Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İlk önce motordan gelen Takırtı ve Sonrasında gelen Tekleme P0300 P0301 P0302

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İlk önce motordan gelen Takırtı ve Sonrasında gelen Tekleme P0300 P0301 P0302

    Merhaba Dostlar

    Bugun istanbul trafiğinde motordan bir kaç defa tak tuk sesleri duydum. Duyar duymaz yarın servise götürüm kanaati oluştu. Ayrıca su soğutucu az uyarısı da vermişti suyunu kontorl ediyim basınç düştü herhalde diye de düşündüm öylece devam ettim.

    Aracımı parkettim ve akşam saatlerinde tekrar yola çıktım yaklaşık 10km yol aldıktan sonra otobanda aracım çekişten düştü teklemeye başladı ve motor arıza lambasını yakarak servis bakım uyarısı yazdı. Bildiğin gitmiyor zorlanıyordu.

    Aracı stop ederek tekrar denedim düzelmedi kaputu açtım motor düzensiz çalışmaktaydı gaz yemiyor ve bildiğin ahenkle dans eder vaziyetteydi.

    Otobanda olduğum ve akşam saatleri olduğu için mecburen o haliyle gece taksicilerin takıldığı 4.levent sanayi sitesindeki 24 saat açık olan bir servise saatte 30-40 km/h ile girdim. Stop ettim şikayetimi anlattım. Bilgisayara bağlayacaktık araç normal çalıştı hatadan veya problemden eser yoktu. Yine de cihaza bağladık ve P0300 P0301 P0302 silindir hatası gördük sildik.

    Usta araçtan anlmadığını söyledi ama aracın yedek depo su kapağının tam oturmadığını veya basınçtan dolayı tırnak attığını söyledi su ekledi yaklaşık 2 3 litre su doldurdu havasını aldı kapağı tekrar oturttu ve bu kapağı değiştirmemi tavsiye etti.

    Hata kodlarının ateşlemeden kaynaklandığını google amcaya sorduk öğrendik. Bobin değiştirmek belki sorunu çözecektir tekrarlamaması amacıyla diye de ekledi. Ama benim içimde ki şüphe o duyduğum seslerden ve düzensiz çalışarak yada çekişten düşmesinden dolayı subap da yaşanan bir problem olacağı yönünde.

    Sizce deneyimlerinize dayanarak bu problem subap mı? Yoksa bobin mi? Bujilerimi yaklaşık 1 hafta önce değiştirmiştim.
    Aracın benden önceki sahibiyle bu konuyu istişahre etme fırsatı bulamadım subapları çelik yapmışmıydı yoksa değiştirmemişmiydi. Aracın km 88.000 de eğer arızam subap işaret ediyorsa kapakları söktürüp değiştireceğim.
    Yok eğer bobinse bobini değiştireceğim. Yine de yaşadığımı yaşayan vardır belki bir sorayım bilgi ediniyim istedim.

    Kıymetli ve bilgi dolu yorumlarınızı paylaştığınız için teşekkür ederim.
    İnsignia 1.6 T 180 Hp

    *İmza görsel boyutu kurallara aykırıdır, düzenleyip tekrar yükleyin lütfen.
    http://i1037.photobucket.com/albums/a457/Yusuf_Baykal_Bozkurt/iza_zps1wpwqbnr.jpg

  • #2
    Ynt: İlk önce motordan gelen Takırtı ve Sonrasında gelen Tekleme P0300 P0301 P0302

    Ateşleme bobin kaynaklıdır bujileriniz yeniyse.Bobini değiştirin önce...Yalnız orijinal alın Gm Delphi olandan,geçmiş olsun...
    2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

    Yorum

    İşleniyor...
    X