Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Beyin Arızası

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Beyin Arızası

    Merhabalar. Aracım 1.6 T 2010 model 92000 km.de. Araç 4 saatten fazla park ettikten sonra çalıştırıldığında sorunsuz tek marşta çalışıyor. Isınması için 5-10 dk. beklemeden hareket ettiğimde, 1-2 dk. sonra çekişten düşüyor, gaz yemiyor ve stop ediyor. Tekrar çalıştırınca eğer ısınmamışsa stop ediyor. Motor arıza lambasını 5 kez yakıp söndürüyor ve aracı en yakın servise götürün yazıyor. Araç sanki 180 hp değil 30 hp gibi bir güçle gitmeye çalışıyor. Isındıktan sonra stop edersem ve az bekleyip çalıştırırsam çoğu zaman sorunsuz çalışıyor, uyarı vermiyor.

    Dün akşam iş çıkışı aynı arızayı yapınca aracı bilgisayara bağlattık ve beyin arızası olduğunu söylediler. 2 ve 4. silindirler randımansız çalışıyormuş. Bunun öncesinde LPG ustasına kit ile ilgili tüm kontroller yaptırıldı, buji ve buji bobinleri değiştirildi; kısacası her ihtimal düşünüldü. Benzer arızası olanlar var mıdır? Beyin sıfır veya çıkması ile değişmeli mi yoksa onarılmalı mı? Fikirleriniz doğrultusunda gereken işlemi yaptırmayı düşünüyorum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

  • #2
    Ynt: Beyin Arızası

    Beyin kolay kolay bozulmaz kesinlikle. Bence bir opel yetkili servisine gidip orda beyne giden bütün soketler kablolar hepsi kontrol edilsin sorun çözülür diye tahmin ediyorum.
    İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

    Yorum


    • #3
      Ynt: Beyin Arızası

      Servise gittiğimde genel bir cevap aldığımdan bu arıza için sonrasında daha fazla irdelemedim. İnatla hepsi LPG var dedikten sonra sübap değişimi olmalı diyor fakat bu öyle bir arıza değil.
      Servisten dediğiniz gibi beyne giden aksamı kontrol etmelerini isteyeceğim. Cevabınız için teşekkürler.

      Yorum


      • #4
        Ynt: Beyin Arızası

        Geçmiş olsun.inşaallah kolayca halledersiniz sorunu.
        2010 insignia 1.6t cosmo karbon siyah..

        Yorum


        • #5
          Ynt: Beyin Arızası

          Kaliteli yetkin servisler ve İşini bilen Yetkili servisteki ustalar, kullandıkları yazılımlarla tüm elektrik sisteminin haritasını çıkartıp arızalı noktayı bulurlar.

          Sıradan ustalar deneme yanılmayla değişmedik yerini bırakmazlar. Bu sıradan ustalara yetkili servisler de dahil!!!

          Akü ve şarj dinamosunu kontrol ettiriniz.
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #6
            Ynt: Beyin Arızası

            lpg den kaynaklıdır
            Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


            Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

            F10 Msport

            Yorum


            • #7
              Ynt: Beyin Arızası

              LPG den bu kadar çok, belirgin ve büyük arıza verir mi ki ?
              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

              Yorum


              • #8
                Ynt: Beyin Arızası

                Subaplarınızı değiştirin,subap kaynaklı gibi bence...
                2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Beyin Arızası

                  LPG ile ilgili her şeye baktırdım, hiçbir sorun çıkmadı; sorun tüpe geçmeden benzinde oluyor zaten. Subap arızasının belirtileri gibi de değil. Tek marşta çalışıyor araç ki Kars'ta yaşıyorum 0'ın altında havalarda bile herhangi bir sıkıntı yok. Bilgisayara bağladı usta, 2. ve 4. silindir çalışma hatası dedi. Erzurum'da yetkili servis var ama orası da pek güvenilir, işin ehli bir servis değil. Tokat'taki meşhur beyin ustasını aradım ve aracın servise gidip arıza kodlarını belirleyip ona göndermemiz gerektiğini, aracı olarak servisi kullandıklarını söyledi. Sürekli yol yapıyorum ve arabanın 2 hafta yatması gerekiyor. Bunun beyin arızası olup olmadığını bile tespit edebildiklerine emin değilim. Çok canım sıkıldı bu işe...

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Beyin Arızası

                    Beyinden ziyade ateşleme ile ilgili sıkıntınız,bobini değiştirmiş miydiniz? Bobinin üstünde GM Delphi mi yazıyor?Sadece Delphi ise olmaz,sorun yaratır bobin.Bobini kaç paraya almıştınız bir de?
                    2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Beyin Arızası

                      Bobini birkaç ay önce değiştirmiştim Tornado. Üzerinde delphi marka vardı yine Delphi marka aldım. Usta 1-4 2-3 silindirler çıksadı bobin derdim ama beyin olduğunu düşünüyorum dedi. Sizce Delphi ile GM arasında bu kadar büyük bir fark olur mu? Arızanın sebebi bu mudur? Önce orijinal bir GM bobin alıp denesem, sonrasında beyin için mi yine servise gitsem?

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Beyin Arızası

                        Evet. Bu kadar büyük bir fark olabiliyor. GM şart.
                        En azından Gm den sonra sorun çıkıyorsa yine, daha doğru tespitlerle sorunu çözebilirsiniz.
                        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Beyin Arızası

                          Orjinal yazı sahibi: TTuna
                          Bobini birkaç ay önce değiştirmiştim Tornado. Üzerinde delphi marka vardı yine Delphi marka aldım. Usta 1-4 2-3 silindirler çıksadı bobin derdim ama beyin olduğunu düşünüyorum dedi. Sizce Delphi ile GM arasında bu kadar büyük bir fark olur mu? Arızanın sebebi bu mudur? Önce orijinal bir GM bobin alıp denesem, sonrasında beyin için mi yine servise gitsem?
                          Bobini kaç paraya almıştın? onu yazmamışsın.Sadece Delphi olanlar sorun yapıyor,GM Delphi olanı alacaksın.Sonra silindir tekleme ve ateşlememe sorunu yaşarsın kardeş...Sen GM Delphi bobin bul ve dene sorun düzelirse al,tak.Yok devam ederse başka şeylere bakarsın.
                          2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Beyin Arızası

                            Geçmiş olsun. Umarım ufak bir sorundur...

                            (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Beyin Arızası

                              LPG'yi sökün tamir ettirin rahatlasın araba bence. Hiç LPG takılmasa muhtemelen bu sorunu hiç yaşamayacaktınız. Geçmiş olsun.
                              2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X