@ Uğur K:
Selenoid valfi insigniada nerde, bulamadım. Motor ile radyotör etrafında boruları birleştiren ne kadar vana benzeri aparat varsa yokladım.
Zank zınk tıs sesi gelmedi.
@ denz :
Bende ki hırıltılı, kesik veya gürültülü bir ses değil. Keskin ıslık gibi derin tatlı bir ses. Aslında bu sesi seviyorum da arıza çıkarır mı diye şüpheleniyorum.
Sonuçları yazayım. Aynı sesleri duyan arkadaşlar olursa, faydası olur.
1. Amortisörden gelen tıssss sesi normal.
2. Aton1981- Ali kardeş debriyaja basınca gelen sesi dinledi ve normal olduğunu söyledi.
3. Gazdan ayağı çekince gelen sesi Ali kardeş duyamadı. ( Kayıt pek kaliteli değildi). Turbo sesinin tariflerini referans alarak dinlediğimde, tiz-ince sesin turbonun doğal sesi olduğu kanaatine ulaştım. Zaten şimdiye kadar herhangi bir sorun çıkmadı.
Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler.
Sonuçları yazayım. Aynı sesleri duyan arkadaşlar olursa, faydası olur.
1. Amortisörden gelen tıssss sesi normal.
2. Aton1981- Ali kardeş debriyaja basınca gelen sesi dinledi ve normal olduğunu söyledi.
3. Gazdan ayağı çekince gelen sesi Ali kardeş duyamadı. ( Kayıt pek kaliteli değildi). Turbo sesinin tariflerini referans alarak dinlediğimde, tiz-ince sesin turbonun doğal sesi olduğu kanaatine ulaştım. Zaten şimdiye kadar herhangi bir sorun çıkmadı.
Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler.
Ali bey duymadı ise ve duydukları normal ise Güle Güle tepe tepe kullanın. Bundan sonra forumdan birisi araba alacağı zaman Ali bey referansı alsa Gözlerimiz kapalı alırız.
"Herşeyi Senin için yarattım diyen" RABBİNE, "Herşeyden senin için vazgeçtim" diyebilmektir AŞK.
emin olamadım. Kayıt kalitesi olumsuzdu. O anki şartlar neticesinde kayıt tan kayıda, kayıt söz konusuydu. Bu nedenle sesi duymak imkansız.
Direkt doğal kayıt lazım. O zaman net yorumlayabilirim sanırım.
@gezgin_insignia
Sizden youtube üzerine yüklenmiş net bir kayıt istiyoruz. Size özel' den bahsettiğim bölgeleri.
Sonuçları yazayım. Aynı sesleri duyan arkadaşlar olursa, faydası olur.
1. Amortisörden gelen tıssss sesi normal.
2. Aton1981- Ali kardeş debriyaja basınca gelen sesi dinledi ve normal olduğunu söyledi.
3. Gazdan ayağı çekince gelen sesi Ali kardeş duyamadı. ( Kayıt pek kaliteli değildi). Turbo sesinin tariflerini referans alarak dinlediğimde, tiz-ince sesin turbonun doğal sesi olduğu kanaatine ulaştım. Zaten şimdiye kadar herhangi bir sorun çıkmadı.
Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler.
Ali bey duymadı ise ve duydukları normal ise Güle Güle tepe tepe kullanın. Bundan sonra forumdan birisi araba alacağı zaman Ali bey referansı alsa Gözlerimiz kapalı alırız.
Estağfirullah Oğuz bey. Hassaslığımız bu aracı biraz daha iyi tanımama neden oldu. Gerçekten aşırı aşırı hassasım. En ufak ses değişimlerini duyabiliyorum.
Biraz tasarımcı, biraz sanatçı, biraz müzisyen, ve biraz elektronik hobi ci olduğumdan duyularımız açık. Zamanında çok çok kıl sorunlar yaşadığım ötürü sesleri ayırt etmek zorunda kaldık. Ustalardan usandığımızdan. Kendi işimizi yapar olduk.
Tekrar belirteyim.
Bu aracı her türlü coğrafyada, her türlü hava şartlarında, her türlü basınç altında ( rakım ) değişken olarak kullanma fırsatı buldum.
Bir durumda olan motor sesi, diğer durumda olmuyor. Bir başkasında bağıran motor diğerinde sakin. Yüksek basınçta çekişi başka, alçakta başka.
Sabit hızda farklı havada sesi dingin. Bir başka havada farklı.
Olağan dışı sesler zaten daha önce olmadığını farkedersiniz. Ve hemen hemen her şartta sesi alırsınız. Değişkenlik durumu arıca tartışılır.
Tabi bu durum, bobini buji, yağ, yakıt, hava filtesinin temizliği, debimetrenin pisliği, borulardaki çatlaklar, map sensörünün yağ birikimi, o2 sensörünün görevini yerine tam getirebilmesi,
Gibi durumlarından birinin sorun olmaması halinde geçerli.
Bunlardan birinde aksaklık varsa, araç çok farklı davranacaktır. Ne bileyim, yüksek basınçta debiyi doğru okuyamama = çok yakma. Yada, ara hızlanmalarda soğukken tekleme, sıcakken teklememe.
Sonuçları yazayım. Aynı sesleri duyan arkadaşlar olursa, faydası olur.
1. Amortisörden gelen tıssss sesi normal.
2. Aton1981- Ali kardeş debriyaja basınca gelen sesi dinledi ve normal olduğunu söyledi.
3. Gazdan ayağı çekince gelen sesi Ali kardeş duyamadı. ( Kayıt pek kaliteli değildi). Turbo sesinin tariflerini referans alarak dinlediğimde, tiz-ince sesin turbonun doğal sesi olduğu kanaatine ulaştım. Zaten şimdiye kadar herhangi bir sorun çıkmadı.
Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler.
Ali bey duymadı ise ve duydukları normal ise Güle Güle tepe tepe kullanın. Bundan sonra forumdan birisi araba alacağı zaman Ali bey referansı alsa Gözlerimiz kapalı alırız.
Öyleyse bundan sonra İnsignia alaacağımız zaman aracı expertize Aton1981'e götürelim.
Orjinal yazı sahibi: aton1981
emin olamadım. Kayıt kalitesi olumsuzdu. O anki şartlar neticesinde kayıt tan kayıda, kayıt söz konusuydu. Bu nedenle sesi duymak imkansız.
Direkt doğal kayıt lazım. O zaman net yorumlayabilirim sanırım.
@gezgin_insignia
Sizden youtube üzerine yüklenmiş net bir kayıt istiyoruz. Size özel' den bahsettiğim bölgeleri.
Daha sonra youtube yüklemek için tekrar kayıt yaptım. Sesin çıktığı anları kornaya basarak işaretledim. Bilgisayardan dinlerken sesin saniyelerini bildiğim halde duyamadım. Sanırım ince ve tiz olduğu için yol sesinde boğuluyor. Turbo sesini araştırdıktan sonra, normal ses olduğunu düşünerek kaydı sildim. Şu an burada hava yağmurlu. Müsait bir zamanda tekrar denerim.
Bunlardan birinde aksaklık varsa, araç çok farklı davranacaktır. Ne bileyim, yüksek basınçta debiyi doğru okuyamama = çok yakma. Yada, ara hızlanmalarda soğukken tekleme, sıcakken teklememe.
Bunlara benzer vaya başka bir sorun olmadı. Tam tersine aracın uzun yol yakıt ort. düştü. Hızlanması, çekişi, yol tutuşu vb. sorunsuz.
Gecenin 2'sinde video dinleyip yorumladığın için tekrar tşk.
Arkadaslar benim aracimda da bahsedilen ses mevcut. Kendimce soyle tarif etmek isterim.
Ozellikle 2. viteste hafif gaza yuklenip arac ivmelenirken, yavasca ayagimi gazdan cektigimde sanki vites kolunun altindan gelen ses 'kışı kışı kışı' seklinde. 3. viteste de bu ses gelmekte. Ne kadar dinlediysem de sesin nereden geldigi ve ne sesi oldugunu cikaramadim. Sanki donen bir metal parcanin, hafifce bir sac parcasina surtmesi gibi bir izlenim veriyor.
Dun biraz bos vaktim olunca Eskisehir deki bir ozel servise ugradim ve ustaya durumu aktardim. Kisa bir tur atip sesi dinledikten sonra ustam saolsun sorunun kaynagini soyledi.
Arkadaslar ses daha once soylediginiz gibi valften geliyor. Ancak sorun valf degil, hortumlarin birinde olusan bir kilcal catlaktan olusabilir diye soyledi. Ben de hortumlari degistirmeyi teklif ettim, ama ustamin soyledigi turbo donusunde ki bu vakum hortumunun birden fazla noktadan geldigi ve tum hortumlari degistirerek tek tek denemek gerektigini, ama sorunun daha da ilerleyip sadece gaza basip cekme durumunda olusmaya basladiginda mudahale etmenin daha uygun oldugunu soyledi. Bunun uzerine valfin arkasindan hortumu soktu ve rolantide gaza basip biraktiginda ayni sesi duyduk, gazdan ayagi cekince motor silkelenerek bahsettigimiz kışırtılı sesi cikartti. Aracta herhan gi bir performans kaybi da yok. Bana kalirsa ben sorunun surekliligini bekledikten sonra mudehale edecegim.
Yorum