Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

    Günaydın arkadaşlar.

    Turbo ve araç hakkında kafama takılan bir soru var.

    Şimdi uzunyolda biraz hızlı gittiniz ve benzin almak istediniz. Malum biraz beklemek gerekiyor turbonun basınıcının azalması için.
    Ama yakıt alırken motorunda kapatılması gerekiyor. Ama kapattığınızda da bu sefer turbo ömrü azalıyor. Ve bekleme gibi bir şansınız da yok.Siz ne yapıyorsunuz böyle durumlarda?

    Diğer bir senaryoda da şehir içi kullanımda ve hız yapmadığımda direkt kapatmak yerine start - stop'u devreye alıp yakıtı o şekilde alıyorum. Mantıklı mı sizce?

    Zamanınızı almak istemem ama bi kaç sorum daha var.

    1. vitesten ikinci vitese geçerken biraz kemikli geçiyor gibi vites. Ayrıca, ışıkta dururken 1. vitese taktığımızda inceden bir "tık" sesi geliyor. Bir de yaklaşık 8-10 km civarında kalkmak isterken illa birinci vitese takmanız gerekiyor. 2. viteste devam etmek istediğinizde araç boğuluyor. Birden hızlanıyor. Toyota'da yerinden kaldırmak için bile 2 vitesi kullanıp sıkıntı yaşamazdım. 5 km civarında bile 2. vitese atıp, gaz vermeseden sadece ayağımı debriyajdan çekmemle bile araç boğulmadan devam ediyordu yoluna. Sizde de böyle mi?

    Diğer bir hususta araçta 245/45/18 lastik var. Biraz sert, hatta baya sert. En ufak çukura düşseniz sanırsınız ki amartisörü patlatmış kadar kabinden hissediyorsunuz olup biteni. Ölçüleri 245/50/18 yapsam sıkıntı yaşar mıyım?

  • #2
    Ynt: Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

    Benzinliğe yaklaşırken boşa alıyordum. Bir müddet sonra motoru durduruyordum. Tabii pompacı ileri geri yaptırınca işin büyüsü kayboluyordu

    Vites geçişleri kemikli olabilir. Körük altında, yada vites tellerinde bir sorun olabilir. Basit 5 dakikalık işlemlerle düzelebilir. Düzelmezse, şanzıman yağı eksik kalmış olabilir.
    Vizkotesini kaybetmiş olabilir. Olmaz demeyin 1 senelik araçta başımıza geldi. Hala düzelmezse sorunu daha derin aramak lazım.
    Lakin, belli bir seviyeye kadar kemikli geçiş normal kabul ediliyor.

    Orjinal lastik ebatınız ne ise onu alın. Markası ney lastiklerinizin ? Markasını değiştirerek sorunu giderebilirsiniz.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Ynt: Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

      Yakıt alırken stop etmek zarar vermez,normal kullanımda her zaman dikkat ederseniz. Çünkü sürekli yakıt almaya girmiyoruz.Vites geçişleri baskı balata ile de alakalı olabilir,onu da kontrol ettirin.Aracın orijinal lastik ebatlarına dikkat edin,yeni ve yumuşak bir lastik işinizi halleder...
      2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

      Yorum


      • #4
        Ynt: Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

        Lastikler önceden Continental idi. Yakın bir zamanda ise Bridgestone Potenza Potenza RE050 aldım. Continental'den dahakonforlu geldi bana.

        Yorum


        • #5
          Ynt: Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

          brigestone conti den daha mı konforlu? şaşırdım.
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #6
            Ynt: Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

            Orjinal yazı sahibi: aton1981
            brigestone conti den daha mı konforlu? şaşırdım.
            Bana öyle geldi

            Yorum


            • #7
              Ynt: Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

              İşin püf noktası araç kapatıldığı zaman turbo yağsız dönme yaptığı var syılarak defarmasyona uğradığı söylenir ama bence söylendiği kadar etkisi yok söyleki bir turbonumü 300.000km ise dikkatsiz davrandığınızda 280.000 km gidiyorsa bir sıkıntı yok aracı çok sıkıştırmısınızdır ve durma ihtiyacınız olumuştur bu esnada aracı boşa alıp 30-40 saniye beklemede fayda var



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #8
                Ynt: Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

                Bridgestone serttir normalde.
                2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

                  benzinliğe girerken boşa alıp öyle pompaya yaklaşıyorum ve kapatıyorum motoru turbo böylelikle biraz olsun yağlanmış oluyor diğer konuda bu 8-10 km hızlarda 1.vites kullanma gerekliliği dün başıma geldi yokuş yukarı ışıklarda kalktım addsnın etrafını dönecektim ışık kırmızıydı vitesle hiç oynamadım ışık hemen yanar diye neyse yeşil yandı arac yine yokuşta aracı kaldırdım biraz zorlandı gibi ama devam etti ikinci vitese atmak için elimi vitese götrünce baktım ki araç zaten ikideymiş ikinci vitesle yokuşta kalkmışım sanırım bu olay biraz aracı tanımak ve alışmakla ilgili

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

                    Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11
                    benzinliğe girerken boşa alıp öyle pompaya yaklaşıyorum ve kapatıyorum motoru turbo böylelikle biraz olsun yağlanmış oluyor diğer konuda bu 8-10 km hızlarda 1.vites kullanma gerekliliği dün başıma geldi yokuş yukarı ışıklarda kalktım addsnın etrafını dönecektim ışık kırmızıydı vitesle hiç oynamadım ışık hemen yanar diye neyse yeşil yandı arac yine yokuşta aracı kaldırdım biraz zorlandı gibi ama devam etti ikinci vitese atmak için elimi vitese götrünce baktım ki araç zaten ikideymiş ikinci vitesle yokuşta kalkmışım sanırım bu olay biraz aracı tanımak ve alışmakla ilgili
                    ihihi haha clapclap clapclap clapclap İnsignia 2 ile yokuş da kalkar işte,maşallah...
                    2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Turbo ve Diğer Hususlar Hakkında

                      Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11
                      benzinliğe girerken boşa alıp öyle pompaya yaklaşıyorum ve kapatıyorum motoru turbo böylelikle biraz olsun yağlanmış oluyor diğer konuda bu 8-10 km hızlarda 1.vites kullanma gerekliliği dün başıma geldi yokuş yukarı ışıklarda kalktım addsnın etrafını dönecektim ışık kırmızıydı vitesle hiç oynamadım ışık hemen yanar diye neyse yeşil yandı arac yine yokuşta aracı kaldırdım biraz zorlandı gibi ama devam etti ikinci vitese atmak için elimi vitese götrünce baktım ki araç zaten ikideymiş ikinci vitesle yokuşta kalkmışım sanırım bu olay biraz aracı tanımak ve alışmakla ilgili
                      Valla helal olsun, ben durmaya yakın kaldıramıyorum.

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X