ayrıldım. pazar günü dönüşte aracın 110 km hızdan sonra titrediğini ve 130 km de sanki mikserin içindeymiş gibi zangırdadığını görünce izmirde tekrar balans için gittim. Balans yapılırken değerlerin hakikaten uçuk sonuçlar olduğunu gördük. jantları da düzeltelim dediler tamam dedim ve düzelttirdik. 1 lastiğin normal sınırlarda olduğunu 3 lastiğin değerlerinin yüksek olduğunu gördük. balans tekrar yapıldı. izmirdeki balans yapan bayi de kumhonun bayisi. Lastiklerin 3 ünde atlama olduğunu ve makinenin de bu değerleri doğruladığını görünce çok şaşırdım. Çünkü değerler 5,5 kg,15 kg,19 kg,20 kg ölçüldü. Aşağıda fotoğraflarını paylaşıyorum. oradaki eleman da atlama yapıyor abi dedi. Yani gözle de fark edilebilen bir sorunmuş. Ben de aldığım yeri aradım durumu anlattım firmayı arayıp döneceğini söyledi ve 1 hafta sonra baya zorlama da olsa firmayla iletişim kurabildim ve beni izmirde bir bayilerine yönlendirdi. Önceki sonuçları gösterdim, arabayı kaldırıp arka tekerlere baktı ve evet hatalı üretim, çelik kuşakta hata var dedi. durumu firmaya anlattı. Balansı sonrasında tekrar bozabileceğini ama ayar sonrası balansının normal olduğunu söyledi. Sonrasında ben de firma yetkilisi ile görüştüm ve aracın tekrar balansı bozarsa lastikleri kendilerine göndermem gerektiğini; kendilerinin de ölçüm yapmaları sonrası bozuksa eğer değişim yapılacağını söyledi.
Gelelim sonuca:
1. Hemşerimin beni kazıkladığını düşünüyorum çünkü izmirdeki eleman lastikleri sadece eliyle iki tur çevirdi ve hatalı üretim diyebildi. sonrasında ben bile bunu görebildim.
2. Koskoca firmanın ürün değerlendirme ve iade prosedürünü internette ''reklam amaçlı'' yayınlamasına rağmen ürün değerlendirme için kendilerine lastikleri göndermem gerektiğini söylemesi çok düşündürücü. sonuçta araba lastiğinden bahsediyoruz, ayakkabı ve telefon gibi birşey değil. İzmir gibi Türkiyenin en büyük ikinci ilinde değerlendirme yaptıracak yada değerlendirmesine güvenebilecekleri bir yerlerinin olmaması düşündürücü. Ya pazarları istanbuldan ibaret yada bilinçli olarak yapılan bir yokuşa sürme durumu söz konusu.
3. Kusurlu mal satmalarının kasıtlı olduğunu düşünüyorum. Değilse piyangodan bir bilet mi alsam? saygılarımla.
http://i.hizliresim.com/zl3j17.jpg
http://i.hizliresim.com/yoE6vk.jpg
Yorum