Günaydın arkadaşlar.
Turbo ve araç hakkında kafama takılan bir soru var.
Şimdi uzunyolda biraz hızlı gittiniz ve benzin almak istediniz. Malum biraz beklemek gerekiyor turbonun basınıcının azalması için.
Ama yakıt alırken motorunda kapatılması gerekiyor. Ama kapattığınızda da bu sefer turbo ömrü azalıyor. Ve bekleme gibi bir şansınız da yok.Siz ne yapıyorsunuz böyle durumlarda?
Diğer bir senaryoda da şehir içi kullanımda ve hız yapmadığımda direkt kapatmak yerine start - stop'u devreye alıp yakıtı o şekilde alıyorum. Mantıklı mı sizce?
Zamanınızı almak istemem ama bi kaç sorum daha var.
1. vitesten ikinci vitese geçerken biraz kemikli geçiyor gibi vites. Ayrıca, ışıkta dururken 1. vitese taktığımızda inceden bir "tık" sesi geliyor. Bir de yaklaşık 8-10 km civarında kalkmak isterken illa birinci vitese takmanız gerekiyor. 2. viteste devam etmek istediğinizde araç boğuluyor. Birden hızlanıyor. Toyota'da yerinden kaldırmak için bile 2 vitesi kullanıp sıkıntı yaşamazdım. 5 km civarında bile 2. vitese atıp, gaz vermeseden sadece ayağımı debriyajdan çekmemle bile araç boğulmadan devam ediyordu yoluna. Sizde de böyle mi?
Diğer bir hususta araçta 245/45/18 lastik var. Biraz sert, hatta baya sert. En ufak çukura düşseniz sanırsınız ki amartisörü patlatmış kadar kabinden hissediyorsunuz olup biteni. Ölçüleri 245/50/18 yapsam sıkıntı yaşar mıyım?
Turbo ve araç hakkında kafama takılan bir soru var.
Şimdi uzunyolda biraz hızlı gittiniz ve benzin almak istediniz. Malum biraz beklemek gerekiyor turbonun basınıcının azalması için.
Ama yakıt alırken motorunda kapatılması gerekiyor. Ama kapattığınızda da bu sefer turbo ömrü azalıyor. Ve bekleme gibi bir şansınız da yok.Siz ne yapıyorsunuz böyle durumlarda?
Diğer bir senaryoda da şehir içi kullanımda ve hız yapmadığımda direkt kapatmak yerine start - stop'u devreye alıp yakıtı o şekilde alıyorum. Mantıklı mı sizce?
Zamanınızı almak istemem ama bi kaç sorum daha var.
1. vitesten ikinci vitese geçerken biraz kemikli geçiyor gibi vites. Ayrıca, ışıkta dururken 1. vitese taktığımızda inceden bir "tık" sesi geliyor. Bir de yaklaşık 8-10 km civarında kalkmak isterken illa birinci vitese takmanız gerekiyor. 2. viteste devam etmek istediğinizde araç boğuluyor. Birden hızlanıyor. Toyota'da yerinden kaldırmak için bile 2 vitesi kullanıp sıkıntı yaşamazdım. 5 km civarında bile 2. vitese atıp, gaz vermeseden sadece ayağımı debriyajdan çekmemle bile araç boğulmadan devam ediyordu yoluna. Sizde de böyle mi?
Diğer bir hususta araçta 245/45/18 lastik var. Biraz sert, hatta baya sert. En ufak çukura düşseniz sanırsınız ki amartisörü patlatmış kadar kabinden hissediyorsunuz olup biteni. Ölçüleri 245/50/18 yapsam sıkıntı yaşar mıyım?
Yorum