Herkese merhaba,
İlginç ve bana korkutucu gelen bir sorun yaşadım ve net bir anlam veremedim. Sizlerinde fikirlerine çok önem veriyorum, yardımcı olursanız sevinirim. Detaylı bir anlatım yapmak istiyorum ki sorunumu doğru tespit etmem mümkün olsun, umarım sıkılmazsınız.
Bir iki yıl önce aldığım Vgate iCar2 ELM327 Bluetooth Version cihazını uzun zamandır kullanmıyordum. OBD soketinde takılı duruyordu ama bağlanmadığım için aktive olmuyordu. Ara ara araç değerlerini okumak hata kodu var mı bakmak için falan kullanıp kapatıyordum.
Dün uzun süre sonra ilk defa tekrar bağlandım, nerden aklıma estiyse tema falan yüklediğim meşhur Torq programıyla anlık verileri izledim falan, hiç bir sorun yoktu. Bu sabah araca bindiğimde sanırım otomatik bağlanmış, oğlumu okula bırakıp işe doğru yola çıktım. Okula giderken de sonrasında işe doğru giderken de yoğun trafikte kaldım. Yakıtın azaldığını görünce her zaman yakıt aldığım Opet Erhan Dededoğluna girdim. Stop ettim. Pompacıya 300 ml'lik Würth yakıt katkısını verip onu da eklemesini ve fullemesini rica ettim. Yakıtı aldım. Kontağı çevirdim sorun yok, çalıştırdım ve gene sıkıntı yoktu. Hep yaptığım gibi ortalama hız, yakıt ortalaması ve sürüş 2 verilerini sıfırladım ve olan oldu.
Önce ESP devre dışı uyarısı aldım, tamama basıp geçtim, aracı acilen servise götürün ikazı aldım hemen ardından ve ben tamamam basamadan kayboldu, sonra tekrar ESP uyarısı ve bu sefer ESP arıza ışığı yandı, sonra tekrar servise gidin derken ekran kendi kendine yazılar ve uyarılar vermeye başladı. Ben tamama bastıkça aynı uyarıları yineleyip durdu ve bu arada servise gidin ikaz lambası da yandı ve yanık kaldı. Ben yola çıkmış bulundum bunlar olurken ve ilerlemeye devam ettim iş yerime az bir yol kaldığı için. Otoparka çeker bi bakarım derdi neymiş diyordum ki viteslerin vuruntulu geçmeye başladığını farkettim. Flexride normal moddaydı, sporta aldım sürüş sitili değişmedi, komfora aldım gene etkilenmedi, normale aldım tekrar ve bu arada gaz yememeyle aynı anda göstergeler sıfırlanıp sonra hemen normal konumlarına gelmeye başladı. Bunu neredeyse sürekli yaptı, göstergeler sapıttı yani bir anlamda. Ben ne olduğunu tahmin etmeye çalışırken otoparka birkaç yüz metre kalmıştı, durmadım. İşyerine varsam bari derken gözüme yanıp sönen Vgate ışıkları takıldı ve o an telefonuma bağlı olduğunu anladım Çıkarmamla birlikte epilepsi krizine girmiş gibi sapıtan araba, yok ya tamam bişeyim yok iyyim ben diyip harbiden de ayağa kalkan adamlar gibi birden normale döndü... ???!'^+%&/ huh huh huh huh Herşey gene normal çalışmaya başladı, ikaz ışıkları sönmedi. huh huh huh huh
Ben de otoparka girdim hiç bir şey olmamış gibi aracımı parkedip kontağı kapattım, inip kilitledim. Biraz bekleyip açıp bindim ve kontağı açtım. Hiç bir sorun yok, çalıştırdım sorun yok, 30 saniye kadar dip gaz yaptım sorun yok. Sorun bulamayınca basın eksprese çıkıp sport modda baya bi zorladım sorun yok, geri dönerken virajlarda ESP'yi ABS'yi zorladım gene sorun yok... huh huh huh huh
E doğal olarak ben de faturayı Vgate'e kestim ama gene de takip etmem gerekecek. Sorun bundan mı değil mi emin değilim çünkü ve açıkçası yeniden denemek gibi bir niyetim de yok ECU'yu ya da başka bir beyni elime almak istemiyorum
Daha önce yaşayan varsa tecrübelerini ve diğer arkadaşlarımın da fikirlerini rica ediyorum. Neden olabilir? Teşhisim doğru mudur?
Şimdiden teşekkürler.
İlginç ve bana korkutucu gelen bir sorun yaşadım ve net bir anlam veremedim. Sizlerinde fikirlerine çok önem veriyorum, yardımcı olursanız sevinirim. Detaylı bir anlatım yapmak istiyorum ki sorunumu doğru tespit etmem mümkün olsun, umarım sıkılmazsınız.
Bir iki yıl önce aldığım Vgate iCar2 ELM327 Bluetooth Version cihazını uzun zamandır kullanmıyordum. OBD soketinde takılı duruyordu ama bağlanmadığım için aktive olmuyordu. Ara ara araç değerlerini okumak hata kodu var mı bakmak için falan kullanıp kapatıyordum.
Dün uzun süre sonra ilk defa tekrar bağlandım, nerden aklıma estiyse tema falan yüklediğim meşhur Torq programıyla anlık verileri izledim falan, hiç bir sorun yoktu. Bu sabah araca bindiğimde sanırım otomatik bağlanmış, oğlumu okula bırakıp işe doğru yola çıktım. Okula giderken de sonrasında işe doğru giderken de yoğun trafikte kaldım. Yakıtın azaldığını görünce her zaman yakıt aldığım Opet Erhan Dededoğluna girdim. Stop ettim. Pompacıya 300 ml'lik Würth yakıt katkısını verip onu da eklemesini ve fullemesini rica ettim. Yakıtı aldım. Kontağı çevirdim sorun yok, çalıştırdım ve gene sıkıntı yoktu. Hep yaptığım gibi ortalama hız, yakıt ortalaması ve sürüş 2 verilerini sıfırladım ve olan oldu.
Önce ESP devre dışı uyarısı aldım, tamama basıp geçtim, aracı acilen servise götürün ikazı aldım hemen ardından ve ben tamamam basamadan kayboldu, sonra tekrar ESP uyarısı ve bu sefer ESP arıza ışığı yandı, sonra tekrar servise gidin derken ekran kendi kendine yazılar ve uyarılar vermeye başladı. Ben tamama bastıkça aynı uyarıları yineleyip durdu ve bu arada servise gidin ikaz lambası da yandı ve yanık kaldı. Ben yola çıkmış bulundum bunlar olurken ve ilerlemeye devam ettim iş yerime az bir yol kaldığı için. Otoparka çeker bi bakarım derdi neymiş diyordum ki viteslerin vuruntulu geçmeye başladığını farkettim. Flexride normal moddaydı, sporta aldım sürüş sitili değişmedi, komfora aldım gene etkilenmedi, normale aldım tekrar ve bu arada gaz yememeyle aynı anda göstergeler sıfırlanıp sonra hemen normal konumlarına gelmeye başladı. Bunu neredeyse sürekli yaptı, göstergeler sapıttı yani bir anlamda. Ben ne olduğunu tahmin etmeye çalışırken otoparka birkaç yüz metre kalmıştı, durmadım. İşyerine varsam bari derken gözüme yanıp sönen Vgate ışıkları takıldı ve o an telefonuma bağlı olduğunu anladım Çıkarmamla birlikte epilepsi krizine girmiş gibi sapıtan araba, yok ya tamam bişeyim yok iyyim ben diyip harbiden de ayağa kalkan adamlar gibi birden normale döndü... ???!'^+%&/ huh huh huh huh Herşey gene normal çalışmaya başladı, ikaz ışıkları sönmedi. huh huh huh huh
Ben de otoparka girdim hiç bir şey olmamış gibi aracımı parkedip kontağı kapattım, inip kilitledim. Biraz bekleyip açıp bindim ve kontağı açtım. Hiç bir sorun yok, çalıştırdım sorun yok, 30 saniye kadar dip gaz yaptım sorun yok. Sorun bulamayınca basın eksprese çıkıp sport modda baya bi zorladım sorun yok, geri dönerken virajlarda ESP'yi ABS'yi zorladım gene sorun yok... huh huh huh huh
E doğal olarak ben de faturayı Vgate'e kestim ama gene de takip etmem gerekecek. Sorun bundan mı değil mi emin değilim çünkü ve açıkçası yeniden denemek gibi bir niyetim de yok ECU'yu ya da başka bir beyni elime almak istemiyorum
Daha önce yaşayan varsa tecrübelerini ve diğer arkadaşlarımın da fikirlerini rica ediyorum. Neden olabilir? Teşhisim doğru mudur?
Şimdiden teşekkürler.
Yorum